/spanien/barcelona/forum/10553.aspx/spanien/barcelona/forum/10553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kompol
2011-10-22 21:54
stream
Barcelona >The Reporter<
2011-10-22 21:51
En av de bättre streamen ikväll

(Lite osäker på om de sänder matchen, de kanske sände reals match)
Atlético addeh
2011-10-22 21:40
Jag kan dock inte vara missnöjd med en elve där Thiago ingår.
Barcelona ElTriplete
2011-10-22 21:40
Tja grabbar. :)

Har någon möjligtvis en HD-stream (Veetle) till matchen ikväll? Något liknande den förra helgen om någon minns. :)
Barcelona Maykii
2011-10-22 21:39
Puyol? Vart är min krigare Conan? Ni vet, filmen där Arnold Schwarzenegger var huvudkaraktären till Conan krigaren hahah
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-22 21:39
Rotation på vissa spelare kanske. Men Abidal, Xavi m.fl ska tydligen spela tills de gör sönder...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-22 21:35
Aja, men det här är sista inlägget innan match. Barca vinner med 3-0, Messi gör två mål, Keita cykelsparkar in det tredje.
Barcelona Alvés - Por Que?
Denna elva kallas rotation, vi har mycket matcher denna månad även om Sevilla är en av de tuffare matcherna så är det bra med lite vila på bla Puyi så han inte går sönder direkt.
Barcelona 1.70-ligan
Sett startelvan nu. Som vanligt blir man inte riktigt klok på Pep. Och vad fan har hänt med Puyol?! Jävlar om han är skadad igen alltså...

Gillar inte heller att Busquets vilar. Keita kunde lika gärna spelat istället för Xavi (pga denna spelat så pass mycket) Är lite nervös faktiskt...hoppas på det bästa :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-22 21:33
addeh

Pep vill väl att alla spelare ska spela ibland? Pedro kanske inte är i form, vi vet inte. Jag tycker det är bra att han låter väldigt många i truppen starta då och då, även om Keita kanske spelar lite mer än så...:)
Barcelona Abbe.
2011-10-22 21:33
addeh

För att öppna vägar åt firma Iniesta/Xavi. Thiago har bevisat att han kan spela bakom Xavi och Iniesta. Keita har bevisat att han INTE kan göra det.

Pep väljer inte alltid det mest logiska, det har han bevisat ;-).
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-22 21:31
Thiago har visat att han klarar av pivoten. Jag vet dock inte hur det blir idag. Keita eller Thiago blir det i alla fall, helt klart.

Vem tror förresten att de på puertan imorgon får sådana där panikattacker igen där de anser Ronaldo vara bättre än Messi? Brukar alltid hända när Ronaldo gör något hattrick.
Atlético addeh
2011-10-22 21:30
LAM

Exakt, Don Andrés har inte spelat ytter någon gång den här säsongen. Dessutom har han varit helt fantastisk i sin offensiva mittfältsroll så att flytta på honom vore snudd på tjänstefel.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-10-22 21:30
Isco - 19 år , är rkt grym !

har faktist lekt med real idag , tycker jag
Atlético addeh
2011-10-22 21:29
Abbe

Om det nu blir så att Thiago tar Busquets plats, varför i hela friden spelar då Keita? Känns så ologiskt det kan bli.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-22 21:25
Varje gång Iniesta spelar som ytter på pappret så är han mittfältare. Det har oftast varit så genom alla år och den här säsongen har det bara varit så. Det känns som det lutar mest åt 4-4-2 med offensiva ytterbackar och relativt fria roller åt Messi och Villa. Men jag förvånas inte över någonting Pep gör längre, inte ens om Mascherano skulle vara ytter, Abidal striker eller om Keita blir utbytt efter fem minuter. Eller förresten, ta bort det sista, det kommer aldrig hända. Då blir jag förvånad på riktigt.
barca löver
2011-10-22 21:23
abbe

Oavsett vill jag aldrig att keita ska starta ! han håller inte .
Barcelona Abbe.
2011-10-22 21:20
barca löver

Enligt mig så är det Thiago som tar Busquets plats och inte Keita. Jag tror brassespanjoren kommer agera pivoté ikväll.

Keita spelar för övrigt sin 100:e ligamatch för Barça kvällen till ära.
Barcelona Barca-nist
2011-10-22 21:20
jag tror Alonso måste ta av tröjan på motståndarna för att få gult kort. tragiskt att domare hellre ger gult för sin sak än spelet!

Men kul att Malaga fattade äntligen att de håller på skämmer ut sig ,det är bättre spel nu!
Atlético addeh
2011-10-22 21:19
Haha, Marcelono sätter Kanouté på bänken om har Manu del Moral som ensam anfallare. Luktar tokdefensivt.
barca löver
2011-10-22 21:18
varför ska alltid sopan keita spela ? busquets är hundra gånger bättre. längtar verkligen till afrikanska mästerskapen så man slipper keita
Atlético addeh
2011-10-22 21:18
LAM

Håller med dig angående Busquets. Efter kvällens match har vi två relativt enkla matcher på pappret där Sergio kunde vilats. Lite oroväckande att han inte får spela idag. Nåja, jag litar på Pep, men oavsett vad han skulle ha för argument kommer jag aldrig gå med på att Keita är bättre för laget, speciellt inte på hemmaplan.

Intressant tanke om trebackslinje, kan mycket väl bli så. Han har ju påpekat hur viktigt det är med två yttrar och Iniesta har enbart spelat som mittfältare den här säsongen så har svårt att se att man ändrar på hans position med hans form i åtanke dessutom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-22 21:16
Om Sevilla gör som de brukar göra på Camp Nou, det vill säga anfalla, så lär det bli åka av. Vi är i grym form just nu och det kan lätt ramla in några mål i början av matchen om Sevilla spelar med hög press och inte är fullt koncentrerade. Sen kan det ju också bli parkera bussen, men det alternativet brukar inte andaluserna köra med.
Barcelona El Soap
2011-10-22 21:15
F.ö glad att Spahic är avstängd mot oss, han har varit riktigt bra såhär långt.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-22 21:15
Förresten vf spelar busquets inte??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-22 21:14
Det var inte real som va bra i första halvlek, det ca Malaga som sög. Andra halvlek ser helt annorlunda ut
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-22 21:14
Cuenca får förhoppningsvis några minuter i slutet om vi leder. Kul att han verkligen verkar ha Peps förtroende. Hoppas också Cesc får åtminstonde en kvart, vill ha igång katalanen så snabbt som möjligt, saknar hans samspel med Messi och alla möjliga startelvor man kunde ha med honom.
Barcelona Abbe.
2011-10-22 21:13
Sevilla ställer upp enligt följande: Varas, Cáceres, Fazio, Escudé, Navarro, Medel, Campaña, Trochowski, Navas, Armenteros, Del Moral.
Barcelona El Soap
2011-10-22 21:13
L.A.M Nr 10

Det har du ju rätt i, men jag hoppas att så inte är fallet. Cred till Pep som vill utveckla laget, men han får gärna börja med det i matcher mot Granada, Osasuna eller liknande.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-22 21:12
Det kan ju också bli en trebackslinje, med Abidal, Masken och Alves med Adriano som ytteranfallare. Finns hur många kombinationer som helst man kan göra med de här spelarna på planen.
Annons: