/spanien/barcelona/forum/10559.aspx/spanien/barcelona/forum/10559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2011-10-20 23:06
såg bara några minuter på Tottenham mot Kazan. Precis då kom det ett dubbelbyte. Modric och Lennon kom in. Redknapp väljer alltså att ha dem på bänken 75 min. Det är tecken på en viss prioritering här.
Det är rätt många lag som inte tar EL på största allvar. Man har byt namnet från uefacupen till europacupen för att det ska låta mer lukrativt. Det hjälper knappt, inte för medelstora lag. De vill satsa först av allt i den inhemska ligan.
Atlético addeh
2011-10-20 22:39
Såja, är det något lag som alltid reser sig och aldrig ger upp är det Athletic! 2-2 nu efter Llorente x2 och lite drygt en kvart kvar att spela. Man har bara två försvarare på planen och har satsat allt framåt.
Grace/Wastelands
2011-10-20 22:36
Frändén har ju börjat skriva allt mer skit om Barcelona nu på sistone. Kanske på uppdrag av AB som vill att all fokus ska hamna på Milan istället och Barcelona m.m ska ha ski istället. Förstår förövrigt inte ens varför hennes blogg finns kvar eller hennes jobb heller för den delen. Jag läser den inte, jag tvivlar på att de speciellt initierade barcelonafansen följer den slaviskt. Kändes mest som alla Zlatanister som läste den.

Atlético addeh
2011-10-20 22:33
Läste precis Johanna Frändéns text från gårdagens match. Hon skrev att Barcelona spelade uddlöst och ofokuserad. Det senare kan jag hålla med om till viss del, främst på grund av alla brända chanser. Fast jag tycker snarare det var otur än dåligt fokus. Antingen var det ribban, stolpen, eller ett ben i vägen.

Vart hon däremot fick uddlöst ifrån har jag ingen aning om. Vi gjorde en kanonmatch igår, sett till spelet. I första halvlek var vi riktigt bra och visa kombinationer fick mig att rysa. Resultatet borde varit därefter också.

Undra om fröken Frändén hade skrivit samma sak, om Messi gjort ett par mål och det istället hade blivit 4-0? Väldigt tveksamt.
Barcelona Barca4eva
2011-10-20 22:25
Messi var helt underbar igår. Synd, som fan, att han inte satte en boll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-20 22:24
Villa visade samma vilja större delen av förra hösten/vintern tycker jag. Då var han briljant. Det är lätt att man glömmer bort det eftersom han var ur form (och hade oflyt) under större delen av våren... Men visst är det skönt att han åter går mot den formen! I år finns det inte mycket att klaga på, han har gjort det man kan förvänta sig av honom och jag tror det bara kommer att bli bättre. Nu får han dessutom spela centralt ibland.

Sa det tidigare idag, men hans förmåga att benda in bollen i ett av hörnen är av yppersta världsklass. Det finns få som är bättre på det än ej Guaje! Nästan varje match är han nära på att sätta dit en och vi har redan fått se ett par riktiga godbitar. CL finalen, mot Real i supercopan, mot Sevilla i fjol, Milan i år.... det är inte en tillfällighet att det blivit så många
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-20 22:09
David Villa var en av de bästa spelarna i går. Han visar upp en vilja och spel han aldrig tidigare visat i Barcatröjan. Hoppas han fortsätter såhär, hittils så har han gjort en fin säsongsinledning.

Annars var Iniesta outstanding igår. Den killen är helt otrolig, har någon någonsin gjort fotboll så vackert? Han presterar varje match och kliver fram i CL och mot tuffare motstånd. Synd att han spelar samtidigt som Messi, som för övrigt också var bra igår men hade väldigt mycket otur i avsluten. Generellt så var vi ruskigt ineffektiva igår.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-20 21:55
Fan håller Bilbao på med... har inte gått som man hade förväntat sig för dom.
Atlético addeh
2011-10-20 21:43
Athletic-Salzburg 0-2. Är detta något sorts skämt? Give me a break!
Barcelona Vampíro
2011-10-20 21:38
Jävlar Pavlyuchenko, vilken frispark!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-20 21:37
Grace/Wastelands.

Nej, inte ens i mina vildaste fantasier kan jag tänka mig det. De bugar och rullar ut mattan varje jävla gång de möter Real Madrid.

Skillnad är på Espanyol som till och med lyckas spela ut oss på Camp Nou.
Grace/Wastelands
2011-10-20 21:32
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Atletico ta poäng av Real? Det tror du väl inte på?
Grace/Wastelands
2011-10-20 21:31
Stoke leder med 2-0. Tänkte att alla tyckte det kunde vara kul att veta. Europas bästa lag ångar på.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-20 21:29
Xavi the king !

Är inte det spanska ligan i ett nötskal? Spelarna är duktiga, lagen kan prestera under perioder, men helt plötsligt faller allt ihop.

Valencia kommer att resa sig, men Atletico Madrid får fanimej ta och skärpa sig. Jag vill åtminstone kunna hoppas att de kan ta med sig ett kryss i Madridderbyt!

La Masia är så vacker. Vi får också hoppas att framtidens Xavi, Iniesta eller Messi formas där.
Barcelona Xavi the king !
2011-10-20 21:22
Sjukt vad är det som händer med dom spanska lagen ute i Europa. Atletico madrid, Villareal, Valencia fan inte bra för våran liga det där ! fan hoppas på att Atletico blir bättre !
Barcelona Éluc
2011-10-20 21:21
Rekommenderas varmt.
Barcelona Frodo
2011-10-20 21:18
Jag måste säga att invigningen var väldigt fin. Vad var det för skärmar på byggnadens utsida? Det var väldigt häftigt att komma på en sådan idé. Man såg hur Pep skakade på huvudet när han såg den moderna teknologin. Han tänkte säkert: "I´m too old for this shit." Det var även kul att se spelarna från a-laget närvara och Iniesta hålla tal.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-20 21:15
gott! Udinese slog Atletico med 2-0 utan ordinarie manskap. (eller ja, utan DN och några fler).
Barcelona Éluc
2011-10-20 21:12
Jag satt och tänkte lite på en sak angående Villa. I gårdagens match mot Viktoria Plzen slet han nog mer än någon annan i presspelet, mer än självaste Pedro, och han har i ett flertalet matcher under säsongsinledningen visat prov på en bättre spelförståelse utan boll och har utöver detta spelat 90 minuter i ett antal matcher. Detta var mer eller mindre omöjligt för honom förut då han började hosta blod efter bara 70 minuters spel, och då slet han inte heller lika mycket i defensiven.

Att han dessutom har utvecklat en bättre spelförståelse med boll, vilket vi såg inte minst igår där han hittade Iniesta och Messi ett flertalet gånger i diverse anfallsvågor. Han har hittills nätat 7 gånger vilket kan jämföras med Ronaldos 9 mål hittills. Kan han behålla sin form samt nå det optimala gällande hans presspel tror jag att han kan vara en otroligt viktiga spelare för laget, ännu viktigare än folk faktiskt kan tro.
Barcelona Frodo
2011-10-20 21:10
tarrak

Haha! Pep borde sälja Pique. Varför ha Piquenbauer när Heskey är Beckenbauers rättmätiga arvtagare?:P
Barcelona Xavi#6
2011-10-20 20:48
Frodo , Kunde inte ha skrivit det bättre själv.
Fö väldigt fin invigning av nya la masia.

Visca Barca!
Barcelona Blaugrana91
2011-10-20 20:41
Häftiga fyrverkerier!
Atlético addeh
2011-10-20 20:39
Vet inte om någon nämnt detta tidigare, men den 16-åriga målvakten Joel Huertas, som skrev på för Barça i januari, fick idag äran att träna med A-laget. Måste vara stort.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-20 20:34
Frodo

Jag har redan svarat på ett liknande inlägg. Förstår inte hur alla misslyckades att förstå vad jag menade. Jag säger det tydligt den här gången: Stoke är i behov av långa anfallare(Inte samma sak som korta spelare funkar inte i PL i allmänhet) tack vare deras inläggsfotboll.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-10-20 20:31
Grace/Wastelands
Tack för ett välformulerat inlägg, så som även dina tidigare inlägg. Jag får ursäkta er andra som svarar till mig men de flesta inlägg har jag funnit onödiga att besvara.

Okej, here we go again. Att sätta spelare mot varandra blir ibland problematiskt vilket jag tidigare förklarat eftersom att olika spelare fungerar i olika spelsystem. Det är av den anledningen Liverpool betalade 35 miljoner pund för Carrol när dom istället kunde ha betalat mindre för en annan spelare. Och precis som någon nedanför skrev angående Rooney på en vänsterkant så är det så ni tänker, X skulle inte peta Y i vårat lag = Y är en bättre spelare.
När du alltså skrev 2-3 spelare skulle platsa i våran startelva förutsatte du att de skulle spela i Barcelona och inte Hammarby eller Dortmund. Det finns lysande exempel på detta mellan Barcelona vs United. Barcelona som inte möter lag med stora forwards har inte lika stort behov av Vidic, istället har dom behov av Pique.

Bör det inte bli samma effekt på en United supporter är givetvis en rimlig fråga och det är den du har ställt. Min slutsats är att det inte är i samma utsträckning. Detta tack vare Barcelonas spelsystem och Guardiolas briljans. Guardiola är en mycket stor faktor till att Barcelona går så bra och det är verkligen hans lagbygge. Jag tror att Guardiola ofta får ut max av en spelare ex: Xavi, Iniesta, Pique, Messi, Pedro, Alves, Busquets. Ibland lyckas han dock inte, som med David Villa. David Villa är väl beviset på att min hypotes stämmer, för även om många här inser att han inte får spela på sin bästa position ser man ändå folk som skriver negativa saker om honom som spelare. Jag som objektiv (i detta fall) tycker att David Villa är en långt mycket bättre spelare än Pedro.

Även Manchester United är ett lag som ofta får ut väldigt mycket av sina spelare (även om man inte lyckats lika bra som barca). Spelare som Oshea, Fletcher, Smalling, Chicharito, Valencia, Park är egentligen alla väldigt begränsade som individualister. En överskattning på dessa spelare är därmed trolig.

Avslutningsvis så förlåt till alla som uppenbarligen kände sig provocerade, och förlåt för att jag har varit generaliserande. Väl mött // Unitedfan
Barcelona tarrak
2011-10-20 20:30
Frodo

Vad du än gör, nedvärdera inte den nya Beckenauer!
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-20 20:23
"Get some fucking hard English lads with passion!"

Hahaha lol'd hard. Inte ens de typiska engelska tränare är så tröga som vissa svenska engelska supportrar. Redknapp värvar friskt från andra ligor, likaså Ferguson..
Barcelona Frodo
2011-10-20 20:18
DivineNerd(Man utd fan)

Din ton på inläggen är det inget fel på då du inte verkar försöka provocera. Däremot är din logik bristfällig och ligger på typisk anglofilnivå.

Det är fruktansvärt korkat att ifrågasätta om Pedro skulle ta en plats i Stoke. Du vet att Stokeargumentet är ett ironiskt skämt va? PL är inte NFL med enorma typer som manglar sönder allt fysiskt vilket du verkat tro. Har du hört talas om Zola? Han var en pocketspelare i Chelsea förr. Silva och Kun i City, Mata i Chelsea, Modric i Tottenham, Scholes i United, flera i Arsenal (Cesc, Nasri, Wilshere), Barry Bannan i Aston Villa och säkert många andra spelare i övriga PL-lag (jag har inte så bra koll på de mindre lagen).

Kvalitet går alltid före storlek. Det är folk med din syn som tror att storlek är allt som gör att Sverige fortfarande harvar runt i 80-talet och Allsvenskan är kass.

Pennant lirar väl i Stoke och han var en katastrof i Spanien. Du måste sluta leva i en bubbla. De bästa fotbollsspelararna produceras inte i England. England kommer inte att vinna varje turnering. Owen, Woodgate, Beckham och Pennant gjorde inga avtryck i Spanien.

Vad gäller ditt påstående att det är barcafans som hävdar att Messi är bäst genom tiderna är det också felaktigt. Det är inte bara barcafans som säger det utan det sägs av folk på annat håll. Kan man inte se Messis storhet är man bra dum. Maradona själv håller honom på samma nivå. Före detta lagkamrater till Maradona från 86 (guldmedaljlaget) håller Messi högre.

Messis lagkamrater som Ronaldinho, Eto´o, Henry, Deco, Xavi, Iniesta, Villa med flera håller honom som bäst och då är/var de själva oerhört stora spelare. I Argentina har 4 tränare i rad haft Messi som obestridlig nummer 1 trots att landet har monsteranfallare som Kun, Tevez, Higuain, Lavezzi, Milito och Di Maria. Om 4 oberoende tränare klassar Messi som oumbärlig trots alternativen kanske det säger en hel del om hans klass? Eller så kanske fler av de inte ens är bra enligt dig för att de inte spelar i PL och har bevisat sig i Stoke så Peter Crouch är bättre i "systemet"?

Messi själv säger inget om att han är bäst. Han säger att Maradona är det trots att han aldrig har sett honom spela. Och där har vi problemet. Såna som dig som säkert inte sett Pele och Maradona spela drar upp de i ett försök att smutskasta Messi. Pele själv attackerar Messi och Maradona varannan vecka för att han känner sig hotad. En britt som Souness som mött Maradona säger att Messi är bättre än Maradona. Det finns många oberoende journalister, spelare och fotbollstittare som hävdar samma sak. Jag tänker dock inte säga att Messi är bättre än Maradona. Varför? För att jag aldrig har sett Maradona spela.

Jag kan väl avsluta med att säga att vi borde köpa nya spelare så att vi blir bättre. In med Heskey, Bent och grabbarna! Våra spelare är mediokra men systemet vattentätt. Att få in world beaters från fotbollens moderland England hade gjort oss oslagbara. Get some fucking hard English lads with passion! Get stuck in! Roar!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-20 20:14
Det verkar vara sjukt svårt att förstå för anglofiler att stora, starka, benknäckare INTE är det man vinner på i fotboll. I alla ligor så finns det exempel på att de med teknik lyckas. Teknik är det viktigaste i fotboll. Det man lär sig som nioåring, hur man tar emot bollen, hur man spelar på ett tillslag, hur man slår en hård säker pass på fem meter. Allt det där verkar de flesta engelska spelare ha uppenbara problem med. Pedro spelar väldigt rakt i Barca då han agerar som en snabb, mer löpande ytter, men han är fortfarande riktigt bra med bollen och hade varit en av de bästa teknikerna i PL.

Det är nog dags för anglofiler att inse att "sparka, spring, tackla" fotbollen inte är den dominerande, som det kanske var på 80-90-talet.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-20 20:12
Din pajas, att de är bättre har ingenting med platsningen att göra. En spelare som är bättre än Rooney kanske inte hade petat Rooney i United. Det har med olika roller att göra. Kan Rooney utföra samma jobb som Pedro/Sanchez på en vänster/högerytter roll? Nej det tror jag inte.
Annons: