/spanien/barcelona/forum/10563.aspx/spanien/barcelona/forum/10563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-17 22:48
tragiskt att iraizoz inte fick hålla nollan efter den fina uppvisningen av bilbao på grund av ännu en domartabbe som jag ändå tycker det var.
Hade Martinez lagt sig ner på bollen och tagit den väldigt medvetet med handen så visst, men nu är det tveksamt och han kunde lika gärna blivit nedputtad plus att handpåläggningen på bollen är högst....tveksam.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-17 22:37
-
Atlético addeh
2011-10-17 22:28
Men kolla Muniain!! Han är ju helt fantastisk. Vilken underbar spelare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-17 22:17
har spaniens mest brittiska lag äntligen lärt sig spela spansk fotboll? satan vad snabbt det går, dom rullar boll som ett riktigt topplag. muniain, oscar de marcos och iraola imponerar som tusan!
Atlético addeh
2011-10-17 21:53
Jag visste att det skulle lossna även poängmässigt för Athletic. Man har spelat bra hela säsongen, ägt mest bollinnehav och skapat chanser, men har haft svårt att få till den där sista tredjedelen. Nu har det lossnat, och som Rambla säger kommer Athletic blir ruggigt svåra, speciellt på San Mamés.

Det är bara några omgångar innan vi skall åka norr ut och besöka katedralen. Det blir en tuff uppgift.

Måste för övrigt säga att Muniain är fullständigt magisk emellanåt. Vilken otrolig lirare!
Barcelona Abbe.
2011-10-17 21:50
Rambla~

Fantastiskt inlägg, bara för Javi att sätta dit skallen.
Barcelona Rambla~
2011-10-17 21:47
Fifan vilka inlägg Iraola har slagit under hela första halvlek, 3-0 nu på nick av Javi Marinez. Athletic ser ruggiga ut nu. Det lär bli ett helvete och ta poäng på San Mames denna säsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-17 21:35
addeh

You have a point there, mate :)
Barcelona DM1982
2011-10-17 21:30
Ha ha....helt otroligt.

Bilden är borta i 30 sekunder mellan Bilbao och Osasuna och när bilden är tillbaka ligger alla i en hög och kramas efter ett mål. (Bilbao).
Atlético addeh
2011-10-17 21:24
1.70

Fast det är ju knappast så att man slänger in Deulofeu från start i en viktig ligamatch. Det handlar om Copa del Rey borta mot ett lag som ligger en division lägre än där Gerard normalt sett spelar. Så lugnt att han inte ens kan få chansen i en sådan match behöver man inte ta. Det är snarare ett perfekt tillfälle att låta honom pröva på A-lagsfotboll.

Bualgrana91

Messi vilade ju faktiskt förra säsongen när det handlade om bortamöte i första Copa del Rey-omgången. Då stod Ceuta för motståndet. I returen fick Messi en halvtimme bara för att tillfredsställa publiken som tagit sig till Camp Nou, detta med all rätt ändå, måste jag tycka.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-17 21:14
Blaugrana91

Haha, de får i alla fall försöka! Låsa in han ett rum med en boll eller nåt
Barcelona Blaugrana91
2011-10-17 21:07
1.70-ligan

"Håller med om att Mesi, Villa och Pedro bör vilas."

Messi går aldrig med på att vila. ;)

Barcelona 1.70-ligan
2011-10-17 21:05
addeh

Håller med om att Mesi, Villa och Pedro bör vilas. Och ja, det stämmer att Pep har visat förtroende för Deulofeu - med all rätt! Han är ju den, tillsammans med Rafinha, som har klart störst potential bland anfallarna i Barca B. Jag är dock ändå rätt tveksam till om han verkligen går före Kiko, Tello, Cuenca osv än. Dessa spelare ska väl få chans nu om någonsin, så att säga. Och Deulofeu ska man ju ta det väldigt "piano" med sa man under försäsongen.

Sen kan man ju tycka vad man vill om det, jag tror inte Deulofeu hade gjort sämre ifrån sig... vi får se! Rafinha och Isaac Cuenca tror jag i alla fall är de två Pep i första hand går efter.
Barcelona Hetfield
2011-10-17 21:02
Jag tror att de flesta skiter i CdR, låt de yngre spelarna få spela det. Man ska kunna vinna i CdR med de yngre spelarna.

Dessutom är det skönt att det är fotboll under den här veckan igen. Motståndet är inte det bästa, men spännande.
Atlético addeh
2011-10-17 20:47
1.70

Finns det verkligen så många på Deulofeus position? Villa, Pedro & Messi får spela extremt mycket nu när skadesituationen ser ut som den gör, och samtliga lär vilas mot L'Hospitalet. Tror du inte det finns möjlighet för Gerard eller någon annan anfallare underifrån att ta plats i truppen? Det ser jag som en självklarhet.

Sedan vem eller vilka det blir av Deulofeu, Cuenca, Tello & Kiko återstår att se. Mycket beror så klart på deras prestationer i Segundan fram tills dess.

Pep visade ju tydligt redan i våras när han tog ut Deulofeu till matchen mot Sociedad att han vill ge grabben chansen i A-laget för att visa att man tror på honom.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-17 20:36
addeh

Det beror nog lite på hur mycket speltid Keita får nu framöver. Tror inte det är helt omöjligt att Roberto spelar istället. Vi får se! Jag vet i alla fall vad jag hoppas på :) Om det inte krisar hoppas jag att Cuenca och Muniesa gör upp om bytena. Det tredje kan en A-lagspelare få - troligtvis blir det Messi eller Keita om ingen av dessa startar matchen.
Deulofeu tror jag inte får chansen då han är så pass ung och många andra finns på den posistionen. Hans tid kommer!

DM 1982

Det hade det verkligen! :)
Atlético addeh
2011-10-17 20:10
DM1982

Absolut, ligan och Champions League är prioritet ett, just därför kommer reserverna och förhoppningsvis några canteranos luftar i alla fall de första Copa del Rey-matcherna.

1.70

Tidigare år har det varit så att man får använda sig av sex B-lagspelare på match, fast endast fyra får spela samtidigt. Jag har inte läst eller hört något om att reglerna har ändrats.

Klockren elva. Hade gärna sett exakt den, men frågan är om inte Keita skulle petats in till förmån för Sergi Roberto på mittfältet. Fast det klart, hoppas kan man ju alltid, sedan beror det på hur skadelistan ser ut också.

Montoya, Bartra, Sergi Roberto & Rafinha känns mer eller mindre självskrivna att tillhöra fyra av de sex som troligtvis får chansen mot L'Hospitalet. Eftersom vi haft det tunt bland anfallare under inledningen på säsongen vore det ingen vild gissning att Messi, Villa & Pedro vilas helt från den matchen och det borde i sin tur öppna upp för en anfallscanterano. Där får nog Cuenca, Deulofeu, Tello & Kiko slåss om platserna.
Barcelona DM1982
2011-10-17 19:54
1.70-ligan

Skulle vara jäkligt kul att se Thiago och Rafinha spela ihop.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-17 19:45
addeh

Kul fråga. Men man får väl max spela med 4 eller 5st B-lagsspelare samtidigt väl? Isåfall hoppas jag på Bartra, Rafinha, Montoya och Sergi Roberto. Utav A-lagspelarna vill jag framförallt se Fontas från start. Sen vore det, som du säger, kul med Adriano som ytterforward. Något i den här stilen vore kalas:

-----------Pinto-------------
Montoya-Bartra-Fontas-Maxwell
---------Mascherano--------------
-----Thiago--------S.Roberto----
-------------Rafinha----------------
--Alexis-----------------Adriano--

Det där är en riktigt bra elva som bör vinna utan större problem. Alla ynglingar har någon klasspelare i närheten som inger trygghet. Tror Roberto, Bartra, Montoya och Rafinha skulle smälta in förbannat bra i det här laget =) Hade dock gärna fått in Puyol brevid Fontas, för att denne ska få bästa möjliga förutsättningar att göra en kanon match - och öka sina odds för framtiden

... men jag vill ju se min favorit Bartra också, och jag tror det kan gå bra det också. De är ju inte direkt främmande för varandra om man säger så .
Barcelona DM1982
2011-10-17 19:36
addeh

Första CdR-matchen utgår jag från att laget kommer vara väldigt reservbetonad, på sin höjd tre ordinarie som startar.

Skulle inte bry mig nämnvärt om vi åker ut tidigt i den cupen, det är ligan och CL som gäller. Med tanke på alla skador som uppstår så fort det är match är det ingen idé att satsa allt för hårt på cupen.
Atlético addeh
2011-10-17 19:13
Galen utköpsklausul i Fontás kontrakt. Nåja, kul att han skrev på nytt. Hans inställning är det ju ingen fel på i alla fall.

Tänkte på en grej. Första mötet i Copa del Rey mot L'Hospitalet går ju av stapeln redan i början av november, detta på grund av att vi åker iväg och spelar klubblags-VM i slutet på december. Vilka spelare underifrån hoppas eller tycker ni förtjänar chansen? Allt beror naturligtvis på hur skadeläget i truppen ser ut och vart det möjligen saknas spelare, men många normalt sett ordinarie lär nog vilas helt från den matchen.

Jag hoppas Montoya får chansen från start, likaså Bartra, även om det inte känns lika troligt. Sedan vore det kul att se Rafinha från start som falsk nia och brorsan Thiago där bakom. Alexis bör vara fit tills dess och lär starta. Adriano är ett alternativ som ytterforward i och med Montoya som högerback, annars fick det ju en hel uppsjö av spännande namn att plocka upp.
BARCA-més que un club
2011-10-17 18:30
Barcelonismo

Barca Barca Barca .......
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-17 18:28
Kul att Fontás förnyar. Och han har inte gjort en dålig säsong hittils. Han har fått starta en träningsmatch där han absolut inte var 100 %, men det är väldigt orättivts att säga att hans säsongsinledning varit dålig. Jag tror Pep vill få igång startspelarna innan han börjar rptera alltför mycket. Jag hoppas och tror att Fontás kan få mer speltid under säsongen och han kommer visa att han är en duktig mittback.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-17 17:39
tribente_magico Jag vet inte mycket om de lägre serierna i Spanien men jag har sett en match i Segunda B. Hospitalet spelade och jag såg bl.a Lobato som gått till Barca B. Svårt att jämföra men jag skulle tippa på att det var typ Superettan klass på den matchen, eller botten Allsvenskan men vet inte exakt. De är ju bättre med bollen där nere men jag tror dock att de skulle få tufft mot lite mer brukiga svenska lag
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona tarrak
2011-10-17 17:07
tribente_magico

Svårt att säga, men jag skulle tippa på att de sämre allsvenska lagen skulle ligga i toppen av Segunda B (vilket är spanska tredjedivisionen) medan de bättre allsvenska lagen hade legat i botten/mitten av Segundan. Har väl inga djupare belägg för det annat än magkänsla och de fåtal spelare som gått mellan Sverige och de lägre spanska divisionerna (exempelvis Halmstads spanjorer och Djurgårdens Patrick Amoah).
Barcelona tribente_magico
2011-10-17 16:12
Hej. nån som vet en del om dom längre divisionerna i spanien, tex va dom håller för klass om man jämför med sverige och hur seriesystemet är?

tacksam för svar.
Barcelona Unicef
2011-10-17 15:22
Tycker det är märkligt att Fontas kontrakt förnyas i detta läge man är i just nu, har har sett darrig ut hela försäsongen i alla matcher hittills faktiskt, och Pep spelar honom inte alls. Vad e grejen med Fontas!?! Menar inte att han e kass, men inget har fungerat för honom sen han fick À-lagskontrakt ju, jag vet att han va en klippa för Barca-b...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Barcelona #10
2011-10-17 14:22
Roligt att Fontas får ett nytt kontrakt.
Skulle vara 100x bättre om han fick lite speltid nu speciellt mot Viktoria där man bör vinna hur som helst :p
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-17 14:06
Kul för Fontas att få ett nytt kontrakt, jag gillar honom. Det hade dessutom varit ännu roligare om Pep matchat honom lite också..
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-17 14:05
underbara nyheter, särskilt de om Abidal! Även Fontas kontraktförnyelse är såklart brl nyheter och ger säkert en liten boost. Visar ju att man faktiskt tror på honom! Lite speltid nu framöver på det och självförtroendet lär vara på topp hos den unge katalanen :)
Annons: