/spanien/barcelona/forum/10546.aspx/spanien/barcelona/forum/10546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2012-01-29 00:06
Jag hade gärna sett Tevez i FC Barcelona
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-01-29 00:06
1899

Vem har sagt något om svek?
Vi kritiserar laget.
Redaktionen
2012-01-29 00:05
Eftersom många madridistas inte kan bete sig är forumet tillfälligt stängt för utomstående. Samtidigt kan även många culés se till att höja nivån och vårda språket.
Barcelona Rambla~
Smogen

Jag håller inte med, tycker nog att spelarna kämpade bra idag men det räcker helt enkelt till. Möjligt att de är slutkörda. Då kommer vi oundvikligt tillbaka till frågan att Pep borde sett till att truppen är tillräckligt bred och antalet hungriga spelare. Han kör ett vågspel enligt mig och chansar lite väl mycket med att ha en så tunn trupp.
Barcelona Trippeln
SÅ JÄVLA ROLIGT ATT DET STÅR ATT JAG TIPPADE 0-0 MOT VALENCIA!

Dock så gjorde datorn rätt när den tippa skitet, vi lär kryssa som fitt titanic
Barcelona 1899
Barça har en ideologi som utmärker klubben . Den handlar om att grunda laget på egna produkter och lägga till det som saknas utifrån . Jag förstår inte vilken spelartyp ni ( som klagar på Guardiola ) efterlyser egentligen ? Vi dominerar varje match men vi har haft fler skador än någonsin hittills under Guardiola . Det vore konstigt om det inte gav konsekvenser . Vi borde vara stolta och visa att vi inte sviker klubben och laget bara för att resultaten har sviktat i ligan hittills . Det är kanske fel att skylla delar av poängförlusterna på domarna , men Vitienes har dömt oss i våra 2 senaste förlustmatcher i ligan och det är anmärkningsvärt . Nu tar vi nya tag och försöker att döma laget efter att viktiga och erfarna spelare som Iniesta och Pedro är tillgängliga igen . Visca Catalunya !
2012-01-29 00:03
BB-Barceloneta

Problemet är bara att vi inte kommer gå fullt i poängväg. Troligen inte Real heller. Men om de ser ut nu är de betydligt jämnare. Om de bättre är en helt annan sak.
Barcelona Andresito
2012-01-29 00:02
Hutch
Satsa en fet summa då. 10k kanske, du har ju rätt bra chanser
Barcelona LeoMessi
rudolf

Vi ger bort ligan till madrid. Tyvärr så har inte alla spelare samma motivation som förut. Klart man blir mätt och vi kan inte förvänta oss att vi ska vinna allting varje år. Vi behöver en riktig striker i laget, alla våra spelare är yttrar och mittfältare. tyvärr så är vår insats pinsam idag och jag skulle inte ens vara nöjd med en vinst.

Hellre att vi kryssar och spelar skitbra än att vi spelar bajs och vinner. Vi måste förtjäna våra vinster, vilket vi inte har gjort
Getafe Kiwi
Andred anims affellay
Ni ligger tvåa.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Skyll inte på Barca, ni ska skylla på alla äckliga lag i La Liga. När det är dags att möta Barca dem blir motiverade och gör sin absoluta bästa match, men sen när dem möter antagonisterna så öppnar dem r*ven och tappar oskulden.

Vi är det bästa laget och alla blir motiverade att spela mot oss. Vi är mästarna på allt. Vi är laget alla fruktar och det är det som resulterar poängtapp.
2012-01-29 00:00
Jag har en gnutta hopp kvar, tänker främst på 08/09 då Real gjorde en sjukt bra vår och hämtade in 12 poäng till 4 poäng fram tills de mötte oss. Men fyfan vad värdelösa vi är idag. Messi är den enda och möjligtvis Adriano som kunde skapa något i matchen på egen hand. Cesc totalt usel. Inte ett rätt idag. Slarvig, passar fel, missar ett halvöppet mål. Ett bra skott i ribban. Med det här spelet och ojämnheten kommer vi inte långt i CL heller. Men det värsta är att det nu känns som att vi inte längre är i förarsätet. Förut har vi kunnat titta tillbaka på alla andra lag och konstaterat att vi är bäst. Nu är frågan om vi verkligen är det. Upp till bevis nu. Sen tror jag att Pep stannar, han lämnar aldrig oss i det här skicket. Han vill sluta på topp, vilket vi inte är längre. I alla fall inte ensamma på toppen.
Hutch
Andresito

Ja men du vinner inte särskilt mycket mer än du satsar om du satsar på Real Madrid varje helg.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
Zizou Jag lovar att xavi knullar tjejer som du runkar till dagligen om han bara vill.
Barcelona Messidinho_10
Seriöst vi måste köpa nån, nu när Villa är skadad.
Barcelona Corazon
Bara förbereda sig på en El Passilo
Barcelona Smogen
Hetfield

Vem skulle man köpa då? Forlan? Tevez eller en ny "panikvärvning" som man gjorde med tex. Maxi Lopez eller Affelay?
Barcelona Ibillay
!!ANTIMADRIDISTA!!

WORD! 2 köpelag, hur kan man gheja på ett företag?
Barcelona Rambla~
2012-01-28 23:59
Jag håller med Hetfield. Det håller inte att ha en så tunn trupp över en hel säsong. För det mesta går det bra att pussla ihop det och hämta in spelare från B-laget. Grejen är ju att vissa spelare får slita överdrivet mycket. Jag anser att han chansar lite för mycket på det här med en liten trupp. Visst, klarar man sig utan skador så kan det gå i någon/några säsonger, vilket det också har gjort. Nu är Villa långtidsskadad, Afellay också även om han inte är en nyckelspelare, Iniesta och Pedro har varit skadade mest hela säsongen. Det är tre viktiga spelare. Pep borde haft minst 2-3 spelare till i truppen men envis som en åsna som han är så vägrar han. Han får skylla sig själv.
Valencia rudolf
2012-01-28 23:58
Känns lite som att ni ger bort ligan till Real Madrid, spelarna har ju ingen motivation förutom på camp nou där ni spelar för eran publik. En liten tröst är ju ändå att ni kan vinna sista el classico, kan tänka mig att det måste svida lite för madridistas att förlora båda matcherna mot er.
Barcelona Andresito
VILL DU BLI RIK? KOLLA HÄR!

Satsa en hundring (eller mer, en tusenlapp är också realistiskt) varje helg på Real. Hur stor är chansen att Real tappar poäng och vi går förbi dem? 2%.
Så länge som Real vinner, så vinner du. Och när de förlorar så ökar Barcas chanser. Win-Win
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
Real Madrid och Manchester city vinner ligan samtidigt som fotbollen går förlorad
Real Madrid BB-Barceloneta
Självklart är inte ligan körd, det är 18 matcher kvar. Okej det är klart att läget är hur tufft som helst med 7 poäng upp men att påstå att ligan är körd är fel. Vinst mot Real så är vi fyra efter, ytterligare förlust för Real så är vi 1 efter.

Det är klart det inte är kört även om det onekligen ser oerhört tufft ut. Vi måste i stort sett gå fullt i poängväg medans Real tappar ett antal.

Men det är inte över för än den feta damen sjunger!
Barcelona Jugador
Konstig startelva med 2 defensiva mittfältare och Adriano på vänster sida i anfallet, dåligt att byta ut Xavi dessutom. Annars finns bara spelarna att skylla på, för det är dom som spelar på planen, inte Pep. En underprestation helt klart, även med tanke på elvan.
Barcelona Smogen
2012-01-28 23:57
Rambla

Men du ser väl hur lite spelarna kämpar och springer i offensiva situationer? Visst är det till viss del Peps fel som självklart skulle agerat 20 minuter tidigare. Men som Canal+ "experterna" säger, det är mental och fysisk trötthet, men det är också mätthet. Hade man gått tittellösa i 2säsonger hade man vunnit denna matchen, då hade hungern funnits där och man hade vunnit denna matchen!
Barcelona Trippeln
2012-01-28 23:56
IZOU4EVER

Du kan ju tappa din oskuld först innan du snackar.
Barcelona LeoMessi
2012-01-28 23:55
Sen så tycker jag att folk här ska sluta hoppa på andra som säger att ligan är körd. Dom är inte pessimistiska, dom är realistiska. Betyder inte att man inte stöttar laget för det. Hellre det än att sitta och säga " Lugnt fan, real behöver bara kryssa 7 matcher till och förlora på Camp nou så kan vi vinna på inbördesmöten". Oavsett vad så kommer jag att stötta barca, sen har jag rätt att visa besvikelse när spelarna inte verkar bry sig.

Helt ärligt så behöver vi ett sånt här år där vi inte vinner allt. Grabbarna tappar motivation, dom orkar inte prestera match efter match. Spec med alla skadior vi har.
Barcelona B-Guden
2012-01-28 23:54
AndreD - Ànims Afellay y Villa

FÖR VI TAPPAR POÄNG MEDANS REAL VINENR SINA MATCHER!!!!!!!!!!!!!

Vad är problemet, ligan är körd tror jag och jag tror real kommer vinna ligan utan att vinna ett El clasico.
för vi har fullt med skador, vi tappar poäng var och mer än varanan borta match. Eftersom vi redan tappar mer poäng nu än på hela förra året så vågar jag säga att ligan är körd.
Jag kan ha fel, men så tror jag. Men för det komemr jag inte svika Barca utan fortfarnade älska dom och heja på dom varje match om hoppas på att real tappar poäng för vi har inte ligan i våra händer längre,(hade vi inte före matchen heller) men det vet real också därför kommer dom förmodligen vinna allt i ligan nu. för dom vet att förlora el clasico är inte som att förlora ligan...
Barcelona Hetfield
Pep får väl skylla sig själv, hans "vi ska inte köpa någon" policy har blivit irriterande. När man får slänga in ynglingar i laget (fint, men ändå) så visar det på läget.
Barcelona Decinho
Jaha det var det...

Om jag nu ska lyckas se någonting positivt, så här mitt i bedrövelsen, så måste det onekligen vara Tello och Thiago. Ungtupparna måste få spela mer! Det är ju inte förräns när de kommer in, med sin fart och teknik som Villarreals backlinje behöver förflytta sig långa sträckor och ytor bildas åt Messi och Co.

Jag ser gärna att båda två startar nästa match. Kanske framförallt för att väcka de äldre spelarna, som just nu inte verkar vara fullt fokuserade på sina uppgifter.
Annons: