/spanien/barcelona/forum/10584.aspx/spanien/barcelona/forum/10584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2011-10-15 13:40
Att ha spelare bara som moral spelare håller inte i längden.
Milito, Sylvinho osv. Ok en extra säsong, men sen måste man gå vidare.
i frågan om en målvakt kanske kan det dra mer på tiden. Andremålvakter brukar spela väldigt lite.
Pep var inte heller tvungen att spela Pinto i finalen mot real. Han kunde köra med Valdes. Men Pep ville köra enligt traditionen i CdR.
Jag tror inte att Valdes skulle rädda nickmålet. Det gick högt upp i nättaket. Svårt för Valdes med sådana bollar.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-15 13:20
Barcadinho

såg det med ;) ibland pratar han om city på sina spelningar.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-15 13:00
En liten kul anekdot (OT men ändå).

Noel Gallagher från Oasis var igår på Skavlan. Och ni vet kanske redan att hela deras familj är City anhängare. Han vägrade uttala namnet United på sina läppar. Han kallade United för "det andra laget" eller "det onda laget", men aldrig det riktiga namnet.
Jag tycker att det är lite små kul med sådana halvseriösa familj fotbollsfanatism.

Skönt att ligorna och Barca är igång igen. Svårt med bara landslagsfotboll, inte lika roligt.
Atlético addeh
2011-10-15 12:37
Absolut. Jag har aldrig påstått att Pinto varken är eller varit en dålig målvakt, men han är långt ifrån den nivån han höll under sin bästa period i Celta Vigo.

Pinto har en underbar personlighet och är en riktig motivationshöjare, men någon höjdarmålvakt är han inte längre.

Fast frågan är om vi skulle tjäna mer på att ha en bättre andramålvakt rent kvalitémässigt med tanke på vilken profil Pinto är i truppen.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-15 12:26
sant, då var han väl typ 30 år eller något. men ändå, bevis på att han har varit en bra målvakt! ibland kan han göra sjuka reflexräddningar men tyvärr tror jag han får för lite speltid för att vara en stabil keeper.
Atlético addeh
2011-10-15 12:22
elbraco

Ungdomsdagar är väl och ta i, Pinto vann Zamoran 2005/06.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-15 12:13
vann inte Pinto Zamoran med Celta Vigo i hans ungdoms dagar?
Atlético addeh
2011-10-15 12:08
barcetia

Ja, jag är helt säker. Den där räddningen är enligt mig inte särskilt speciell, den ska han ta. Tycker inte Ronaldos nickmål i samma match borde vara omöjlig att ta heller.
Barcelona Barca4eva
2011-10-15 11:56
För en straffräddning, som dock var bra, gör han till en bra målvakt..mhm..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-15 11:46
addeh

Säker?
Atlético addeh
2011-10-15 10:46
barcetia

Just det, en gång var. Pinto är inte det han en gång var, och oavsett om det beror på den ynka speltid han får eller åldern så är han ingen höjdarmålvakt.

1.70

Nej, Barça B spelar imorgon, hemma mot Guadalajara.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-15 10:40
Btw spelar Barca B ikväll eller?
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-15 10:28
Jag sa aldrig att jag inte tycker Pinto är en bra andremålvakt för Barca. Visst har han kvalitéer! Och framförallt är det är få målisar i världen som skulle acceptera så lite speltid som han - och ändå vara en sån jäkla stämningshöjare. Han är unik i det avseendet.
Men han är fortfarande inte en optimal målvakt för Barca då han är svajig med fötterna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-15 10:13
Jag har aldrig tyckt det är särskilt nödvändigt med en riktigt duktig andramålvakt då han ändå bara spelar 5-10 matcher per säsong. Pinto är en helt okej målvakt som höjer moralen i laget enormt och framförallt accepterar att han sitter på bänken 90 % av alla matcher på en säsong. Det sistnämnda är det inte många som gör, och därför är Pinto nästintill perfekt enligt mig.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-15 10:10
barcetia

... det är väl just fotarbetet som gör att han kanske inte är en ultimat målvakt för barca. Men vi gillar honom ändå!
2011-10-15 09:53
addeh

En bättre andramålvat kan man inte få. Glöm inte att Pinto en gång varit La LIgas bästa målvakt.. Han spelar 7-8 matcher varje säsong och det är klart man tappar mycket om man inte får speltid. Det enda Pinto saknar för att stå i buren för t.ex Valencia/Villarreal är ett bra fotarbete.
Barcelona Piqué
2011-10-15 08:50
Gonzalez_Barca

Kan du översätta vad pinto säger i länken?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-15 00:13
Pinto må inte vara den stabilaste målvakten direkt men efter hans tal i våras så har han förevigt en plats i min culéhjärta. :)
,Sami
2011-10-15 00:12
Gonzalez_Barca
Tack så mycket min vän:)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-15 00:11
Länktips?
,Sami
2011-10-15 00:03
Gonzalez_Barca
Tja! Vad heter de där programmet de visar varje vecka. Massa roliga klipp är det. Kommer inte på namnet.
Atlético addeh
2011-10-15 00:00
barcetia

I min bok är inte Pinto synonymt med grym men på grund av personligheten har jag alltid gillat honom. Han är tveklöst en moralhöjare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-14 23:47
Chesney blandar och ger för mycket för att vara en bra målvakt. han har potential att bli riktigt bra men just nu är han snäppet över en medelmåtta enligt mig.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-14 23:25
Visst är polacken en bra målvakt, men herregud, 66%?! Thiago Silva fick 11% liksom. Sen undrar jag om det verkligen är rätt att köpa en sån ung målvakt. Är det inte bättre att satsa på en äldre räv som accepterar att vara nr 2 när Pinto drar? elller så satsar man på en som kan ta över om ett par år och då är såklar Sczechzny ett alternativ. Men att han skulle lämna sin förstapost I Arsenal för 6-7 år på bänken i barca känns högst osannolikt
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-14 23:16
1.70-ligan

Sczczzszscecny är faktist en bra målvakt, tror att kritiken mot honom härifrån forumet grundar sig på att alla här i princip hatar Arsenal. Ungefär samma som Real forumet där de vägrar inse att Busquets och Pedro är spelare av högsta klass.
2011-10-14 23:13
Sczechzny är ju Victor Valdés Jr, så det är ju inte så konstigt? Är det bara jag som tycker att han är en grym shotstopper?

addeh

Han är en grym andramålvakt. Hellre han än någon som Dudek.
Atlético addeh
2011-10-14 22:51
Finns väl ingen som tycker illa om personen Pinto, den är underbar. Fotbollsspelaren Pinto är däremot inte helt hundraprocentig, men det är en annan femma och som tur är behöver vi inte uppleva den allt för ofta.
Barcelona 1.70-ligan
Detta var smått chockerande siffror. Dessa spelare ser MD:s läsare helst i Barca nästa år. Kolla på Szczesny!

Neymar (Santos) 7%
Thiago Silva (Milan) 11%
Andrada (Lanús) 1%
Iturbe (Porto) 1%
Cavani (Nápoles) 2%
Oscar (Internacional) 1%
Jordi Alba (Valencia) 8%
Szczesny (Arsenal) 66%
Damiao (Internacional) 1%
Cahill (Bolton) 2%
Barcelona DM1982
Vad är oddset på att inge Barcelonaspelare blir skadad imorgon? Går nog knappt att spela på.
2011-10-14 22:36
Guardiola: "Pinto is one of the reason we are successful. He helps us be better and it's a privilege to have him with us."

Where are you, Pinto haters? Jose Manuel AWESOME!
Annons: