/spanien/barcelona/forum/10575.aspx/spanien/barcelona/forum/10575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Ànims Afellay
2011-10-14 00:25
Gary_Medel

Hahaha tack för ett gott skratt :)
Barcelona Gio Style
2011-10-14 00:15
Enligt chilenska medier så tränade Alexis vid sidan om tillsammans med Cesc. Båda ska vara i vad som är slutspurten av rehabiliteringen. Stod inget om hur långt tid han är borta men slutspurt kan ju inte innebära allt för länge.

Edit: Såg nu att folk har pratat om detta.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-10-13 23:34
Vad tror ni om detta?
Min drömvärvning hade lätt varit Thiago Silva; men tvåa utan tvekan är Mats Hummels.. att dem sedan även nämner Victor Ruiz som möjlig värvning är väll helt ok. Han har skött det bra i Valencia och hade varit billigast; överlägset.
Men som sagt, vill inte Milan släppa Thiago Silva så bör man gå efter Hummels, 5 år yngre än Thiago Silva och har enorm potential, lite för lik Piqué i spelstilen dock.
Valencia Gary_Medel
2011-10-13 23:04
om det är någon som trollar så har jag blivit grundlurad. det verkar som om vi FÅR skylla på regnet efter allt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 23:00
1.70-ligan

Ger man Sánchez tid så är jag övertygad om att han kommer bli en succé. Den första säsongen är mest ett anpassningssår, och om Pep har tålamod med honom så kommer vi få se han prestera fin fotboll i Barcatröjan. För talang har han, det har vi fått bevisat både i Udinese samt chilenska landslaget.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-13 22:58
BB-Barceloneta

Nej såklart inte, någon trollar på för fullt.

Godnatt på er!
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-13 22:56
Vadå kan det där om Messi vara sant?!!?!? Har väldigt svårt att tro det
Postat via SvenskaFans-appen
Valencia Gary_Medel
2011-10-13 22:52
1.70 ligan//

vi får väl skylla på regnet då. Han ville bara leva den spanska drömmen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-13 22:48
LAM nr 10

Ja, om han kan spela om tre veckor får man ändå vara nöjd. Men jag vill se han lira nu nu nu :P Vi kanske klarar oss ett par veckor till rent sportsligt, men jag har väntat på att se vad chilenaren kan uträtta i barcatröjan länge nu. Det är en skön lirare. Hoppas att han får vara skadefri resten av säsongen sen...
Valencia Gary_Medel
2011-10-13 22:47
Källan har aldrig fel. addeh you know its true
Atlético addeh
2011-10-13 22:45
Gary_Medel

Ja, det är nog sant.
Valencia Gary_Medel
2011-10-13 22:41
Kan detta vara sant!?!?!??
"Det ryktas ju om att Barcelona är intresserade av av Vidic som ersättare till alves på högerbacksplatsen. Imorse läckte en anonym källa från FC Barcelona ut nyheten att Pep är missnöjd med Lionel Messis attityd och att han planerar att sätta honom på transferlistan med omedelbar verkan. Lionel Messi ska enligt den hemliga källan ha smugit sig in i Barcas omklädningsrum igår natt, hällt klipulver i allas Barca-spelarnas shorts och lagt hundbajs i deras skor. Vaktmästaren ska då ha fått syn på Messis upptåg och rapporterat det direkt till Guardiola som inte tyckte det var roligt. Enligt nära källor till klubben brukar Messi ofta göra liknande saker och nu uppges Guardiola ha fått nog av ynglingens strapatser. Rossel och Guardiola hade imorse ett privat möte där dom diskuterade Messis framtid i klubben och det beslutades att dom ska byta Messi mot Vidic i sommar när transferfönstret öppnar. Om United går med på det är oklart. Mer om detta senare under dagen." från United nyheter.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 22:32
Man får nog räkna med minst tre veckor till innan Alexis kan spela. Han har inte ens börjat träna med laget, och när han gjort det dröjer det ett tag innan han får El Alta Medíca. När det hänt så tar det ju ett tag innan han är helt redo för att spela, man måste träna upp sig efter två månaders frånvaro. Så räkna som sagt med minst tre veckor.
Barcelona NoGo™
2011-10-13 22:24
1.70-ligan

Underbart! Man får väl hoppas att det stämmer också.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-13 21:04
Goda nyheter i länktips!

En dag efter det tråkiga beskedet från SPORT att Alexis är borta 5 veckor till, säger nu Alexis själv att han tror att han kan spela om 3. Trevligt värre, även om det fortfarande är rätt långt kvar, men vafan, jag ska inte klaga.. sanningen låg alltså nånstans mittemellan det positiva beskedet (att han skulle vara tillbaka efter uppehållet) och SPORTS dåliga 5-veckorsbesked igår.
Barcelona el Maestro!
2011-10-13 20:53
Att stäng av Rooney i tre matcher tycker jag är rätt. Han sparkade spelaren bakifrån oprovocerad.

Hade detta hänt i Premier League hade han fått också en avstängning i lika många matcher.
Jag tycker att det är tråkigt att den spanska ligans förbund väldig sällan stänger av spelare mer än en match. En match är inget straff för varken spelaren eller för klubben. Klubbarna bryr sig då inte om att förebygga när de vet att det ändå aldrig blir en avstängning mer än match. I Spanien ska mycket till för att en spelare ska stängas mer än match. Synd.
Barcelona Frodo
2011-10-13 20:52
Det skiljer sig beroende på vilket förbund som tilldelar avstängningar. Jag tycker att Rooneys straff är lite väl hårt och att han borde ha fått 2 matcher. Jag tror att Arshavin hade en liknande händelse inför EM 2008 men han fick 2 matcher.

Det ironiska är att FA (som är det engelska förbundet) försöker överklaga beslutet från UEFA trots att de själva tidigare gett Rooney 2 matcher för svordom framför kameran. FA är normalt sett hårdare än UEFA.

Det spanska förbundet är dock ett skämt med sina domar. De borde bli hårdare. Ramos fick exempelvis bara en match (vilket är standard efter rött kort) efter 5-0 i el clasico trots att han brutalt sparkade ner Messi samt slog till Puyol och Xavi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 20:41
Med tanke på att Ramos inte blev avstängd någon extra match så är det ju sjukt hur Rooney kan få tre matcher. Helt klart skilland på förbund. Men ska i så fall alla direkta röda kort leda till längre avstängningar, för alltid när domaren visar direkt rött så innebär det ju att spelaren har gjort något ovanligt fult. Jag tycker det måste vara extremt för att man ska bli extra avstängd, och det är det tveksamt om Rooneys incident var.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-13 20:22
Ronney blev avstängd tre matcher för sin spark mot montenegrinen och missar hela Englands gruppspel. Lite väl hårt tycker jag. sure, han sparkar men det är inte misshandel direkt.

dum fråga kanske men hur är reglerna angående avstängning. är det en match, tre matchers avstängning osv eller kan uefa sätta typ två matcher eller sju om dom så vill?
Barcelona Éluc
2011-10-13 20:02
Härlig idé med skytte- respektive assistliga till höger. Men man kanske borde lägga till de tre mindre turneringarna?
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-10-13 19:56
Är det inte dags att ta bort "FC Barcelona - CAMPIONS 2009/2010" åt höger? Har legat där i över 1 år nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 19:53
B-guden

Om Messi är dålig i landslaget så är Ronaldo katastrofal. Han går runt och på planen och hjälper ingenting i spelet och ser allmänt divig ut. Grejen med spelare som Ronaldo när de spelar för sina landslag är att de måste vara i riktig toppform för att bidra med något. Annars sprider de bara dålig stämning i laget. Även om Messi har en dålig dag så är han alltid vital för sitt lags spel.
Knute
2011-10-13 19:49
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Ruggig gåshud man får av det klippet!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-13 19:37
Klicka på CC där nere i högra hörnet, så finns översättning.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-10-13 19:35
barcetia - Asexis7

För dem som förstår spanska, vi andra da som i är i processen av att lära sig spanska på grundnivå?

:/
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-13 19:14
Måste ses av alla Guardiola fans.
Barcelona B-Guden
2011-10-13 19:11
Det roligaste jag hörde idag var när jag prata med en polare som sa.

Den enda som är bra i klubb och landslag är ronaldo, han sa att messi inte hade nå boll alls han gjorde inga mål eller assist i landslaget, sedan värst av allt.
han påstog att higuain och Milito gjorde argentinas landslag bra.

jag fråga om han skämta men han frågade om jag skämta och han var faktiskt seriös så jag avslutade disskutionen då jag insåg att han inte hade nån koll och inte tänkte ge sig
Ryo Miyaichi !
2011-10-13 19:08
Vart är ronaldinho då? Han var ju rätt magisk under en period =P
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-13 18:51
Ronaldo ska inte vara med på topp 6 listan heller. läs namnet för tusan! han är inte ens i närheten av samma storhet.

Kul att det var AS som gjorde undersökningen också, och inte en katalansk tidning!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-13 18:40
Stort av Messi! Ronaldo har ju bara spelat i ligan två säsonger så det är väl för mycket att begöra att hans aka vara med på topp 6 genom tiderna. Messi har hållt ruskigt hög nivå 5-6 säsonger nu, och varit ligans(och världens) överlägset bästa de tre senaste.

Men hur kan Maradona komma 2:a? Jag såg ju inte honom spela men av vad jag hört var han mycket bättre i Napoli och inte en jättesuccé i Barcelona.
Annons: