/spanien/barcelona/forum/10609.aspx/spanien/barcelona/forum/10609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Taher (Barça-Red)
2011-09-29 15:15
Hetfield

Tränare: Pep

Back: Pique

Pivote: Busquets (Egentligen Toure Yaya...)

Mittfältare: XAVI (Jag vet att han inte är med som alternativ, men jag kan inte låta bli:))

Anfallare: Eto'o

Stjärnan: Ronaldinho (Messi är bäst, men jag har aldrig i mitt liv sett någon göra saker som Dinho gjorde...)
Hutch
2011-09-29 15:15
Shanghai

En liten skit? Messi har presterat minst lika mycket om inte mer än Ronaldinho i Barcelona. Dessutom är ingen skit jämfört med varandra, båda är legender i klubben, men mitt val är glasklart, Messi är bättre.
Barcelona Shanghai - You Can't See Me
2011-09-29 15:09
Hetfield

Tränare : Pep

Back : Piqué

Mittfältare : Deco

Anfallare : Eto´o <3

Stjärnan : Ronaldinho (Messi är en liten sk*t jämfört med kungen R10)

Barcelona Hyder
2011-09-29 15:08
If Messi maintains his current scoring average (1.4), he'll finish the season on an incredible 91 goals. #fcblive

Ibland är det bara läskigt att titta på statistik.
Barcelona Shanghai - You Can't See Me
2011-09-29 15:04
El Kaiser de Michoacán

Fortsätter han i samma spår som han gjort hittills så kommer han utan tvekan att slå rekord, men han ska inte tänka på det för det finns risk att han tappar koncentrationen om han tänker på rekordet hela tiden och då blir det givetvis svårt. Han sa nåt sånt i en intervju igår.
Barcelona Hetfield
2011-09-29 15:03
Jag tänkte att vi kan blicka tillbaks och köra med vilka ni tycker är bäst mellan Rijkaard och Pep eran (notera att då menar jag när spelarna och tränarna var som bäst):

Tränare : Pep vs Rijkaard

Back: Pique vs Marquez

Pivote: Busquets vs Edmilson

Mittfältare: Iniesta vs Deco

Anfallare: Villa vs Eto'o

Stjärnan: Messi vs Ronaldinho

Kör på! Jag väljer Pep, Pique, Busquets, Iniesta, Eto'o och Ronaldinho.
Jag kan väl motivera ett par av de genom att säga att Eto'o var en betydligt jämnare spelare, dessutom så presterade han på topp i flera år. Ronaldinho väljer jag för hans betydelse, vi hade aldrig varit där vi är idag utan honom. Dessutom spelade han i ett "sämre" lag där han fick bära laget en hel del, Messi har lyxen att spela i Barcelonas (kanske) bästa upplaga.

Pique och Marquez är en klurig fråga. När el Kaiser var som bäst då kunde man inte komma förbi honom, klockrena glidtacklingar och en otroligt känslig högerfot. Jag väljer fortfarande Pique med tanke på hans låga ålder och hans lugn. Marquez fick väl ett par utvisningar för dumheter.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-09-29 14:54
Det är så jävla sjukt att Messi just nu behöver göra 43 mål till denna säsongen (ingen omöjlighet om man råkar heta Lionel Messi) för att gå om César. Fixar han det så blir han klubbens bästa målskytt genom alla tider innan han har fyllt 25 år!! Och då ska man veta att det har passerat X antal fantastiska fotbollsspelare i Can Barça genom åren. Vill skiva "otroligt imponerande" men i detta fall känns ju det så en massiv underdrift.

All hail the Messiah!
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-09-29 14:45
Barca är bra på fifa men real herregud... Går inte att stoppa ronaldo å kaka...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hyder
2011-09-29 14:05
Adrian Barcelonistas

Han är spärrad nu så vi behöver inte älta det något mer.
Adrian Barcelonistas
2011-09-29 14:02
Alvarligt talat, du med nicket hata Barca kan du inte bara lämna detta forum nu tack. Du är bara ute efter att provocera...
Barcelona Siempre Barça
2011-09-29 13:14
fan va bra fifa 12 är, köpte den nyssssssss
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-29 13:01
Graeme Souness förklarar varför Real Madrid spelar som de gör mot Barcelona.

"They are frighten to death to take them on in a game of football"
S90
2011-09-29 12:45
Grace/Wastelands

Tackar för ett bra svar. Nu när du säger det så kommer jag på att jag blev överraskad av nickmålen, speciellt Pedritos. Man ser för lite av den varan i Barca. Thiago är också bra med huvudet (även Villa, Pique, Busquets, mfl), så det är inte precis så att Barca inte har spelare som är bra i huvudspelet. Hoppas att Barca kan göra fler "brittiska" mål också i framtiden!
Barcelona Hyder
2011-09-29 12:36
Barcadinho.

Nuri Sahin har inte hamnat i samma sits som Canales. Han har varit skadad sedan försäsongen och kommer säkerligen få mer speltid än den unga spanjoren när han väl kommer tillbaka. Speciellt nu när Khedira och Lass inte har presterat som mittfältare.
Grace/Wastelands
2011-09-29 12:34
S90

En utveckling som jag har märkt är att Barcelona börjat spela en aning mer på djupet. Både Pedros och självmålet kom ju till efter inlägg, även Fabregas har ju gjort ett antal både mål och assist genom inlägg både från kant och på djupet. Det är en positiv aspekt. Och det märkbara är att vi verkar kunna få in en hel del mål genom inlägg utan att ens ha speciellt långa spelare. Handlar mer om att inlägget tajmas perfekt till löpningen och det har vi massvis med spelare som behärskar. Så jag tycker det ser relativt bra ut även mot lag som spelar med bussen framför eget mål. Sen är väl inte Bate direkt den bästa värdemätaren. Men det är nog få storlag som kommer parkera spelarbussen framför mål såsom Bate gjorde igår, de flesta lagen vill ju faktiskt själva spela fotboll och kommer således blotta sig defensivt i deras egna intentioner att gå framåt.

S90
2011-09-29 12:30
Är nöjd med gårdagens resultat, inget snack om den saken. Men något som ständigt gör mig smått orolig är när Barca möter ett lag som väljer att spela som BATE (och till viss del också Milan) gjorde mot Barca. I och med att motståndarna inte valde att pressa så värst mycket (de gjorde det lite under 2a halvlek) så kom inte det där rappa passningsspelet igång. När Barca möter lag som möter bättre lag som "köttar" så kan det bli väldigt jobbigt (typ som mot Chelsea i Camp Nou -09), speciellt när det blir för långsamt passningsspel.

Barca försöker, som jag uppfattar det, använda kanterna mer i sådana matcher, vilket de gjorde igår. Så där har vi ett "motmedel". Vad tycker ni? Finns det några bra motmedel för "köttande" lag som kan komma till nytta för Barca som ni kommer på?
Nicname
2011-09-29 12:25
Grace/wastelands

Mitt konto funkar inte just nu, jag vet inte varför. Men jag har tagit kontakt med Centralred. Detta är enda sättet för mig att skriva på les rambles just nu.

Grace/Wastelands
2011-09-29 12:18
Varför skriver du då som två konton? För att styrka dina inlägg genom två olika konton? Det är rätt genomskinligt.
Nicname
2011-09-29 12:16
Grace/Wasteland

Jag är Barcelonistas,
Barcelona Barcadinho.
2011-09-29 12:13
Rami ser jätte klumpig ut från första intrycket, men han chokade mig med en cykelspark i ribban för två/tre veckor sen. Jag kommer inte ihåg mot vilket lag. Han ser lovande ut.

Canales har smällt in riktigt bra i laget. Han spelar fortfarande inte en hel match, utom sist mot Chelsea. Jag vet inte vad det beror på. Emery vågar kanske inte. Men han spelar bra när han är på plan. Verkar också vara omtyckt av fansen.
Canales hade svårt att få en plats i Real och det påminner mig om Nuri Sahin som har hamnat i samma sits. Inte en enda match och tom inte på bänken. Det är inte bra. Man kan tappa mycket.
Jag såg några minuter av Getafe sist och Pedro Leon såg jätte blek. Han blev utbyt till slut. Man kommer lätt ur formen av för mycket bänk sittande.

Kul förresten att Maxwell har fått några minuter den senaste två matcherna.
det är bra att ha många spelare igång så gott det går.
Grace/Wastelands
2011-09-29 12:12
Inte inloggad på SF? Hur skriver du då här?

Och varför skriver du/någon "Ncname är jag" varje gång du postar som Barcelonistas.

Adrian/Barcelonistas
2011-09-29 12:08
Abbe

Jag skriver inte från något annat konto, jag är inte ens inloggad på sf.
Barcelona Abbe.
2011-09-29 11:59
Adrian/Barcelonistas

Får jag fråga varför du skriver från två olika namn/konton här på forumet?
Adrian/Barcelonistas
2011-09-29 11:58
Här säger han även det jag skrev efter semifinalen mellan oss och Madrid här inne i forumet. Länktips!

Ncname är jag.
Nicname
2011-09-29 11:55
Sonuess gammal Liverpool legend, om jag inte har fel så var han med Liverpools super lag på 70 talet och vann 2 cl titlar. Han tycker att Messi är den bästa spelaren genom tiderna, samt att detta Barcelona är det bästa laget genom tiderna.

Måste säga att gubben är en klok människa och verkligen vet vad han pratar om. Barcelona och Messi är bäst genom tiderna!

Kolla länktips
Barcelona Barcadinho.
2011-09-29 11:53
Rambla.

Jag tror att ersättaren till Puyi redan spelar i Barca.
Han uttalas Maskerano.
Den hör rockaden är nog inte längre ett experiment. Det är på allvar.
Masch och Pique är nutida/framtida mittlås (så länge Pep är med).
Barcelona Rambla~
2011-09-29 11:27
Puyol tveksam till spel mot Sporting. Allvarligt, det är dags att skaffa en ny mittback som i det långa loppet ersätter Puyol. Det går inte att förlita sig på en spelare som sedan i början av detta år är tveksam till spel i stort sett till varje omgång nu för tiden.
Barcelona Hyder
2011-09-29 10:51
Lite OT men jag tyckte om att se Valencia igår. Rami är en jätte i backlinjen, han kommer utan tvekan bli en av de allra bästa inom ett par år. Han är både snabb, brytningssäker och vän med bollen.

Canales är en annan spelare som kommer att bli riktigt bra. Skönt att Real Madrid släppte iväg honom på ett långt lån, där Valencia har en klausul för att köpa ut honom (om jag har fattat det rätt). Han påminner mig om en ung David Silva, samma driv med bollen och kan hitta otroliga passningsvägar. Han presterade riktigt bra mot ett starkt motstånd som Chelsea igår. Sedan var Piatti en frisk fläkt när han kom in även om han borde gjort mål. Valencia ska bli roliga att fortsätta följa.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-29 10:25
Hutch

Han kommer nog göra runt 50 mål samtidigt som assisterna ligger på 30-40 så runt 90 poäng är full möjligt :)
Barcelona Barca4eva
2011-09-29 09:36
Ett geni helt enkelt..
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: