/spanien/barcelona/forum/106.aspx/spanien/barcelona/forum/106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meneysuarez91011
2017-05-19 10:23
Jag väljer att tro på Malaga. Sandro kommer dominera och göra allt i hans väg för att stoppa Real från titeln. Förövrigt, jävlar va bra han blivit! Synd bara att vi inte äger honom längre. Hade gärna sett honom komma tillbaka.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2017-05-19 08:47
Reymar: "Komiskt att du vill behålla träben som Gomes och Rakitic men vill sälja Samper" Jag är inte för en försäljning av Samper, men jag menar att han bör säljas om ledningen inte vill satsa på han nästa säsong. Tycker inte om att spelare lånas ut i flera år, dels är det synd om spelaren och samtidigt slutar det nästan alltid med att vi släpper de gratis till slut. Gomes tycker jag ska få ett till år, även om jag tycker att han inte imponerat i år, så finns det väldigt stor potential i killen. När det kommer till Digne och Paco förstår jag inte varför de skulle säljas?
Barcelona Fuerza
2017-05-19 03:01
@FCB_Messi:

Är med på vad du menar. De glömde lämna ut alla gånger Casemiro borde blivit utvisad, att Ramos bara fick en matchs avstängning för en karriärhotande tackling samt det faktum att Ronaldo borde haft ett rött kort i Sevillamötet för en vidrig eftersläng (och därmed missat mötet mot Celta Vigo). Glömde jag nämna att Casemiro skulle ha fått rött kort i Celta Vigo-matchen och att Isco varit immun mot gula kort i tre matcher nu? Verkar som att Perez inte bara betalat för Ligatiteln men även FairPlay-priset som Barcelona vunnit 6 år i rad (snart sju år i rad).

Är det inte bisarrt att Madrid blivit minst avblåsta av samtliga lag denna säsong (412) jämfört med Barcelona (416) trots att de har betydligt mindre bollinnehav och spelar med grisar som Ramos, Pepe och Casemiro?

Nej, trots att vi vinner FairPlay priset sju år i rad så blir vi straffade årligen av domarna och media är alltid snabba med att kalla laget för osportsligt. Våra spelare blir inte ens skyddade när de blir nedsparkade av motståndare. Iniesta har noll cojones och borde släppa kaptensbindeln inför nästa säsong. Vi behöver en ledare som sätter ned foten i alla lägen.
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-19 02:04
Malaga tog poäng borta och hemma mot RM förra säsongen. Denna säsongen förlora de på Bernabeu pga ett offsidemål från Ramos. Malaga är alltid tuffa för RM, speciellt på La Rosaleda. Det finns anledning för optimism.
Barcelona FCB-1899
2017-05-19 01:50
Nästa säsong vill jag verkligen att vi kör över malaga och utklassar de. smutsig klubb. Nu förstår jag varför de ger allt i mötena mot oss och inte mot parasiterna, det är för allt hela bunten från ägaren till tränare är pro real. Jaja still 3-2 vinna ligan utan att vinna över oss. Något positivt iaf.
Barcelona Reymar
2017-05-19 00:17
Komiskt att du vill behålla träben som Gomes och Rakitic men vill sälja Samper som förutom att spenderat hela sitt liv i klubben är klippt och skuren för Barca.

Digne, Gomes, Paco och Rakitic bör även säljas. Paco har gjort det okej på sistone men för 30M så kan man förvänta sig mer, tyvärr ser jag inte hur han kommer ta en startplats hos oss. Monaco ryktas vilja ersätta Mbappe med Paco, där hade vi kunnat göra en bytesaffär för jag skulle inte klara av att se en sådan lirare hos marängerna.
Barcelona FCB- Culé master
2017-05-19 00:16
Harry Kane vann nyss skytteligan och gick om Lukaku som ingenting haha. Engelska spelare är ofta överhypade speciellt anfallare men Harry Kane har överraskat med sin jämnhet.

Hans teknik är bra, kanske inte toppklass eller så som Eto´o men kanske han kan utvecklas ytterligare lite så är han kanske redo att ta Suarez plats om några år. Men har svårt se det hända engelsmän och Barca går inte ihop lol, men en av dem bästa anfallarna där ute just nu helt klart.
Barcelona S.Eto'o
2017-05-18 23:23
Tråkigt nog måste jag meddela dig att sandros kontrakt gick ut förra säsongen och lämna gratis till Malaga....
Barcelona Gabriel
2017-05-18 23:16
Till alla som vill ha en riktigt vacker IPhone bakgrundsbild. You're welcome!
Barcelona II Barça II
2017-05-18 23:09
Undra vad som kommer att hända med Sandro och Munir nästa säsong? Vill inte ledningen satsa på de, så bör de säljas och inte lånas ut ännu ett år. En normal ledningen hade lätt kunna få ut runt 25-30 miljoner Euro för bägge, men i vårt fall ska vi vara glada om vi kunde få typ 10 miljoner för bägge. Även Samper bör säljas ifall vi inte ska satsa på han, även där bör vi kunna få in bra pengar. Dröm scenariot hade varit följande: Sandro 12 miljoner Munir 15 miljoner Samper 15 miljoner Arda 20 miljoner Matthieu 3 miljoner Masip 5 miljoner Tello 10 miljoner Rafinha 25 miljoner. Om vår ledningen sköter det rätt, så kan vi faktiskt få in en hel del pengar genom att sälja av spelare. Men det kommer ju aldrig hända, vi ska vara glada om vi får 30 miljoner totalt för alla spelare jag nämnde ovan.
Barcelona Mikheil
2017-05-18 22:47
En spelare som jag har fått upp ögonen på är högerbacken Andrea Conti som spelar för Atalanta. Skulle nog med rätt träning bli riktigt bra hos oss. Skulle nog säga att han är en stor anledning varför Atalanta ligger på en säker femte plats och har knipit EL platsen framför lag som Milan och Inter. Med 8 mål och 1 assist så har Andrea stormat fram på högerkanten. Väldigt stark och brytning säker. Bra på huvudet med sina 1.85m och tar stora kliv fram och är en grym spelare att ta sig förbi en spelare så som Theo är.

Har en låg marknadsvärde och bör inte kosta skjortan heller för den delen. Har åldern inne dessutom!
Barcelona Jaume Vila 1899
2017-05-18 22:04
Ska bli intressant att se hur vi bygger om laget (mittfältet) till nästa säsong. Vårt anfall är de bästa i världen Messi-Suarez-Neymar är klart bättre än både Reals och Bayerns anfall. Jag tycker vi ändå har rätt bra spelare defensivt, det hanldar bara om att vi som lag i helhet men också själva backlinjen måste försvara som en enhet, organiserat! Det har LE helt misslyckats med. Vår svaga punkt har ju varit mittfältet och med Iniestas skadeproblem och åldrande, sopor som Gomes, till viss del Rakitic och underpresterande spelare som Turan är det verkligen här vi borde lägga krutet. Skaffa bra unga spelare som har framtiden för sig. Veratti, Pjanic, Pogba är spelare vi borde gå efter på mittfältet. Det är spelare som med rätt miljö kan dominera mittfält!
Barcelona Reymar
2017-05-18 21:12
The Black Xavi! Vi har ryktats vara efter honom som den här säsongen enligt många varit bästa mittfältaren i Ligue 1. Visst bör Verratti vara första valet men Seri hade inte varit ett dumt andra val och hade dessutom kostat betydligt mindre.

Seri, who doesn't hide his ambitions to play for Barcelona, has always had Xavi as his idol and role model. "He is someone I looked at for a long time and analysed his game. Xavi has the ability to calm the game, not by voice but by what he does with the ball. He is thoughtful, makes simple but clever moves, and doesn't lose the ball.”
Barcelona Kröjjff
2017-05-18 20:25
Iniesta70

Det är på sitt sätt sorgligt att behöva skriva detta. Men det är fan så mycket mer underhållande att läsa dina inlägg, än att se Barca spela fotboll den här säsongen.
Barcelona Kröjjff
2017-05-18 19:54
@Katalano:
Katalano Det stämmer förvisso att ett visst drag av egoism måste finnas för att man ska kunna spela rollen som striker fullt ut och därmed också få stå som symbol för vad fotboll ju ytterst går ut på ytligt sett, nämligen att göra minst ett mål mer än motståndarna; även om jag för egen del är starkt benägen att sätta själva underhållningsvärdet främst så som simpel åskådare och hängiven beundrare av totalfotboll á la Johan Cruyff. Däremot vill jag nog mena att kartan inte "ritats om" av vare sig Messi eller den "postmoderna" eran. Pelé och Maradona som tävlade om titeln som den bäste fotbollsspelaren genom alla tider innan Lionel Messi trädde in på scenen, har långt mycket mer gemensamt med den sistnämnde än Cristiano Ronaldo. Fantastisk spelförståelse, dribblingsförmåga, passningsskicklighet och målskytte i ett och samma "paket". Och vad jag vet så var både Pelé och Diego Maradona liksom Lionel Messi, att definiera som anfallare. Vad som skiljer Ronaldo inte bara från dessa spelare utan också utpräglade strikers, är att han inte riktigt utkristalliserat sin roll på ett sådant sätt att man undgår att se alla hans brister. Även om han så smått börjat inse sina begränsningar. Detta genom att göra sig av med bollen lite fortare än förut efter någon tillgjord klack eller överstegsfint, när det inte luktar mål; då han i full fart utan boll alltid lägger långa benet före och tar varje chans att få visa vad han verkligen kan göra i sina absoluta bästa stunder. Nämligen mål på alla möjliga och mer eller mindre "omöjliga" sätt. Ty fåfänga försök att dribbla misslyckas uppseendeväckande ofta för honom och blottlägger hur förvånansvärt begränsad han är trots den långlivade mytologin om motsatsen. Passningsskickligheten lämnar också ovanligt mycket i övrigt att önska, med tanke på den status han besitter. Inte heller är träffsäkerheten vid skyttet är i klass med dom bästa på området. Vilket han kompenserar med att skjuta oftare än kanske nån annan på hans nivå. Frisparkarna utgör inget undantag. Och ingen så vältränad atlet till fotbollsspelare har väl någonsin haft lika otroligt lätt att falla vid minsta kroppskontakt? Eller är han nån som frekvent försöker fuska sig till frisparkar och straffar till Lagerbäcks stora förtret? Nej hur man än vrider och vänder på det, så kan jag inte riktigt se den storhet som många verkar yvas över. Därmed inte sagt att Ronaldo är dålig. Långt därifrån. Bara inte bäst. Inte ens som målskytt eftersom det mesta talar för att Lionel Messi även detta mellanår för FCB i sin helhet, med all sannolikhet kommer att vinna skytteligan före Luis Suárez. Och vad gäller antal mål i Champions League så måste man komma ihåg att man inte som som fallet är i ligaspelet, blir ställd inför samma motstånd. Vad var det Erik Niva konstaterade? Jo att av alla de mål Ronaldo gjort i CL, så är hela tio procent av den totala skörden resultatet av att Real Madrid råkade få Malmö FF på sin lott förra säsongen. Då Cristiano Ronaldo följaktligen också slog sitt rekord .
Barcelona Iniesta70.
2017-05-18 19:28
Japp, denna säsong har varit frustrerande med ett stort jäkla F! Och då hängda jag med Blaugranas redan under Rijkaards första del av debut säsongen då vi redan hamnat 18-19 poäng efter redan i halvtid. Men sen hyrde vi in Mr Edgar Davids som en gunslinger som rätade ut en del frågetecken och fick Xavi att blomstra och Ronaldinho att explodera. Men det ämnet har redan jag & Kröjjffar'n rätt ut. Årets upplaga av FCB har fått mig att fylla "svärburken" tillräckligt många gånger för att skicka ungarna till nåt Ivory league universitet och skaffa sig en lång och gedigen utbildning. Indirekt sponsrad av vårt kära Barca. Ja, picknicken i Vigo kändes som ett 45 minuter långt BungyJump utan nåt jäkla gummiband.Visst, vi lyckades replikera och klamra oss kvar ett par gånger innan Ter Stegen skar av livlinan en sista gång. Hemmamatchen mot Leganes var som en riktig jäkla slasher från åttiotalet,man satt gömd bakom kudden i åttionio minuter men vi visste att vi skulle överleva, hjälten skulle rädda oss i sista sekunden. Vilket han gjorde. Vi har fler exempel på bottennapp i år, men jag lämnar de åt sidan. Blir bara deprimerad och irriterad när man ältar hur man tackar nej till en inbjudan vid vinnarbordet på ett naivt rotationssätt nersköljt med alkoholfri inställning. Sen har vi Vårt slutspels äventyr i Europa på bortaplan som framstod som ett enda långt segt förnedrande begravningståg. Slaktade i Paris, hånade under primetime inför hela Europa. Men visst, vi sprattlade till och överlevde returmatchen genom en heroisk "huller om buller" match genomförd av heart & soul och individuell briljans. Och Roberto. Italienarna begravde oss levande i Turin. Och visade ingen barmhärtighet på Camp Nou, inget sprattlade lik efter det inte. Inte en kroppsdel rörde sig. Nåja, ska inte strö mer salt i såren utan gå in på ljuspunkterna under säsongen. PSG hemma är redan nämnd. Ett mästerverk som redan är en klassiker. Ärkerivalerna på borta plan är också ett ljussken som fick mig att festa en hel natt. Jisses! Att fotboll kan vara så underbar! Fan, där tändes ett hopp! Marlons debut var riktigt kul att se. Märkligt att det ska behövas en skadad Masken under uppvärmning för att få se denna oslipade mörka diamant ta för sig i La Liga. Nja, sen väljer jag att gå ner i åldrarna. Ruiz i Spaniens U-17 lag är en fröjd att skåda! Ja, att vi har halva laget från Barca som spelar final imorgon kväll är ett riktigt strålkastar sken. Kl 20.00 mot England på Eurosport. Se matchen cules och spana in Abel Rubiz. Ett namn att lägga på minnet. Så nästa säsong hoppas jag att jag inte behöver kliva in på forumet i en Jason Voorhees hockeymask med Leatherface motorsåg i högsta hugg och slakta Barca spelare a la åttiotalet. Nej, nästa säsong vill jag festa och fira en trippel, inspelad och inspirerad a la Masia! Låt ärkerivalerna tanka motorsågarna nästa säsong. Och låt oss hoppas att de börjar med att krascha i en brasiliansk 600 miljoner vägg.
2017-05-18 19:11
När man summerar 11/12 och 16/17 så har det skett extremt kontroversiella domarbeslut. Slump? Jag tror vi alla vet vad vi tycker om det här och det har inte med att vi är barca fans etc.
Barcelona FCB_Messi
2017-05-18 19:00
Fuerza Kom du bara på 10 punkter ? Eller glömde du klistra in andra halvan ?
Barcelona Cule4life
2017-05-18 18:55
Vi borde typ vunnit ligan för några omgångar sen. Patetisk liga.
Barcelona Fuerza
2017-05-18 18:19
1. THE GOAL NOT GIVEN IN BETIS-BARÇA

The worst error of the season. Neither Hernandez Hernandez or his assistants saw how a ball hit by Piccini entered his own net before Mandi kicked it out. Barcelona drew 1-1, but with this goal they might have won.

2. BRUNO'S HANDBALL

A Messi shot was blocked in the box by Bruno Soriano on the floor, with his hand. He raised his arm to block it and everyone saw it. Apart from Iglesias Villanueva.

3. PIQUE'S GOAL RULED OUT IN BARÇA-MÁLAGA

Barcelona faced Malaga at Camp Nou and it ended 0-0 but it would have been different if Pique's goal had not been unfairly disallowed by De Burgos Bengoetxea. Gomes headed the ball in the area, from a legal position and Pique, who was behind the Portuguese, ended up scoring, but it was ruled out.

4. PENALTY ON SERGI ROBERTO GIVEN OUTSIDE THE BOX

In the clash against Malaga that ended with a 2-0 win for the hosts, Gil Manzano gave Sergi Roberto a free kick when he was clearly fouled inside the area, with the score at 1-0.

5. RAMOS OFFSIDE IN MÁLAGA-REAL MADRID

Madrid won 2-1 at the Santiago Bernabeu but Ramos was offside before headng home Kroos's ball to make the score 2-0.

6. KEYLOR NAVAS NOT SENT OFF IN REAL MADRID-BETIS

In the 21st minute of the game Keylor Navas fouled Brasanac clearly, when through on goal. Somehow Mateu Lahoz did not send off the goalkeeper.

7. RAMOS NOT SENT OFF IN REAL MADRID-DEPORTIVO

Sergio Ramos scored the winner in Madrid's 3-2 win over Deportivo but should have not been on the pitch after a violent attack on Sidnei in front of the referee. He was booked but it should have been red.

8. THE DECISIVE CORNER IN DEPORTIVO-BARÇA

Deportivo wre involved in another key moment of the season, this time benefitting from the referee against Barcelona. Arribas' shot in the 73rd minute hit the post and went out but the referee thought Ter Stegen had touched it (erroneously). They scored from the corner via Bergantinos and won 2-1.

9. OFFSIDE AGAINST JUANMI

It's true that Barcelona have suffered a lot from referees this season but it's fair to recognis that sometimes they have benefitted. The clearest example was the goal ruled out for Juanmi of Real Sociedad in the game that ended 1-1. He was not offside and the goal would have put la Real ahead.

10. PENALTY ON IAGO ASPAS THAT ENDED IN A RED CARD FOR THE PLAYER

Beyond influencing the result of the game, as Los Blancos were already 2-0 up, this was the straw that broke the camel's back. On Wednesday Aspas was fouled by Sergio Ramos. Referee Martinez Munuera didn't just signal a penalty but also a second yellow card for the Galician for diving. Surreal.
Barcelona II Barça II
2017-05-18 17:47
Juventus är årets lag och kommer förhoppningsvis att vinna trippeln i år. Utöver Juventus så tycker jag inte att topplagen i Europa har presterat den här säsongen. Chelsea kanske också ska nämnas som näst bäst efter Juventus då de har varit väldigt stabila i ligaspelet. Det som har varit roligt att se är att de "mindre" lagen har imponerat, lag som tillexempel Monaco och Tottenham. Förhoppningsvis är vi tillbaka på topp nästa säsong och vinner trippeln, jag förväntar mig i första hand att vi gör bättre ifrån oss i CL, allt annat än final plats är oacceptabelt! Även ligaspelet bör förbättras, trots att vi redan i år har varit väldigt bra i ligan, vi förlorade ligan enbart pga spanska fotbollsförbundet så laget ska ha en eloge för bra genomförd ligasäsong.
Barcelona Bollinnehavet
2017-05-18 16:59
Är det nu vi ska sälja Messi till Malaga med en buyback? Det är nämligen vårt enda hopp.
Barcelona Reymar
2017-05-18 16:31
@Barcelonistas:

Tio av dom värsta domarmisstagen den här säsongen.
2017-05-18 15:53
@Barcelonistas:
Om både vi och real vinner de match/ matcher som är kvar och real vinner ligan och visar sig att betis matchen var avgörande så har vi blivit rånade. Vi ska få ligatiteln i efterhand då eller anmäla till FIFA eller något, no joke. Allt annat är oacceptabelt.
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-18 15:50
Jag tror Neymar får bollen. För han dribblar bäst i världen, har mest målpassar i världen och skjuter inte från alla vinklar och vrår. Han är världens bästa fotbollspelare.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-18 15:35
Kan fortfarande inte släppa årets ligatitel visst vi har varit skit men det ändrar inte det faktum att om domarna bara hade dömt rätt så hade vi varit mästare.
Barcelona Fuerza
2017-05-18 15:34
Dani Alves är så underbar och bjuder på sig själv i vanlig ordning!
Hur kunde vi släppa honom!?
Barcelona Fuerza
2017-05-18 15:21
According to Movistar journalist Monica Marchante, both Iago Aspas and 'Tucu' Hernandez went to the referee, Martinez Munuera, to say "shit, you shit" in the tunnel of dressing rooms just after declaring the end of the first part.
Barcelona Fuerza
2017-05-18 15:09
Det är ingen slump att alla arenor Real Madrid besöker sjunger:

"Así, así gana el Madrid!"

(översättning: "Så här vinner Madrid!")

Fansen sjöng detta under gårdagens match också.

Kollade på Cuatro (HD) nyss där de visar hur tydligt domaren kunde se både Varane's hands och Ramos' nedsparkning av Iago Aspas. Efter matchen skrek fansen 'Robo!' till media. Kan rekommendera Cuatro som gör helt sjukt gedigna analyser av matchsituationer och saker som vanliga tv-tittare inte får se.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-18 14:51
Ronaldo har aldrig varit nära Messis nivå. Minns ni den hypade semifinalen mellan Barcelona - Man United 2008? Det snackades om duellen Messi Vs Ronaldo var det där ens en duell? Messi var överlägsen Ronaldo i båda mötena. Cl finalen 2009 ännu en duell och även där var Messi överlägsen Ronaldo.
Annons: