/spanien/barcelona/forum/10565.aspx/spanien/barcelona/forum/10565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-12-12 11:01
El soap Jag vet inte om det är mycket smartare att gå in och läsa där, know what I'm sayin'?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Soap
2011-12-12 10:54
Fantastiskt, nu vill en på puertan ta bort offsideregeln...
Barcelona Rambla~
2011-12-12 10:51
el Flaco

Jag skriver under på det. El Tiburon Puyol är den störste kaptenen i Blaugrana någonsin.
Barcelona Keite
2011-12-12 10:49
Kolla hur våra canteranos i La Masia firar vinsten, underbart o se! :D
Vem är asiaten förresten?
Barcelona el Flaco - R.I.P. Sócrates
2011-12-12 10:45
Jag tänkte skriva ett långt inlägg där jag skulle hylla Puyol, men efter Klints magnifika krönika finns det inte mycket mer att tillägga. Som en viss Schuster hade sagt, no hace falta decir nada mas. Hatten av för Klint!

Den här Carles Puyol alltså. Har sagt det en miljon gånger förr och jag säger det igen, han är den störste för mig. Att se han offra blod, svett och tårar, täcka skott med ansiktet, glidtackla undan varenda 50-50 boll och mana på sina lagkamrater får mitt blaugranahjärta att hoppa ut ur kroppen av allt bultande och bankande.

Han lär aldrig aspirera på Guldbollen, men istället bör han få en guldstaty rest i sin ära utanför Camp Nou den dagen han lägger av. Hoppas verkligen att han får ett mer värdigt slut på sin karriär än den Guardiola fick när han spelade sin sista match på Camp Nou. Och på tal om Pep, vore det fel av mig att påstå att Puyol är den störste Barçakaptenen de senaste 20 åren? Eller kanske rent utav någonsin?
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-12 10:36
Rambla Amen och punkt slut! :)
Barcelona Rambla~
2011-12-12 10:32
Kan inte sluta garva åt fåntrattens Kaljics krönika. Fabregas sämst på plan? Nej lille vän, en vis portugis var sämst på plan tätt följt av en viss vänsterback som inte vet hur försvarspel stavas.

Valdes spel med fötterna överskattat? Jaså? Var det därför han briljerade med sina fötter i resten av matchen. Detta trots den tavla han bjöd på i inledningen av matchen. Det ungefär samma sak som om jag skulle påstå att Ronaldo är en dålig huvudspelare bara för att han missade ett öppet läge.

Guardiola gick ner på en trebackslinje efter 10 minuter, det på självaste Beranabeu. Fundera på de HAZHAR, du som hyllar Mourinho i din krönika. Det var bara ren tur att resultatet stannade vid 1-3. :P
Barcelona den närkingska älgen
2011-12-12 10:32
På vilket sätt skulle Arsenal tjäna på att ge oss sin överlägset bästa spelare och få en Villa på nedgång i utbyte? Dessutom är jag långt från säker på att Van Persies spelstil skulle passa så bra i Barca, särskilt när Messi är vår centrala anfallare. Han är ju en renodlad striker, och sådana gör sig bäst centralt.
Barcelona Piquénbauer
2011-12-12 10:26
Taher (Barça-Red) :

Mycket bra skriven artikel och bra inlägg.

Like

EDIT: Men seriöst nu är det för mycket snälla.. AHAHAH
Valdes dålig på fötterna? Finns ingen större tränare en Mhorino (har fansen koll på hans stats mot Pep?) Barca hade tur och Real var helt fantastisk i sitt press första 20 sekunderna? Vad hände sen då

Vad är det fansen inte ser(vill inte se?) Det var ju FÖRNEDRING på deras egen HEMMAPLAN. 1-3

Kamma er för fan och dra tomtedräkten på er så ni slipper visa upp er själva. Lite klass måste man ju kunna få som läsare på svenskafans.

Jag har hängt med några år nu men att real fansen aldrig lär sig?
Barcelona Xaviesta
2011-12-12 10:01
Taher

Tanken med det jag skrev var att hylla er, inte att ni/vi ska sänka oss till Madridredaktionens låga nivå. Jag tycker ni skriver så jävla bra, alltid sakligt och objektivt, artigt och ödmjukt. Personligen tycker jag att du är en Pep light och det ska du ha all cred för!

Sålänge Real inte kan ha någon som helst självdistans, sålänge dom har en tränare som skyller på tur, domare, att gräset är för grönt osv, sålänge Perez fortsätter med Galacticos 1, 2,3 ,15, 16, 95, sålänge dom inte rannsakar sig själva kommer dom ALDRIG att närma sig Barcelona.

Personligen tycker jag tex att Ronaldo är en fantastisk spelare, jag önskar honom inget ont. Sen hör man folk säga råtta, äckel, h**a osv om Barcaspelare - por que? Hylla detta fantastiska lag precis som storstjärnor, skribenter, expertkommentatorer, med och motspelare i resterande topplag och förbundskaptener och gamla storspelare gör. Ha lite självdistans ni Real-anhängare som läser detta.

Taher keep up the great woork! =)
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-12 09:59
Taher Jag förstår dig och jag har alltid tyckt och tycker fortfarande att vi inte ska sjunka till deras nivå och fortsätta tänka på vårt. Men efter förra veckans hybris och idioti från deras red. hade varit nice att tysta dessa as speciellt klafjic eller vad han har för namn. En artikel såhär efteråt som typ säger " in your face! Dont talk while your eating sh*t" skulle va nice. Men att totalt ignorera dem och visa att vi är finare går också :)
Barcelona Barca4eva
2011-12-12 09:57
Det där skitmålet var ju det som gav dem hopp. Det är absolut inte tur, varken Valdes bjudning eller att Busquets blockering "styrde" bollen till Benzema. Ingen tur här.. Nutcases.
Barcelona 1.70-ligan
2011-12-12 09:56
Byta villa mot Robin? Van Persie?
Barcelona Senor Grande Pep
2011-12-12 09:47
BRC Håller med. De är så fulla av skit. En del säger: "hade vi satt dit 2-0 hade matchen sett annorlunda ut". Bara den meningen bevisar hur förstörda madridistas är inombords. De glömmer nämligen att om de inte hade fått turmålet då hade de inte ens få göra 2-0 för att överhuvudtaget kunna ändra matchbilden. De säger att vi vann på tur men menar på fullaste allvar att om ronaldo hade satt dit 2-0(tack vare benzemas skitmål) då hade de INTE vunnit på tur utan på skicklighet?!? Hur funkar dessa männniskor?!?
Barcelona Taher (Barça-Red)
2011-12-12 09:41
Xaviesta och Senor Grande Pep

Tack Xaviesta till din fina kommentar i min tidiagre artikel .) Damet Garm!!

Ni har båda frågat varför vi inte skriver artiklar eller krönikor som skulle störa Real Madrid redaktionen med tanke på deras provokativa artiklar. Även om jag personlgen skulle ha jättelust att göra det så frågar jag mig själv, varför?

Alltså, vem fan bryr sig vad Krajil (eller vad han heter) eller Kviborg när jag började läsa svenskafans skriver? Helt allvarligt, låt dem skriva vilken skit dem vill på sin egen sida, det är det som är så bra med svenskafans, alla har rätt att skriva vad de tycker och tänker. Så länge dem inte kommer hit i vårt forum eller kommenterar våra artiklar utan argument låt dem va...

Det är som Barça och Madrid, om Real inte vattnade sin gräsmatta i förra årets match och lät gräset växa, vem fan bryr sig? Vi vann dem då och vann dem i lördags. All gör precis som dem vill på sin hemmaplan, vare sig på en fotbollsmatch eller på sin egen redaktion. Vi bryr oss om FC Barcelona och det magiska spel vi har.

Som någon sa på ngn forum i Spanien, Real Mdrid är det enda laget i världen som startar säsongen med att ha vunnit Ligan, Cupen och Champions och avslutar den med att skylla sina nederlag på domaren, sin tränare eller någon annan och börjar prata om vem dem ska köpa till nösta säsong...

Fotboll spelas på planen, media kan endast återge vad de ser med sina ögon. Vi väljer att prata om vårt lag och den vackra fotbollen och vissa hos dem koncentrerar sig på att hitta ursäkter...

Visca Barça!!
Barcelona M79
2011-12-12 09:38
Ställer frågan igen, försvann i vimlet efter vinsten

Byta Villa mot Robin, bör vara en deal båda lagen vinner på...
Dani Alves.
2011-12-12 09:32

HAZHAR NOZHATZADEH /

Vad är det för pajas skribent?

Valdes blev pressad av deras pressspel? Hahaha såg vi samma match lr?

Barcelona 1.70-ligan
2011-12-12 09:25
Läste också det, wtf?? Isåfall är ju klausulen så gott som onödig.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-12-12 09:19
VB sa nyligen att vi inte får köpa tillbaka Romeu via klausulen om Chelsea inte vill sälja? Vad är det för BS? Det är ju det poängen med en tillbakaköpsklausul är...
Barcelona BRC
2011-12-12 08:29
Det kanske bara är jag som är väldigt färgad. Att Barcas 1-2 mål var tur är det väl inget snack om.
Men att Madrids 1-0 var resultatet av fint spel kan vi lägga ner direkt. Påstår att det är minst lika mycket tur som Xavis mål.
Anledningen är det är Valdes får feträff (?) och/eller bara tar ett fel beslut. Oavsett vad så är det inte frukten av något press spel ifrån Madrid, då Valdes är ohotad och kan välja vart man vill lägga den. Att sedan Di Marias passning styrs bort av Busquets direkt ut till en Madrid spelare som kan skjuta direkt på volley. Där skottet tar på en täckande Busquets för att dimpa ner framför fötterna på Benzema. Målet kommer till av Valdes tavla., ett antal lyckosamma studsar för Madrid. Inte för att Madrid pressade bra, spelade fin fotboll. Utan målet kan vi tillägna fru Fortuna.
Barcelona Keite
2011-12-12 05:16
FC Barcelona goals vs Real Madrid (Al Jazeera's Analysis)

Notera Cescs mål, hur han vinner bollen och sen gör en Usain Bolt sprint.
Barcelona Keite
2011-12-12 03:19
Andres Iniesta vs Real Madrid
Barcelona ioven
2011-12-12 01:32
La victoria pertenece a los fuertes, que no pueden ganar
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-12-12 01:07
Blaugrana91

Halleluja att de äntligen har erkänt ! 1 förlust mot dem på 12 matcher för att få deras erkännande, skandal !
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-12-12 00:46
Fy fan vad tragiskt, jag kan fotfarande inte förstå att detta har hänt..
Barcelona Xaviesta
2011-12-12 00:39
Har aldrig använt superlativ ihop med Mourinho i en och samma mening tidigare, men det här gillar vi iaf:
Barcelona Blaugrana91
2011-12-12 00:28
Éluc

Man kan ju verkligen fråga sig om vissa Realfans saknar hjärnor?
Idioten säger att Puyol och Abidal inte är så bra...
Jag antar att Marcelo och Pepe är bättre förstås? Pinsamt var ordet.

Dock ska det faktiskt sägas att vissa Realfans insett hur mycket bättre Barca är och även erkännt detta. Creed till dem.

Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-12-12 00:13
Klart Ronaldo går ner på knä, även han vet när man ska; Bow in the presence of greatness
Barcelonistas
2011-12-12 00:11
Eluc

Det roliga är att han alltid har fel ochså. Jag minns föra säsongen när han diskuterade här och påstod att våran storhetstid är över och att vi inte kommer vinna några mer titlar. När man sedan skulle summera säsongen så stod vi där med La liga och Cl.

Under Supercupen när vi vann med 3-2 på Camp Nou så sa han att detta är det sista Clasicot som Barcelona vann på ett bra tag. Och nu inför gårdagens Clasico så var han så säker på att Real skulle krossa oss, och han snackade om tennissiffror. Helt sjukt vad han överskattar Real Madrid.

Jag vet inte om han är seriös när han skriver sina inlägg, men det känns som att han mer säger det han vill höra. Att erkänna sanningen ger nog för mycket smärta.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-12-12 00:06
Hehe se på länktipset. Riktig kul sanning. :)

(många bilder nu, men de säger ju mer än tusen ord så..)

http://www.barcaforum.com/attachment.php?attachmentid=4175
Annons: