/spanien/barcelona/forum/10598.aspx/spanien/barcelona/forum/10598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-10-05 16:27
addeh

Villa spelade som ytter i VM-kvalet och i VM, annars så spelade han rätt så centralt med Torres i EM. Cavani och Villa har spelat lika mycket som yttrar typ, och att Villa är bättre är ju en given sak då han i grunden var en bättre spelare, dessutom så spelar han i Spaniens bästa upplaga genom tiderna.

Villa är också bättre centralt, och dessutom så vet man inte hur Cavani eller Rossi kommer att göra ifrån sig om de får spela i ett lag som är bättre. Tänk på hur många chanser Villa får per match, tror du inte att Rossi eller Cavani skulle sätta de chanserna? Det tror jag, Villas prime är över.

Med all respekt för Uruguay, men de är en bra bit från Spaniens nivå.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-05 16:24
Nya Barcastuff!
Atlético addeh
2011-10-05 16:24
Hetfield

Vadå säger emot mig själv? Villa var mycket framgångsrik som ytteranfallare i landslaget innan han värvades till Barcelona. Cavani har inte alls varit lika framgångsrik och framträdande som ytter. Hans målfacit när han spelar på en kant är inte i närheten av när han spelar centralt.
Barcelona Hetfield
2011-10-05 16:21
Haha, rätt så sjukt att Mourinho är avstängd i både CL och i ligan. Det visar väl på klass och riktig gentlemananda.

Förövrigt så kostar säkert hans skor mer än 600 euro.
Barcelona Rambla~
2011-10-05 16:16
elbraco

Orkar fan inte kommentera skiten. Förbundet består av ett gäng clowner som är så rädda att stöta sig med Madrid och Perez att det är pinsamt.

Fast det sjukaste är ändå de tidigare profiler i klubben som hyllar Mourinho och hävdar att Mourinho står för den äkta madridismon. Okej, att ljuga, bete sig som ett svin och vara respektlös mot sina konkurrenter, peta folk i ögonen mm är tydligen något de är stolta över. Vidrigt!
Barcelona Hetfield
2011-10-05 16:13
addeh

"Ja, det är fortfarande strikers, men Henry & Villa har inte varit ovana på positionen och lyckats som yttrar förr. Det har inte Rossi på något sätt, och inte Cavani i samma utsträckning."

Huh? Du säger ju emot dig själv, Cavani och Villa har båda spelat som yttrar i landslaget de senaste åren, och de har spelat som yttrar minst lika mycket.

Gabriel

Haha, det är lite konstigt (med all respekt). Hur kan det vara "fulare" att SÄGA att man gillar Real Madrid än att SPELA i Real Madrid? Lucho SPELADE i Real Madrid, ska man stämpla honom som en evig madrista för det?
Barcelona Capitan Puyi
2011-10-05 16:13
Det är så lite pengar att det inte är värt att prata om de. Känns nästan som båda borde ha fått längre straff även om jag inte vill att Tito ska va borta från bänken.

Men tycker att spanska fotbollsförbundet har haft på sig silkeshandskarna för länge. Man måste markera att vissa saker inte är okej. 12 matcher var ändå för mycket men 1-2 matcher är för lite. Min åsikt
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-05 16:08
600€*
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-05 16:07
Mou har fått två matchers avstängning och 600k i böter för ögonpetningen på Tito. Tito själv fick en match och samma böter. Comments?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-05 15:53
När Barcelona ska värva spelare så är det antingen crack elleringen alls. Det är ofta de som lyckas. Det är otroligt svårt och kräver hårt arbete samt lång tid att anpassa sig till vårt spel. Om vi ska värva en mittback så ska det vara en världsklass, och då är Thiago Silva ett bra köp. Annars tycker jag man kan strunta i det, ska man köpa in någon halvbra som Chygrynskiy så har vi ju ändå Mascherano och Abidal som gör ett bättre jobb.

Så för att summera så tycker jag det är bäst om vi skipper köpet av en ny mittback, om det nu inte skulle bli riktig kris under säsongen. De halvbra anpassar sig oftast inte och jag tycker det är onödigt att köpa in en riktig stjärna nu. Om det ska vara någon så är det Botía då han spelat här innan men annars kan man satsa på det man redan har samt det som finns i Barca B.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-05 15:30
Detta ska Mourinho sagt till Pedro Leon förra säsongen: "Om Reals flygplan kraschar och du är hemma skulle du ändå inte spela nästa match" Vilken sjuk person denne Mourinho är alltså!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-10-05 15:30
Synd att vi aldrig lyckas med den ekonomiska aspekten när det gäller värvningar, Om inte Pep vill ha Botía då blir det inget köp..trots att man kan sälja honom för 3 ggr så mycket.
Barcelona 1899
2011-10-05 15:20
När 12 blev 2 ...
Barcelona Frodo
2011-10-05 15:09
Den mest intressanta och behövliga värvningen bör väl ändå vara en mittback? Det ska bli intressant att se vad som händer med Botia nästa sommar. Det som talar emot honom är att han inte har den sortens spelskicklighet som Pep vill att mittbackarna i Barca ska ha.

Oavsett om han får en plats i truppen eller ej så måste vi köpa tillbaka honom. Vi kan alltid sälja honom vidare till Villarreal, Malaga, Sevilla eller liknande lag som krigar om europeiska platser där han lär gå in i startelvan. På det sättet går han till en bättre klubb än Sporting och det lag som får honom får en klassback till ett lågt pris samtidigt som vi får in några miljoner.

Den enda riktiga mittbacken jag kan se som direkt skulle gå in i Barca är Thiago Silva. Milan lär inte vilja sälja honom men om de fortsätter med sin kräftgång med uteblivna satsningar kanske han vill dra till en klubb som kan matcha hans ambitioner. Ett mittbackspar bestående av Pique och Thiago Silva är drömmen.
Atlético addeh
2011-10-05 15:02
LAM

Med tanke på att vi redan har en ersättare av klass i form av Alexis, som jag tror bara kommer bli bättre och på sikt göra det bättre än vad Villa gör nu, vore det smart att sälja el Guaje. Nästa sommar känns som enda chansen att casha in för honom. Jag tror inte hans plats i startelvan är lika självskriven när Alexis kommer tillbaka i form, och speltid är nog något Villa själv värderar högst nu när han vunnit allt.

Det bästa för samtliga parter vore att sälja Villa efter säsongens slut.

Det handlar inte om något personligt emot Villa från någons sida vad jag tror, utan snarare rent ekonomiskt och ur ett framtida perspektiv.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-05 14:54
Hetfield

"Sanchez är inte en ytter alltså är han inte Villas ersättare"

Lol. Vilka matcher har Villa spelat anfallare för Barcelona? Seriös fråga och förväntar mig ett seriöst svar med antal matcher..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-05 14:47
Dessutom är jag ytterst tveksam till att köpa en till ung talangfull anfallare. Vi har tre spelare varav två är födda 87 och en 88, ska vi då köpa Cavani eller Lavezzi för den delen som båda också är väldigt unga? Spelare som Rafinha och Deulofe lär få väldigt svårt i framtiden i sådana fall.
Barcelona barca_joe
2011-10-05 14:45
Far till barca nu snart, (17:e). Någon som kan ge tips på bra matstället till bra pris? Några andra saker som man MÅSTE göra? Köper biljetter på plats till båda Plzen och Sevilla matchen, hur stor är chansen att jag får bra platser? Tacksam för svar! :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-05 14:42
Under Peps tid har våra yttrar alltid varit målfarliga. Säsongen 08-09 hade vi H.E.M trion som gjorde över 100 mål, 09-10 hade vi Zlatan, Messi och Pedro som fick sitt stora genombrott och förra säsongen hade vi Messi som gjorde sjuka 53 mål, och dessutom Villa och Pedro som också nätar lite då och då.

Tycker vi borde fortsätta med att ha spelare som gör mål som yttrar. Det behöver nödvändigtvis inte vara en ren striker men ändå någon som kan avlasta Messi ibland i målskyttet. Pedro är ett bra exempel, han är egentligen en klassisk ytter men gör ändå sina 15-20 ligamål och nätar i de stora matcherna. Sánchez har ju aldrig varit en stor målskytt men vi får ge honom en chans och se hur det går. Jag tror han kan bli bra i Barcatröjan.

Förresten så är jag helt emot att Villa ska säljas den här sommaren. Kritiken mot honom är extermt överdriven i mina ögon, bortser man från Sportingmatchen är han i bra form nu även om han inte startade säsongen på bästa sätt. Den här säsongen ska han fortfarande starta de stora matcherna såvida han inte får en riktig formsvaka. Nästa säsong tycker jag det ska ske ett långsamt byte mellan honom och Sánchez. Men jag tycker inte man bör sälja honom redan nästa sommar.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-05 14:39
Siempre Barça

Har för mig att den är slutsåld sedan länge, men googla lite så kanske du hittar något om du har tur..

Angående Cavani så tycker jag inte att vi borde värva honom. Håller helt med om att han inte alls är lika bra som ytter som han är centralt, det är ju som addeh säger bara att kolla in hans målfacit. Vi borde ju göra oss av med Villa efter i år, det finns säkert något lag i England eller Ryssland som cashar upp lite så att vi kan investera i en ersättare. Jag tycker dock inte att Munain är den optimala ersättaren för Villa, en spelare som gör det bra som ytter men ändå hittar lägen och är effektiv i avsluten hade varit att föredra. Jag tror dock att Pep snarare plockar in en mittback (Botia ?) om inte Fontas skärper till sig snart.

Dessutom är Cavani madrista som så många andra påpekat. Därför tycker jag att man ska leta efter spelare som inte är det. Blir konstigt att se Cavani i vår tröja när han egentligen drömt om att spela i Madrid. Visst, Özil höll på Barca när han var liten och gör det bra i Real nu, men att köpa rivalernas supportrar kan fan Real få på med själva..
Barcelona Larsson1333
2011-10-05 14:32
Och även om Lavezzi ofta anses som en målsumpare kan han ju knappast missa mer än vad Villa har gjort det senaste
Barcelona Siempre Barça
2011-10-05 14:14
jag undrar om de finns nån hemsida så att man kan köpa biljett till Sverige matchen mot Holland, tips på sidor och helst de billigaste biljetterna tack
Atlético addeh
2011-10-05 14:13
Rambla

Exakt, det är det jag menar. Vi har redan många målskyttar i laget, det är inte ett måste att alltid använda en stor målskytt på kanten. Mål gör vi ändå. Dessutom gör våra unga mittfältare fler mål än de äldre vilket också kommer bli viktigt i framtiden.
Atlético addeh
2011-10-05 14:11
Hetfield

Cavani var bra i VM, men inte på tok i närheten av så bra han var den gångna säsongen i Napoli. I landslaget spelar han ytter, och får inte alls lika många lägen som i klubblaget. Han gjorde bara ett mål i VM, noll mål i Copa América. Det är i Napoli, som central striker, han fått sitt stora genombrott.

För övrigt spelade Cavani bara ett par matcher i gruppspelet av Copa América plus ett inhopp i finalen. I gruppspelet var han väldigt medioker och lyckades knappt med någonting, så att dra upp ett argument att han lyckats som ytter i landslaget just för Copa América-titeln håller inte då han knappt hade någon del i vinsten.

Ja, det är fortfarande strikers, men Henry & Villa har inte varit ovana på positionen och lyckats som yttrar förr. Det har inte Rossi på något sätt, och inte Cavani i samma utsträckning. Jag tror vi hade blivit ännu bättre med en ren ytter på vänsterkanten istället för en striker som vi flyttar ut.

Nja, tycker inte Rossi varit särskilt märkvärdig den här säsongen. Visst, det var han som sköt Villarreal till CL, men i ärlighetens namn kan ingen säga att han levt upp till förväntningarna. Nilmar har gjort lika många spelmål som Rossi i ligaspelet den här säsongen. Jag säger inte att brassen är bättre, men Rossi har inte varit nämnvärt bra han heller.

Gabriel

"Personligen vill jag inte se en spelare få äran att bära vår vackra tröja när personen i fråga egentligen vill representera den värsta fienden. Men det kanske bara är jag."

Står helt på din sida där.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-05 14:10
Hetfield, hur kan du jämföra Bojan och Sanchez? Sanchez är ytter, Bojan är striker. Tyvärr används han fel av både Lucho och Pep.
Barcelona Rambla~
2011-10-05 14:09
Jag hade hellre tagit Lavezzi än Cavani. Han hade passat utmärkt i Barca med sina ständiga löpningar som pressar sönder motståndarnas försvar. Visst, inte lika skicklig målskytt som Cavani men fortsätter Messi göra 50+ mål varje säsong behöver vi knappast någon supermålskytt.
Barcelona Gabriel
2011-10-05 13:48
Gonzalez_Barca

Klart han måste säga "eller något annat stort lag" och inte enbart nämna Real Madrid, det vore ju inte speciellt smart av honom. Men det är ändå Real Madrid han nämner, inte Barcelona, Inte Man U, Inte Milan etc... Det är Real Madrid han väljer för att sedan säga "eller något annat stort lag". Det ser jag inte som tomma ord.

Och snälla sluta använda Lucho som argument då han aldrig var Realfan. Han spelade där, okej, det har jag inget emot. Men att däremot köpa någon som faktiskt har känslor för Real Madrid är en helt annan sak.
Barcelona Gabriel
2011-10-05 13:41
Gonzalez_Barca

Skiter fullständigt i Özil. Personligen vill jag inte se en spelare få äran att bära vår vackra tröja när personen i fråga egentligen vill representera den värsta fienden. Men det kanske bara är jag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-05 13:39
Gabriel

Özil var ju culé innan Real flytten, se på han nu, infekterad av Mourinhos propaganda.. Just sayin'
Barcelona Gabriel
2011-10-05 13:37
Cavani är Madridfan, rätt så stor sådan också. Just sayin'....
Annons: