/spanien/barcelona/forum/1055.aspx/spanien/barcelona/forum/1055.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviesta
2016-03-04 04:40
AndreD Att du inte fattar att han var sarkastisk där är bra mycket dummare. Yes. Sarkastisk. Ironi är en helt annan grej.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2016-03-04 04:10
@LeoMessi:

Du var ironisk va? För det där kan vara det dummaste jag någonsin hört.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-03-04 01:11
[QUOTE=Barcelonistas]Nu har vi 35 raka matcher utan förlust vilket är helt otroligt. Samtidigt så bryr jag mig inte så jättemycket om det här rekordet det viktigaste är att plocka hem alla tre titlarna i år. Men visst vore det roligt att även slå Nottingham Forest rekord samt Juventus rekord på 42 raka matcher utan förlust. [/QUOTE] Milan har rekordet på 58 matcher utan förlust.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-04 00:22
Eibar borta 6/3 4 pm Getafe hemma 12/3 Arsenal hemma 16/3 Villarreal borta 20/3 RealMadrid hemma 2/4
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-04 00:21
Tw Stoitchkov (ex-Barcelona): "Happy with Barça's win. Madrid are suffering and don't get up" [@hristo8official]

Man måste ju älska Stoitchkov.
Barcelona Fuerza
2016-03-04 00:17
Vårt största problem i dagsläget är våra straffar.

Det säger ganska mycket om hur bra ställt det är på alla andra plan. xD

Bona nit
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-04 00:15
Sälja Busquets tar nog priset hittills i 2016.

Busi ska ingenstans så länge han lever och kan lira fotboll.

Hoppades på att man slängde in några av ynglingarna men det verkar som Lucho har bestämt sig. Inte än, inte än.

Det får räcka nog med alla dessa missar. Suarez och neymar har tränat färdigt nu. Nu får målen trilla in för dem när laget behöver det som mest hoppas man.

Barcelona LeoMessi
2016-03-04 00:05
Hoppas att vi åker ur CL så vi blir sjukt motiverade till nästa säsong där vi vinner hela skiten! Varför vinna något denna säsong när man kan vinna nästa?
Barcelona rANDOMhERO
2016-03-03 23:50
@Reymar:

Hoppades på samma sak! Hade vi förlorat denna så hade vi fått bättre självförtroende och vunnit resten av matcherna denna säsong!
Barcelona Reymar
2016-03-03 23:44
Faaaaan!!! Ville att vi skulle förlora idag så att vi skulle vinna våra kommande matcher.. Helvete!!
Barcelona Barcadinho.
2016-03-03 23:37
@Katalano:

Det är så mycket fotboll så svårt att komma ihåg. Jag har för mig att han spelade på kanten flera ggr förut. Jag förstår vad du menar, det är mycket kvar innan han kan bänka Alba. Albas snabbhet är en för viktig egenskap för oss, då backlinjen trycker ofta uppåt på banan. Alba täcker också för Pique på hörnor.
Alba har dock spelat lite sämre än vad han brukar, jag vet inte varför, kanske besvärligare med små skador. Han var lite bättre förra säsongen, dock säsongen är inte slut än.

Hur som helst, bara positivt att Mathieu kan avlasta båda centralt o på kanten utan att vara en förvirrad kalkon som tidigare inhopp. Han känns stabilare.

På tal om Rayo - jag blev små förtjust efter det att jag har läst Nivas artikel om klubben. En liten med speciell klubb. Jag älskar såna artiklar. Sonen har slutat köpa tidningen Four4two, synd. Många gryma artiklar, prenumenrera om ni har råd.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-03 23:33
Gillar att ena veckan klagas det härinne på att domaren är korrupt, nästa vecka gör Real-fansen samma sak i sitt forum. Det är bara att acceptera att domarna helt enkelt håller en dålig nivå och gör misstag åt båda hållen. Allt snack om korruption är väldigt tröttsamt enligt mig.
Dybala21Messi10
2016-03-03 23:26
@Barcelonistas:

Juventus hade 49 raka utan förlust.
Barcelona Liunil Masse
2016-03-03 23:22
[QUOTE=Andresito]Messi ligger på 20 gjorda mål hittills under 2016. Det är fler än vad han hade gjort under samma tidsperiod som året då han slog världsrekord med sina 91 mål. [/QUOTE] Det ska dock tilläggas att Messi gjorde otroligt många mål under mars-månad det året han gjorde 91 mål. Får hoppas på något liknande i år!
Barcelona Barcelonistas
2016-03-03 23:22
Nu har vi 35 raka matcher utan förlust vilket är helt otroligt. Samtidigt så bryr jag mig inte så jättemycket om det här rekordet det viktigaste är att plocka hem alla tre titlarna i år. Men visst vore det roligt att även slå Nottingham Forest rekord samt Juventus rekord på 42 raka matcher utan förlust.
Barcelona Andresito
2016-03-03 23:15
Messi ligger på 20 gjorda mål hittills under 2016. Det är fler än vad han hade gjort under samma tidsperiod som året då han slog världsrekord med sina 91 mål.
Barcelona enkos
2016-03-03 23:14
@Dybala21Messi10:

20 mål på 16 matcher under 2016.
Dybala21Messi10
2016-03-03 23:10
Någon som har statistik på hur många mål Messi har gjort under 2016? Är det han som förmodligen leder skytteligan under 2016?
Dybala21Messi10
2016-03-03 23:06
Det går tyvärr inte ens att jämföra Rakitic med Arda..Rakitic är väldigt viktig för oss och går före med all rätt. Messi.. vilken king.
Barcelona enkos
2016-03-03 23:06
Smogen
Även om vi förlorar alla de matcher du nämner är vi fortfarande i ledning. :)
Barcelona Skurhink
2016-03-03 23:04
Underbart att se Messi idag! Riktigt pigga ben och delaktig på ett helt annat sätt än tidigare denna säsong! Idag visar han den vilja/hunger jag och många andra eftersökt! Jag va riktigt orolig för Leo faktiskt! Underbar seger som smakade mer, alla såg hungriga ut idag, hoppas Ney o Suarez börjar nita dit bollarna snart åxå så ser vi riktigt kompakta och vassa ut inför våren. Bona nit!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-03 23:02
@enkos:

Galet. Även i de matcherna där han inte har dominerat spelmässigt har han avgjort matcher. Bara att gratulera honom till sin sjätte Ballon d'Or. ;)
Barcelona Tiki-Taka
2016-03-03 23:01
Arda-suarez-Messi Så får vi ställa upp på söndag!
Barcelona jawwa
2016-03-03 23:00
Ersätter arda neymar mot eibar må tro?
Barcelona Smogen
2016-03-03 22:57
Otroligt härligt med 35 matcher utan förlust!!!!

Sen, jag vet att några här inne redan firat ligasegern, men är det bara jag som bävar inför månadskiftet då vi kör matcherna:
Villareal borta
Clasico
Real Sociedad borta

Barcelona enkos
2016-03-03 22:56
Nu är Messi uppe i 27 mål sedan han kommit tillbaka från skadan på 23 matcher! ! Har han varit bättre målmässigt tidigare ?
Barcelona Katalano
2016-03-03 22:53
[QUOTE=Barcadinho.]Mathieu kommer peta Alba till slut om det fortsätter så här, han har flera bra matcher på sistone. Grattis Arda. Jag vill så gärna att Mascherano gör sitt första mål för klubben, han förtjänar det. Rayos publik, glada i alla fall, respekt. [/QUOTE] Mobilkrångel när jag försökte citera första gången, ursäkta gör ett tomt inlägg. Nog för att Mathieu spelat bra på slutet, men detta är första gången på vänsterkanten som han spelar så här bra. Vanligtvis är han katastrofal på kanten. inte en chans på miljonen att han skulle bänka Alba. Om nån så skulle det vara Masken, men inte heller det är troligt även om han fortsätter spela bra.
Barcelona enkos
2016-03-03 22:53
När jag såg några män krypa på taken trodde jag att de ville sabotera matchen.
Barcelona enkos
2016-03-03 22:51
Arda har spelat fegt under tiden i Barca. Han är helt enkelt rädd att passa fel därför spelar som han gör och bara går efter säkra pass , sådana som vrm som helst skulle klara av..
Barcelona ArdaTuran
2016-03-03 22:50
Blir så frustrerad på Arda. Förstår inte varför han håller inne sin kreativitet. Han har så mycket fotboll i sig, men väljer det lätta alternativet varenda gång. Han behövde kanske det där målet. Hoppas att han kan explodera nu och börjar bidra mer i offensiven än han gjort tidigare.
Annons: