/spanien/barcelona/forum/10578.aspx/spanien/barcelona/forum/10578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-10-19 17:39
HataBarca

Brag more..
Real Madrid HataBarca
2011-10-19 17:30
Barcelona - Racing Santander 2011-10-15 20:00 3-0 3-0 3
Real Madrid HataBarca
2011-10-19 17:29
Kommer bli 4-0
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-19 17:01
Det känns som Xavi har spelat riktigt mycket på sistonde. För mig är ska han vilas och Thiago ska vara självklar i elvan. Anfallstrion är som vanligt och Busquets är förhoppningsvis tillbaka som pivote. Annars känns det som en typisk match där Pep gör något skumt. Det är väl ingen högoddsare att Keita hamnar i startelvan som pivote och Sergio får spela mittback?

Men jag hoppas nog till slut på den här elvan ändå:

Valdés;
Alves, Puyol, Abidal, Adriano
Thiago, Busquets, Iniesta;
Pedro, Messi, Villa;
Barcelona comprende
2011-10-19 16:53
Själv så tycker jag att det är helt rätt att försöka få in dom här mindre kända lagen. Som Bate. Dinamo Zagreb m.m. Nya länder, nya lag och spelare som man annars aldrig hade fått sett. Likt hur Köpenhamn lyckades skrälla förra året, kan det ske iår igen av något annat lag.

Orka att det endast ska spelas i Spanien, Italien och England typ.
Atlético addeh
2011-10-19 16:21
BB-Barceloneta

Det är mycket möjligt att det blir den elvan. Xavi har spelat mycket på sistone, både innan, under och efter landslagsuppehållet och behöver vara fräsch inför Sevilla-matchen på lördag.
Atlético addeh
2011-10-19 16:20
Hur typiskt är det att Willy blev utvisad förra matchen och är avstängd mot Madrid? Och att Baptista är högst osäker till spel? Och att Duda definitivt missar matchen?

Det hade ju kunnat se bättre ut för solkustlaget inför helgens drabbning. Förhoppningsvis har Madrid lite baksmälla efter gårdagens match och är slitna. Med bra stöd från publiken samt en bra laginsats så både tror och hoppas jag ändå Málaga ställer till rejäla problem för Real.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-19 16:19
Denna startelva tror jag på ikväll: Valdes Alves Puyol Mascherano Abidal Iniesta Busquets Thiago Messi villa Pedro Xavi tycker jag borde få vila med tanke på spelschemat, precis haft match och ännu en till i helge. Möjligt att Abidal blir mittback med Mascherano om Puyol behöver vila och adriano på vänstern. Något som skulle va sjukt kul ikväll vore om Cuenca skulle få några minuter men han lär väl få se matchen från läktaren
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2011-10-19 16:14
Hetfield

Visst hade det varit mer intressant om lag som Tottenham, Atlético & Sevillaspelat istället för Bate, Plzen & Otelul Galati. Med all respekt för de sistnämnda klubbarna.
Barcelona Hetfield
2011-10-19 16:05
CL har tappat så mycket spänning och klass, gruppspelen är ju helt värdelösa. Jag förstår och respekterar Platinis försök att få in de mindre lagen i CL, men ingen vill se ett par anonyma lag i CL som kommer att agera som små hinder för de stora lagen att bara trampa på. Jag vill se de bästa och största lagen i CL.

Det är som DM1982 skrev, det är bara inte lika kul att kolla på CL längre. De får göra om gruppspelen, annars lär CL tappa en hel del status.
Barcelona Man1
2011-10-19 15:38
Barcalöver
Acceptera väninbjudan!
AndreD - Ànims Afellay
2011-10-19 15:30
Världens bästa mittfältare.
Barcelona Man1
2011-10-19 15:30
Jag Addar dig :)
barca löver
2011-10-19 15:15
Man1 vi kan lira ikväll heter sallad57 :)
Barcelona Man1
2011-10-19 15:12
Någon som vill möta mig på Fifa 12? :P
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-10-19 14:20
Ok, tack för svar!
Barcelona Barca4eva
2011-10-19 13:59
El Kaiser de Michoacán

Hämtade själv ut de vid Camp Nou. Om du ska på Camp Nou-touren så är det ju en bra idé att ta ut de samtidigt.
Barcelona Abbe.
2011-10-19 13:04
El Kaiser de Michoacán

Vill minnas att det finns tillgängligt på La Rambla. Jag har dock bara erfarenhet av att hämta ut vid Camp Nou och det gör man vid entrén till museet, alltså precis vid Palau Blaugrana och FCBotiga.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-19 12:59
El Kaiser de Michoacán

Det finns ett ticket office ute vid arenan, inte säker på om det finns inne i stan. Tror du använder kortet du betalat med, de drar det och du får dina biljetter!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-10-19 12:52
Hola fellow culés!

Ska ner och se Barça - Mallorca om en och en halv vecka. Har fixat biljetterna via hemsidan. Dock gick de inte skriva ut utan jag fick endast något typ av "biljett-bevis" som jag sedemera ska använda när jag ska hämta biljetterna. Min fråga är därför om någon har koll på var de olika Ticket Offices ligger någonstans. Är de lokaliserade i Camp Nou-området eller ligger de även mer centralt?

Tacksam för svar!
Atlético addeh
2011-10-19 11:47
Pep kommer matcha bästa laget ikväll. Den enda jag skulle kunna tänka mig vore att exempelvis Thiago får ta plats på mittfältet, men troligtvis bör Busquets, Xavi & Iniesta starta.

Vore kul att se bästa möjliga manskap, alla spelare blir så fruktansvärt taggade då. Jag tror det är ometvetet, men när el Míster presenterar att bästa laget skall spela förstår nog spelarna att det gäller att verkligen prestera.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-10-19 11:21
Possible line-up (vs Viktoria Plzen): Valdes - Puyol Mascherano Abidal - Alves Xavi Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive [efe]
Barcelona Abbe.
2011-10-19 11:07
Pep lär inte vila några viktiga spelare ikväll och det baserar jag på hans tidigare uttalanden om att de kommande två matcherna i CL kan innebära avancemang. Gör man vad man ska de två matcherna så har man ytterligare två matcher där man kan rotera lite grann.

Av den anledningen räknar jag inte med Fontàs ikväll.
Barcelona Dijamant
2011-10-19 09:25
Jag hoppas att pep vilar några viktiga spelare ikväll så att dom kan vara utvilade eftersom vi har några tuffa matcher som kommer nu. Jag hoppas att några andra får sin chans ikväll och visa upp sig vad dom går för. Speciellt Thiago Alcântara älskar att kolla på honom när han spelar. Thiago kommer bli nästa xavi de ser man redan nu killen har allt som krävs för att bli lika bra som xavi.

Barcelona 1.70-ligan
2011-10-19 09:09
tycker Fontas och Mascherano kan bilda mittlås. Puyi bör inte spela 2 matcher i veckan än om det inte är nödvändigt och vi har en tuffare match på lördag.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-10-19 08:32
Om Barca B skulle åka ur skulle det mycket väl leda till att framför allt de stora mittbackstalangerna söker lyckan någon annanstans..vore katastrofalt. Sen håller jag med om att Eusebio borde ryka fattar inte varför han är kvar. Undra när Soriano är redo för spel?, han kanske kan ge den boost som behövs, en sak som är trist med Soriano är att han förmodligen kommer lämna gratis.

Ett anfall som ser ut så här hade inte varit fel:

---------Soriano-----------------Cuenca-----------
---------------------Rafinha-----------------------

Inte sämre än med kiko och rodri kan jag lova..Sen tycker jag deulofeu borde vara den spelare som roterar i första han med cuenca. Kiko och Rodri får rotera sig i form, har inte gjort många glada, Varför har Eusebio valt att hela tiden spela de två nyförvärven, tar ett tag att komma in i spelet..Sakta men säkert borde dom fått speltid.

Ikväll borde Fontas få starta, och det kanske inte är någon omöjlighet denna gång. Nu när han kritat på nytt kontrakt så tror Jag att Pep väljer att lira honom från start då han tänker på alla detaljer (boost i självförtroende i och med nya kontraktet)....meeen, Skulle verkligen inte bli förvånad om Masch och Puyol bildar mittlås.

Denna Startelva hade jag hoppats på ikväll:
------------------------V.V---------------------------
----Alves-----Puyol-------Fóntas------Adriano----
----------------------Sergio---------------------------
-----------Thiago-----------------Iniesta--------------
---Messi-----------------------------------Pedro------
---------------------Villa------------------------------

Xavi får vila från start och Thiago får ta hans plats, Backlinjen lär inte se ut som jag vill ha den, Fontas och Adriano är dom som känns tveksamma när Pep ska formera laget. Anfallet klassiska MVP där mycket positionsbyten kommer ske och Messi skiftar från en central till en kant anfallsposition.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-19 00:36
Sorgligt.. Hoppas Juves sista match för säsongen är på Juventus Stadium så dom får ge han ett riktigt jädra farväl även fast det inte räcker så skulle det vara stort.
Barcelona Essienesque
2011-10-19 00:26
Verkligen sorgligt att Del Piero lägger av efter säsongen.. Min favoritspelare sedan ungefär ~ 1996.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-19 00:00
Del Piero slutar efter säsongen. Sorgligt.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-18 23:32
1.70-ligan

Kan inte säga att jag känner någon oro allafall. ;)

den närkingska älgen

Cesc kommer inte kunna spela imorgon, men som du säger kommer han vara spelklar till lördag.

Annons: