/spanien/barcelona/forum/10545.aspx/spanien/barcelona/forum/10545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
21S
2011-10-23 14:02
basaric

Nu när du säger det så läste jag någonstans för några dagar sen att både De Jong och Nasri kunde missa matchen mot United så det stämmer nog.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-10-23 13:59
Nej, hade Nasri kunnat starta så hade han gjort det. Jag läste igår att han var tveksam till spel pga känningar.
21S
2011-10-23 13:57
den närkingska älgen.

Tror att han är petad (på bänken alltså), men jag tycker att Mancini gör rätt. Milner har varit riktigt bra de senaste matcherna, sliter bra i defensiven och bidrar med djupledslöpningar. Med Nasri så skulle det bli alldeles för offensivt för Mancini...

basaric

Tycker att det var rätt beslut. Balotelli har varit i bra form de senaste matcherna och gjort 4 mål på 4 matcher. Dzeko presterade visserligen för Bosnien mot Frankrike men han har varit blek i City sedan matchen mot Tottenham där han gjorde fyra mål.
2011-10-23 13:57
21S

Tycker att det är oväntat att Balotelli startar istället för Dzeko som jag hoppades på
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-23 13:56
Vad käka Boateng till frukost?!?!?!!!?!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-23 13:55
Nasri skadad eller petad? Tycker att han är bra mycket bättre än Millner..
Barcelona Abbe.
2011-10-23 13:53
Galet! Han kom in direkt i den andra halvleken och har nu gjort tre mål på 20 minuter. Madre mia!
21S
2011-10-23 13:53
MUFC 4-4-2: De Gea; Smalling, Evans, Vidic, Evra; Young, Fletcher, Anderson, Nani; Rooney, Welbeck

MCFC 4-2-3-1: Hart; Richards, Kompany, Lescott, Clichy; Milner, Barry; Balotelli, Yaya, Silva; Kun

De Jong skulle starta istället för Yaya men han fick tydligen en skada. I övrigt väntade startelvor.
Barcelona Hetfield
2011-10-23 13:51
3-3 Boateng hattrick. Haha.
2011-10-23 13:51
Boateng, vilken jävla spelare det är!
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-23 13:49
Har Boateng bara övat på att bomba in bollen kryssen på träningarna eller? Satan vilka jävla mål han gör!
Barcelona Hetfield
2011-10-23 13:48
Det är synd att Lecce inte fortsätter pressa på, de blev för nöjda med resultatet så att de släppte in Milan. Men vi får se hur det blir nu.

Lite kul att se Milan såhär när vi ska möta de snart. Vi får hoppas att vi kan vinna.
Barcelona Barca4eva
2011-10-23 13:47
Ganska väntat att Milan skulle knappa in.
Barcelona Hetfield
2011-10-23 13:44
Haha vilken match! 3-0 till Lecce och nu 3-2 till Milan. Två mål av Boateng.
2011-10-23 13:36
Barcastuff ;

Only Muhamed Basaric had the right prediction against Sevilla (0-0) yesterday. Congratulations!

Så jag blev inte alls förvånad när domaren blåste av matchen..
Barcelona comprende
2011-10-23 13:35
Fyfan vad jag längtar efter Sanchez comeback. Han hade passat utmärkt i gårdagens match. Med sin vilja,snabbhet och teknik.

Tänk er en trio på ;

Sanchez ----- Messi
--------- Cesc-------------
Atlético addeh
2011-10-23 13:32
elbraco

Oddo är till och med utlånad från Milan till Lecce.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-23 13:28
oddo har gjort mål mot milan... spelade inte oddo i milan förr i tiden?
Barcelona NoGo™
2011-10-23 13:25
El Soap

Haha precis, anglofilernas svar på varför inte Messi skulle kunna spela i PL ,Stoke! :P Haha
Barcelona El Soap
2011-10-23 13:16
Glöm inte att Arsenal möter världens bästa lag idag - Stoke!
2011-10-23 13:13
Vad håller Milan på med? Katastrof. Dock är det kul att se ett litet lag från södra Italien slå ett stort lag från norra delarna av landet..
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-10-23 13:08
Anledningar till att Sevilla blev lika mot oss igår:

1. Javi Varas
2. Marcelino
3. Marcelino.
Barcelona Barca4eva
2011-10-23 13:04
Barcelonistas

Precis. Att man får ett lag som Sevilla att ge upp och backa hem, vid 0-0, är ju inte så dåligt. Vi fick ju de att framstå som något bottenlag. Det kan ingen blunda för liksom. Att de flesta i laget, speciellt Messi den senaste veckan, inte är så effektiva ju blir ett problem när man försöker såga sig igenom en en parkerad spelarbuss.

Dessutom har vi fortfarande inte förlorat en enda match än.

Nya tag mot Granada på tisdag!
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-10-23 13:02
Lite skadeglädje är att milan o framförallt milan e kattastrof just nu,,
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-10-23 13:01
L
Barcelonistas
2011-10-23 13:01
XAVI6

Det brukar alltid ta tid innan maskineriet kommer igång på allvar. Den enda del som saknas just nu är mål produktionen som måste bli bättre. Annars skulle jag vilja säga att vi spelmässigt håller på att hitta den gamla goda formen från föra säsongen.

Jag vill även nämna att vi säsongerna 09/10-10/11 låg bakom Real Madrid med 1 poäng fram till El Clasico där vi vann och tog över serieledningen.
Barcelonistas
2011-10-23 12:44
Det var bara ren otur att vi inte fick alla 3 poängen igår kväll. Vi dominerade hela matchen och hade flera solklara målschanser. Jag tycker faktiskt vi är i ganska bra form det enda problemet är att vi missar för mycket just nu. Hittar vi bara mål formen så kommer det sluta bra för oss. Spelmässigt ser det bra ut, hade vi suttit våra chanser så hade ingen klagat här inne.
Barcelona Barca Barca
2011-10-23 12:26
Hetfield

Helt riktigt. Alves börjar bli riktigt irriterande. Även han kan man ställa frågan, vad har hänt med honom? Det ska alltid dribblas, snurras, fintas, skottskjutas, kladdas på bollen. Alves säsongen 08/09 är det orginala Alves. Passade, sprang vidare som en hungrig varg som inte sett mat i en vecka.

XAVI6

Våra omställningar från försvar till anfall i kontringslägen har blivit allt för dåliga, speciellt när vi tappade en raket snabb Samuel Eto'o. Känns som Barca vinner bollen, passar tillbaka till baklinjen låter motståndarna ta försvars position o SEN anser laget att det är dags att rulla frammåt.
Atlético addeh
2011-10-23 12:18
Hetfield

Håller med dig om dina punkter. Skippa trebackslinje Pep, och bänka aldrig mer Busquets i stora matcher. Det är snudd på tjänstefel. Igår straffade det sig, även om inte Keita gjorde bort så så gör han inte Busquets jobb lika bra.

Mascherano har verkligen varit ett utropstecken som mittback under säsongsinledningen. När han tog steget ned som mittback i våras trodde nog alla det enbart var som ett vikariat, nu ser nog samtliga el Jefecito som mittback. Höll Puyol på bänken i veckans CL-match, så även igår. Ja, Mascherano har petat Puyol nu. Där har vi ersättaren.
Barcelona XAVI6
2011-10-23 12:15
Är det bara jag som tycker att denna säsongen vi har spelat ofta ganska nonchalant? Det är som att maskineriet hackar precis när den ska komma igång. I vanliga fall skulle barca kört över sevilla!! Jag saknar de snabba omställningarna med henry och eto!! Direkt efter hörna mot oss när vi vann bollen var det fullt fart framåt. Nu låter vi andra lagen mer än gärna samla sig!! Press spelen va extrem för en säsong sen bara. 6-2 matchen på bernabeu kom några mål på snabba omställningar. Det handlar inte om att vinna titlar varje år eller vinna varje match med 5-0 men det handlar om att spela smart. Som alex furgersson gör med sin united.
Annons: