/spanien/barcelona/forum/10587.aspx/spanien/barcelona/forum/10587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-13 19:37
Klicka på CC där nere i högra hörnet, så finns översättning.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-10-13 19:35
barcetia - Asexis7

För dem som förstår spanska, vi andra da som i är i processen av att lära sig spanska på grundnivå?

:/
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-13 19:14
Måste ses av alla Guardiola fans.
Barcelona B-Guden
2011-10-13 19:11
Det roligaste jag hörde idag var när jag prata med en polare som sa.

Den enda som är bra i klubb och landslag är ronaldo, han sa att messi inte hade nå boll alls han gjorde inga mål eller assist i landslaget, sedan värst av allt.
han påstog att higuain och Milito gjorde argentinas landslag bra.

jag fråga om han skämta men han frågade om jag skämta och han var faktiskt seriös så jag avslutade disskutionen då jag insåg att han inte hade nån koll och inte tänkte ge sig
Ryo Miyaichi !
2011-10-13 19:08
Vart är ronaldinho då? Han var ju rätt magisk under en period =P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-13 18:51
Ronaldo ska inte vara med på topp 6 listan heller. läs namnet för tusan! han är inte ens i närheten av samma storhet.

Kul att det var AS som gjorde undersökningen också, och inte en katalansk tidning!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 18:40
Stort av Messi! Ronaldo har ju bara spelat i ligan två säsonger så det är väl för mycket att begöra att hans aka vara med på topp 6 genom tiderna. Messi har hållt ruskigt hög nivå 5-6 säsonger nu, och varit ligans(och världens) överlägset bästa de tre senaste.

Men hur kan Maradona komma 2:a? Jag såg ju inte honom spela men av vad jag hört var han mycket bättre i Napoli och inte en jättesuccé i Barcelona.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-10-13 18:34
Barcelonito

Eller hur! Helt klart det starkaste jag upplevt som barcasupporter, och jag har sett mer lr mindre alla matcher sen rivaldos dagar.
Barcelona el Maestro!
2011-10-13 18:12
Intressanta noteringar
Messi har röstats fram till ligans bästa spelare någonsin. Cristiano finns inte ens med på listan. Inte i alla fall i topp 6. Se nedan:

“Lionel Messi is voted as the best player in the history of Spanish football. Survey was conducted by Madrid based newspaper "AS".

"Best players: 1. Lionel Messi, 2. Diego Maradona, 3. Alfredo di Stefano, 4. Raul Gonzalez, 5. Zinedine Zidane, 6. Johan Cruyff.”
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-13 16:35
Andres Iniesta!!!

Man blir fortfarande lika tårögd!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-13 16:10
Rambla

HAhahahaha, det där var fan bland det fulaste jag sett. tro fan att man inte lirar PES :P tacka vet jag Fifas nya spelmotor där spelarna uppträder realistiskt...
Barcelona Sano97
2011-10-13 16:09
Jävla Frankrike och Platini, de förstör fotbollen med deras korruption. Men nåja tills mitt kära bosniska landslag kvalar in i antigen play-off mot CR7 eller i nästa VM-kval så kommer jag lägga tiden på mitt kära klubblag FC Barcelona.
Atlético addeh
2011-10-13 15:57
Rambla

Haha, damn! Får hoppas Messi spelar PES och också övar in så han kan göra moonwalk som målgest hädan efter. ;-)
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-13 15:52
Sak samma, tveksam är den ändå. Dom har ändå en massa flyt med domsluten när de tagit sig vidare till VM och nu EM. Men det är ändå konstigt att Blanc inte får bättre ordning på laget med tanke på den kvalitet som finns där. Nu verkar de ju haft en del skador, men ändå.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 15:49
Även om det var straff eller inte så är det otroligt svårt för domarna att se. Samma sak med Ronaldo, även om den situationen inte ens skulle vara frispark. Men det är inte så att domaren stirrar på fötterna på spelarna för att se om de är innanför eller utanför straffområdet.
Barcelona Rambla~
2011-10-13 15:46
Haha, Messi moonwalking. :)
Barcelona Rambla~
2011-10-13 15:44
Han ser ju ut att ramla in i straffområdet på den bilden. Frågan är om hans fot rör strafflinjen (vilket faktiskt räcker) eller om han är precis utanför med foten?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 15:43
Fan vad skön bild. Frankrike har ju på senare tid alltid tagit sig vidare från kvalet med blotta förskräckelsen, för att sedan totalt floppa i slutspelet. Fortsätter man såhär så lever nog VM 2014 väldigt farligt. Får man en någorlunda svår grupp i EM så tror jag inte man tar sig vidare till kvarten.
2011-10-13 15:33
Haha, verkligen. Fan vad flyt dom har. Visst ramlade Nasri utanför straffområdet också? En riktig Ronaldo således.
Barcelona Rambla~
2011-10-13 15:23
Bosnien hade oturen att möta Portugal även i sista Vm-kvalet till Sydafrika vill jag minnas. Hoppas på bättre lycka denna gång för Bosnien.

Frankrike även denna gång vidare efter ett tveksamt domslut. Nu fick de en straff sent in i matchen när de låg under mot Bosnien. Förra gången var det Henry som stoppade bollen med handen när de slog ut Irland. De har verkligen flyt i sina avgörande matcher till mästerskapen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 15:17
Bosnien-Portugal och Kroatien-Turkiet är två riktigt roliga matcher som egentligen kan sluta hur som helst. I den första skulle jag vilja säga att det är 60-40 till Portugals favör. Bosnien har en riktigt bra chans och jag håller stenhårt på dem men jag tror Portugal på något sätt krånglar sig vidare. När det gäller den andra matchen kan det sluta hur som helst men något säger mig att Turkiet går vidare. De har den här kämpaglöden, och även om de inte har fått ihop laget s¨å tror jag på dem.

De andra två matcherna är rätt tråkiga. Tjeckien tar sig antagligen vidare men har alltid tyckt det är ett så tråkigt lag. Kul dock med Irland, de har ju varken tagit sig till EM eller VM på ett tag, och den här chansen kan de verkligen inte sumpa.
Barcelona Dzeko!
2011-10-13 15:10
F.C.B
Barcelona Rambla~
2011-10-13 15:10
1.70

Japp, vilket även Pep har sagt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-13 15:07
Rambla

du menar när Zubi sa att man inte tänker ersätta Afellay, eller?
2011-10-13 15:06
L.A.M Nr 10

Portugal - Bosnien

Precis som du säger är det ju en tuff lottning för Bosnien, även om de är riktigt spännande. Lagen känns ju nästan jämnbördiga, men jag tror att Portugal går vidare på individuella prestationer av främst Nani och Ronaldo

Irland - Estland

Irland tar det där rätt bekvämt, bra försvar och en av Premier Leagues bästa målvakter i Shay Given. Lite synd, man hoppas såklart på Estland. Alltid roligt med en rejäl skräll.

Kroatien - Turkiet

Kan sluta hur som helst, både på planen och på läktaren. Med tanke på hur Turkiet har sett ut, Hiddink har verkligen inte lyckats, tror jag att kroaterna med spelare som Modric och Krancjar går vidare. Men det blir inte lätt för dem, det är på pappret den intressantaste och mest oförutsägbara matchen.

Montenegro - Tjeckien

Tjeckien har ju sett lite svajigt ut. De har ju Chech, men annars är det ju tunt. Roscisky platsar ju knappt i Arsenal. Tiden när Tjeckien var ett riktigt hot i de stora turneringarna med Nedved, Baros och Koller känns förbi. Montenegro har ett spännande lag med bla Man Citys Stefan Savic och Juves Mirko Vucenic. Tjeckerna är nog favoriter från början, men här är det nog störst chans till en skräll.
Barcelona Rambla~
2011-10-13 15:03
Det blir inga värvningar under vinterfönstret, det är redan bekräftat av både Pep och Zubi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 14:48
Vad tycker ni om play off-lottningarna förresten? Jag har aldrig gillat Portugal och ännu mnidre nu när de består av halva Reals lag, så är därför kul att de fick en av de tuffaste lottningarna i Bosnien. Samtidigt är det tråkigt att Bosnien får en svår lottning. De har haft ett intressant lag ett tag nu men inte tagit sig till ett slutspel, skulle vara kul om de gick till EM nu. Men de har såklart en bra chans att vinna, Portugal känns väldigt dåliga just nu. Hur som helst blir det ett riktigt intressant dubbelmöte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 14:44
Hetfield

Det är ju större chans att Sánchez lyckas att en helt ny spelare som kommer i januari lyckas. Jag förväntar mig inte jättemycket från Sánchez från första året, dels för att han måste anpassa sig och dels för att han kommer vara borta nästan tre månader i början av säsongen. Men han har fortfarande varit med laget ganska länge nu och anpassar sig till gruppen varje dag. Om vi ska ha ett nyförvärv ska det vara kortsiktigt då vi har haft många skador, men eftersom det tar ett tag att komma in i vårt spel så känns det rätt dumt.

Och om nu Sánchez skulle floppa så är det inte hela världen, vi har Cesc, Iniesta och Adriano som lätt går in i anfallet.
Barcelona Hetfield
2011-10-13 14:37
LAM

Du tar för givet att Sanchez kommer att bli lyckad, jag tar det inte för givet. För det första så kan Sanchez fortfarande floppa, för det andra så kan han bli skadad. Jag tycker att det är korkat att lägga alla pengarna på samma häst, det är bättre att ha en plan B. Om man ska köpa under januari så får det bli en billig spelare.

Jag tar inte den chansen, hellre att man tar in en rutinerad spelare istället för att chansa. Man kan ju diskutera vem det ska bli.
Barcelona Katalano
2011-10-13 14:29
L.A.M Nr 10

Instämmer angående anfallare. Cesc, Thiago och Iniesta kan spela i anfallet också vilket ger dem mer speltid när Iniesta och Xavi är hela.

frågan är om vi inte behöver värva in en back...
Annons: