/spanien/barcelona/forum/10606.aspx/spanien/barcelona/forum/10606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2012-01-18 19:19
Den här gången kan man inte vara spänd på startelvan heller, då den känns tokgiven. Blir mer spännande att se hur vi spelar, men jag tippar på en fyrbackslinje inledningsvis. Messi sökte sig väldigt mycket ut på kanten mot Betis och det är ingen vild gissning att det var på direktiv från Pep. Leo & Cesc kommer nog skifta en hel del positioner om nu Alves spelar som ytterback. Det tar däremot inte bort det faktum att brassen lär fara som en ångvalt fram och tillbaka på högerkanten, vilket gör att i anfallssituationer kan både Messi & Fábregas söka sig centralt och kombinera med varandra för att försöka lösa upp försvaret.

Hoppas Alexis får mycket boll att jobba med idag. Dels är han en av de allra formstarkaste spelarna, dessutom är han bättre man mot man än vad exempelvis Villa är, och mot Coentrão eller Lass (Arbeloa är avstängd, Ramos spelar centralt) kan han få rätt mycket uträttat.
Barcelona S91
2012-01-18 19:14
Om Soriano lämnar så är det verkligen synd, såg faktiskt en framtid för honom i Barca.

addeh
Samma feeling här, och det bådar inte gott...Fast å andra sidan så är jag alltid en sådan pessimist :)
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-18 19:11
addeh

Skön inställning, jag är lite inne på samma linje faktiskt. Känns ovanligt behagligt för att vara några timmar före ett el clasico
Atlético addeh
2012-01-18 19:02
Antar att jag inte är ensam om att inte känna samma nervositet som vanligt. Är faktiskt väldigt lugn. Beror väl dels på att jag ännu inte är mentalt inställd på matchen, men troligtvis också för att det handlar om Copa del Rey. Skulle vi torska i någon turnering (inte alls någon ursäkt egentligen) mot Madrid är det i cupen. Dessutom står Pinto, vilket är klart värt att ha i åtanke. Han är inte alls en dålig målvakt, men hela försvaret drabbas och är mer instabila utan Valdés. Simple as that.

Tycker dock Pinto bara blivit bättre och bättre. Speciellt hans spel med fötterna.

Tre timmar kvar nu.
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-18 18:57
Gio

Givetvis är det så. Annars skulle vi ju knappast fått Afellay för 3milj förra vintern heller
Barcelona Gio Style
2012-01-18 18:56
Rätta mig gärna om jag har fel, men den låga summan beror väl till stor del på att hans kontrakt går ut snart?
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-01-18 18:55
Visca Barca!!!!!!!
Barcelona 1.70-ligan
2012-01-18 18:50
Tråkigt om Soriano lämnar nu, då blir det inget A-lagsspel för honom alltså. Och ännu en mindre spelare att tillgå för FC Barcelona.

börjar bli lite smånervös inför ikväll. Även om matchen inte är så viktig som övriga clasicon vill jag såklart verkligen vinna. Men det är framförallt en sak jag är rädd för Benzema (mot Pinto).
Svårt att sia om hur det går, kan bara hoppas på ännu en underbar match från de våra. Visca!!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-18 18:46
Andreas V.V - "Pagar"

Sant, men man njuter ändå. :D
Barcelona Artos
2012-01-18 18:38
Underbar låt...
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-18 18:35
Shanghai - SHOOT ME $12

Äh, stirra på en flagga och lite text är ju B gentemot "The real deal"
Bara skruva upp på maxvolym och köra, jag började redan 12.00 idag ; )
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-18 18:24
We believe the best way to win is in an offensive way and in the style we believe. -Pep Guradiola

Visca el Barca
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-01-18 18:24
Siempre Barça

Jag är ensam hemma och dunkar musik med denna låt...

...om och om igen! :D
Barcelona Barca4eva
2012-01-18 18:14
Siempre Barça

...
Barcelona Siempre Barça
2012-01-18 18:01
ni som är nervösa eller otaggade så måste ni lyssna på den här låten och ni får se hur ni ryser i hela kroppen. Det finns inte bättre låt än den här :) BÄST BÄST

http://www.youtube.com/watch?v=GXIZ7HMBo0s
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-18 18:00
Bra för Soriano att flytta. Han kan inte stanna i ett B-lag hela sin karriär. Önskar honom all lycka i Salzburg.

Förresten, vilken sjuk låg övergångssumma. Killen vann ändå skytteligan i Segundan som borde vara jämnbra eller kanske bättre än österrikiska ligan. 5 miljoner euro hade varit bättre.
2012-01-18 17:55
Kul för Soriano! Önskar honom all lycka i Salzburg.
Barcelona Artos
2012-01-18 17:47
VISCA EL BARÇAAA!!!!!!!
Barcelona El Soap
2012-01-18 17:47
There's a deal on the transfer of B forward Jonathan Soriano (26) to Salzburg for 0.8M plus variables. He'll sign for 3.5 year. [ser]

Salzburg officials are travelling to Barcelona to finalize Soriano's transfer. He could tomorrow be in Austria for medical tests. [md]

Verkar som Soriano försvinner när som helst. Inte så förvånande, och önskar honom isåfall lycka till i karriären.
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
2012-01-18 17:32
Visst fan det var hans agent... men inget är ju klart än, räcker med att ni kommer med ett bra bud så kanske han ändrar sig, vem vet. Det är något man lärde sig efter Gameiro-affären att man inte ska ta ut något i förväg.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-01-18 17:25
Bat/

Det var inte Guardiola som var på den middagen, utan hans agent, Orobitg. Sen vad som sades på den middagen vet nog ingen och även om Barça hade varit intresserad av Alba hade man knappast skickat Orobitg som inte representerar klubben.
Valencia Bat - Blanc Mr.Puta
2012-01-18 17:20
Nej, jag postar inte detta för att tjafsa, varför nu någon tror det varje gång jag skriver här. Senaste nytt säger att Alba vill stanna i Valencia och förmodligen kommer kontraktsförhandlingarna inledas nu. Jag tror aldrig det ens var nära någon affär, bara media som hypar upp allt hela tiden bara för att Guardiola äter middag med hans agent som är agent till hur många andra spelare som helst.

Såg just att det är El Clasico ikväll haha! Fan va gött.
Barcelona El Soap
2012-01-18 17:04
El Flaco - Anims Guaje!

Faktiskt inte, blir att önska sig den och förhoppningsvis så har man lite läsning efter man har fyllt år.
2012-01-18 16:58
You are and will be forever a legend, player as trainer. The one and only Pep Guardiola!
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2012-01-18 16:56
Ursäkta grov OT men vet någon här vad:

"Alen Sahaya 3'lü Çektir Kartala"

betyder?
Om någon vet får ni gärna svara via PM.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-01-18 16:49
Fint videoklipp tillägnad Peps födelsedag. Grattis Pep, en levande legend!

Edit: Såg nyss att den redan var upplagd, men det skadar inte med en gång till!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-01-18 16:42
El Soap/

Jag förmodar att du antingen har läst eller äger Jimmy Burns "Barça - a peoples passion". Sen om du kan spanska finns det en hel del läsvärda böcker,
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-01-18 16:41
Copa del Rey - dubbelmöte - första matchen på Bernabeu - Varför är jag inte Clasico-nervös?
Barcelona jeon
2012-01-18 16:33
viva barcelona <3

När jag ser din video, så blir jag så himla upprörd så de inte är sant.
Hoppas vi vissar dem ikväll.
vi är Barca! Älska!!!!!
Barcelona El Soap
2012-01-18 16:23
Vet att detta varit uppe förut, men hittar inte den diskussionen.

Vilka böcker rekommenderar ni om Barca? Fyller snart år och tänker önska mig någon bok.
Annons: