/spanien/barcelona/forum/10562.aspx/spanien/barcelona/forum/10562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-10-16 20:19
Frodo/

Håller med dig om att Armando inte håller måttet, men tyvärr får man läsa i de katalanska tidningarna att han har en stor tyng i omklädningsrummet och är en av ledarna. Därmed befarar jag att Eusebio inte lär peta honom.

Jag var lika skeptisk som de flesta här inne på om huruvida Eusebio var rätt man att leda B-laget och än så länge har alla farhågor blivit bekräftade. Visst, man har haft otur i vissa matcher och släppt in några billiga mål i slutminuterna, men i överlag ger detta Barça B inget solitt intryck.

Barcelona el Maestro!
2011-10-16 20:17
Barca B har ju Soriano som är på ingång. Han kommer att sätta Rodri på bänken för gott.
Jag tror att Barca B klarar sig i slutändan. Vid nästa säsong hoppas jag dock att Eusebio avgår. Det håller inte.
,Sami
2011-10-16 20:07
Snart är det Lazio Vs Roma. Jag tror Lazio tar det. De känns starkare. 2-1 till Lazio. Hoppas på en grym match.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-16 20:03
Cesena 0 - 0 Fiorentina
Atalanta 0 - 0 Udinese
Cagliari 0 - 0 Siena
Chievo 0 - 0 Juventus
Genoa 0 - 0 Lecce
Novara 0 - 2 Bologna

Jorå...kul liga...
Barcelona Frodo
2011-10-16 19:55
Guadalajara avgör på övertid efter markeringsmiss av sopan Armando. Hans misstag orsakar oss minst ett mål varje match. Jag är trött på Eusebios laguttagningar och byten. Varför byter han ut en het Sergi Roberto när det är 10 minuter kvar och sätter in en katastrofal Carmona som slår bort passning efter passning? Det är dags att sparka Eusebio innan vi åker ur Segundan.
Atlético addeh
2011-10-16 19:51
Det är nog faktiskt dags att se sig om efter en ny tränare nu. Eusebio har sannerligen inte gjort någon bra insats. Tycker han spelar med fel lag ikväll också. Rafinha är som bäst när han får släpa bakom anfallet, och bort med Rodri illa kvickt.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-10-16 19:51
Exakt han måste avgå
Barcelona Criff -Llourinho
2011-10-16 19:48
Eusebio måste avgå!!!!
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-16 19:46
Frodo

Förstår du hur hårt jag slog in i väggen när jag tack vare den jävla domarfittan blev av med 5600 kr? :/
Barcelona Frodo
2011-10-16 19:34
Vilket svin till domare i Barca B:s match. Rafinha blir fälld och får straff. Sergi Roberto sätter straffen men av någon märklig anledning måste han slå om den. Sergi Roberto missar sen straffen. Det står fortfarande 1-1.
Barcelona Frodo
2011-10-16 19:23
Jaaa! Sergi Roberto kvitterar! 1-1 nu.
Barcelona Gio Style
2011-10-16 19:16
Hetfield/
Då förstår jag :)
Men du ska veta att dina förväntningar som är skyhöga övergår till nästintill omöjliga om du lägger honom på chyg-katergorin från start :P
Efter 3 hattrick mot Real så får han ditt godkännande ;)
Hoppas för bådas skull att han motbevisar dig. Längtar tills han får visa upp sig i Barcadressen igen.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-10-16 19:12
Han med amerikansk accent vet jag inte riktigt men han med brittisk är den legendariska Ray Hudson
Barcelona Éluc
2011-10-16 19:11
Vad heter expertkommentatorn som kommenterar i klippet på sidan?
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-16 19:09
Det är ju såna åsikter vi borde häva fram som skapar lite "liv" i forumet. Kontroversiella ja men inte fullkomligt idiotiska dvs, även om man är emot hans åsikter kan man förstå varför han tycker som han tycker.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-16 18:53
Haha på något sätt gillar jag Hetfields kontroversiella åsikter här i forumet, trots att jag står emot dom. Skapar mer debatt än alla ryggdunkarna varje dag.
Barcelona Hetfield
2011-10-16 18:50
I min värld så är alla nyförvärv "floppar" tills de presterar. De är dessutom än mer om de värvas för ett högt pris.

Jag har skyhöga förväntningar, därav kraven.
Atlético addeh
Levante-Málaga 3-0 i halvtid.

Vad är det som händer? Hur är det möjligt? Visst, Willy har blivit utvisad för Málaga men ändå. Detta är smått sinnessjukt, jag som trodde Levantes vinstsvit skulle spricka nu.

Att man gör en sån här kanon inledning på säsongen trots att man tappat sina offensivt två bästa spelare i Caicedo och Stuani, samt tränaren är helt otroligt.
Dani Alves.
Siempre Barça

Gå ta lektioner i SFI.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-16 18:49
Levante är ett sjukt lag. Man har aldrig riktigt räknat med dem men nu har man slagit Real Madrid och spelar just nu ut Málaga, vinner man det här så ligger man tvåa med fem vinster och två oavgjorda efter sju matcher, lika många poäng som Barcelona. Det är ingen tillfällighet längre, förra säsongen spelade man också "över sin förmåga" och slutade på en bra placering. Nu leder man över Málaga som också varit en av säsongens överraskningar än så länge. Dett är ett fantastiskt lag, inga fantastiska spelare men ett fantastiskt lag. Man kan inte sluta imponeras när en liten klubb spelar ihop en startelva och har en riktigt bra lagmoral, och bara vinner och vinner.
Barcelona Siempre Barça
2011-10-16 18:46
Barcahhfj
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-16 18:44
Är Alexis en flopp tills vidare? Men i så fall är väl alla spelare floppar innan de gjort något bra. Hittils har han spelat tre matcher från start och gjort det okej. Just nu är han varken flipp eller flopp. Han har mycket att bevisa, ja, men flopp betyder att man väldigt ofta underpresterar under en längre period.

Fabregas har gjort 4-5 bra matcher, men är det tillräckligt? Ska inte han också bevisa mer? Zlatan gjorde ju mycket fler bra matcher än så i början av säsongen men är ändå sedd som tidernas flopp.

Såklart är Cesc ingen flopp. Han har kört 5-6 matcher och varit bra i nästan varenda. Hittils är han en succé. Man måste se hur många matcher spelaren spelat, och därefter se hur många han gjort det bra i. Alexis har spelat tre matcher där han varit bra i två, men det är fortfarande för lite.

Slutsats: Vi får helt enkelt vänta och se hur han spelar när han är tillbaka. Just nu är det lika orättvist att kalla honom flopp som det är att kalla honom succé. Jag tror han har potential att bli riktigt bra i Barca men vi får som sagt se hur det går när han kommer tillbaka efter hans skada.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-10-16 18:43
Levante - Malaga 3-0 innan paus, vad händer?
Barcelona el Maestro!
2011-10-16 18:43
Levante spelar väldigt bra fotboll. De pressar sina motståndare i varje situation och de ställer om väldig snabbt.
Frågan är hur länge de orkar med allt vad ett sånt spel kräver av spelarna.

En sak kan man vara säker på i alla fall. Levante åker inte ner till Segundan.

Edit: Malaga spelar en man kort.
Barcelona Gio Style
2011-10-16 18:42
Levante 3-0!!
Tyckte att laget hade ett lovande spel förra året, men en sån start hade väl ingen kunnat tänka sig :p
Barcelona Hyder
2011-10-16 18:42
Hetfield

Med din så kallade logik så kan man sätta vartenda nyförvärv i samma fack som Chyg och Zlatan. Alla är då floppar "tills vidare". Vissa saker kan man inte bortse ifrån som exempelvis Alexis snabbhet, teknik och arbetsmoral. På förhand passar han alltså väl in i vårt spelsystem tillskillnad från just Chyg och Zlatan. Där har du också skillnaden.
Atlético addeh
2011-10-16 18:37
Stänger av Levante-Málaga och byter över till Barça B-Guadalajara, det första som händer är att Guada gör 1-0. Vad är detta för dag?

Levante har för övrigt gjort 2-0. Vilken makalöst lag. Ett mysterium.
Barcelona Gio Style
2011-10-16 18:34
Hetfield/

Man kan alltid köra "partisk" snacket då spelaren i fråga e min landsman, men i det avseendet så anser jag mina fotbollskunskaper stå över det.
Om något så gör det mig mer påläst. Jag vill klubbens bästa framför spelaren och jag har länge önskat mig denna övergång då jag har bildat mig uppfattningen om att det vore det bästa för bägge parterna.
Jag var även en zlatanälskare (något som har släppt lite efter hans runda i barca) och oavsett hur myckey jag önskade att det skulle funka så insåg även jag att han inte passade. Man ville få honom att spela en roll som inte var han helt enkelt, något som stjälpte han och laget.

Jag vet att du har sagt tills vidare, men då säger jag såhär:
Tycker du inte att det är fel att lägga honom redan från början i samma kategori som klubbens största floppar på senare år redan innan han hunnit bevisa något? Då börjar han inte från 0 utan från -10.

Ps. Sorry för eventuella stavfel, iPhone i en full tunnelbana.
Barcelona tarrak
2011-10-16 18:26
Hetfield

Vad jag pratar om? Jag har nu vid två tillfällen påpekat att dina farhågor om att Sánchez ska bli en €40-miljonersflopp är helt verklighetsfrånvända. Hur kan du misslyckas förstå detta enkla faktum? Att han kan bli en €27-miljonersflopp (och eventuellt någon miljon till) har jag inte sagt någonting om. Du fantiserar och läser in saker till vansinnighetens gräns, vilket är väldigt tröttsamt. Kan du inte anstränga dig lite för att läsa det som verkligen skrivs?

Du som tydligen har läst hans kontrakt kan väl upplysa oss andra om vad som står i de löjligt lätta klausulerna?
Barcelona Hetfield
2011-10-16 18:25
Eller ja, meningslös diskussion.

elbraco

Nej, det tror jag inte. Men generellt så är klausulerna helt löjliga, och tror inte att Pozzo är så dum heller.
Annons: