/spanien/barcelona/forum/10601.aspx/spanien/barcelona/forum/10601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:32
Blaugrana80

Jag var också irriterad under matchen, svor och hade mig. :)

Fast nu så här efteråt när man lugnat ner sig lite så inser man ju att Pep gör rätt. Det spelar ingen roll hur dåligt vi spelar i en sådan här match så länge poängen trillar in. Nu var ju inte alla delar så dåligt, utan det var väl mer det offensiva och skärpan i agörande moment.
Barcelona koon
2011-10-25 22:32
Rambla, Eluc:

Möjligtvis kan det vara så. Men det finns en risk i att Pep helt enkelt har nog av offensiva kreativa centrala mittfältare.
Jag hävdar att köpet av Cesc (och fjolårets) av Affeley kan bli dyrköpta (och då snackar jag inte pengar). Två överflödiga spelare helt enkelt.

Med det sagt så är jag inte mer än människa, jag älskar att Cesc äntligen spelar med oss. Men det är skillnad på hjärna och hjärta.
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:30
Éluc

Jaså? Det har jag nog missat då. I början så störde jag mig på det för det är ju Thiagos fräcka och kanske lite chansartade spel man gillar med honom. Fast nu när jag har tänkt lite mer på saken kan det nog ligga lite i det att Pep "utbildar" honom till en mer komplett mittfältsdynamo som behärskar det mesta.
Barcelona Frodo
2011-10-25 22:30
Var det Masch som sprang och pressade som en galning under slutminuterna? Om det var han så visar det bara på vilken bra attityd han har. Det var en tydlig signal till de övriga att man måste jobba i presspelet. Det var häftigt att se honom lämna backlinjen och ta en löpning som om hans liv hängde på det.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-25 22:28
Jag orkar inte klaga på vårt spel och spelare med många ord, uselt helt enkelt,utom Mascherano o Abidal.
Jag klagar istället på domaren Muniz Fernandez. Jag har klagat på honom många gånger förut,men han är värt en extra.
Jag har aldrig sett en domare som tål så lite närkontakter. Han har alltid varit så här. Varenda liten kontakt är jäkla gul kort. Jag tror att han är allergisk för svett...Makalös känslig
Det enda som kan vara till hans försvar är att han alltid är så. Spelarna bör känna till det.
Barcelona Blaugrana80
2011-10-25 22:27
Rambla: håller med dig till 100 att Pep gör rätt som roterar runt med tanken på skadorna vi haft.. Sen att jämför dagens match som vissa gör här inne med Rijkaads Sista tid i Barca är bara så löjligt...visst spelet var inte det bästa Ida! Jag var själv en av dom som var skit förbannad men är ändå nöjd med 3 poäng.. Vi måste inte alltid spela snyggt för att vinna matcher , såna matcher som Ida tror jag förstärker laget mer...
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-10-25 22:27
"Valdés utökade också sitt rekord som nu är på 697 matcher utan ett insläppt mål."

Du menar 697 minuter utan insläppt mål? :D
Barcelona Éluc
2011-10-25 22:26
"Kan vara underlag till en intressant diskussion?"

Lyfta upp den frågan för någon vecka sedan.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-25 22:26
Denna är rolig:

- Despite his miss against Sevilla on Saturday, Messi will continue to take the penalties at Barcelona. Var det ens någon som övervägde något annat?
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:25
koon

Han är 20 år och fortfarande en rookie. Han behöver vilas i någon enstaka match. Det som jag annars är orolig när det gäller Thiago är att det verkar som om Pep försöker göra om honom till någon slags Keite. :P

Fast det kanske bara är Peps geniala plan att göra Thiago till en mer komplett spelare som även blir riktigt bra i det defensiva spelet? Därför får han en lite mer tillbakadragen roll och tillåts inte gå framåt så mycket och ligga strax bakom anfallarna. Kan vara underlag till en intressant diskussion?
elbraco - Bojan y Thiago
addeh

angående awardsen, är det inte så att xavi tangerade miguelis rekord snarare än passerade? satt inte migueli på 391 mål också? och är inte detta xavis 392:e?
eller är jag en match helt fel?

"ch det i hans 392:a la Ligamatch. Rekord!" taget från matchrapporten. AHA!

summa summarum så PASSERADE Xavi Miguelis rekord på 391 och rekordet är nu 392.

case solved.
/holmes out.
Barcelona Éluc
"Valdés utökade också sitt rekord som nu är på 697 matcher utan ett insläppt mål."

Damn, that's goooood.
Barcelonistas
2011-10-25 22:24
Självklart kan Guardiola rotera lite då och då med spelare som Pedro och Villa tex. Men att rotera spelare som är den största bidragande faktorn till att vårat spel flyter på är inte bra. Jag syftar självklart på mittfältet, vafan gjorde Iniesta idag på bänken? Eller föra matchen där Busquets bänkades. Rotation är ok men verkligen inte så att vi varje match måste rotera på mittfältet. Som ni ser så stör det balansen i spelet.

Men låt oss blicka framåt, det viktiga idag var 3 poäng.
Barcelona Éluc
2011-10-25 22:23
Alltså, formsvackor händer alla lag. Pep har ingenting att göra med det dåliga spelet ikväll. Visserligen var laget ute på planen inte det bästa, men nog fan ska vi spela ut Granada alla dagar i veckan och göra minst 3 mål. Alla offensiva spelare såg fullständigt ointresserade ut av att spela fotboll och verkligen ingenting stämde. Förhoppningsvis är Pedros skada nu inte speciellt allvarlig samtidigt som Sánchez med största sannolikhet får klartecken för spel innan lördagens match.

På tal om lördagens match blir det stream igen, då Canal+ väljer att visa 2 hockeymatcher på 5 olika kanaler. Jävla jubelidioter.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-25 22:22
Pedros sena i foten är uttänjd. Imorgon får vi vidare rapporter på hur länge han blir borta..
Barcelona koon
2011-10-25 22:22
Rambla:
Jag har satt pengar på att han kommer att blomma ut och dominera i Europa den här säsongen, han har inte tid att sitta på bänken :)
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:21
Abbe.

Varför är man inte förvånad? Yaya kan skita ner sig. :P
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-10-25 22:21
addeh

Det här var en riktigt dålig match, men matchen mot R. Sociedad var nog snäppet sämre. Sociedad förde spelet emellanåt, vilket säger en hel del.
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:20
koon

Vilade i kväll. Kan han nog ha behövt, han har ju startat nästan i varje match annars.
Barcelona Abbe.
Guardiola svarar upp på Yaya Tourés påståenden om att han blev ignorerad av katalanen.

Pep säger att Yaya gick till Laporta och bad om att få lämna medan han själv försökta övertala honom att stanna i klubben.
Barcelona II Barça II
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

"Vi kan säga att varenda match där vi spelar dåligt är likt Rijkaard."

Tycker att du överdriver där, Rijkaard tog hem CL och ligan. Visst det gick dåligt sista året, men det var ju inte bara hans fel.
Barcelona koon
2011-10-25 22:18
Thiago gjorde en grym försäsong, var en av de bästa.
En bra säsongsinledning.
Vart är han nu?
Barcelona 1.70-ligan
Frodo

Tycker Cuenca får godkänt också, tillsammans med Busquets. Egentligen kan man inte klaga på backlinjen heller. Det mest oroväckande är att de som ska göra skillnaden, inte gör det.. då ser vårt spel ut så här även om det i grunden sitter någorlunda som det ska.

Men nu deppar vi inte mer! Vi vann och i helgen är den en ny match. Tror inte det kommer se ut så här då igen.

Och en sak till - kan alla sluta klaga på att Pep roterar? Förut roterade han för lite. Aldrig är ni nöjda ;)
Barcelona Rambla~
Vissa av er verkar inte fatta att spelarna måste vilas ibland eller åtminstone inte spela 90 tuffa minuter. Fattar ni inte att några är tillbaka från skador (Maxwell och Cesc tex)? Ja även Adriano har varit lite skadad därför var det bra att han fick vila i kväll. Försäsongen var ingen höjdare så istället får spelare nu försöka ta i fatt den träning och fysik de inte lyckades skaffa sig under försäsongen. Det gäller vissa spelare.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
Messi and Alves have lost 55% of the balls tonight vs Granada. #fcblive
Barcelona El Nino Maravilla
Amen kom igen den här matchen roterade faktiskt inte Pep så mycket. Visst fick Cuenca hoppa in istället för Villa och visst var han bedrövlig idag men dom andra spelarna var det inget fel på. Försvaret höll nollan finns inget och klaga på där. Mittfält med Xavi Busquets och Fabregas är hur bra som helst och sen var det bara Villa som saknades där uppe för det ska vara MVP. Problemet var väl att alla de offensiva spelarna förutom Xavi var totalt ointresserade av att ens spela matchen, det är där Guardiola gör fel som inte tar tag i det i halvtid så laget får en boost.

Älskar Mascheranos presspel vid slutsekunderna, kändes lite som en signal till de offensiva spelarna att ''Såhär pressar man'' och inte kollar på efter man tappat bollen (Messi).
Barcelona el Maestro!
2011-10-25 22:17
Visca_Barca:

Ursäkta mig, men kan du vara snäll och skicka ett mail till Pep? Han kanske lyssnar. Det kan ju hända:-).
Atlético addeh
2011-10-25 22:16
Just nu sitter jag bara och hoppas att Pedros skada inte är allvarlig. Cuenca lär nog få en hel del speltid framöver om det visar sig att den lille kanariern blir borta ett tag.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-25 22:16
Barcelonistas.

Ja, vi har klarat oss med nöd och näppe. Xavi hade problem med sin akilleshäl nästan hela säsongen, Puyol var borta i nästan fyra månader. Och lägg till kval till EM och VM, klubb-vm och ännu en säsong där vi ska tävla i alla turneringar.

Vi måste hålla spelarna fräscha nu. Xavi är inte helt återställd och det ser man när han byts ut. Puyol är en gåta han också. Vi har gått på skador på flera spelare tidigt in på säsongen.
Barcelona Visca_Barca
2011-10-25 22:15
Ibland blir man så förbannad på PEP .
Varför roterar han så mycket ? varför inte ha de bästa på plan?`
Allt stämmer inte och det är skandal att vi vinner 0-1 mot ett lag som Granada .Och sen vafan gör iniesta på kanten ? låt han spela bredvid XAVI för helvete PEP.
Annons: