/spanien/barcelona/forum/1058.aspx/spanien/barcelona/forum/1058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JakWah
2016-11-27 21:02
Passningsspelet är bedrövligt än så länge! Det slarvas oerhört mycket och man tappar boll alldeles för ofta. Vi måste hålla mer i bollen och etablera ett anfallspel på deras planhalva!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-11-27 21:01
Va faaaaaaaan är det för spel
Barcelona I.Cuenca
2016-11-27 21:00
känns ej bra
Barcelona Andres Iniesta Lujan
Ser inga tendenser i spelet som tyder på att det går framåt, snarare tvärtom.. riktigt usla i år och tror inte man kan säga att vi bara är i en dålig svacka eller har dålig form. Ser inte hur det ska vända med ett så trött mittfält och backlinje. Vi har inte haft ett anfall än. Och nära 1-0 för Socidad nu också.
Barcelona El Pistolero #9
Eusebio > Lucho så här långt taktiskt.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
Skiter i ifall vi kammar hem alla 3 titlar i år. LE har förstört allt Cruyff byggt och Pep gjort.

Alltså ser ni hur det ser ut på plan?
Barcelona Iniesta70
2016-11-27 20:59
Lucho kanske ska försöka få upp sin "playmaker" Ter Stegen lite högre upp i banan så han kan slå lite genomskärare.
2016-11-27 20:59
Suarez så jävla tung kropp, gå ner i vikt lite människa.
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-11-27 20:51
Har ont i magen så nervös är jag hahahaha
Barcelona DM1982
2016-11-27 20:45
All in, tre pinnar som gäller!
Barcelona Reymar
2016-11-27 20:03
@Soko:

Eller så har han blivit tillsagd av förbundet att varna Ney för minsta lilla allt för att underlätta för Real.
Barcelona neymar JR
2016-11-27 20:02
Tror tvärtom, just idag behöver vi mittfältare som springer in i boxen och i djupled. Messi kommer droppa och styra spelet då måste vi få löpningar som hotar.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-11-27 19:56
Med tanke på hur djupt Real Sociedad troligen kommer att försvara tror jag att kombinationen Rakitic - André Gomes kan bli för statisk. En mer mönsterbrytande spelare som Rafinha eller Denis Suárez istället för portugisen hade varit att föredra.
Barcelona Soko
2016-11-27 19:54
Domaren Jesús Gil Manzano är i mina ögon en av de snällaste domarna i La ligan och det ska till mycket för att Neymar ska få gult, om nu Neymar verkligen inte vill ha det .
Barcelona Iniesta70
2016-11-27 19:54
Ja mig har i alla fall Lucho lyckats reta upp innan matchen ens har startat!!
Ingen Denis eller Rafhina i start elvan??
Ja , varför är jag ens förvånad ?

Katalano

Dags för mig att lämna forumet , annars finns det en risk att jag bidrar med orsaken till varför du lämnar forumet:)
Barcelona Katalano
2016-11-27 19:49
Idag gäller det. Som ni andra skrivit så är det en måstematch ikväll. Jag vill se starkast möjliga lag på planen och en Neymar med is i magen. Dags att lämna forumet nu med tanke på hur det ser ut här inne under våra och Reals matcher. Visca Barca!
Barcelona Soko
2016-11-27 19:47
Bara Alba inte gör självmål och matchen är vår.
Barcelona zigazaga
2016-11-27 19:42
Fan, man är riktigt nervös för ikväll. Skönt! Jag älskar när matcherna betyder lite extra, bra startelva också. Inga jävla rokader i startelvan, utan bästa elvan ska spela. Vamos que vamos!
2016-11-27 19:36
Barcelona en Anoeta:Stegen,Roberto,Alba,Piqué, Mascherano,Busquet,Rakitic,André Gomes,Messi,Suárez y Neymar.
Barcelona FCB - Winning #
2016-11-27 19:36
Officiella startelvan: Ter Stegen - Sergi Roberto, Piqué, Mascherano, Jordi Alba - Rakitic, Busuqets, André Gomes - Messi, Suárez, Neymar
Barcelona BARCA-més que un club
2016-11-27 19:35
Vinna eller försvinna ikväll
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-11-27 19:35
Denna matchen är viktigare än alla matcher. Vi har inte 3 poäng som att hämta utan en historia att bryta. Vi har 7 poäng att bryta till 4 poäng till Real. Säsongens viktigaste match enligt mig. Vinner vi så är det enormt boost. Vi måste göra ett tidigt mål då är chansen större att stänga matchen tidigt. Leder vi med 2-0 bör vi ta ut Neymar.
Barcelona Soko
2016-11-27 19:27
@El Pistolero #9:

Förlorar vi ikväll och nästa match är vi 10 poäng bakom. Vinner vi ikväll och nästa helg är det bara 1 poäng bakom. Vilken skillnad gör två matcher !
2016-11-27 18:54
Som en CL-final idag. Fasiken vilken sits vi satt oss i.
Barcelona Iniesta70
2016-11-27 18:51
Ja , det är väl i dag som "spöket" ska suddas ut. En "boost" utan dess like skulle det kunna bli för oss.
Och viceversa för Real. Dom vet att vi inte vunnit där på närmare 10 år. Skulle vi vinna precis innan El Classico så skulle även dom få sig en rejäl tankeställare.

Om inte läget och säsongen i sig är tillräckligt med bensin för den här elden , så vette fan vad grabbarna mer behöver för motivation.
7 poäng efter.
El Classico om 6 dagar.
"Alexander Lukas" två nya mål.
Neymar svag i målskyttet.
Har inte vunnit här sen2007?

Vafan ! Min bättre hälft måste nästan ha koppel på mig här hemma , så jävla taggad är jag! Det är nästan så jag putsar upp mina gamla " Copa Miundial" och erbjuder Lucho att pressa som pedro i sina bästa dar!

Allt jag har att säga om kvällen är: "kill em' all" ! Och ta inga fångar!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-11-27 18:35
Bara att instämma i oron över poängtapp ikväll. Det är inte bara att vi inte vunnit där på 10 år, Real Sociedad är som lag i riktigt bra form och ligger femma i tabellen. Fördelen är att det from nu, eller egentligen från denna vecka startade, krävs maximalt fokus. Alla inblandade är medvetna om att matchen idag blir ruskigt svår, samtidigt som alla också är medvetna om vad som stundar nästa lördag. Denna vecka kan avgöra hela ligastriden. Vinner vi båda matcherna är vi inte bara med i matchen, jag skulle tom säga att vi då är favoriter givet de båda lagens spelschema samt det faktum att vi då poängmässigt lyckats haka på trots flera spelmässiga brister. Förhoppningsvis kan hela laget tagga till idag och göra en sådan där superb insats vi alla vet att vi har i oss. Hög press från start, ge inte La Real en meter. Spela mycket på djupet och ta många avslut för att sätta tryck. Då kan det lösa sig. Idag är de tre poängen allra viktigast, tappar vi så är det inte en särskilt bekväm situation vi sätter oss i inför El Clasico.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-11-27 18:27
Jag vet inte vad som hände med dem oväsentliga inläggen jag skrev om Neymars filmpremiär? Om det nu var så att mod tog bort dem (med all rätt isf), borde inte själva frågan, som jag besvarade, också tas bort?
Barcelona Andresito
2016-11-27 18:19
Det ska mycket till att Neymar får gult kort. Domaren är medveten om situationen med El Clásico nästa vecka och vill säkerligen inte stänga av en av matchens största profiler. Kan till och med tänka mig att någon från förbundet sagt till domaren att i första hand inte visa kort till Neymar utan istället ha en dialog.
Barcelona Lion24
2016-11-27 18:11
Att Ney ska spela matchen ikväll mot ett motstånd som vi har haft extremt svårt är självklart. Problemet är inte att Ney ligger på fyra gula, utan att han kom försent till träningen igår/iförrgår och jag har för mig att jag läste nånstans att Ney är den spelare som fått mest böter på grund av försening till träningar. När man ser hur ostabil och ofokuserad spelaren är, då förstår jag varför alla är oroliga över ett gult kort. Det här med rädsla för ett gult kort är överdrivet, men vissa spelare är så ostabila att man inte riktigt vet vad som kommer hända. Däremot skulle jag aldrig tro att nån spelare skulle medvetet välja att missa El Clasico (som startspelare) för att gå på en biopremiär eller nåt liknande. Men eftersom Neymar i sina bästa stunder är en otrolig spelare så är det givet att han ska starta ikväll.

Jag hoppas att man spelar som man spelade under våren trippelsäsongen. Gå för mål så fort som möjligt. Vi måste sluta försöka kontrollera rytmen och tempot i spelet från målvakten-backlinjen. Jag hoppas att man från start börjar med en extremt aggressiv och intensiv presspel. Allt man ska göra i spelet ska vara intensivt, från spelet MED och UTAN boll. Den här matchen kräver maximal respekt, La Real spelarna vet mycket väl att dom kan slå oss. Dom har till och med ett psykologiskt övertag på oss ikväll, det kan inte alla lag säga när dom möter FC Barcelona.
Barcelona Barca Barca
2016-11-27 16:10
Startar Neymar ikväll och får ett gult kort o missar el classico borde LE säga upp sig o hänga utanför arbetsförmedlingen.
Annons: