/spanien/barcelona/forum/10568.aspx/spanien/barcelona/forum/10568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona melvin
2011-10-11 20:49
Stream till spanien matchen någon?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-10-11 20:38
Danmark leder med 1-0 mot Portugal. Det borde stå 2-0 men Danmark fick ett mål felaktigt bortdömt. Jag hoppas att Portugal missar EM. Jag har sen flera år tillbaka ogillat deras fotbollslandslag.
Barcelona Deulofeu
2011-10-11 20:30
Obs skrev innan målet ; )
Barcelona Deulofeu
2011-10-11 20:29
1-0 Sverige Kim
Barcelona Deulofeu
2011-10-11 20:29
Stream till Portugal matchen någon ?

KOm igen Sverige nu !!!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-11 20:16
Essienesque

Attitydsfel för att han inte inser hur många chanser han har fått sen han var 17. Det finns spelare som Nolito, Jeffren, Soriano och många fler som inte fick en tiondel av de chanserna Bojan fick och fortfarande inte gnällt. Det är attitydsfel att inse att man spelat bedrövligt i ett par säsonger och aldrig kommer ta en plats och fortfarande ha mage att kritisera tränaren för brist på speltid.

Lite självkritisk borde man nog vara ibland!

Hetfield

Sympati och empati? Var är din sympati och empati för Pep och Afellay? Kattpiss? Du borde visa lite mer respekt för vissa Barcaspelare. Bojan har fått chanser sen han var 17, och nu gnäller han på brist på chans! Sympati? Han borde titta tillbaka på året innan då Pep petade Zlatan för honom osv.

Att han nu agerar totalt oprofessionellt kommer inte få mig att känna sympati för honom.
Barcelona el Maestro!
2011-10-11 20:13
Hetfield:
Ok.

Thiago startar inte för Spanien. Jag hoppas att han hoppar in. Han behöver förtroende så att han får visa lite av vad han kan.
Barcelona Hetfield
2011-10-11 19:22
Barcelonito

Det kommer från en person som verkar ha noll empati och sympati.

el Maestro

Fair enough, om jag är sentimental för att jag vill att en person ska behandlas med respekt så fine.
Barcelona Essienesque
2011-10-11 19:21
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Du får gärna söka forumet efter ett enda citat från mig där jag har velat ha bort Bojan. Lycka till. Men jag har ståt bakom Bojan under hela hans tid i Barca så generalisera inte, tack.

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Attitydsfel för en spelare vill stanna i klubben och kämpa sig till en plats? Du var då en jävel på att bedöma karaktär..
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-11 19:12
"Pep kommer ändå inte ringa!"

jag väljer att inte läsa det där ;) hade inte brytt mig om pep inte ringde så länge rosell eller zubi gjorde det. fan, till och med keita for ringa for all i care men bojan är barcelona i blodet!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-11 19:09
Hetfield är som Hetfield kan vara ibland.

Vi vinner CL. Afellay spelar. Bojan hade ingen framtid i klubben och nästan alla tröttnade på att han aldrig slog igenom och var riktigt dålig när han fick chansen.

Pep byter inte in Afellay för att jävlas med Bojan. Han ser det sportsliga. Han spelar inte med Keita i El Clasico för att jävlas med Busquets. Han tänker på det sportsliga.

Att Bojan är i Roma och pratar mer om Barca än sitt lag och dessutom gnäller på Pep är riktigt oprofessionellt beteende. Han kunde ha krävt att bli utlånad för att utvecklas för redan 2-3 år sen. Men han ville vara kvar i Barca trots att han inte fick speltid. Det är lite attitydsfel.

Gå vidare Bojan, för ditt eget bästa. Pep kommer ändå inte ringa!
Barcelona FC-Barcelona
2011-10-11 18:55
Hetfield

Som Heywood Jablome - Por qué, Messi? säger: Fortsätter vi att vinna får han hålla på hur han vill

Så var snäll och inte ta upp några för Alla har fått sina chanser! Just keep moving on that´s life
Barcelona el Maestro!
2011-10-11 18:54
Hetfield.
Speltiden är INTE sekundär. Det är speltid det handlar om. Du är för sentimental så det är svårt att ta in.

Bojan klagar för att han inte fick spela tillräckligt. Inget annat.
Barcelona melvin
2011-10-11 18:53
Ursäkta att jag avbryter disskusionen men är det någon som har stream till kroatien-lettland?
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-11 18:53
"Jag tyckte att Pep pissade i Bojans ansikte genom att slänga in Afellay, det står jag för."

nu ska vi inte ta i så vi spricker här. allting är inte symboliskt, pep kanske ville ha afellay på planen av en anledning. och den anledningen var hur som helst inte för att håna bojan som du verkar tro.

jag tycker inte pep felbehandlade bojan. Under våren så bänkade pep ibra för bojans skull - för att han var klart bättre. sedan blev bojan rätt kass på plan, och då fick han bänkas.

dessutom är det klart för alla hur Bojan funkar som den slags ytter man använder i barca - kasst. han ska vara en anfallare, inte en krigisk defensiv ytter. Bojan skulle aldrig kunna bli en stjärnanfallare i Barca så länge vi använder oss av vårat nuvarande spelsätt eller om man bänkar Messi.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-11 18:51
Hetfield.

Såklart han särbehandlar vissa. Katalanerna och Messi. Det ska vi inte ändra på heller. Det är ju de som har tagit Barcelona till toppen och behåller oss där.

Fast... Villa är ju en annorlunda typ av ytter än vad Eto'o var 2009. Vi spelar ju extremt mycket annorlunda.

Hellre med en tränare som vågar förändra. Vi är en referenspunkt i hela världen för tillfället.

Istället för att klaga borde vi njuta så länge det varar.
Barcelona el Maestro!
2011-10-11 18:50
Hetfield:

Pep gör vad som krävs av honom. Han leder laget till att vinna titlar. Han väljer de spelare som han vet kan prestera. Se på Pedro, han får ingenting gratis. Pedro jobbar häcken av sig. Varför arbetar inte Bojan på samma sätt?

De spelare som är missnöjda är spelare som inte har kunnat prestera och därför inte har kunnat ta plats. Det är naturligt.
Skyll inte på Pep. Jag vet att man inte kan vara jätte nöjd om man inte kan få speltid. Men det beror på att man inte kunnat prestera. Vad sjutton ska han då skylla på att han inte får spela.
Barcelona Hetfield
2011-10-11 18:47
Jag tycker att en person ska behandlas med respekt. Till och med Zlatan. Jag tyckte att Pep pissade i Bojans ansikte genom att slänga in Afellay, det står jag för.

Medan Afellay trixade i holländska ligan så bar Bojan mycket av laget under hans första säsong. Jag tycker att han förtjänar mer respekt.

Pep har gjort såhär och lär fortsätta med det. Han säger till Eto'o att dra, Eto'o stannar och de vinner trippeln. Eto'o försvinner, han ersätter med Zlatan och ber honom att dra iväg. Samma mönster lär upprepas. Pep är en underbar person, men han särbehandlar vissa spelare som jag inte behöver ta upp.

Rätt så smått bisarrt att Pep skrotar kantspelet för att få in en tung center, medan Eto'o vinner trippeln som ytter i Inter, bara för att återvända till samma sak med Villa igen. Nej, Pep gör många korkade saker, men man kan blunda för det pga. titlarna. Det är därför han kommer undan med dåliga köp.

el Maestro

Återigen, speltiden är sekundärt till det grundläggande respekten en tränare ska ha. Man pratar med spelaren.
2011-10-11 18:44
Hetfield.

Han gjorde ju det? Han gick ut och käkade med honom. Vad som hände bakom stängda dörrar kommer vi aldrig att få veta. Men som Xavi säger: "Han sätter höga krav. Omänskliga krav ibland, men det enda han vill är att du ska sträva. Gör du inte det så har du förlorat honom".

Han har gjort så med några spelare, men resten som faktiskt är i majoritet älskar honom för hans närkontakt och det är en mänsklig psykologi. Att vara tränare på världstoppen innebär att du inte kan skaffa några vänner. Och den nivå vi håller är alla resultat av Peps beslut. De bra, men också de dåliga.

Fortsätter vi att vinna får han hålla på hur han vill.
Barcelona el Maestro!
2011-10-11 18:40
Hetfield:

"Ja, men har inte Bojan då visat att han besitter en enorm potential när han spelade som en stjärna under hans första säsong och tog över efter Zlatan mot slutet av säsongen? Vad har Afellay gjort jämfört med det då?"

Där håller jag med dig. Bojan var bra i den säsongen. Men säsongen efter har han gått ner sig rejält. Jag kände igen honom. Han presterade inte ett sk*t i de gånger han har fått speltid. Konsekvensen blev att han tappar tränarens förtroende.
Barcelona Hetfield
2011-10-11 18:36
Jag har väl inte sagt att Bojan ska fortsätta spela i Barcelona? Det är inte ens vad diskussionen handlade om, jag är glad att han drog och spelar där han får speltid.

Diskussionen handlar om Peps oförmåga att prata med spelare istället för att gömma sig. Zlatan var HANS köp, det var hans ess i rockärmen. Var det så svårt att prata ut med Zlatan? Bojan förtjänade den respekten och avslutet, det gav inte Pep. Där ligger problemet. Han har gjort samma sak med flera spelare.
2011-10-11 18:34
Men han bestämde ju sig att lämna Barcelona efter finalen? Du var en av de rösterna som var extremt kritiska mot Bojan Krkic. Precis som du nu är mot Keita. Men så länge de ger en känga till Pep så är det dina favoriter igen?

Jag förstår inte hur man kan försvara Bojan Krkic i det här läget. Jag har en fantasti om att han i framtiden kommer att spela i Camp Nou och jag önskar honom det, men han tog på sig för stora skor. Afellay kunde bidra med något offensivt. Vilket han visade.
Barcelona el Maestro!
2011-10-11 18:32
"Det är ingen picknick att spela fotboll, man får lämna känslorna vid sidan om. Och tydligen var det problem med Zlatan som inte ville ställa sig i ledet och Bojan som förlorade i rankning."

Nej, det är verkligen inte. Det är ett jobb. Om du inte klarar av det så är det någon annan som kan prestera i ditt ställe.

Hetfield:

"Sen att han tar in Afellay istället för Bojan i CL finalen är ju bara ett stort hån."

Till skillnaden från Bojan presterade Afellay i de få minuter han hade fått spela. Assisten till Messi i den ack så viktiga matchen på SB var värd mer än den belöning han han fått. Det är så det fungerar i verkligheten också.
Barcelona Hetfield
2011-10-11 18:32
Heywood

Så antar att du köper Chyg resonemanget?

Jo, men matchen var i det läget där Barcelona dominerade, Afellay slängdes inte in för att göra något extra, han skulle bara pressa. Det klarar väl Bojan av? Dessutom så tycker jag att det hade varit ett värdigt avslut för Bojan att få avsluta hans tid i Barcelona i en CL-final, istället ger man den tiden till Afellay.

el Maestro

Ja, men har inte Bojan då visat att han besitter en enorm potential när han spelade som en stjärna under hans första säsong och tog över efter Zlatan mot slutet av säsongen? Vad har Afellay gjort jämfört med det då?

Man kan vrida på det om man vill. Bojan har yngre, är en egen produkt, känner alla i laget och har större potential. Afellay har inget att göra i ett lag som Barcelona, han är helt enkelt för dålig för att starta i Barcelona, det är bara fakta.
2011-10-11 18:29
Hetfield.

Ja, fast hur presterade Bojan Krkic? Istället för att se det från Peps sida så får man faktiskt se det från Bojans sida att han inte presterade när han väl fick spela.

Undviker hellre än att ta tag i det? Nu vet vi bara en version. Och jag tycker att Bojan Krkic visar upp omognad när han ställer sig frågande varför han inte blev inbytt, varför han inte kände Peps förtroende.

Hade Bojan Krkic varit kvar i klubben hade ni istället gnällt på att han tar upp en plats. Precis som det är med Keita och alla andra spelare som inte når upp till Xavi, Iniestas och Messis klass.

Afellay var bättre än Bojan. Jag är säker på att Krkic inte hade gjort det bättre än honom.

Nu spekulerar du bara i att Pep använde sig av Rosell för att slippa konfrontera Chyg. Finns ju ingenting som talar för att Pep ville bli av med Chyg. Han om någon måste ha velat bevisa att Chyg var en bra försvarare.

Men det Bojan Krkic säger tar jag med en nypa salt. Visst, lite mer speltid kanske. Men vad skulle Pep ha gjort annorlunda? Han har varit en tränare i världsklass för den här klubben.
Barcelona Hetfield
2011-10-11 18:26
el Maestro

Pep tog ut Henry på käk, där pratade de ut och efter det så kom Henry igång. Jag tycker att Pep är otroligt konflikträdd. Han undviker hellre än att ta tag i det. Det kan ju inte vara en större hemlighet att Bojan mådde dåligt om båda undvek varandra, är det inte tränarens jobb att prata med spelaren?

Sen att han tar in Afellay istället för Bojan i CL finalen är ju bara ett stort hån. Afellay spelade som en påse kattskit, det enda vettiga han har gjort är väl passningen till Messi mot Real Madrid (vilket ältas hela tiden). Om båda är lika usla så kan man ju ge den chansen till en egen produkt som är yngre.

Heywood

Snälla, hur lätt är det att sälja Zlatan som hade bråkat öppet med klubben och som Pep ville bli av med? Ingen ville ge en hög summa för honom, lägg till hans höga lön. Dessutom så var det inte så mycket kvar av fönstret, det är klart att priset blev lågt. Barcelona ville bara bli av med Zlatan.

Ja, men Chyg är en gentleman och en intelligent person, han skulle aldrig pissa på Pep. Pep använde Rosell som ett sätt att bli av med Chyg. Om Pep hade kämpat för att ha kvar Chyg så hade Rosell aldrig tackat nej när han precis har blivit president.
2011-10-11 18:23
Hetfield.

Sandro Rosell var desperat. Hade han verkligen sålt Zlatan för kaffepengar om han inte hade varit desperat? Chyg såldes för att han kunde undvaras. Pep sade innan och efter att han ville ha kvar honom.

Chyg gick ut i media och talade om att Pep alltid skulle vara hans vän. Jag har svårt att tro att han har svårt att säga farväl till en mittback som tydligen gjorde ett katastrofalt dåligt år.

Essienesque.

Tjänstefel var det väl knappast? Men jag tycker det är så märkligt hur i dag några månader sedan är Pep the bad guy och Bojan the good guy. Kom igen, alla ville ha bort honom från klubben förra säsongen. Varför ändrar ni er nu för att han gråter ut i media?

Det är ingen picknick att spela fotboll, man får lämna känslorna vid sidan om. Och tydligen var det problem med Zlatan som inte ville ställa sig i ledet och Bojan som förlorade i rankning.
Barcelona el Maestro!
2011-10-11 18:21
"Är det inte en tränares jobb att prata med spelarna? Han har ansvaret att ha koll på alla spelarna och se till att prata ut de."

Pep pratar med spelarna ofta i grupp. Bojan är med i truppen när Pep pratar med dem om taktik, spelidé, med mera. Vi vet ju inte heller om Pep verkligen inte har pratat med Bojan i vissa situationer, speciellt när det rör om taktiska delarna och liknande. Vi har bara hört Bojans version.

Tycker du att Pep ska kalla in varje spelare och tala om att han inte har presterat efter varje match? Det tycker inte jag. Vissa saker får man faktisk själv förstå vad det beror på. Alla spelare vet vad spelreglerna är, vad som krävs av dem.
Grundregeln är att visa i träningarna och när du får speltid att du kan prestera. Visar du det så får du belöning. Om inte, då får du vänta ett tag på bänken.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-10-11 18:16
Tänk om man hade jobbat för ett Miljard företag, och får flera miljoner i lön varje år, och sen gnälla för man inte fick vara med på ett viktigt möte.
Jo tjena!
Barcelona Essienesque
2011-10-11 18:09
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Hur får du det till att Afellay hade gjort mer än Bojan för Barca den säsongen? Tyckte det va tjänstefel av Pep att inte byta in Pep i slutet av CL finalen istället för Afellay och det står jag fast vid.
Annons: