/spanien/barcelona/forum/10580.aspx/spanien/barcelona/forum/10580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-10-12 20:34
Det sägs att Bojan & Messi är kusiner ... från långt håll :D

<3
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-12 20:30
Eric Abidal has trained this afternoon on the premises of the new sports city of Barcelona as normal [md] #fcblive

"on the premises of the new sports city of Barcelona as normal"?
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-12 19:43
Men har han fått ett bakslag eller är det bara att man vill vara väldigt försiktiga så att han inte slår upp nåt igen? Det framgår inte riktigt.. men något har hänt känns det som. Han var ju nära comeback nyss sades det

Abidal verkar vara OK i alla fall. Skönt!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-12 19:39
Sánchez första prognos var ju två månader, vilket betyder början av november. Jag vet inte hur det är med er men jag har alltid räknat med att han ska komma i form till december någon gång. Fem veckor till så han är nu beräknad att komma tillbaka mitten av november. Jag tror han hinner starta några matcher innan juluppehållet. Längre skador är inte att leka med, det tar ett tag också efter att man blivit kvitt skadan att komma till spel.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-10-12 19:31
Hur länge e Sanchez borta ????? :O
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-12 19:17
Fan vad tråkigt med Alexis långa skada alltså. Okej, vi kanske kan klara oss 5 veckor till rent sportsligt, men det hade varit jäkligt kul att få se chilenaren spela snart. Det är en fantastisk spelare.

Hade verkligen inte trott att det skulle se ut så här innan säsongen började i augusti. Jag var toknöjd med hur vår anfallstrupp såg ut. Alexis och till viss del Afellay var spelarna som skulle ge variation till MVP utan att det blev märkvärt sämre... men nu, snart två månader in på säsongen, har vi fortfarande inte fått möjlighet att utnyttja den bredd och klass som vi har när alla är friska. Och det kommer man inte kunna göra förrän fram mot maj någon gång, i bästa fall. Det känns faktiskt frustrerande, särskilt när Alexis skada aldrig läker heller...
Atlético addeh
2011-10-12 18:55
Gonzalez_Barca

Jag pratade om de två kreativa mittfältspositionerna. Keita lär, precis som LAM säger, med stor sannolikhet starta som pivoté. Han har visserligen också varit iväg på landslagsuppdrag och spelat kval med sitt Mali, men bara en match till skillnad från Busquets två, och har dessutom tränat med laget längre.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-12 17:50
Känns som en stabil elva, hoppas på en hel del rotationer nu när vi går in i en period med mycket matcher. Tur att motståndet är lite svagare jämfört med det i säsongsinledninen (på pappret i alla fall), då har vi råd med lite rotationer. Bra det. Någon som har koll på hur länge Abi är borta?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-12 17:39
Busquets har väl också spelat två landslagsmatcher nu. Jag tror det är en mycket stor sannolikhet att vi får se Keita som pivote mot Racing, tillsamans, med Thiago och Iniesta på mittfältet.

Valdés;
Alves, Piqué, Puyol, Adriano;
Thiago, Keita, Iniesta;
Villa, Messi, Pedro

Känns som en riktigt trolig elva. Mascherano kan också gå in i elvan om inte Puyol och Piqué är redo. Men Mascherano är en av de som spelat mest på hela säsongen och han har två resor till Sydamerika samt två matcher i bagaget veckan som gått. Han skulle nog behöva vila.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-12 17:33
Har ni glömt Keita?

Han lär med 110% starta matchen, Pep lär nog utnyttja honom till max innan han försvinner efter årsskiftet.
Atlético addeh
2011-10-12 17:05
Thiago & Iniesta lär väl, med tanke på omständigheterna och skadesituationen, starta tillsammans på mittfältet mot Racing. Det vore inte annat än logiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-12 16:52
Vi har riktigt jobbigt med skadorna nu. Första prioritering måste vara att det inte blir värre, då vi inte har det värsta spelschemat framöver. Man borde ta det väldigt försiktigt med spelare som Cesc och Xavi. Båda har en skadehistorik med skador som kan hålla i sig och vara jobbiga, och sköter man det här fel kan betydligt tuffare matcher i framtiden vara i fara.

Speciellt Xavi har startat otroligt många matcher den här säsongen, då både Iniesta och Cesc varit skadade och Mascherano och Busquets spelat mittbackar. Nu har han två landslagsmatcher i benen där han dessutom har en liten skada. Låt han vila 2-3 matcher nu och låt Thiago spela på hans position.
Barcelona Éluc
2011-10-12 16:39
Sport skriver att Cesc är väldigt nära till att vara spelklar, vilket bådar gott i denna skadekris. Låt oss bara hoppas att Abidal och Xavis respektive skador inte är allvarliga så att de kan vara tillgängliga till helgens ligamatch.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-12 16:30
Deras farfarsföräldrar var broder eller något liknande. Enligt barcastuff så är detta ny information, men stämmer verkligen det? har för mig att jag har hört något liknande tidigare, men kan tänka på något annat...
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-12 16:25
Nya rykten om Thiago Silva i dagens MD. Har inget emot om det blir fler och mer intensiva rykten om honom framöver.. så kanske man lite skitrykten som de om Cole och Szczesny :P

--------------------------

addeh

Håller med! Riktigt irriterande. Varför ska Frankrike spela med en spelare som inte är 100? Eller varför lät barca han åka med om han nu inte är 100?
Det verkar i alla fall inte vara så allvarligt, tack och lov. Då hade man nog hört mer vid det här laget.

Stämmer det om Bojan och Messi? Läste artikeln i all hast. Fan va coolt!
Barcelona Éluc
2011-10-12 16:25
addeh

Släkt? På vilket sätt då?

Så nu är alltså Abidal, Alexis skadade ytterligare ett tag. Hur ligger det till med Xavi och Cesc måntro?
Atlético addeh
2011-10-12 16:23
Känner enorm frustration över att Abidal spelade igår och således också blev skadad. Han fick ju känningar i låret mot Sporting och behövde vila 7-10 dagar, detta gör mig riktigt förbannad. Jag förstår om de vill ha med Abi i landslaget, men en skada som kan bli värre kan påverka hans spel även i EM beroende på hur långvarig och ettrig den är.

Tufft förresten att Messi & Bojan verkar vara släkt. Där ser man.
Barcelona Hetfield
2011-10-12 14:36
DivineNerd

Jag håller med om det mesta, men Messi är unik. Han är ingen "dribbler" längre, om du kan hitta en spelare som är lika målfarlig och spelskicklig som playmaker så ger jag dig rätt. Det är möjligen Rooney som kan blanda målfarlighet med spelskicklighet, men även där så ligger han en bit ifrån. Han har en skräddarsydd roll där han får göra målen och stå för passningarna, det är väl något unikt.

Xavi är verkligen unik, det finns ingen i världen som är lika bra på små ytor och som har det lugnet. Scholes hade det en gång i tiden när han var som bäst.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-12 14:29
Angående diskussionen som brukar föras här om vilken spelare som är viktigast för erat lag:
Messi är givetvis en väldigt bra spelare även om man ser över lång tid, denna typ av spelare är dock inte allt för ovanlig. Spelare som Cristiano Ronaldo, Ronaldo, Ronaldinho kan åstakomma liknande resultat på plan. I mina ögon är Xavi destomer unik. Man skulle kunna påstå att spelare som Silva, Iniesta, Fabregas och Thiago är eller har potential att bli lika bra. Och visst, lika bra passningsfot anser jag redan att Fabregas har. Om inte ännu bättre. Men Xavis styrka är inte hans avgörande passningar, eller hans fina teknik. Utöver dessa förmågor besitter han också bra positionsspel men framförallt en enastående split vision. Ingen av ovanstående spelare är i närheten av den försvarsspelare som Xavi är och framförallt är det ingen som har hans beslutsförmåga. Han går helt enkelt inte att ta bollen av. Han styr och ställer på planen och ingen kan göra något åt det.

Han är inte bara unik, han är också den spelare som hela erat spelsystem ligger på. Han är erat spelsystem persofinerat. Och visst, ni är säkert ett bra lag med Fabregas i den rollen också men han är fortfarande långt ifrån Xavi. Baserat på vilken trupp ni besitter så håller jag nog med, i en enskild match är Messi viktigast. Men hade ni haft en spelare med liknande kaliber som Fabregas som ersättare till Messi hade Xavi varit den viktigare.
Barcelona Golden Barca
2011-10-12 14:28
Jag var nere i Barcelona för en dryg vecka sedan. Besökte exempelvis Barca Museum. Där gick att läsa att FC Barcelona under 112år som klubb vunnit 104 titlar. Enligt länken nedan som är uppdaterad i dag. Har klubben vunnit 109 titlar. Vad är sant och hur är trovärdigheten med lämken.?

Länk blogg.barcaloneta.com
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-10-12 14:26
Cristiano Ronaldo skulle sätta på en snubbe, han tar hem honom...i rummet säger killen "gör det bekvämt för dig, jag är strax tillbaka". När han kommer tillbaka står en stor kamera placerad framför sängen, och han frågar, "vad fan är detta Cristi?" Ronaldo svarar nervöst: "Jag är ledsen men jag kan inte prestera utan att filma"

:) :)
Barcelona FC Barcelona #10
2011-10-12 14:09
Om Abidal säger sådär så verkar det vara en skada :/
Barcelona DM1982
2011-10-12 14:09
Början på slutet för PL´s ekonomiska system? Liverpool vill tjäna mer pengar och det blir ju självklart på bekostnad av de mindre klubbarna. Jämlikhetstanken kan vara på väg att försvinna.

Hoppas inte att Abidal är skadad eller i alla fall för allvarligt. Som tur är så har vi ett ganska "enkelt" spelschema nu så det bör ju inte påverka allt för mycket.

Att Alexis är skadad längre är verkligen trist men det påverkar nog inte heller laget något just nu. Laget har backup på den fronten, trist dock att man inte får se honom spela.

Sedan blir jag irriterad på VDB. Spanien var klara för EM, varför måste man spela med Xavi då? Exakt vad är syftet att spela en kille som har hur mycket rutin som helst på nivån? Det är knappast så att de behöver spela in laget eller att Xavi behöver några matcher till för att börja leverera, han kan laget och spelet. Ändå ska Xavi slitas ut, helt i onödan.

Se istället på vad Tyskland gör. De är också klara och de vilar spelare. Det är jäkligt snällt både mot spelaren men även för klubben. De tar in andra spelare som oftast inte får starta och låter dem få lite landslagsrutin.

Det hela handlar om respekt från båda hållen. Klubben ska släppa spelare till landslagen och landslagen ska vila spelare när de har fixat gruppen. Det börjar nästan bli dags för Barcelona att ryta ifrån nu, känns som om det räcker.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-12 13:23
står inget om skadan i pressen. är det så? Barca uttryckligen bad om att abidal skulle vilas... Fan lämnade man inte han hemma för..
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-12 13:20
vad i? Dra åt helvete frankrike!! Trodde allt skulle ljusna nu...
Barcelona Capitan Puyi
2011-10-12 13:12
Vad in i helvete spelade Abidal för?! Kom igen den här landskampen skulle ju komma lägligt men som vanligt så gör det mer skada än nytta.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-12 13:09
Abbe.

Missat det där helt, Abi skadad? Hur länge blir han borta?
Barcelona Abbe.
2011-10-12 12:59
Abidal, on his injury after the FRA match: "I'd rather not say how I feel... if I do, Guardiola won't be too happy."

Suck.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-10-12 12:47
Heter Messi cuccittini också?`..voi voi något nytt varje dag.

Hans mors släktnamn..men använder (döpt till det) han det?
Barcelona Abbe.
2011-10-12 12:07
Ett släktträd som visar på att Messi och Bojan faktiskt är släkt.
Annons: