/spanien/barcelona/forum/10581.aspx/spanien/barcelona/forum/10581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2011-11-02 10:52
Grace/Wastelands

Bra inlägg. Insämmer till fullo.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-02 10:07
Rösta på Thiago, Golden boy.
Barcelona Hetfield
2011-11-02 10:02
Haha, Real Madrids propagandamaskin fick Di Stefano att be om ursäkt och skriva ett brev om hur bra Mourinho är.

Det är som en mix av Gadaffi, Hitler, Stalin och Saddam Husseins propagandamaskin.
Grace/Wastelands
2011-11-02 09:34
BARCA-més que un club

Ett sådant inlägg smutsar ner forumet otroligt mycket mer. Borde inte du vara i skolan eller dylikt? Med tanke på stavning och beteende.

Jag kan stämma in i det både Comprende och Hetfield säger. Vi har tappat poäng mot de större lagen, det kanske är en tillfällighet, "alla svanar är vita" är inget logiskt påstående förrän man sett exakt alla svanar.

Tycker det blir mer och mer tragiskt hur jävla trångsynta och otrevliga folk är här, om man kommer med farhågor eller kritik mot Barcelona kallas man direkt för en maräng eller madridista av pöbelväldet som dessvärre dominerar dessa forumet. Vilket jag tror är en major reason till att många av de mer seriösa skribenterna skriver här mer sällan vilket verkar vara fallet. Men de som varit med fler år än första året Messi vann guldbollen har sett när Barcelona presterat sämre och kan således ibland bli oroliga för att den tiden skall återkomma. Ingenting varar för evigt, det är bara naivt att tro. Och med ett såpass bra lag som Real Madrid tror jag det bara missgynnar en att tro att Barcelona för evigt kommer vara bättre. Ödmjukhet inför varje säsong gynnar nog alla inblandade, speciellt inför det faktum att Real Madrid inte är så mycket sämre än oss och nu har fått igång Higuain och även Kaka till viss del. Men det är ju sådana fakta man kan bli e-lynchade för att man påstår här.

Responsen är helt enkelt större när man stavar illa, svär, är otrevlig och kallar andra för medgångssupportrar än när vettiga synpunkter kommer in som ofta framförs med logiska grunder.

Barcelona Hetfield
2011-11-02 09:28
Comprende har en vettig poäng, vi har tappat poäng så fort vi har mött bra motstånd den här säsongen. Vi har kryssat mot Valencia, Sevilla, Milan och även Real Sociedad som får räknas som bra motstånd på bortaplan. Vi ska nog ta det lugnt med hyllningarna, det är ingen större bedrift att vinna mot Plzen.

Men trots det så är det imponerande att Guardiola lyckas få fram ännu en talang ,en spelare som heter Cuenca. Ingen megatalang, men en liten mini Pedro.
BARCA-més que un club
2011-11-02 09:24
Som några har skrivit så är det din ton i det här inlägget som sänker nivån på forumet. Se det som en varning.

/Red.
Barcelona comprende
2011-11-02 08:02
Men för fan brorsan har varit inne på min dator. Och han är ännu en dum madridtista som har hängt på Mou. Hans hat mot Barcelona väger tyngre än hans kärlek till det patetiska.
Postat via SvenskaFans-appen
Barca4ever1
2011-11-02 04:21
comprende //

Jag kan svär på allt att du är en real supporter!
Vad är det med dig? bitter eller? Trött på att se barcelona mangla real?

Barcelona kommer dominera flera år till - La Masia! Talangfabrik.

Jag förstår att du som madridista är trött på barcas dominans och hoppas på ett slut på det.

Tilbaka till puertan, tack!

Visca barca!
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-11-02 02:09
OT
Vill skaffa en dreambox, hur gör jag för att få in kanaler? Och vad kostar det?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-02 02:05
Messi lyckades göra 12 mål fram till den 2:a november förra året. Nu har han gjort 18.

Hur kan människan utvecklas så mycket varje säsong? Kan man ens utvecklas när man är så bra?

Fortsätter han så kommer han säkert över sina 53 mål från förra säsongen. Helt otroligt! Han är redan på väg mot sitt 4:e guldboll haha.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-02 01:45
Peshmerge

"Och Pep låter aldrig sig besegras av marängerna. Så som han aldrig blivit heller."

Ähum inte för att vara party pooper men Madrid vann cupen förra säsongen :P
Barcelona Peshmerge
2011-11-02 01:35
Real madrid är inte ett DUGG starkare i år heller och kommer inte bli det på ett riktigt bra tag. Iallafall inte för Barca. Alltså sånt hör man varje år om Real. Men när det kommer till El Clasico matcherna. Så tar dem aldrig oss, så länge det finns en Mourinho som en vecka innan matchen peppar sönder hela Barcelona med sitt snack i media. Och en S.Ramos som inför varje El Clasico match säger att dem är bättre än Barca och att dem kommer vinna matchen.

Tror ni då Pep och Messi låter Mou och hans Real vinna? Inte en chans i världen.

Kom ihåg! när Leo möter Real är han DÅ verkligen från en annan planet. Och Pep låter aldrig sig besegras av marängerna. Så som han aldrig blivit heller.

Godnatt !!! :)
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-02 01:35
Vi fick 2-2 mot Real Madrid när vi hade b-lagsspelare hela försäsongen, och våra copa america spelare hade inte spelat en enda match, våra spelare hade noll matchtempo och de märkte man, men ändå fick dom 2-2 borta i supercupen fast Real Madrid hade spelat med ORDINARIE lag hela försäsongen och bara får 2-0+ matcher med bra spel. Det säger det mesta
Barcelona barca_joe
2011-11-02 01:32
Real Madrid fans... haha, måste försöka lura oss att de håller på vårt lag för att sen klanka ned på oss. Dom är bara avundsjuka. Dom har inte Messi, inte Xavi och Inte Iniesta. Ser i Puertan att de längtar till El Clasico för då ska Messi få se :) längtar också dit!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2011-11-02 01:28
comprende//

Get real! Seriöst haha........ Skulle real vara 2/3 snäpp bättre i år? Tog du det från när vi piskade dom i supercupen för någon månad sen eller vad? Gapet mellan lagen är lika stor som någonsin tidigare. Vi har förstärkt med Sanchez och Fabregas vilket gör oss till det närmaste imuna mot enskilda skador. Om något så är vi starkare i år Och har startat ligan bättre än dom föregåeende åren.. Real därimot med Ronaldo i svajig form imponerar inte på mig. Dom har knappt gjjort några framsteg sen i våras och är fortfarande alldelles för beroeende av enskilda prestationer från ex Ronaldo, Benzema etc för att kännas som ett seriöst hot. Bayern är det enda lag som kan spela mot oss på liknande vilkor. Real är måhända top 5 i världen men inte nära vår kvalite. Vad är det i real som skulle skrämma vårt lag med 8 nomineringar i ballon d or? Snarare Mourinho som ständigt får kolla så det inte blivit brunt i armani kallingarna när han sneglar och drägglar över våra giganter. Du klagar på vår lika match mot milan men vilka storlag har real mött hitills? Lyon? Valencia? skrattretande!. Efter första el classicot när vi som vanligt tar våra 3 poäng hoppas jag du undviker att hoppa från en bro och låter repet ligga kvar i lådan. Du kan inget om fotboll pysen;).
Barcelona Barca4eva
2011-11-02 01:02
Spelar ingen roll om han är ett fan eller inte, vi ligger fortfarande före än resten av lagen just nu.
Barcelonistas
2011-11-02 00:53
Vem som helst kan se att "Comprende" inte är ett Barcelona fan. Av hans inlägg att bedöma så är han med största sannolikhet en Madridista som vill ge oss sitt budskap. Samma person var här inne och började direkt kritisera Barcelona efter 5-0 vinsten mot Mallorca...
Barcelona Canaletes
2011-11-02 00:43
HIGHLIGHTS
Barcelona tribente_magico
2011-11-02 00:38
comprende: är du verkligen barca fan?, du överdriver ju nåt enormt och tror inte på ditt eget lag.

klart det kommer en tid där barca inte kommer dominera längre, men vad exakt för dig att tro att det är just i år när barca har ännu bättre trupp?. Om du såg matchen mot milan borde barca vunnit med ett par år och var bara rejäl tur att milan fick med sig lika i slutet. Om du följt barca dom senaste åren vet du att varje spelare höjer sig i dom riktigt stora matcherna.

sen har jag inte sagt att real inte kan vinna sluta med och höja real upp över skyarna.

"Förut skämde dom ut sig i dom här större matcherna, nu spelar dom som om det inte vore någonting." Vilka stora matcher i år menar du då?

Barcelonistas
2011-11-02 00:38
Comprende

Nej nej du är inte med i verkligheten, du är i din egen värld just nu. Vafan snackar du om?

Seriöst du får en att spy med dina patetiska inlägg,
Barcelona S91
2011-11-02 00:35
comprende

Nej, en sådan satsning kan inte belönas med något annat än ett rött kort.
Barcelonistas
2011-11-02 00:31
Comprende

I matcherna mot Sevilla-Valencia-Milan så var det bara tillfälligheter att vi inte vann matcherna. Undantaget är Valencia matchen annars hade vi otroligt mycket o flyt mot Sevilla och Milan. Sen förstår jag inte vad det är som du inte fattar, Barcelona brukar alltid starta segt inledningsvis av säsongen. Första året med Pep så förlorade vi mot Numancia borta och sedan kryssade vi även omgången efter och hur sedan säsongen slutade det vet vi alla. Det var exakt likadant föra säsongen där vi spelade ganska krampaktigt medans för Real så gick allt som tåget. Barcelona är som en maskin, inlednings vis av säsongen hackar den, och det finns visa delar i spelet som inte funkar då, tex det defensiva spelet som inledningsvis inte alls funkade. Nu har vi inte släppt in ett enda mål på 10 matcher vilket är sjukt imponerande, och även offensiven börjar komma igång nu efter att det sett lite trögt ut i anfallsspelet. Jag tycker att vi börjar hitta den rätta balansen i spelet där delarna i spelet funkar väldigt bra nu.

Jag tror vi alla är medvetna om att flera av våra spelare kan höja sig ett snäpp, framför allt Villa och Pedro. Annars kan jag inte hålla med dig att Xavi och Iniesta har varit dåliga den här säsongen. Framför allt inte Iniesta då han enligt mig var våran formstarkaste spelare för cirka 2 omgångar sen. Nu dom senaste matcherna har han vilat och har inte kunnat spela. Vi har lyckats vinna och göra en hel del mål utan både Xavi och Iniesta på planen, det tyder på ett otroligt gott tecken inför framtiden. Spelet har sett riktigt bra ut den senaste tiden och då har varken Iniesta eller Xavi spelat.

Du väljer att kritisera motståndet som vi mött hittills, men samtidigt så höjer du Real till skyarna, Real som förövrigt inte spelat mot ett enda kvalificerat motstånd än på säsongen. Undantag supercup matcherna.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-02 00:30
comprende

Men verkligheten är ju att vi är obesegrade i år (16 matcher) och redan mött ett jäkligt bra Madrid och vunnit mot dom. Det går bra i ligan, i CL, skadade spelare är tillbaka. Vilken verklighet pratar du om?

Verkligheten är att det inte spelar någon roll om det var ett lag från Tjeckien vi mötte. Milan mötte ett lag från Vitryssland som vi har slagit med 5-0 och spelade 1-1 mot dom. Chelsea 1-1 Genk. Apoel vann över Porto osv. 4-0 på bortaplan i CL är ovanligt, tro det eller ej. Vi har inte släppt in mål på Camp Nou än i ligan. Se så många positiva saker vi har att tänka på!

Se inte enstaka matcher som lagets svaghet. Vi har mött nästan alla svåra lag i ligan, har endast släppt in 4 mål på 10 matcher med olika backlinjen osv.

Förstår inte vad din verklighet är, du överdriver nåt så fruktansvärt.
Barcelona Barca4eva
2011-11-02 00:22
comprende

Håller med om att Real är riktigt starka och att Plzen inte är värsta laget.

Däremot överdriver du en aning..om inte mer.
Barcelona comprende
2011-11-02 00:21
Alves

Är inte rädd, faktum är att Real Madrid är 2-3 snäpp bättre än förra året vilket gör en ganska orolig när man förra året var i CL semi som kanske förstördes av en domare som visade ut Pepe felaktigt.

Även om jag är cule så är det bara att erkänna att Pepe skulle haft max gult för farlig tackling. Men det är en annan historia.

Att Barcelona vinner CL andra året i rad är väldigt tveksamt, har det någonsin hänt? Krävs en enorm tur och fördelar för att lyckas med det.

Ni är säkra nu men i slutändan så kommer ni förstå att jag haft rätt. Barca kan inte alltid vinna och vara bäst, så enkelt är det. Kommer en tid då det går sämre,
om några månader kommer ni förstå.

Istället för att sväva på molnen så försöker jag vara med i verkligheten.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-02 00:17
Comprende

Varje år samma visa, Cules börjar bli rädda och skriver exakt samma sak som du gör. Men i slutet står vi som vinnare och hoppas det tåget fortsätter nu. Låg bakom dom förra året med men vi kommer igång när det gäller som mest. Etta i gruppen i CL och 1p från 1a i ligan. Helt klart godkänt pga alla skador vi haft.
Barcelona comprende
2011-11-02 00:11
Barcelonistas

Real Madrid har inget att spela för men ändå orsakar Sevillas och Valencias största hemma förluster i historien, för mig är det starkt.

Och Real Madrid är största hotet mot våran andra CL titel på två år, så enkelt är det. Dom Hade lekt med Bayern, United, Chelsea och allt vad dom heter.

Tror du mig inte? Vänta och se. Förut skämde dom ut sig i dom här större matcherna, nu spelar dom som om det inte vore någonting.

Jag tror på Barcelona - Real Madrid i final där laget som har marginalerna och turen med sig vinner. För helt seriöst så tror jag inte något lag kan slå ut dom på vägen dit (enbart Barca).

Deras trupp är galen och även start elvan och ändå har man ännu inte fått igång Sahin.

Vi har all anledning att vara rädda. Men nog om dom nu.

Tycker bara inte ni ska överdriva när Victoria är ett jävla skit gäng. Så fort vi mött bättre motstånd så har vi tappat poäng så ropa inte efter för mycket.

Barcelona comprende
2011-11-02 00:05
Barcelonistas

Vi har mött tre bra lag och tappat poäng mot samtliga, sett mycket darrigare ut än förra säsongen och motståndarna har lättare för att skapa chanser. Pyoul behöver man inte ta upp då han kommer skada sig inom 2 veckor ändå och missa flera månader, börjar bli gammal. Pedro, Alves, Abidal, Villa och Xavi är alla klart sämre än förra säsongen lägg även till att spelarna kan vara väldigt mätta och att det känns som att Messi gör allting. Känns å känns just nu är det så, helt övertygad om att vi hade tappat fler poäng utan honom denna säsong.
Sen är Real Madrid faktiskt skrämmande bra just nu, om dom var bra förra året och kom till CL semi så vill jag inte veta vad som händer i år.

Nej jag är verkligen inte lika säker som ni. Vi har trots allt tappat onödigt poäng i en enkel CL grupp och ligger efter Real Madrid i ligan medans dom fortsätter att krossa sitt motstånd.

Många spelare som måste komma igång och det känns verkligen inte lika säkert att möta bättre lag nu än vad det gjorde förra året. Känns mycket darrigare, matchen borta mot Valencia borde dom haft en 2-3 bollar redan i första.

Jag går efter det jag ser från Barcelona och Real Madrid, att det ser trögt ut i början av säsongen är ingen ursäkt för att det ska få göra det. Barcelona måste höja sig några snäpp, så enkelt är det.

Du ska inte vara säker som du är, kan bli besviken.
Barcelonistas
2011-11-02 00:05
Comprende

Ligan var redan avgjord vid den tid punkten som Real körde över Sevilla och Valencia. Både Sevilla och Valencia hade absolut inget att spela för, sen sa det mer om deras dåliga prestationer än Reals.
Barcelona Barca4eva
2011-11-02 00:01
B-Guden

Den lär dyka upp där senare.
Annons: