/spanien/barcelona/forum/10572.aspx/spanien/barcelona/forum/10572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2011-10-09 22:04
barca_joe

Jag skulle tippa på någonstans mellan 100-150%. Inga problem med andra ord.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-09 21:50
närkingska älgen

håller med totalt. han är som en hypereffektiv darren bent typ. när han var i utd var han magisk, som nani är nu. skapade ytor, gjorde drömmål, löpte som tusan. nu är han bara en powerforward som gör en jävla massa mål, varav många petmål. han var såå mycket bättre i red devils.

som atlet är han sjuk, som fotbollsspelare...? njaa. han blir mindre och mindre viktig i real dessutom. han bär inte laget någonstans och är ofta osynlig mot stora motstånd.

hade valt både Xavi och Iniesta före honom.
Barcelona ElRaval
2011-10-09 21:48
Är det någon som kan beskriva Rafinha's spelstil?
Om han fortsätter att utvecklas i nuvarande takt och spela bra, vem kan han då eventuellt ersätta i framtiden? Är det en Pedro-typ?

Jag har uppfattat det som att han är en mindre teknisk och spelskicklig än sin bror, men istället mer av en löpare och kämpe.

Dessutom, hur går det för Montoya egentligen? Han har haft lite svårare de senaste matcherna uppenbarligen, om man jämför med u21 em tiden och uttagningen i a-landslaget osv.

Kan han tänkas flyttas upp och börja spela lite matcher snart i a-laget så att Dani får vila lite?
Barcelona Blaugrana91
2011-10-09 21:35
Såg att det diskuterades lite förut gällande en ev. värvning av Thiago Silva och jag tycker verkligen att klubben bör försöka värva honom i sommar. Det är i princip den enda positionen vi behöver förstärka till just nu, mittfältet vi har är världens i särklass bästa, likaså anfallet. Så som sagt ska vi spendera så ska det vara till försvaret.

Hur mycket skulle han då kosta? Ja Milan vill ju säkert ha ungefär €25-35 Miljoner för honom och det både kan och borde vi betala isåfall.
Vet inte hur vår transferbudget kommer se ut inför kommande sommar, men klubbens ekonomiansvarig Javier Faus sa tidigare i år att vi i kommande transferfönster kommer ha ungefär €100 Miljoner att spendera för, men vet som sagt inte om den summan är aktuell inför denna sommar.

Sen minns jag att Thiago Silva för någon vecka sen sa att han trivs i Milan men absolut inte vill stänga dörren för t.ex. Barcelona.
Barcelona barca_joe
2011-10-09 21:26
Hur stor är chansen tror ni att jag får bra platser för 2 till Viktoria och Sevillamatcherna? Köper biljetter på plats är tanken och kommer måndagen den 17:e matcherna är 20e och 23e :)

tacksam för svar
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-09 20:58
Skulle de bli så att Xavi hade vunnit så hade de varit guld värt, nog den spelaren som är mest värd det i Barca efter alla dessa år. Bortsett från att Messi är given men skulle vart kul med Xavi före han slutar
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-09 20:56
Så jävla sjukt med Cristiano egentligen, tycker knappt han är topp fem faktiskt. När han spelade i United var det en spelare som spelade fram, skapade chanser och ytor åt laget. Nu gör han mål, inte mer än så. Dock gör han ju en jävla massa mål, men ändå. Håller absolut Xavi, Iniesta och även Rooney högre än Ronaldo. Med tanke på den säsong som har gått kommer det nog se ut såhär;

1. Messi
2. Ronaldo
3. Rooney

personligen hade jag bytt Xavi mot Ronaldo rakt av. Men vafan..
Barcelona El Nino Maravilla
2011-10-09 20:54
el Maestro! & Hetfield

Rooney, skojar ni eller?
Messi och Ronaldo kommer 100 % vara där och med all rätt, efter de två ska det vara Iniesta & Xavi allt annat vore bara konstigt. Rooney tillhör inte top10 för årets prestationer. För priset är inte vem som är den bättre spelaren utan vilken spelare som haft det bästa året och Rooney ska vara långt ifrån toppen.
Barcelona el Maestro!
2011-10-09 20:43
Hetfield:
Jag tror att Xavi är med i de sista tre för tredje gången. Rooney borde absolut vara med men jag tror att det blir Cristiano istället.
Barcelona Hetfield
2011-10-09 20:36
Rooney ska väl tillhöra den gruppen. Messi vinner, C.Ronaldo kommer efter honom och Rooney kommer trea.

Han förtjänar att nämnas bland de bästa, de har sett förbi Rooney i flera år. Vad Kaka gjorde bland toppen när han var usel är en gåta.
Barcelona el Maestro!
2011-10-09 20:34
Som bekant kommer ju Messi att vinna guldbollen igen i december/januari.

Vilka tror ni blir nominerade i andra och tredje platsen? Vågar man tippa på ”all La Masia” igen?

Tycker inte själv att Iniesta kan bli aktuella igen. Möjligen Xavi då han är just nu den bästa Maestron i världen och har även varit det i förra säsongen.

Det är väl troligt att Cristiano dyker upp där igen i cermonin och att även Mourinho inte vågar visa sig igen.
Barcelona Larsson1333
2011-10-09 20:15
Med tanke på att han precis kommit till Valencia och gjort det riktigt bra tror kg knappast Valencia kommer släppa honom för småsummor. Plocka hem Botia och Romeu, ha en backbesättning av Pique, Mascherano, puyol, Botia, Fontas/Bartra, Abidal,Adriano, Alves, detta räcker gott och väl när vi har spelare som Muniesa och Montoya med
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona comprende
2011-10-09 19:59
Jag var en av dom som var för en värvning av T.Silva. Men nu i efterhand när man har kollat in Rami (Valencia) spelat. Så har jag fastnat för den killen. Hade inte varit dyr, ingen hög lön, yngre än Silva och redan prövat på spansk fotboll
Barcelona Sano97
2011-10-09 19:21
Skulle vi köpa en ny försvarare så är Thiago Silva ett givet alternativ enligt mig men skulle Milan begära fantasisummor för honom så är det ju bara att köpa tillbaks Botia men jag skulle gärna vilja att Pep kunde utveckla Fontas eftersom han har stor potencial att bli en världsback, ge honom bara några chanser.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-09 19:04
Grace

Tycker på det stora hela att dethar varit ovanligt många saker bortom Barca och Real som har fått fokus i år. Främst bra sådana, som Malagas satsning, Atleticos prestigeköp i Falcao, Valencia som lyckats ta poäng av både Barca och Chelsea. Smålagens fina inledning... jag njuter av att ligan hittills varit mer intressant och spännande än på länge, inledningsvis. Jag vet vilka lag som gör upp i slutändan, men det är kul så länge det varar! Och kanske blir det denna säsong då glappet börjar minska igen.

Samtidigt hatar jag när barca kliver på enkla minor... men så länge Real gör detsamma och inte går om är det egentligen bara bra. För spansk fotboll och även för barca ur ett längre perspektiv.

Vill även hylla alla målrika och roliga matcher som det bjudits på i ligan hittills. Må det hålla i sig hela säsongen!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-09 18:59
Kompany är bra, men jag väljer Thiago Silva före alla dagar i veckan. Tror inte Kompany skulle komma billigare heller
Grace/Wastelands
2011-10-09 18:49
Intressant bråk mellan Atletico och Sevilla nu. Även omständigheterna i såg är väldigt tragiskt tycker jag sådana duster mellan redaktioner och klubbar generellt är något som bidrar till något i den spanska fotbollen. Att inte allt kretsar kring Barcelona och Reals överlägsenhet. Dock är väl omständigheterna kring det här bråket inte de lyckligaste men jag tror folk förstår vad jag syftar på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-09 18:47
Kompany är en riktigt bra försvarare. Det är dock som ni andra sagt i stort sett omöjligt att värva från City såvida inte spelaren vill lämna. Om Barcelona är intresserade så är det kanske ändå rätt stor chans att man vill gå hit, det är ju en once in a lifetime erbjudande. Men då skulle det nog kosta en del och jag tycker inte vi är så beroende av en mittback att vi ska betala fantasisummor.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-09 18:37
Kompany är sjukt värdefull i City och dessutom kapten så att han skulle lämna är högst osannolikt. jävligt bra spelare är han dock.
Barcelona Capitan Puyi
2011-10-09 18:30
City har inget behov av att sälja spelare eller få in pengar. Om inte en spelare själv sagt att han vill lämna klubben så är det nästan en omöjlighet att värva ifrån de.
Barcelona Nesto
2011-10-09 18:23
någon som vet vad Man Citys Vincent Kompany skulle gå för?
Ett alternativ om vi inte (om vi nu skulle satsa på Silva) skulle lyckas köpa Silva.

Kan spela defensiv mittfältare och mittback. Något Pep verkar värdera högt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-09 18:03
B-Guden

Frågan är om han kommer upp i samma nivå som förra säsongen? Han blir bara äldre och långsammare för varje säsong, nästa år fyller han 34. Han har haft skadeproblem väldigt länge nu vilket säkert kommer fortsätta den här säsongen. Lägg till att Mascherano går från klarhet till klarhet som mittback. Men visst, Puyol höjer hela lagandan så jag tror han kniper en plats i startelvan även i år. Från och med nästa säsong tror jag inte han ses som ordinarie längre, då är både Masken och Abidal om.
Barcelona B-Guden
2011-10-09 17:52
När puyol är frisk och om han kommer upp i samma niveå som förra året är han garanterat första man i backlinjen,
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-09 16:46
Albiol är en medelmåttig mittback som jag aldrig fösrtått vad han har i Real Madrid att göra. Han är långsam och har en otroligt dålig teknik som gör att han alltid behöver rensa om han utsetts för minsta lilla press. Att han kommer med i de flesta landslagsuttagningar är även det en gåta. Det roliga är att jag tyckte han såg rätt lovande ut i Valencia, men det verkar ha stannat där.

Trots all kritik så kan han nog bli en bra värvning för Málaga. Han kan bli en ganska stabil mittback man kan luta sig tillbaka på, han klarar av ett lag som Málaga men han har inget i ett storlag som Real att göra.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-09 16:34
ponta p

Eller så kände du inte till att Albiol inte är en världsback som dock Varane tycks ha potentialen att utvecklas till.
Barcelona Abbe.
2011-10-09 16:18
1.70

Han heter Wilfred i förnamn och kom till La Masía via "Eto'o-foundation". Vet alltså inte så mycket mer än vad som står i artikeln du länkade.

ponta p

Antingen förstod jag inte vad du syftade på, eller så känner du inte till att Albiol (troligtvis) går till Málaga i januari.
ponta p
2011-10-09 16:18
"Mittbackssituationen är väldigt intressant i både Barcelona och Real Madrid. Carvalho börjar närma sig slutet och som ersättare har de bara en 18-åring utan erfarenhet såvida de inte flyttar in Ramos och köper in en ny högerback."

Mmmm juste Real sålde Albiol. Not.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-09 16:10
Här är en annan artikel ifrån SPORT om nästa generations mittfältare som är påväg uppåt- Sergi Samper och Kaptoum. Den sistnämde har jag ingen koll på medans Samper är allmänt känd, åtminstone för mig. Någon som vet mer om Kaptoum? Intressant läsning hursomhelst. Man vill ju att alla canteranos ska lyckas!! Nu går ju inte det men förhoppningsvis lyckas vi behålla de bästa guldkornen på varje position.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-09 15:54
1.70-ligan

Beror på vad du menar med permanent. Jag tror inte Pep ser honom som en långsiktig partner till Piqué i flera år. Men den här säsongen lär han få spela mestadels mittback, d han behövs mycket mer där. Puyol kommer inte vara frisk hela säsongen, så enkelt är det. Och även om han inte blir skadad klarar inte hans kropp 90 minuter två gånger i veckan längre. Abidal blir även han äldre och mot svårare motstånd behövs han som en lite defensivare vänsterback. Dessutom, undra om inte Mascherano är den bästa mittbacken av de här tre. Han är otroligt bra och har knappt någon svaghet.

Slutsatsen är att Masken lär få spela mycket mittback i år igen. På mitten finns suvuränen Busquets, och bakom honom Keita. Sen kan man mot mindre lag välja att spela tre lite offensivare mittfältare, t.ex Xavi, Thiago och Cesc som man testat lite i inledningen av den här säsongen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-09 15:39
Sen ska det bli intressant att se hur Pep resonerar inför vinterfönstret. Keita blir ju borta i 2 månader nu till våren nu också och Afellay är borta sedan tidigare. Finns det någon möjlighet att vi får se en ny billig och smart/enligt vissa panik/värvning i vinter?

Sen hoppas jag att man köper hem Botia nästa sommar, oavsett om man ska ha Thiago Silva eller inte. Vi kan ju alltid sälja honom för mer än 2,5milj om vi inte vill behålla honom. Hans värde är ju betydligt högre än det egentligen och det vore korkat att bara låta bli honom helt och hållet.
Annons: