/spanien/barcelona/forum/10561.aspx/spanien/barcelona/forum/10561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-20 20:01
DivineNerd

United är bättre än Barcelona på fler positioner"

Ja, det såg vi ju både 2009 och 2011 på Stadio Olimpico samt Wembley.

de Gea hade aldrig platsat i dagens Barca (för dåligt fotspel)
Evra hade aldrigp latsat i dagens Barca (för dåligt defensivt)
Vidic hade aldrig platsat i dagens Barca (för trög helt enkelt)
Ferdinand hade platsat, men är både gammal och skadebenägen.
Era högerbackar behöver jag inte ens nämna då vi har vrldens bästa högerback, eller är du en av de som tycker Smalling är "the best since sliced bread"
Anderson, Carrick, Fletcher, Cleverley. Pahaha, tillåt mig skratta, inte en enda av de är bättre än Thiago. Sorgligt nog hade Keita tagit en startplats och ni alla hade suttit o grupprunkat åt honom på Stretford End.
Vi har världens bästa trio framåt, ingen som kan säga nej till det, Rooney hade möjligen platsat men det är ingen som vet ifall han hade klarat av och vara vänsterytter.

Om du verkligen på riktigt tror att United har MÅNGA spelare som är bättre än våra på olika positioner, tycker jag synd om dig. Det är som en United-kompis som jag har som råkade uttrycka sig på det allra dummaste sättet förra säsongen, nämligen att Rooney är ungefär lika bra som Iniesta på offensiv mittfltspositionen. Oh snap vilka ljushuvuden ni har som fans alltså.
Grace/Wastelands
2011-10-20 19:59
Skulle inte du sluta skriva? Trodde du skrivit ditt sista inlägg nedanför.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-20 19:58
Alla ni som säger ''Och så kommer Stokeargumentet upp igen'' KAN SCROLLA NER OCH LÄSA OM VAD JAG SKREV. Jag skrev absolut INTE att Barcelona skulle få spö av Stoke eller att små spelare har svårt i PL. Jag förespråkar snarare små tekniska spelare i PL eftersom att många av lagen spelar med stora långsamma spelare får dessa mer yta att jobba på.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-20 19:55
För dem som är intresserade så invigs nya La Masia om 5 minuter, invigningscermonin sänds live på Barcas hemsida om 5 minuter alltså. :)

Såg att Abbe redan nämnt detta.
Grace/Wastelands
2011-10-20 19:54
DivineNerd(Man utd fan)

Du verkar helt ha missat allting jag syftat på, antagligen medvetet, fast nej, antagligen bara på din uppenbara dumhet.

Jag har inte hävdat att din åsikt om att Vidic och Ferdinand är bättre än Puyol och Piqué i sig är fel. Men att du har någon slags rätt att hävda det som en objektivtet är det jag har problem med. Det spelar ingne roll vem du jämför, vem kan backa upp att dina åsikter är objektiva och våra är subjektiva?

Det är allt du behöver svara på, men det kommer du inte lyckas svara på.
Sedan är din jämförelse rätt rolig då jag spontant endast ser två-tre platser där Uniteds spelare kan tänkas vara bättre. Men det känns onödigt att fortsätta plaska omkring i dne diskussionen då den bygger på subjektiva värderingar av spelare och anpassning till olika spelsystem och ligor.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-20 19:52
Grace/Wastelands
Går du tillbaka så kan du tydligt se att jag har spunnit vidare på diskussionen på era maner och det var inte alls här diskussionen började. Eftersom denna diskussion inte leder någonstans blir detta mitt sista inlägg där jag försöker sammanfatta vad jag tycker:
Villa är bättre än Hernandez, Messi är bättre en Rooney, Pedro är bättre än Rooney, Iniesta är bättre än Young, Xavi är bättre än Ando, Busquets är bättre än Carrick, Abidal är bättre än Evra, Vidic är bättre än Pique, Puyol är bättre än Ferdinand, Dani alves är bättre än Smalling, Valdes är bättre De gea.
''alternativt skärp dig'' som du sade. Är det okej?

Nej skämt åsido. Reals och Barcas smutskastning mot varandra sker ständigt och på låg nivå. Här är Real madrid dom värsta men även Barcelonas fans är goda kålsupare. Detta håller du med om, eller?

Benzema skulle antagligen inte ta en startplats i Barcelona, i t.ex. United skulle Benzema gå före Pedro eller?

Att Ferdinand och Vidic har varit kanske de två absolut viktigaste spelarna i Uniteds lagbygge och varit helt nödvändiga för att Uniteds massiva framgångar de senaste fem åren(Världens mest framgångsrika lag) kan du inte förneka. Varför skulle det då vara subjektivt att kalla dessa världens bästa mittbackspar?

Jag läser ditt svar om jag får något men svarar antagligen inte tillbaka.
Barcelona Abbe.
2011-10-20 19:45
Här kan ni följa invigningen av det nya La Masía.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-20 19:43
Grace/Wastelands

Haha, precis. Och korta spelare kan inte lyckas i PL. Nani, Nasri, Aguero, Silva, Arshavin, Mata, Walcott, Javier Hernandez, Young, Tevez och Cesc är alla undantag. Det är ingen som vet varför men så är det.

Den regeln gäller egentligen bara för Xavi, Messi och Iniesta för uppenbarligen saknar dom något, förutom storleken, som gör att dom skulle lyckas i PL.

Just den regeln är extra gällande om man dessutom fliker hur dom skulle klara sig mot STOKE (världens segaste lag) en REGNIG (för det gör ju så att bollen rullar extra snabbt och det är ju som vi alla vet en KLAR nackdel för passningsspelare) dag i Oktober (dvärgarna från Katalonien skulle väl antagligen frysa ihjäl. Deras kroppstemperatur funkar inte som oss andra, dom fryser ihjäl om tempen sjunker under 25+).
Grace/Wastelands
2011-10-20 19:38
Hoppas ju vi möter United återigen i finalen så dom får ännu mer att gråta över i år. Om dom ens klarar gruppspelet dvs.
Barcelona Riiio!!
2011-10-20 19:36
Vi är klara för åttondel om vi vinner nästa match va??
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-20 19:36
"Vidic-Ferdinand är världens bästa mittbackspar och har varit det i åtminstonde 3 år. Varför skulle det vara ironiskt?Vidic och Ferdinand tillsammans med Evra VDS och Rooney har varit de största faktorerna till CL titeln 2008 och PL titlarna man tagit. Att Vidic är bättre än Pique och Ferdinand är bättre än Puyol tycker jag och United är bättre än Barcelona på fler positioner"

HAHA, tillåt mig asgarva åt ditt försök till att vara objektiv. Ferdinant och Vidic kanske har varit det bästa paret men inte längre. Rio har haft långa skadeproblem och är inte lika stabil länge som han en gång var. Vidic är en duktig back men samma som Ferdinand så är han inte den back han en gång var heller. Att du sedan tar upp VdS och Evra vet jag inte varför då detta är en mittbacksdiskussion.

Att Vidic skulle vara bättre än Pique är en mening man skulle kunna läsa i ett manus för en parodi och att Ferdinand > Puyol håller jag verkligen inte med om men där är jag öppen för diskussion.

Pique har tagit bort Ronaldo under fler el clasicón och det är väl allt man behöver säga. Jag skulle vilja se serben eller Rio klara av det.

Precis som Grace/Wastelands skrev så verkar det som att du tycker att VI är SUBJEKTIVA när vi har en åsikt om att våra spelare är bättre och att DU är OBJEKTIV när du tycker att Uniteds spelare är bättre. Logik?

Jag har en idé. Vi kan ju ställa eran bästa elva mot våran bästa elva i en CL-final där allt står på spel och så ser vi vilka som är bättre.

Ooooh, my bad. Verkar som det redan har hänt. Två gånger på tre år.
Grace/Wastelands
2011-10-20 19:33
Alltså seriöst. Om Stoke är ett sånt jävla lag varför vinner dom inte PL? Är Stoke det nya bästa laget i Europa eller? Det känns bara som att man använder ett PL-lag som argument för att de engelska lagen minsann måste vara de bästa för dom möter ju och vinner över Stoke. Tråkigt för spanska, italienska och tyska lag som aldrig möter Stoke som därmed aldrig kan bli Europas riktiga bästa lag (näst Stoke då förstås). Det argumentet är så patetiskt att jag vill spy. Jag orkar inte med det låtsasargumentet igen som är så genomskinligt uselt och bara en ursäkt för att inte riktigt erkänna ett icke-engelskt lag som bäst. För det vore ju pinsamt att ett icke engelskt lag är bäst på den engelska sporten fotboll som engelsmän uppfann och förfinade på bakgatorna i Birmingham och Manchester.

Vidare så ser man ju den engelska fotbollens dominans genom alla de engelska spelarna som dominerar guldbollen vinnarna de senaste 10 åren. Och alla de stora engelsla profilerna som vinner PLs; la Ligas, serie a:s och CL skytteligan år efter år. Och Englands briljans i VM och EM. Listna kan göras lång.

Det är spanska, italienska, portugiska och sydamerikanska spelare som gör PL till ligan den är, och dom är inköpta på grund av PL:s pengar inte på grund av deras underbara akademier. Men fortfarande spelar de bästa spelarna INTE i PL. Konstigt det där.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-20 19:32
DivineNerd(Man utd fan)

Är knappast så att det enbart är Realfansen som använder dem där korkade argumenten jag nämnde förut, dem flesta Barcahatarna gör det.

"Suck" så kom återigen Stoke upp...
Ni PL fans snackar som att det är världens bästa lag, är väl bara en tidsfråga innan Stoke dominerar världsfotbollen?...

När ni inte har några bra argument drar ni till något med Stoke, när man diskuterar att Barcelona är världens bästa lag så kommer direkt något PL-fan och säger, men hur skulle Barca klara sig mot Stoke på en lerig åker?

Eller när man diskuterrar att Messi är världens bästa spelare, då kommer någon och säger, men hur skulle Messi klara sig mot Stoke?

Och nu menar du att Pedro inte skulle ta plats i Stoke? Hmm....

Kanske dags för Barcelona att bjuda in Stoke till Camp Nou så att vi kan mäta våra krafter med värdslaget Stoke.

Gällande jämförelsen av startelvor så tycker jag att Barcas startelva är bättre än både Unteds och Real på i princip samtliga positioner.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-20 19:23
Divine.

Nu kommer Stoke-argumentet också. Är de verkligen så jäkla bra? Jag tror att Pedro kan kasta långa inkast - det borde väl innebära att han får en startplats?

För att göra saken mer intressant: Jag hade velat se Parker i Sevilla eller Valencia. Till och med i Real Betis. Jag hade velat se honom försöka hänga med mittfältarna i spanska ligan.

Det handlar inte om att spelare är skräddarsydda eller inte - det finns en struktur i laget och man får rätta sig efter den. Tekniskt skickliga spelare med spelförståelse klarar sig överallt. Oavsett lag, liga eller spelsystem.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-10-20 19:18
Haha vilken pajas. Vidic & Ferdinand bättre? Hur kan dom vara det när Rio missar mer än halva säsongen 3 år irad, och inne på fjärde nu. Att Vidic skulle vara bättre än Pique är ett skämt. Vidic försvinner oftast i stora matcherna, och just mot största rivalerna Liverpool har han 4 röda kort på mindre antal säsonger, och det säger väl allt. Till skillnad från Pique som imponerat varje match mot våra rivaler.
Grace/Wastelands
2011-10-20 19:17
Konstigt att inte United vunnit över oss med tanke på att 3/4 i er backlinje är klart bättre, Nani är klart bättre än Pedro, Rooney är ju minst jämnbra med Messi och Carrick är jämnbra/bättre med Xavi.

Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Nog bara det disillusionerade united-fanet som vet exakt men oavsett ämne så har han uppenbarligen rätt och är mindre enögd än oss som övervärderar alla våra spelare. Jag har sett den här argumentationstekniken förut och är fortfarande inte övertygad om dess briljans men den verkar populär.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-20 19:17
Vad är det som egentligen diskuteras?

Huruvida Barcelona- och Real Madridfans överskattar sina spelare? Så kanske är fallet, men det finns en tanke bland alla supportrar till engelsk fotboll som säger att om man inte spelar eller presterar i Premier League så är man inte duktig.

Gör någon mål i Italien håller ligan låg klass, gör någon mål i Spanien så är det dåligt försvarsspel.
Barcelona Barca4eva
2011-10-20 19:11
Pique hade väl lika många poäng som Zlatan i Top 10 bästa spelare, eller något liknande. Sedan ska man inte dra alla över en kam och banne mig inte säga att majoriteten tycker si och så när man inte ens har sett en jävla majoritet.
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2011-10-20 19:10
So, let me get this straight.

Alla som tycker något annat än dig är partiska och subjektiva. Dom som tycker som dig/endast du har rätt och är uppenbart objektiv? Det är ungefär på den nivån dina inlägg håller nu. Sluta skriva, alternativt skärp dig. Sluta anklaga andra för att vara subjektiva när du själv är minst lika partisk alternativt dra härifrån

Förstår inte hur du tror att folk ska ta dina haranger som objektiva när du är i exakt samma sits som oss men på andra sidan, dvs ett United fan. Du verkar inte riktigt inse hur mycket av en hycklare du är nu utan forsätter bara med din linje att dina argument och åsikter är objektiv sanning och det som du inte håller med om är subjektiva konstiga åsikter som enstaka enögda fans har. Det finns inte mycket grogrund för diskussion med dig då redan gjort för både dig själv och alla andra exakt vad du tänker och vad du vill få ut av diskussionen.

Vi övervärderar våra spelare, trots att vi är dominanta i Europa, förstår inte den ekvationen men nåväl. Evra är bättre än Abidal, det är fakta enligt dig. Likaså att Vidic är bättre än Piqué, Ferdinand bättre än Puyol och att Nani är bättre än Pedro (enda jag köper rakt av). Men att jag kan tycka att Pedro och Benzema är ungefär jämnbra tyder på hur enögd jag är?
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-20 19:08
Blaugrana91
Bra inlägg och när du säger Barcahatarna tror jag merparten av de du menar är Realfans vilket bevisar min tes. DIn värdering av spelarna utgår i från Barcelona och därför är det inte rättvist, det jag misstänker att du tänker är: Skulle den här spelaren peta våran spelare på samma position? Och svaret blir oftast nej eftersom att era spelare är skräddarsydda efter erat spel. Däremot skulle era spelare inte slå sig in i andra stora lags startelvor eftersom att deras spelare är anpassade efter det spelet. Stoke är ett perfekt exempel: Skulle Pedro ta en startplats i Stoke? Antagligen inte. Är Jones och Crouch bättre anfallare? Nej men dom är perfekta för deras sätt att spela fotboll. Skulle kunna gå så långt som att säga att två korta anfallare i Stoke skulle innebära att de blev ett bottenlag istället för en av PLS jobbigaste motståndare.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-20 19:08
Blaugrana91
Bra inlägg och när du säger Barcahatarna tror jag merparten av de du menar är Realfans vilket bevisar min tes. DIn värdering av spelarna utgår i från Barcelona och därför är det inte rättvist, det jag misstänker att du tänker är: Skulle den här spelaren peta våran spelare på samma position? Och svaret blir oftast nej eftersom att era spelare är skräddarsydda efter erat spel. Däremot skulle era spelare inte slå sig in i andra stora lags startelvor eftersom att deras spelare är anpassade efter det spelet. Stoke är ett perfekt exempel: Skulle Pedro ta en startplats i Stoke? Antagligen inte. Är Jones och Crouch bättre anfallare? Nej men dom är perfekta för deras sätt att spela fotboll. Skulle kunna gå så långt som att säga att två korta anfallare i Stoke skulle innebära att de blev ett bottenlag istället för en av PLS jobbigaste motståndare.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-20 19:01
elbraco - Bojan y Thiago
Vidic-Ferdinand är världens bästa mittbackspar och har varit det i åtminstonde 3 år. Varför skulle det vara ironiskt?Vidic och Ferdinand tillsammans med Evra VDS och Rooney har varit de största faktorerna till CL titeln 2008 och PL titlarna man tagit. Att Vidic är bättre än Pique och Ferdinand är bättre än Puyol tycker jag och United är bättre än Barcelona på fler positioner, Evra är bättre än Abidal och Nani är bättre än Pedro. Det jag dock inte påstår är att Carrick är bättre än Xavi, Anderson är inte bättre än Iniesta, Rooney är inte lika bra som Messi och Chris Smalling är inte bättre än Dani Alves. Totalt sett är Barcelona ett bättre lag och de har de bevisat 2 CL finaler. Kommer dock ihåg att personer härifrån har kommit in till United forum båda dessa gånger (och 08) och skrivit att alla spelare i Barcelonas startelva är bättre än de i Uniteds. Det jag stör mig på är dock inte beteendet mot andra fans utan när Real- och Barcelonafansen skriver illa om motståndarnas spelare HELA TIDEN.

Grace/Wastelands
Genom att säga att Pedro skulle vara lika bra som Benzema så bevisade du ungefär det jag har försökt att säga. Jag tror att väldigt få fotbollssupportrar håller med dig om det. Det finns ingen skam i att säga att Benzema är bättre, Pedro är fortfarande jätte bra och passar jätte bra i Barcelona. Tycker ditt påstående är ganska mycket samma sak som för mig att säga att Rooney(som är gudabenådad) är lika bra som Messi(som är ännu bättre). Varför denna jämförelse är väldigt bra är för att Pedro passar perfekt i erat spelsystem och Rooney passar perfekt i vårat. Alltså Messi skulle inte åstakomma mer än Rooney i United, Benzema skulle inte åstakomma mer än Pedro i Barcelona. Det tror jag och det får stå för mig.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-20 18:51
DivineNerd(Man utd fan)

Vad är så konstigt om vi resonerrar som så att Pique och Puyol är ett av världens bästa mittbackpar? Det stämmer ju. Vilka är bättre?
Pepe och Carvalho? Haha

Och jag har aldrig hört någon härinne säga att Valdes är bättre än Neuer, däremot är vi väldigt många Barcafans som är trötta på att Valdes alltid ska underskttas så jäkla mycket. Han är en av världens bästa målvakter och dem senaste säsongerna har han varit bättre än Casillas.

Barcahatare brukar säga så här:

"Valdes släpper in få mål enbart för att Barcas försvar är så bra, fast Barcas försvar är ju inte så bra eftersom mittfältet håller så hög klass, jag menar dem behöver ju aldrig göra något i försvaret, fast mittfältet är ju inte så värst bra det heller, jag menar det är ju anfallet man har som gör att mittfältet är bra. Fast anfallet är överskattat, det är ju mittfältet som gör att anfallarna gör mycket mål osv.

Pep är överskttad, vem som helst kan vinna med Barcelona.
När Pep lämnar kommer Barca sjunka som en sten.

Messi är överskattad, anledningen till att han är bra är för att Xavi och Iniesta serverar honom massa passningar hela tiden.
Barcelona skulle åka ur La Liga om det inte vore för Messi."

Så brukar Barcahatarna låta, mycket logiska argument om du frågar mig.....

Sen på vilket sätt övervärderrar vi våra spelare?

Valdes är som sagt en av världens bästa målvakter, Pique är världens bästa mittback, Puyol har varit skadad mycket men då han spelar visar han att han fortfarande håller otroligt hög klass. Dani Alves är världens bästa högerback., och Abidal är lätt en av världens bästa väntserbackar när han är i form.

Xavi och Iniesta är två av världens bästa spelare efter Messi. Busquets är otroligt underskattad, han är otroligt viktig för Barca men också för Spanien. Busquets är en av dem främsta på sin position och han förpassar överskattade Xabi Alonso till bänken i landslaget.

Messi är världens bästa spelare, Pedro är grymt underskattad, otroligt viktig för Barcas pressspel och Villa är en av världens bästa målskyttar.

Så som sagt tycker inte vi Barcafans övervärderar våra spelare, vi säger snarare som det är.
Atlético addeh
2011-10-20 18:50
elbraco

Nej, det var Rúben Miño som stod i supercupen på bortaplan mot Sevilla förra året. Vad jag kan minnas har Oier Olazábal ännu inte debuterat, däremot varit med på bänken som andrakeeper vid ett flertal tillfällen. Bland annat i Champions League-finalen i våras då Pinto var avstängd.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-20 18:44
elbraco

Han är väldigt dålig :-P
Grace/Wastelands
2011-10-20 18:36
Tror ingen här någonsin har påstått att Valdés är bättre än Neuer. Men dina inlägg luktar väldigt mycket avundsjuka.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-20 18:27
addeh

stod inte Oier mot Sevilla i Supercupen?
tyckte han imponerade där, skulle gärna se han igen.
edit: Oier har även spelat mot Mallorca i ligan enligt wikipedia.

-----------

"Ronaldo har blivit en helt annan sorts spelare i Real, han gnäller inte alls lika mycket, inte filmar han lika mycket heller. Skulle säga att han är en bra ledartyp."

Pratar vi om samma kille som säger att publiken visslade åt honom för att han är snygg, sexig och rik?

DivineNerd

av ren nyfikenhet, vilket mittbackspar är det bästa då?
Jag vet redan att du kommer säga Vidic och Ferdinand och det är sjukt ironiskt om du gör det.
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-10-20 18:21
Ah tänkte inte på det.
Grace/Wastelands
2011-10-20 18:16
DivineNerd(Man utd fan)

Förstår inte din jämförelse riktigt. Benzema och Pedro är väl rätt jämnbra. Carrick är väl inte ens i närheten av så bra som Gerrard och inte Suarez heller egentligen. handlar nog inte om vad man håller på för lag men inte fan jämför jag Keita med Kaka i Madrid och tycker dom är typ jämnbra. Sen att du påstår att vi hävdar att många av våra spelare är bättre än andra lags spelare beror på dominans...Ehm, ja? Dödade du inte precis din egna tes? Real och Barcelona har överjävliga trupper, därav dominansen och därav att många av spelarna i dessa klubbar är bättre än omvärldens spelare. Förstår inte ditt resonemang.

Messi, Xavi, Iniesta, Ronaldo, Özil, Casillas, Piqué, Pepe, Alves, Ramos tillhör väl samtliga de absolut bästa på sina positioner. Ska vi förneka detta och jämföra dessa spelare med sämre spelare för att inte verka subjektiva och enögda?

Och varför ska en supporter ens agera objektivt i alla lägen? Jag håller på Barcelona, således är jag färgad av det, att försöka förneka eller komma ifrån det faktum känns varken relevant eller speciellt meningsfullt.
Atlético addeh
2011-10-20 18:16
Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!

Bara officiella matcher räknas, annars hade väl ytterligare ett tjugotal, om ens det räcker, varit tvungna att räknas in. Deulofeu har alltså inte debuterat ännu, officiellt.
Annons: