/spanien/barcelona/forum/10542.aspx/spanien/barcelona/forum/10542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-10-19 13:59
El Kaiser de Michoacán

Hämtade själv ut de vid Camp Nou. Om du ska på Camp Nou-touren så är det ju en bra idé att ta ut de samtidigt.
Barcelona Abbe.
2011-10-19 13:04
El Kaiser de Michoacán

Vill minnas att det finns tillgängligt på La Rambla. Jag har dock bara erfarenhet av att hämta ut vid Camp Nou och det gör man vid entrén till museet, alltså precis vid Palau Blaugrana och FCBotiga.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-19 12:59
El Kaiser de Michoacán

Det finns ett ticket office ute vid arenan, inte säker på om det finns inne i stan. Tror du använder kortet du betalat med, de drar det och du får dina biljetter!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-10-19 12:52
Hola fellow culés!

Ska ner och se Barça - Mallorca om en och en halv vecka. Har fixat biljetterna via hemsidan. Dock gick de inte skriva ut utan jag fick endast något typ av "biljett-bevis" som jag sedemera ska använda när jag ska hämta biljetterna. Min fråga är därför om någon har koll på var de olika Ticket Offices ligger någonstans. Är de lokaliserade i Camp Nou-området eller ligger de även mer centralt?

Tacksam för svar!
Atlético addeh
2011-10-19 11:47
Pep kommer matcha bästa laget ikväll. Den enda jag skulle kunna tänka mig vore att exempelvis Thiago får ta plats på mittfältet, men troligtvis bör Busquets, Xavi & Iniesta starta.

Vore kul att se bästa möjliga manskap, alla spelare blir så fruktansvärt taggade då. Jag tror det är ometvetet, men när el Míster presenterar att bästa laget skall spela förstår nog spelarna att det gäller att verkligen prestera.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-10-19 11:21
Possible line-up (vs Viktoria Plzen): Valdes - Puyol Mascherano Abidal - Alves Xavi Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive [efe]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2011-10-19 11:07
Pep lär inte vila några viktiga spelare ikväll och det baserar jag på hans tidigare uttalanden om att de kommande två matcherna i CL kan innebära avancemang. Gör man vad man ska de två matcherna så har man ytterligare två matcher där man kan rotera lite grann.

Av den anledningen räknar jag inte med Fontàs ikväll.
Barcelona Dijamant
2011-10-19 09:25
Jag hoppas att pep vilar några viktiga spelare ikväll så att dom kan vara utvilade eftersom vi har några tuffa matcher som kommer nu. Jag hoppas att några andra får sin chans ikväll och visa upp sig vad dom går för. Speciellt Thiago Alcântara älskar att kolla på honom när han spelar. Thiago kommer bli nästa xavi de ser man redan nu killen har allt som krävs för att bli lika bra som xavi.

Barcelona 1.70-ligan
2011-10-19 09:09
tycker Fontas och Mascherano kan bilda mittlås. Puyi bör inte spela 2 matcher i veckan än om det inte är nödvändigt och vi har en tuffare match på lördag.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-10-19 08:32
Om Barca B skulle åka ur skulle det mycket väl leda till att framför allt de stora mittbackstalangerna söker lyckan någon annanstans..vore katastrofalt. Sen håller jag med om att Eusebio borde ryka fattar inte varför han är kvar. Undra när Soriano är redo för spel?, han kanske kan ge den boost som behövs, en sak som är trist med Soriano är att han förmodligen kommer lämna gratis.

Ett anfall som ser ut så här hade inte varit fel:

---------Soriano-----------------Cuenca-----------
---------------------Rafinha-----------------------

Inte sämre än med kiko och rodri kan jag lova..Sen tycker jag deulofeu borde vara den spelare som roterar i första han med cuenca. Kiko och Rodri får rotera sig i form, har inte gjort många glada, Varför har Eusebio valt att hela tiden spela de två nyförvärven, tar ett tag att komma in i spelet..Sakta men säkert borde dom fått speltid.

Ikväll borde Fontas få starta, och det kanske inte är någon omöjlighet denna gång. Nu när han kritat på nytt kontrakt så tror Jag att Pep väljer att lira honom från start då han tänker på alla detaljer (boost i självförtroende i och med nya kontraktet)....meeen, Skulle verkligen inte bli förvånad om Masch och Puyol bildar mittlås.

Denna Startelva hade jag hoppats på ikväll:
------------------------V.V---------------------------
----Alves-----Puyol-------Fóntas------Adriano----
----------------------Sergio---------------------------
-----------Thiago-----------------Iniesta--------------
---Messi-----------------------------------Pedro------
---------------------Villa------------------------------

Xavi får vila från start och Thiago får ta hans plats, Backlinjen lär inte se ut som jag vill ha den, Fontas och Adriano är dom som känns tveksamma när Pep ska formera laget. Anfallet klassiska MVP där mycket positionsbyten kommer ske och Messi skiftar från en central till en kant anfallsposition.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-19 00:36
Sorgligt.. Hoppas Juves sista match för säsongen är på Juventus Stadium så dom får ge han ett riktigt jädra farväl även fast det inte räcker så skulle det vara stort.
Barcelona Essienesque
2011-10-19 00:26
Verkligen sorgligt att Del Piero lägger av efter säsongen.. Min favoritspelare sedan ungefär ~ 1996.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-19 00:00
Del Piero slutar efter säsongen. Sorgligt.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-18 23:32
1.70-ligan

Kan inte säga att jag känner någon oro allafall. ;)

den närkingska älgen

Cesc kommer inte kunna spela imorgon, men som du säger kommer han vara spelklar till lördag.

elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-18 23:32
Alltså den där bruden i Viasatstudion. Ska dom ha någon som bara läser från skärmen kan dom väl åtminstonde ha en snygg tjej. Omoget kan tyckas men vafaan, blir så trött på könskvoteringen ibland... En anfallare jag diggar är doumbia. Riktigt komplett anfaller som är både stark, teknisk, snabb och målfarlig. Borde plockad upp av ett större lag snart. Han gjorde ett mycket vackert mål idag.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-18 23:23
Ett litet klipp från kvällens träning. Inget speciellt på något sätt, men man blir varm i barcahjärtat av att se det ändå. Vilka underbara spelare! Och titta på Pep och Fontas :)
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-18 23:17
Blaugrana91

Precis ;)
Och gällande Real så hyllas de alltid vid denna tiden på året och en viss oro bland oss cules infinner sig. Men sen brukar de tas ned på jorden nån gång i början av adventshelgerna. Hoppas inte traditionen bryts i år.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-18 23:14
Såg Napoli-Bayern istället för City-VIllareal och fick inte se målen förens nu. Men vad håller Zapata på med när Kun gör 2-1? Han tittar ju bara på bollen? Juniormisstag ju. Surt för Villareal, verkligen. För övrigt hade jag för mig att Cesc skulle varit spelklar redan i lördags, men nu sa de i Viasatstudion att han inte är med i morgon heller. Han borde hursomhelst vara tillbaka på lördag eller?
Barcelona Thiago - Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-10-18 23:13
addeh

En europa liga hade varit intressant, men samtidigt hade förödande för de mindre klubbarna som inte haft en chans att kval eller direkt kvalificera sig in. 32 lag deltar varje år i Champions league. Final lagen i Cl spelar totalt 14 matcher. I en liga blir det 7 lag med dubbelmöten - 14 matcher för varje lag. Man kanske hade kunnat utöka det till 10 lag, då 20 matcher för varje lag. Men konkurrensen för att kvalificera bli ju skyhög, endast de bästa lagen hade kunnat kvalat in.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-18 23:11
Haha dem i CL-studion sitter och öser beröm över Real...
Ja wow dem vann mot ett uselt Lyon...
Men mot Levante förlorar dem. :)

1.70-ligan

Såg riktigt flott ut, bara det bästa duger för dem bästa. ;)

Barcelona 1.70-ligan
2011-10-18 23:10
Jag hade inte heller tackat nej. En av många fördelar med att vara fotbollsproffs :) Men jag tror det är en bra sak att göra ibland, särskilt inför viktigare matcher. Bara man inte glömmer att boka ett trebäddsrum åt Pique, Puyol och Cesc
Atlético addeh
2011-10-18 23:07
Det ser ju minst sagt angenämt ut. Jag hade gärna spenderat en natt på ett sådant flott hotell.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-18 23:04
Här slaggar våra favoriter i natt :)
Atlético addeh
2011-10-18 22:57
DM1982

Håller till viss del med dig. Jag delar inte åsikten att gruppspelet är helt ointressant, även om det så klart till viss del är en transportsträcka för vissa lag fram tills slutspelet. Men det är naturligt att de större matcherna kommer i slutspelet, det är sannerligen inget nytt.

Kan däremot tycka Champions League blivit för mycket Europa. Varför inte ha en liga där samtliga bästa lag i Europa deltar, istället för en där så många lag från olika länder deltar. Det är ungefär så det känns nu. Lag som Atlético, Sevilla & Tottenham hade ju knappast gjort det sämre än lag som Bate, Viktoria Plzen & Otelul Galati.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-18 22:54
Åh vad jag äcklas över City just nu. Okej att de kanske förtjänade 3p sett över hela matchen. Men när man ser en sådan i grund och botten äcklig klubb vara sekunder från att inte lyckas ta sig vidare i CL, trots alla miljarder de har spenderat för att göra just det. Då njuter man... men när de ändå lyckas i äckla till sig ett mål , när matchen i princip är över... ja, då äcklas man.

Särskilt när det är lilla Villatreal, med inte ens en tiondel lika stor plånbok som håller på att knäppa dem på näsan. Åh.
Barcelona DM1982
2011-10-18 22:50
Shit vad CL har blivit avslaget. Jag brukade titta på hur många gruppspelsmatcher som helst förut, nu slökollade jag City-matchen men det var jäkligt seg så jag stängde av. Tittade lite på Real-matchen men det var noll spänning i den matchen så jag stängde av den med. Kikade på nya avsnittet av The Walking Dead istället och då är jag ändå fotbollsberoende.

Hela gruppspelet är en lång transportsträcka för de tunga matcherna i slutspelet. Barcelona spelar imorgon och visst kommer jag titta men jag skulle inte bli ledsen om jag missade den matchen. Utan att vara kaxig, vi kommer vinna enkelt. Det enda jag oroar mig över är skador, inte om vi ska förlora.

Nej, CL har blivit alldeles för stort. Det är alldeles för många lag som är helt ointressanta och de bästa lagen är sjukt mycket bättre än de andra.

Lite skillnad mot när det var Mästarcupen, då var det idel bra lag. Nu känns det mest som en lång gäspning bara. Trist.
Atlético addeh
2011-10-18 22:50
Frodo

Att vara en av de bästa försvararna i Serie A säger inte mycket.
Barcelona Barca Barca
2011-10-18 22:45
elbraco - Bojan y Thiago

Håller med dig, maken till mer överskattad spelare får man leta efter. Aguerro räddade min kväll.
Barcelona Frodo
2011-10-18 22:42
Zapata har varit helt värdelös i de matcher jag sett honom spela den här säsongen. Jag förväntade mig mer av en av Serie A:s bästa försvarare men till hans försvar så spelar han på fel position. Vad sysslade han med vid Kuns mål?
BARCA-més que un club
2011-10-18 22:41
Blaugrana imorgon kör vi hårt massa mål och skoj :D
Annons: