/spanien/barcelona/forum/10608.aspx/spanien/barcelona/forum/10608.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-06 23:21
Tycker lite synd om Keirrison. Han tillhör Barca men tvingas släpas runt mellan alla möjliga klubbar i både Europa och Sydamerika. Det bästa vore om man släppte honom då han i nuläget aldrig vet var han spelar nästa säsong.

Jag tror inte hans spelartyp skulle passa hos oss heller. Han är främst en måltjuv som ligger i straffområdet stora delar av matchen, en sådan spelare är vi inte beroende av. Som sagt, han borde bli såld till någon klubb i Brasilien alternativt om någon klubb i Europa vill ha honom, kanske i Portugal.
Ryo Miyaichi !
2011-10-06 23:18
addeh

"Oxen" kanske haha... Men tror han bara använder sig utav Chamberlain, iaf på tröjan--

Barcelona 1.70-ligan
2011-10-06 22:57
Tycker det är rätt coolt! Hade inte haft något emot om vår Adriano hade lagt på Correia på sin matchtröja heller. Har man fräcka namn bör man skylta med dem även om det blir långt :P
Atlético addeh
2011-10-06 22:51
Vilket makalöst namn, Oxlade-Chamberlain. Nästan läge att köra på ett alias med det långa efternamnet. Lite väl långt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-06 22:43
Ja Oxlade-Chamberlain kan visa sig vara Gunners absolut bästa värvning i sommar. Åtminstone på sikt. Killen har potential minst sagt.

Byter ämne lite.... Keirrison har fått en rätt bra start i sin nya klubb Cruzeiro och gjorde b.la mål häromdan. Hoppas han gör en kanonsäsong så barca får upp ögonen på honom igen. Jag tycker bara han är värd det, på något konstigt sätt...
Atlético addeh
2011-10-06 22:41
elbraco

Det är möjligt att Tito också ska få ett straff, men att skillnaden mellan hans och Mourinhos är hårfin är bara löjligt. Vilanova hade aldrig gjort något om inte Mourinho petat honom i ögat.

FC Barcelona #10

Gracias! :-)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-06 22:38
Lite från U21 matcherna ikv:
Italien släpper in ett mål mot Lichtenstein i åttonde minuten, får ett rött kort i 18:e och vänder och vinner med 7-2. Imponerande, även om det var mot Lichtenstein.
För England gör Oxlade-Chamberlain tre mål mot Island. Arsenal verkar ha en ny superstjärna i honom.

Och vårat eget landslag kunde inte hålla en ett noll ledning trots att Slovenien fick rött kort.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-06 22:32
Fy fan vad trött jag blir på spanska fotbollsförbundet. Så uppenbart att det går bra att hjälpa Real på traven men att det tar emot lite när Barca är på tapeten. Orkar fan inte bli arg längre, bara uppgiven.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-10-06 22:08
Avstängningar hjälper föga, Mou skulle ändå coacha laget från läktaren eller via en Ipad. Dessutom skulle man blåsa TV-tittarna på hans man-boobs vilket i sig skulle vara tjänstefel :-)

Döm ut kännbara bötesbelopp och investera pengarna i domarutbildningar eller i fairplaypris till lag som förtjänar det. Gäller båda klubbarnas agerande denna och förra säsongen.

Har för mig att Barca inte rapporterade händelsen med Mou och Vilanova, vilket gett förbundet chansen att agera på egen hand och åter visa sig från sin vanliga sida. Lama och inkompetenta med korruption skrivet i pannan.

Frodo

Angående Ramos så är förnedringen straff nog, samt att han fick ringa och be om ursäkt dagen efter.
Ramos straff är livslångt, och det är att bli förnedrad i varje el clasico :P
Barcelona FC Barcelona #10
2011-10-06 21:58
Till Adam:

Tack för texten om Thiago.
Var roligt/intressant att läsa den :)

Fortsätt skriva!! =)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-06 21:43
Visst kan Tito straffas en match men då ska Mourinho ha minst 4-5. Jag tror inte att förbundet är mutat men det är onekligen skumt att Reals avstängingar nästan hela tiden blir upphävda och att man fått tre gånger så mer straffar än oss sen Pérez blev president. Ramos fick som sagt ingenting förutom den obligatoriska enmatch´savstängningen man får vid rött kort. Han sparkar ner Messi, knuffar omkull Puyol och trycker till Xavi också. Det är absolut 3-5 matcher där enligt mig men han får som sagt ingenting.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-06 21:34
Tito Vilanova anser jag ska få som mildast böter och en match. Det räcker. Han är den som blir petad i ögat och det är en naturlig reaktion, men förbundet måste också visa att att ge igen inte lönar sig.

Men hade det varit ute på stan hade det enligt laget kallats nödvärn. Och i rättegången hade inte Vilanova dömts för någonting.

Vilanova gav i princip bara igen. Medan Mourinho var arkitekten bakom incidenten och han fick bara en match mer.

Vid närmare eftertanke så tycker jag att det är fel att Vilanova ens ska straffas med en match. Om han inte kan bli straffad i verkliga livet så ska han inte bli det på fotbollsscenen heller.
Barcelona Frodo
2011-10-06 21:30
L.A.M Nr 10

Förbundet gör inga "fel" med sina domar. Det är medvetet. Att bestraffningen bara gäller i supercupen är ännu mer befängt. De hade lika gärna ha skickat ett meddelande med orden "fuck you" till Barcelona.

Gula kort som upphävs och uteblivna bestraffningar (läs Ramos tilltag på Messi i 5-0 matchen) med mera är vardagsmat för Real.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-06 21:21
nåja, nu är ni väl ändå lite färgade? jag tycker också att mourinho borde få några matcher till men att tito inte ska få något? vad symboliserar det? jo, att hämnd inte straffar sig. självklart ska tito också få ett straff för sitt tilltag.

men att det handlar om en match skillnad mellan de båda är fånigt.

jag vill inte verka som om jag sitter här med foliehatten på men efter det Heywood skrev så börjar man ju undra....
2011-10-06 21:16
L.A.M nr 10

Problemet är så komplext att när man bestraffar Mourinho som är den största boven så får han nästintill lika "hårt" straff som Tito Vilanova. Det skiljer en match på de två.

Är vi ens förvånade? Efter Sergio Ramos attack mot Messi, Puyol och Xavi efter förnedringen på Camp Nou så fick han ju inget straff heller.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-06 21:12
Mourinho får endast två matcher för att peta Villanova i ögat. Spanska fotbollsförbundet är jävla idioter, domarna kan jag förstå om de gör misstag men det här med domar i efterhand gör de nästan alltid fel i. Mourinho ska ha minst fem matcher naturligtvis och hur Tito kan få ett nästan lika hårt straff är beyond me.
Barcelona 477
2011-10-06 21:11
Nystartad spelblogg för den som vill vinna pengar, 100 procent fokus på fotbollen, Välkomna in och ta en titt!
2011-10-06 20:57
Ja, det hela börjar att bli extremt löjligt. Vi kan inte ens få straffar längre medan Madrid tilldelas straffar i minut och parti.

Ska bli intressant att följa utvecklingen.
Barcelona Canaletes
2011-10-06 20:31
Visste inte att Cesc hade skrivit på för Puma. Aguero också.
Atlético addeh
2011-10-06 20:14
Det är precis som att judar förföljdes enbart för att de föddes judar - ingenting annat. Det hela börjar urarta när straff, eller vad vi nu ska kalla det, som dessa delas ut. En böteslapp på €600 för Mourinho svider inte ens.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-10-06 20:13
Bedrövligt beslut, herregud! Vem som helst som hade fått någons fingrar intryckta i ögonen hade reagerat med våld tillbaka, och jag är säker på att de flesta hade inte varit lika milda som Tito. Förbundets försök till att se rättvisa ut är patetiska!
Barcelona Hetfield
2011-10-06 19:37
Ja, om spanska förbundet fick styra över Spaniens lagar så hade nog våldtäktsoffret också fått fängelse för att hon/han var där när det skedde.

Idioter. Om jag petade någon i ögat så hade jag fått en smäll, vad gjorde Tito? Han puttade bara ifrån honom.
Atlético addeh
2011-10-06 19:23
Hetfield

Jag tycker det är mer häpnadsväckande hur man kan få böta €600 och bli avstängd en match för att bli petad i ögat. Helt otroligt.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-10-06 18:58
F*ck LfP och hela spanska fotbolls förbundet
Barcelona Hetfield
2011-10-06 18:48
Hur kan man få två matchers avstängning när man petar någon i ögat? Det var ju helt oprovocerat och läget var redan spänt. Spanska förbundet upphör aldrig att förvåna.
Barcelona Hetfield
2011-10-06 18:46
Jag tänkte väl att det låg något väldigt skumt bakom det, hur kan Pep bli avstängd för att han påpekar att domaren hade fel? Det är ju något som diktatorer gör.

Det är äcklande att man ger en sådan makt till en person som är så subjektiv.
Atlético addeh
2011-10-06 18:33
elbraco

Så har det alltid varit och som det ser ut nu kommer det även fortsätta så. Alltihop är bara helt absurt.

Exemplet Heywood tar upp med Guardiola är slående. Det är något som inte står rätt till där uppe.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-06 18:25
Heywood

det där är ju jävligt intressant. man undrar ju hur högt upp i reals payroll denne rafael alonso sitter. förvånar ingen att hufvudstadsklubben har vänner på höga ställen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-06 15:52
Vi ska komma ihåg att vi köpt Cesc som är väldigt skadebenägen och har varit det hela sin Arsenalkarriär. Iniesta får också ofta skador. Sánchez landade väldigt oturligt, Villa och Abidal är bara borta en vecka. Afellay har också haft skadeproblem. Jag tror inte det är något fel på fystränarna utan mer en blandning av sönderhackad försäsongsträning med med många resor, Copa América och landslagsuppehåll direkt när ligan startar tillsamans med tillfälligheter. För tillfället så är skadorna inte så långvariga förutom i Afellays fall så när ligan drar igång igen och efter kanske någon vecka mer så är förhoppningsvis vår trupp nästan tillbaka till sin vanliga form.
Atlético addeh
2011-10-06 15:41
Hetfield

Jag tycker ändå Pep roterar så pass mycket att spelare inte ska behöva skada sig på grund av slitage eller hård matchning. Spelar man på den här nivån ska man klara ett par matcher i veckan, åtminstone tre matcher på två veckor.
Annons: