/spanien/barcelona/forum/1061.aspx/spanien/barcelona/forum/1061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2016-03-05 18:52
Gundongan verkar vara tillbaka i gammal god form. Riktigt bra är han!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2016-03-05 18:46
[1/2] Squad (vs Eibar): Bravo, Ter Stegen, Alves, Vidal, Pique, Bartra, Mascherano, Vemaelen, Mathieu, Alba, Busquets #fcblive [2/2] Squad (vs Eibar): Rakitic, Sergi Roberto, Iniesta, Arda, Munir, Messi, Suarez, Sandro #fcblive
Vlom
2016-03-05 18:39
Z_Z

Jag står nämligen inte bakom personens uttalande skulle vara ett fiasko i stort sätt om Cristiano vann skytteligan. Därmed sagt så innebär det ju förstås inte att man inte ska lägga någon större vikt kring det i.o.m. vi alla värnar om att våra spelare ska vinna utmärkelser som rör individuella/lagprestationer.
Barcelona Z_Z
2016-03-05 18:38
Vlom: Klart det är kul om någon i Barca vinner skytteligan såväl som Ballon D'or och alla individuella priser egentligen. Men att som vissa få det att framstå som att säsongen är lite av ett fiasko om Ronaldo vinner skytteligan, ja då är det bara pinsamt.

Vlom
2016-03-05 18:34
För mig är det nämligen otroligt viktigt att någon utav våra spelare vinner skytteligan och andra individuella utmärkelser.

Att vissa människor helt plötsligt försöker framstå som likgiltiga är lite fånigt med tanke på att samma människor mer än gärna lyfter fram Ballon d'Ors, mål och andra individuella prestationer när det passar.
Barcelona Neymar N11
2016-03-05 18:34
Detta beskriver reals match FT: Real Madrid 7 seasons and only 1 league Celta. ;)
Barcelona Kröjff
2016-03-05 18:26
aka Anticrist Att publiken i Spanien konsekvent buar ut portugisen Ronaldo med nr 7 på ryggen, kanske har sin orsak i följande oförlåtliga personlighetsdrag, vilka definerades som dom sju dödssynderna av en påve inom den katolska kyrkan: Högmod, Avund,Vrede, Lättja,Girighet, Frosseri och Lust. Just lust till att göra mål är möjligen roten till allt annat ont i den digra listan. Vilken väl också delvis förklarar varför det finns dom av oss som mot bättre vetande, inte kan låta bli att förkasta Honom. För att därmed bryta mot något av den grundläggande kristna principen, nämligen att man ska älska sin nästa så som sig själv. Själv gör sig portugisen å andra sidan skyldig till grov hädelse i alla dom stunder då han predikar det första budordet, med pekfingret på sin egen person: "Du skall inga andra gudar hava jämte mig". Jag bekänner inför vårt forum och dig min MOD, att jag har syndat mycket i tankar och ord, gärningar och underlåtelser. Detta är min skuld, min stora skuld. Det blir väl till att läsa fyra Ave Maria en domedag som denna.
Barcelona enkos
2016-03-05 18:09
Ronaldo är ju ärlig som häromdagen sagt att han drivs av personliga rekord och vill fortsätta som han säger att slå nya rekord och göra sina fans nöjda. Han med andra ord skiter i lagen utan tänker på jaget. Jag personligen vill inte att den ego ska vinna skytteligan för förutom lagtitlarna vill jag att någon av våra spelare, ja varför inte Suarez vinna skytteligan. . så förstår mig inte på dessa hycklare här som säger till andra att låta Ronaldo vinna skytteligan.
Vlom
2016-03-05 18:03
Fy fan vad löjligt när vissa försöker nedvärdera Real Madrids seger. Vi vann mot Celtas B-lag 6-1 på Camp Nou för mer än en månad sedan trots att Nolito, Aspas, Orellana, Sergi Gomez and ytterligare några saknades Avd: Dubbelmoral när det är som bäst.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-05 18:01
Man vill inte ens läsa när ni håller på så där som om ni vare 10 år allihop.
Låt Ronaldo vinna skytteligan så länge vi får titlarna slutet av säsongen.

En fråga jag undrar är va fan hände med Celta?
Nu såg jag inte matchen men 7-1?

Såg nyss att Chelsea förlorade. Jag ska gå och kolla på matchen :-)))
Älskar verkligen när de tappar det.
Barcelona Rambla~
2016-03-05 17:54
Sluta diskutera RM nu, nån måtta får det vara. :)
Barcelona enkos
2016-03-05 17:53
jag visste i ärlighetens namn att Real skulle krossa Celta som är tillsammans med Rayo mest naiva laget jag någonsin sett. Trots att Real har matchen mot Roma på tisdag gasade man i botten alltså och förnedrade Guidetti och co.
Barcelona Andreas-
2016-03-05 17:53
Z_Z: Utebliven CL denna säsong o det svider JÄVLIGT länge. Såna är kraven.
Barcelona Z_Z
2016-03-05 17:52
@Andreas-:

Vinner vi ligan+cup är det långt ifrån en fiaskosäsong så länge det inte är just mot Real man torskar finalen i CL för då skulle de sitta kvar länge.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-03-05 17:52
Skillnaden mellan Barca och Real är... Barca spelar för laget medan Real spelar för enskilda spelare och detta visar varför Barca vinner titlar och Real vinner skytteligan. För mkt Ego i Real de tackar vi för.
Barcelona Rambla~
2016-03-05 17:50
Everton bottle it again. Tappar 2-0, har annars straff till 3-0 och Lukaku lägger en strumprullare till straff. Nu satte Payet istället 2-3 i 90:e minuten. Det suger verkligen för Everton.
Barcelona neymar JR
2016-03-05 17:50
Hahahahahaha Vad fan är detta för forum?????
Barcelona Andreas-
2016-03-05 17:48
En skytteligavinst för Ronaldo tar ifrån en del av glädjen från ligaguldet. Vinner Ronaldo skytteligan o vi bommar CL är detta en fiaskosäsong. Såna krav ska vi vara stolta över. Dem finns för att vi är bäst i världen.
2016-03-05 17:45
Å Zidanes filosofi är bajs än hittills. Benitez hade typ samma taktik men Zidane gör mer offensivt. Så fort Real möter bra lag så åker dem antingen på stryk eller kryss vilket vi har fått se i år.
Barcelona Rambla~
2016-03-05 17:44
Nu ser jag inte matchen (kunde inte bry mig mindre) men oavsett vilket, hur kan ett lag som Celta rasa ihop så fullständigt? Det är också uppenbart att Ronaldo enbart går för skytteligan nu, personliga bucklor är liksom lite av hans grej. Det är så man mäter "penis" med andra fotbollspelare enligt hans sätt och se på det.
Barcelona Erik Satie
2016-03-05 17:43
Smaka på det här Guidetti! DU är inte mer än en lönnfet bonde som leker Zlatan. Fyfan vad du suger på att spela fotboll. Måtte du aldrig mer ta på dig en landslagströja!
2016-03-05 17:42
Real är lejon mot sämre lag men när dem möter bättre lag är Real som kattungar
Barcelona Federer
2016-03-05 17:42
Förstår inte varför vissa blir sura över 7-1 mot Celta. Det är just i dessa matcher Real och Ronaldo spänner musklerna. Ronaldo & Real lyckas alltid göra många mål mot sämre motstånd men så fort det står bra motstånd på andra sidan så blir det som förrförra veckan mot Atleti. Falsk trygghet som sagt.
Barcelona Erik Satie
2016-03-05 17:41
@Barcelona ViV:

Eftersom rättvisa måste någon gång gälla. Förmodligen vinner Ronaldo guldbollen i år, och då slutar jag konsumera fotboll för alltid. Inte nog med det, jag kommer bomba sönder Bernabeu-stadion och ta livet av mig. HELVETE.
Barcelona DM1982
2016-03-05 17:39
Matchen är rätt typisk för Real den här säsongen. Det görs många mål och marängerna tycker att allt är fantastiskt och underbart. Sedan glömmer de bort att de ligger långt efter Barça och att de spelar riktigt dåligt mot bra lag. De är dessa matcher som förblindar dem, hoppas att de aldrig vaknar upp. ; )
7-1 herre Gud Celta. Real verkar ha glömt förlusten hahahaha
Barcelona Barcelona ViV
En stilla undran, ni som ens engagerar er eller bryr sig om skytteligan i Spanien eller för delen den samma i någon annan liga. Hur gamla är ni? 11, 12, 13? Vem bryr sig så länge Barcelona plockar det väsentliga, dvs titlarna. Detta är perfekt, låt dom vinna fast med 10-1 så slår verkligheten hårdare när motståndet blir tuffare.
Barcelona Z_Z
2016-03-05 17:36
@Andreas-:

Ursäkta men bryr du dig seriöst så mycket om skytteligan?
Herregud alla som kan fotboll vet att Ronaldos insatser denna säsong överlag varit mediokra trots målen. Visst, han kommer säker några platser för högt upp även nästa Ballon D'or på grund av det men bäst är han inte och fortfarande lagtitlarna som man följer laget för.
Barcelona El Tridente
2016-03-05 17:35
@Andreas-:

Om inte Messi hade släppt alla straffar till Neymar och Suarez plus sökt dessa två när han själv kan göra mål så hade han haft 30 mål minst.

Han har även missat 2 månader vid skadan.
Barcelona Andreas-
2016-03-05 17:34
Hahahah Ronaldo gör fyra mål, så äckligt att man har lust o bränna upp ligatiteln. Bara tvåsiffrigt gäller imorn, allt annat är katastrof.
Annons: