/spanien/barcelona/forum/10599.aspx/spanien/barcelona/forum/10599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach pep-
2011-10-05 19:11
addeh

Det stämmer att han sumpar en hel del chanser som kantspelare, och jag vet inte riktigt vad det beror på eftersom han i landslaget fortsätter vara säker framför mål. Men huvudsaken är att han gör mål och sätter chanserna i de största matcherna, och där har han ju verkligen inte svikit. På den punkten har han fått Zlatan att blekna bort från alla Barca supportrars tankar.

Sen tror jag inte att Villa kommer vilja lämna ifall Alexis petar honom. Jag tycker Villa visat oerhörd lojalitet och uppoffring hittills. Han har fått de titlar han saknade och jag tror han skulle acceptera en bänkplats, men man vet aldrig. Tror du Sanchez är kapabel att peta Villa redan denna säsong? Jag tror inte riktigt det..
Atlético addeh
2011-10-05 18:55
Coach pep-

Det ligger helt klart någonting i det du säger. Jag uppskattar det Villa gjort i Barcelona sett över det stora hela, även om man kanske hade kunnat hoppas på några fler mål sett till chanserna.

Villas framtid hänger nog mycket på hur Alexis presterar när han är tillbaka. Lyckas han peta el Guaje samtidigt som Pedro också går före honom tror jag båda parter vill hitta en annan lösning.
Atlético addeh
2011-10-05 18:52
Hetfield

Jag har heller aldrig påstått att Villa var ett klockrent köp. Han är precis som Cavani bäst centralt, men där finns ändå en skillnad. Han har bevisat att han är duktig på en kant och an göra mål även därifrån. Sedan att han, sett till chanserna han får, borde gjort betydligt fler är en annan femma.

Jag tror inte Cavani skulle bli en superflopp i Barcelona, verkligen inte, men jag ser inte poängen med att chansköpa honom och placera på en kant. Det finns andra bättre alternativ i sådana fall.
Coach pep-
2011-10-05 18:37
Inte kan man tro att Cavani skulle göra det bättre än Villa på kanten. Hur bra Cavani än skjuter och jobbar så kan vi inte ha träben i laget. David Villa är en bättre spelare än Cavani, både centralt och på kanten. I landslaget ser vi hur bra Villa är egentligen när han sprutar in mål efter mål. Vi gör överlägset mest mål i Europa (!) tack vare allt slit från kantspelarna som får Messi att bli ännu bättre. Ser man någonsin Villa bli arg på Messi som går själv istället för att passa? Nej, för Villa vet att hans primära uppgift inte är att göra mål. En av världens bästa målskyttar sväljer sitt ego på det sättet för laget, och det är stort. Höjden av bortskämdhet måste nog vara att inte vilja ha David Villa som anfallare i sitt lag. Jag tycker att han ska stanna hos oss i några år till. Att vi skulle sälja honom nästa sommar eller något kommer inte på tal, så länge vi inte kan ersätta honom med typ osannolika Rooney som nästan är den enda fullvärdiga ersättaren där ute.

Man ska inte skoja om såna som Villa och Pedro, speciellt inte när självaste Eto'o ens uppfyllde kriterierna för att stanna som anfallare i Barca.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-05 18:35
Frodo

Okej, dock har jag svårt att se vilket lag som skulle betala en större summa för honom med tanke på att jag inte tror att varken Valencia eller Atl Madrid är intresserade vilket känns som de två lag som skulle vara intressanta för en flytt. Jag tror inte att något av de absoluta topplagen är intresserade för honom, men det är ju givetvis bara spekulationer (Det är ju de som kan betala större summor) I och för sig finns det ju uppenbarligen lag i både Frankrike och Ryssland som är beredda att betala ansenliga summor nu för tiden.

Hur som helst har ni ju uppenbarligen redan ett väldigt komplett lag med tanke på hur bra ni spelar och titlarna ni vinner. Men enligt mig är det bara mittbackspositionen brevid Pique där ni saknar någon av absoluta världsklass när ni har alla friska.

En allmän fråga som inte har något att göra med Barcelona specefikt, är det inte så att vänsterbackspositionen saknar några riktiga världstjärnor. För enl mig så finns det egentligen bara Lahm som är riktigt, riktigt bra. Spelare som Cole, Evra, Marcelo och Abidal har enl mig ganska tydliga brister (Bara att jag kan nämna Marcelo som en av de bästa på vänsterbackspositionen säger lite) Några tankar om det?
Barcelona Gabriel
2011-10-05 18:25
Hetfield

Det är inte alls konstigt för mig. Det är skillnad på kärlek och känsla från att bara se något som ett jobb. Det är så jag ser på saken.
Barcelona Shanghai - You Can't See Me
2011-10-05 18:12
Tycker synd om Barca och alla 18 lag i spanska ligan förutom Real Madrid. De får ju allt med sig straffar med mera de har fördel för det är en kunglig klubb och alla älskar den klubben. Spanska regeringens president är Florentino Perez. Herregud vart får han alla pengar ifrån ? jag tror säkert att han langar knark. Han kallas ju för gudfadern så man vet aldrig.
Barcelona el Maestro!
2011-10-05 18:04
Rambla~

Tack så mycket för det!
Barcelona Frodo
2011-10-05 18:01
DivineNerd(Man utd fan)

Jag håller med dig. Jag tror att de som förespråkar en ny anfallare försöker se det ur en ekonomisk synvinkel. Villa blir 30 i år och vårt presspel är väldigt krävande för anfallarna. Kanske blir det sista chansen att få en bra summa för honom i sommar?
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-05 17:51
Intressant att vissa av er anser att ni är i behov av anfallare, jag håller verkligen inte med. Tycker faktiskt att det är helt absurdt. Eran anfallsuppsättning är den absolut bästa i världen tillsammans med City, dessutom har ni både Cesc och Iniesta som kan gå upp och spela där uppe. Det ni absolut är i behov av, som så många säger är enligt mig en mittback. Vilken mittback vet jag dock inte, jag anser att ni skulle behöva en mittback som går direkt in i startelvan och de som skulle göra det är mer eller mindre otilgängliga.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-05 17:47
Hetfield - det ironiska är att jag faktiskt trodde det handlade om 600 000. Om det är jag som är korkad eller om 600€ är en patetiskt låg skitsumma får man bestämma själv :p varför ens bry sig om att bötfälla båda om dom kan torka sig i röven med dom summorna? Tror knappast det symboliska värdet spelar in speciellt mycket... En bestraffning ska ju svida, inte kittla...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-10-05 17:26
Bara jag som tycker vi borde tagit upp nolito till a-laget istället för att sälja han? Hade vart en grym backup och en liten joker i leken. han gör ju succe i benfica just nu.
Barcelona Rambla~
2011-10-05 17:17
Senaste Revista de la liga från Sky Sports.
Barcelona Frodo
2011-10-05 17:08
Jag blir äcklad av det spanska ligaförbundet. Mourinho får alltså bara 2 matcher och 600 euro i böter? Tito får 1 match och 600 euro i böter. För vad? För att han skadat Mous finger med sitt öga?

Vilka jävla svin de är med deras förfördelning av Real. Florentinos inflytande går inte att förneka i Spanien. 23-8 i straffar sen han tillträdde. De får alltid gula kort upphävda. Skithögen Mou har lyckats med sitt gnäll och det börjar ge alltmer effekt.

Egentligen borde man inte bli förvånad eller arg men när han får 2 matcher så pekar Real mer eller mindre långfingret öppet till resten av Spanien.
Barcelona Thiago - Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-10-05 17:05
Edit
Barcelona Thiago - Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-10-05 17:04
hahahahahaha, en peta Mourinho i ögat app!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article13732871.ab
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-05 17:03
Sanchez snabbhet och ytan mellan ytterback och mittback där Messi, Xavi och Iniesta kan smeka fram passningar är det jag längtar till.

Ramos och Marcelo kommer inte att veta vad som händer :-)
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-05 16:57
Bara jag som tror vi kommer höja vårt spel ett snäpp när Sanchez ersätter Villa? Inga mer formsvackor, med Sanchez kan vi "tvinga" fram mål. Dock blir vi av med en spelare soma lltid steppar upp i de viktiga matcherna, men Sanchez kanske kan ersätta honom där också.
2011-10-05 16:54
Man blir så trött på portugisen och hans lakejer i Madrid.
Barcelona el Maestro!
2011-10-05 16:42
"Förörvrigt så hoppas jag verkligen inte att Sanchez är Villas ersättare rakt av, det finns ingen chans att det är tänkt så. Villas ersättare kommer att köpas."

Varför tycker du inte att Alex inte kan ersätta Villa? Han är en naturlig ytter som dessutom är beskväm med att spela centralt vid behov. Jag tycker inte att det finns behov av att köpa en ny anfallare.
Barça kan lika gärna använda en av ynglingarna från Barça B vid behov.
Behovet är större i andra lagdelar än i anfallet.
Barcelona Hetfield
2011-10-05 16:38
addeh

Precis, Cavani hade rollen som vattenbärare, medan Forlan och Suarez hade ansvaret att göra målen, det är väl rätt så givet att Cavani gjorde färre mål?

Återigen, om Cavani eller Rossi får spela i Barcelona så kommer de att få ett par chanser per match, jag har svårt att se de missa lika mycket som Villa gör. Förörvrigt så hoppas jag verkligen inte att Sanchez är Villas ersättare rakt av, det finns ingen chans att det är tänkt så. Villas ersättare kommer att köpas.

"Varför lägga ut hiskeliga summor på en spelare som är bäst centralt men chansa med honom på en kant när man kan göra det lätt för sig att köpa en ytter."

Ja precis, detsamma kan väl sägas om Villa. Varför köpa en spelare för 40 miljoner när han egentligen passar bäst centralt? Right? Då var också Villa ett felköp i sådana fall.

el Maestro

Nu gick vi igenom det tidigare idag under en hel timme så orkar inte upprepa det, men kortfattat så tycker jag att vänsteryttern i Barcelona ska vara en striker i grunden (Henry, Villa), det är så Pep vill ha det om man utgår ifrån hur han har tränat.

Sanchez är ingen striker, jag ser honom som en som kommer att rotera, inte starta. Villas ersättare kommer att vara en striker som kan spela som ytter.
Barcelona el Maestro!
2011-10-05 16:35
Alexis är den som ska ersätta Villa rakt av. Central har Barça en Messi ska spela där i ett antal år framöver. Vid behov kan även Pedro spela där.
Barça behöver inte en anfallare till. Behovet finns, som nämns av flera nedan, i försvaret. En mittback av klass, tack, i nästa säsong.
Atlético addeh
2011-10-05 16:34
Hetfield

Det spelar väl ingen roll hur mycket Villa spelade som ytter innan han kom till Barcelona. Han gjorde det i landslaget och han gjorde det bra vilket resulterade i många mål. Cavani är en helt annan spelare när han håller till på ytter. I VM var han Uruguays motsvarighet till vad Pedro är i Barcelona, med den skillnaden att han gjorde färre mål.

Varför lägga ut hiskeliga summor på en spelare som är bäst centralt men chansa med honom på en kant när man kan göra det lätt för sig att köpa en ytter. Å andra sidan behövs ingen spelare av yppersta världsklass då vi redan har Alexis som jag ser som Villas naturliga ersättare.

Hade Cavani använts på samma sätt i klubblaget som i landslaget hade du aldrig nämnt honom här inne.
2011-10-05 16:33
Marca delar ut pris till Mourinho för säsongens tränare.
Mourinho får två matcher och böter på 600 euro för petningen i ögat. Sedan gäller väl avstängningen bara i spanska supercupen.

För några veckor sedan var det en rugbyspelare som petade en annan i ögat. Han blev avstängd i 15 (!!!!) matcher.

Att den portugisen har mage att säga att domarna har hittills varit bra i ligan tyder på att hans utspel i media fungerar.
Barcelona Hetfield
2011-10-05 16:27
addeh

Villa spelade som ytter i VM-kvalet och i VM, annars så spelade han rätt så centralt med Torres i EM. Cavani och Villa har spelat lika mycket som yttrar typ, och att Villa är bättre är ju en given sak då han i grunden var en bättre spelare, dessutom så spelar han i Spaniens bästa upplaga genom tiderna.

Villa är också bättre centralt, och dessutom så vet man inte hur Cavani eller Rossi kommer att göra ifrån sig om de får spela i ett lag som är bättre. Tänk på hur många chanser Villa får per match, tror du inte att Rossi eller Cavani skulle sätta de chanserna? Det tror jag, Villas prime är över.

Med all respekt för Uruguay, men de är en bra bit från Spaniens nivå.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-05 16:24
Nya Barcastuff!
Atlético addeh
2011-10-05 16:24
Hetfield

Vadå säger emot mig själv? Villa var mycket framgångsrik som ytteranfallare i landslaget innan han värvades till Barcelona. Cavani har inte alls varit lika framgångsrik och framträdande som ytter. Hans målfacit när han spelar på en kant är inte i närheten av när han spelar centralt.
Barcelona Hetfield
2011-10-05 16:21
Haha, rätt så sjukt att Mourinho är avstängd i både CL och i ligan. Det visar väl på klass och riktig gentlemananda.

Förövrigt så kostar säkert hans skor mer än 600 euro.
Barcelona Rambla~
2011-10-05 16:16
elbraco

Orkar fan inte kommentera skiten. Förbundet består av ett gäng clowner som är så rädda att stöta sig med Madrid och Perez att det är pinsamt.

Fast det sjukaste är ändå de tidigare profiler i klubben som hyllar Mourinho och hävdar att Mourinho står för den äkta madridismon. Okej, att ljuga, bete sig som ett svin och vara respektlös mot sina konkurrenter, peta folk i ögonen mm är tydligen något de är stolta över. Vidrigt!
Barcelona Hetfield
2011-10-05 16:13
addeh

"Ja, det är fortfarande strikers, men Henry & Villa har inte varit ovana på positionen och lyckats som yttrar förr. Det har inte Rossi på något sätt, och inte Cavani i samma utsträckning."

Huh? Du säger ju emot dig själv, Cavani och Villa har båda spelat som yttrar i landslaget de senaste åren, och de har spelat som yttrar minst lika mycket.

Gabriel

Haha, det är lite konstigt (med all respekt). Hur kan det vara "fulare" att SÄGA att man gillar Real Madrid än att SPELA i Real Madrid? Lucho SPELADE i Real Madrid, ska man stämpla honom som en evig madrista för det?
Annons: