/spanien/barcelona/forum/10588.aspx/spanien/barcelona/forum/10588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2011-10-10 10:44
Ingen koll på vem som kommer upp underifrån på La Masia? Kolla in detta "talang-trädet", ger en bra bild vilka som har potential att ersätta spelare från a-laget.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-10 10:20
fyfan vilka dåliga rykten. Spyr om vi köper cole som abidals ersättare eller om Neymar köps för överpris... Men jag tror inte någon av dessa rykten stämmer, möjligen Victor Ruiz. Fast även det känns osannolikt. Varför inte bara köps Botia istället om man misslycksas med Thiago Silva?

Sen tror jag inte barca gör 4 köp nästa sommar. 1-2 klasspelare, resten plockas upp underifån
Barcelona Riiio!!
2011-10-10 10:03
Enligt sport.es verkar vi vara ute efter Sczensy eller vad han heter som ersättare till Pinto. Cole som eventuell ersättare om Abidal skulle tillbaka till Frankrike. Neymar ryktas som vanligt men det kanske roligaste ryktet är ändå Victor Ruiz från Valencia som backup till Pique och Puyol....

Vad gäller målvakten så hade det varit skönare med en lite äldre målvakt som kanske är en liten kopia av Pinto dvs skön i omklädningsrummet men även spelar helt OK då han får chansen i cupmatcher osv, helst inte en ung målvakt.

Får man inte Thiago Silva så kan man kanske få V. Ruiz för en betydligt mindre summa.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-10-10 03:24
Grace/Wastelands

Håller inte med där, visst är Xavi riktig viktig för Spanien också men för mig är Don Andres den helt klart viktigaste spelaren där. Märktes dessutom i VM också. Det är enklare att ersätta Xavi med Fabregas än vad det är att ersätta Iniesta med någon annan spelare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-10 02:59
Iniesta och Xavi briljerar i landslaget utan Messi. Det är dock Messi som får skit för att han inte kan leverera utan Xavi och Iniesta. Även det argumentet är orättvist och fel tycker jag, men jag vill bara få comprende att se saken från en annan vinkel. :)
Grace/Wastelands
2011-10-10 02:08
comprende

Du vet nog lika väl som någon annan att Xavi kommer vara den enskilt viktigaste spelaren för spanska landslaget tills den dagen han lägger av. Det är inte ens något som går att argumentera.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-10 00:24
comprende

Det är stor skillnad på att ha bra självförtroende och att skryta om sig själv. Vilken kategori Ronaldo ingår i får du klura ut själv...

"Ta bort Messi så får vi se hur jävla mycket Iniesta och Xavi briljerar."

Jag hoppas du skämtar med den där kommentaren? Visst Messi är världens absolut bästa spelare, men att säga att Xavi och Iniesta inte kan brilljera utan Messi är bara patetiskt. Seriöst är du allvarlig med det påståendet? För din egen del hoppas jag inte det, för då har du skämt ut dig.

"För det är Messi som skillnaden mellan Barcelona och Madrid. Inte Xavi och inte Iniesta"

Skillnanden är att Barcelona är ett bättre lag, samt har en fungerande spelidé. Att vi dessutom har världens bästa spelare i form av Messi gör ju såklart inte saken sämre heller. Men både Xavi och Iniesta är bättre än samtliga spelare i Real, båda dessa är dessutom otroligt viktiga för hela vårt spel, även om Messi är viktig för oss så hänger inte ALLT på honom. Xavi och Iniesta är minst lika viktiga, speciellt Xavi.
Tar du bort Xavi och Iniesta så är inte vårt spel lika bra.

"Och under vm var det Villa, Iniesta och Casillias bakom det guldet"

Ja, dock glömmer du fortfarande en person, Xavi. Som sagt han är både Spaniens och Barcas spelmotor, han styr vårt spel.
Han var en stor bidragande faktor till Spaniens VM och EM-guld.

Atlético addeh
2011-10-10 00:16
Frodo

Håller helt med dig i ditt tidigare resonemang kring guldbollen. Både Xavi & Iniesta bör vara före Ronado och om det är någon av dem två som förtjänar en pallplats återigen så är det Andrés. Enligt mig tog han klivet förbi Xavi redan förra hösten, men han har bara blivit bättre och bättre.

Man har lärt sig att inte bli upprörd över hur individuella priser slutar, men jag hade inte höjt på ögonbrynen om Xavi missade pallplats. Däremot undrar jag vem som skulle kunna besegra honom. Varken Ronaldo, Rooney, Cavani eller Falcao har tillräckligt "kött på benen" enligt mitt tycke för att ta en pallplats på Xavis bekostnad.

Hade däremot blivit irriterad om inte Iniesta kom tvåa.
Barcelona Frodo
2011-10-09 23:57
Jag håller med comprende om Rooneys prestationer. Han får se till att prestera i fler än några månader per säsong. Han bör inte ens få en topp 10 placering men med tanke på att han är engelsman lär han ändå få det.
Barcelona comprende
2011-10-09 23:52
Han var värdelös från augusti till januari. Nani var den som briljerade offensivt för Man u och var det tillsammans med försvaret som bidrog till liga guldet. Ge Rooney en månad till så kommer han vara nere på jorden igen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-09 23:47
comprende

Nu avser ju Guldbollen år 2011, och Rooneys vår, han var helt klart en bidragande faktor till Uniteds ligaguld, och hans höst såhär långt gör honom absolut aktuell för en topp 3-placering. Återigen, hans roll i Man United är en annan än Ronaldos i Madrid. Ronaldo gör mål. Rooney är lagets offensiva nav, då blir det kanske inte lika många mål, men han är ändå jävligt viktig för sitt lags prestationer. Sedan var han inte kass i halva säsongen, skadad i oktober, halvdan halva november, grym resten..
Barcelona comprende
2011-10-09 23:42
Jaha nu är det fel att tro att man är bäst? Så Muhammed Ali ligger inte dig varmt i hjärtat heller ? Ta bort Messi så får vi se hur jävla mycket Iniesta och Xavi briljerar. Den trion tillsammans är det bästa som finns i fotbollsvärlden. Men ta bort Messi ur den ekvationen så blir det är den inte så lätt. För det är Messi som skillnaden mellan Barcelona och Madrid. Inte Xavi och inte Iniesta. Spanien; allt annat än ett vmguld vore ett fiasko för dom. Dom har nästan två perfekta lag i den truppen. Och under vm var det Villa, Iniesta och Casillias bakom det guldet
Barcelona Blaugrana91
2011-10-09 23:33
comprende

Nu vet inte jag om det var mig du svarade, men antar det.

Jag är alltså enögd för att jag anser att Xavi och Iniesta är bättre än Ronaldo? Ok då vet jag...

Det är fakta att Messi, Xavi och Iniesta är världens 3 bästa spelare och jag är knappast heller ensam om att tycka det.

Säg mig, vad är det som gör att du tycker Ronaldo bör placera sig framför Xavi och Iniesta? För att han gör mycket mål? (Där en stor del är enkla mål eller straffmål). Var snäll och titta lite bakom alla x-antal mål han gör, vad gör han i övrigt för lagen han spelar i?

Xavi och Iniesta är två unika spelare, Xavi och även Iniesta är en stor bidragande faktor till Spaniens och Barcelonas framgångar dem senaste åren, det är två unika spelare, och du anser att Ronaldo bör placeras före dem?....

Sen att jag ogillar Ronaldo har inget att göra med att han spelar i Real, jag har alltid ogillat honom, även då han spelade i Man United. Han är en kaxig, divig och vidrig spelare och person som tror att han är bäst, han har ett äckligt beteende. Bara kolla det citatet som "BB-Barceloneta " visade.

Sen som sagt nej jag anser inte att hans spelsätt är något vidare kul att kolla på.
Barcelona comprende
2011-10-09 23:32
Nej enligt min logik så kan du inte jämföra någon som levererade hela säsongen med en annan som var värdelös i halva.
Barcelona comprende
2011-10-09 23:29
Nej utan det jag stör mig på är att ännu en engelsman hypas. Från ingenstans för att han har inlett den här säsongen bra.
2011-10-09 23:25
comprende

Enligt din logik är således Berbatov med sina 20-någonting mål under förra säsongen en av världens bästa. That doesn't make sense.
2011-10-09 23:24
comprende

Enögd? Knappast. Till exempel är en av mina favoritspelare genom alla tider Zinedine Zidane, och han är ju en ikon inom Real Madrid.

Som jag skrev tidigare och även Frodo skriver har Ronaldo gått från att vara en spelare som löper, skapar ytor och chanser åt sina medspelare till att idag bara vara en målskytt. Idag gör han mål. Punkt slut. Han spelar dessutom väldigt egoistiskt, tar avslut i obegripliga lägen för att förbättra sin statistik. Han har jobbat jävligt hårt, han lämnade sitt hem när han var 12 för att utvecklas som fotbollspelare. Det är om något jävligt starkt och den resa han har gjort är beundransvärd.

Detta gör honom dock inte automatiskt till en bättre spelare. Han har som sagt mest en powerforward i dagsläget. Jag håller i dagsläget Rooney högre än Ronaldo. Jag har sett merparten av Uniteds matcher i år och fan vad bra han är. Hämtar boll en bit ner i banan, levererar den till medspelare i rätt läge och gör dessutom mycket mål. Han har utvecklats till en mer komplett spelare medan jag anser att Ronaldo gått åt andra hållet. Frodo har helt rätt i att de spelarna som han nämner snart är Ronaldo pga sin fotbollshjärna. Jag tycker dock att Ronaldo har en fotbollshjärna, men han har slutat använda den..
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-09 23:13
Cavanis hus har blivit rånat i Neapel. Kanske dags för maffian att hjälpa till, likt man gjorde för Maradona en gång i tiden? De såg till att han fick tillbaka allt som de hade stulit ifrån honom :P
Barcelona Frodo
2011-10-09 23:05
Barcelona comprende
2011-10-09 23:00
Jaha 40 mål på en säsong räcker inte. Men att vara värdelös en halv säsong och göra 12 ligamål räcker(Rooney) för att vara top 3. Låt mig gissa Pedro är top 5 för sitt fantastiska pressspel?
Barcelona Frodo
2011-10-09 22:55
comprende

Nej, jag njuter inte när Cristiano gör 10 överstegsfinter. Det har ingenting med att han tillhör Real att göra. Han är numera bara en tung powerforward som sällan kan dra sin gubbe. Han skjuter från alla möjliga vinklar för att snygga till sin statistik istället för att ta beslut som gynnar laget. Han rör sig som en klassisk poacher numera och gör enkla tapins. Att han dessutom gör massor av straffmål gör att hans siffror ser bättre ut.

Ingen förnekar att han har jobbat hårt för att komma dit han är. Men det handlar om ren fotboll. Jag uppskattar en intelligent spelare som Özil med bra kombinations- och passningspel samt rätt beslutsförmåga mer än Ronaldo. Är han bättre än Ronaldo? Nej, men den typen av spelare är enligt mig mer intressanta.

För att förtydliga så tycker jag inte att Rooney är bättre än Ronaldo. Däremot tycker jag att Iniesta och Xavi är det. Men jag tror att det bara är en tidsfråga innan spelare som Rooney, Cesc, Özil och Kun går om honom då de faktiskt besitter en fotbollshjärna.
Barcelona comprende
2011-10-09 22:51
Nej för du är så enögd och tror endast Barcelona kan spela fotboll.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-09 22:48
Cristiano Ronaldo: "People who shouts Messi, Messi are not normal. Whoever who Loves football wants to see Cristiano Ronaldo play" E han seriös eller, tror han börjar tappa det nu asså......
Barcelona Blaugrana91
2011-10-09 22:48
comprende

Ronaldo är inte topp 3, verkligen inte. Samtliga topp 3 spelare spelar i FC Barcelona, dvs Messi, Xavi och Iniesta, det är världens 3 bästa spelare. Ronaldo är väl möjligtvis 4a.

"För alla här inne, "njuter" och drar på smilebandet när han fintar förbi spelare med ryggen, klacken och med 10 överstegsfinter"

Hmm? Prata för dig själv tack, för jag varken "njuter" eller drar på smilebandet när Ronaldo spelar.
Barcelona el Maestro!
2011-10-09 22:44
Rolig reklam.
En lten Messi säger att om han arbetar hårt och sköter sin kost på ett bra sätt så kommer han att vinna guldbollen i framtiden. Pique ville å sin sida vinna Champions League. Det var en dröm men idag har den drömmen blivit verklighet.
Barcelona comprende
2011-10-09 22:42
Sluta vara så jävla enögda. Ronaldo inte topp 3?! Say what? Och samtidigt så räknar ni med Rooney där, bara lägg ner och gå inte till överdrift. Messi är klar etta lika klart som Ronaldo är tvåa. Bara för att han spelar för Madrid och har ett stort ego, så ska ni inte ta ifrån honom den spelaren han är. För alla här inne, "njuter" och drar på smilebandet när han fintar förbi spelare med ryggen, klacken och med 10 överstegsfinter. Han kanske inte har den råa talangen som Messi och Iniesta har, men han har ta mig fan tränat sig upp till den nivån han är på nu. Och om inte det är något att beundra så vette fan vad som är.
Barcelona Abbe.
2011-10-09 22:40
Rekommenderar er att läsa krönikan i mitt länktips. Oerhört bra!
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-09 22:36
ElRaval

Sämre teknik än Thiago har han självklart, då Thiago har bäst teknik av alla unga spelare i hela världen, inklusive Neymar. Med det sagt behöver det inte per automatik betyda att Rafa har en dålig teknik, vilket han självklart inte har. Han är en Alcantara,o de märks på planen. En skön lirare. Bättre taktiskt tänk än brorsan, bättre defensiv och framförallt mycket mer målfarlig än Thiago. Känns som en bättre prospekt än Thiago dock har han en väldigt konkurrenskraftig position och till skillnad från Thiago har vi inte en 32-årig dirigent som ska ersättas utan vi har en 24-årig marsian som ständigt leverar. På den andra platsen han kan tänkas spela utan att behöva anpassa sig märkvärdigt har vi den 28-åriga Iniesta. Det säger väl sig självt.

Han har varit den överlägset bästa spelaren, Deulofeu och Cuenca inräknat, för Barca B iår och han går från klarhet till klarhet. Det är ingen snack om saken. Rafinha vill upp till A-laget och kommer med stor sannolikhet göra det då och då efter denna säsongen.

Han är en falsk 9a om du inte förstått det. Både assisterare och målskytt.
Barcelona Frodo
2011-10-09 22:36
Vad har Rooney gjort för att förtjäna en pallplats för Guldbollen? Han var ju inte ens Uniteds bästa spelare förra året utan det var Vidic. Offensivt gjorde spelare som Bebatov, Nani och Chicarito mer om man räknar med hela säsongen.

Dessutom tycker jag att både Iniesta och Xavi ska gå före Cristiano men det lär inte hända. Om någon utav Xavi eller Iniesta ska få en pallplats så är det Iniesta som gjorde en bättre säsong. Nåja, Messi kommer att vinna och Cristiano tvåa men det hade varit kul om både Xavi och Iniesta får fortsatt uppmärksamhet för deras insatser istället för en ineffektiv powerforward som gjorde straffmål och enkla tapins.
Barcelona tarrak
2011-10-09 22:04
barca_joe

Jag skulle tippa på någonstans mellan 100-150%. Inga problem med andra ord.
Annons: