/spanien/barcelona/forum/10541.aspx/spanien/barcelona/forum/10541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-10-23 19:45
Det enda kvalificerade motståndet som Real spelat mot är Levante och vi alla vet hur det gick där. Ser otroligt mycket framemot när dom ställs mot Sevilla, Valencia etc. Tar nog stopp där för deras del. I Champions League blir det inte mer än kvartsfinal för Real ( beror i och för sig på lottningen) men ställs Real mot Barcelona-Chelsea-Bayern, så blir det nog åka av.

Inte alls imponerad av Real, dom lever otroligt mycket på individuella prestationer och det kommer verkligen inte hålla mot Barcelona och Bayern Munchen och dom här lagen som har gått långt i Champions dom senaste åren.
Barcelona DM1982
2011-10-23 19:38
Dani Alves=The King

Är du på riktigt eller? Prova gärna och scrolla lite i forumet innan du blir helt indignerad. Sweet fuck...vad är det med en del?
Barcelonistas
2011-10-23 19:36
Barcadino

Som sakt det tar lite tid innan Barcelonas spel funkar helt. Så har det ju varit dom senaste säsongerna ochså att vi inlednings viss spelat lite krampaktigt. Som sakt jag är inte alls orolig tror verkligen på en bra säsong.

Real Madrid är en aning överskattade, vilka har dom mött liksom? Att deras fans höjer laget till skyarna börjar gå över styr nu faktiskt.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-23 19:30
Dani Alves=The King

Om du är smart så kollar du längre ner att DET INTE ÄR SANT.

w Fabregas: "I want to clearly deny having made any kind of racist insult towards any Sevilla player." [cesc4official] #fcblive

Tw Fabregas: "All my life I've played with people from all the world and every religion, I have a Mali teammate, and a tattoo in Arabic." [cesc4official] #fcblive

Tw Fabregas : " and my girlfriend is Lebanese. There cannot be clearer proof that it doesn't make sense." [cesc4official] #fcblive
Barcelonistas
2011-10-23 19:29
Den Närkingska älgen.

Ser framemot kommande matcher måste jag säga. Det blir oerhört viktigt nu på tisdag att vi verkligen får igång effektiviteten där vi sätter en 4-5 bollar. Annars tycker jag vi har gjort en bra säsong hittills, med undantag ( att vi missat lite för mycket).

Vi startade säsongen bra både spelmässigt och även va det gällde att göra mycket mål. Men då hade vi problem med det defensiva spelet där vi släppte in lite väll enkla mål. Allt det är som bort blåst just nu, våran defensiv är riktigt bra förtillfället. Vi har inte släppt in ett enda mål på dom 6-7 senaste matcherna. Känns som laget letar efter den perfekta balansen nu där allt klickar 100% som det ska göra. Det känns som det har varit lite blandat, när väll offensiven har funkat så har vi haft problem med defensiven och vice versa.

Vi har nu spelat mot Valencia-Villarreal-Atletico-Sevilla, 8/12 poäng mot dessa är inte dåligt med tanke på att vi fortfarande letar efter våran riktiga topp form. Kolla Real Madrid tex så har dom haft ett mycket lättare spelschema och har verkligen inte mött något kvalificerat motstånd än. Ser verkligen framemot när dom möter lite bättre motstånd än dom där blåbärs gänget som dom hittills har mött.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-10-23 19:24
Nu hänger jag inte med har Kanoute sakt att Cesc sa något rasistiskt???

Daamn har verkligen idag NU, tappa all respekt för den mannen. Kunde förlåta hans frustration igår efter straffen men de här..

Fegt fegt fegt och jääävligt fult. Specielt för Cesc som typ bara hade svarta och muslimska vänner i Arsenal..

Jag mår illa eftersom jag själv är Muslim och svart !!!!!
Ryo Miyaichi !
2011-10-23 19:07
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Gött.. Gillar inte att folk häver ur sig grejer bara för att ett rykte hade startat. Jag hade också svårt att tro att Cesc hade sagt något riktigt dumt... Däremot vet jag ju att spelarna säkert häver ur sig många grejer till varandra på planen.. Men inte rasism, det har jag svårt att se han göra!
Barcelona Éluc
2011-10-23 19:02
Bayern ligger under med 2-0 mot Hannover. Vad fan är det här för en jävla dag?
Barcelona Barcadinho.
2011-10-23 19:02
Håller inte med Mascherano. Vi spelade inte tillräckligt bra igår. Bara 6 skott på mål under en hel match på hemmaplan är för lite. Vi rullade bollen mitt på plan bra, men utan att kunna skapa tillräckligt vassa avslut (ett par tre stycken, men det är inte mycket). Att vi inte lyckades göra mål på CN talar sitt språk. .

Det mest negativa igår var saknaden av gnista. Riktigt slö inställning av nästan samtliga på plan, speciellt de offensiva grabbarna.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-23 19:00

Bra att han gick ut och klargjorde hur det var. Men ingen normal människa kan väl ens trott att han skulle sagt något sånt, bara korkade Sevilla och Real fans.

Tycker för övrigt att det är lite komiskt att Realfans ska sitta och hitta på att våra spelare skulle säga massa rasistiska saker hela tiden.

Vad sa inte Arbeloa och Pepe till Keita som gjorde att Keita som alltid är så lugn blev rasande? Jag tycker som sagt Realfansen bör hålla käften.

Och dessutom Real är för tusan en gammal facistklubb, så som sagt dem bör verkligen inte uttala sig.
Barcelona Andresito
2011-10-23 18:58
I can proudly say that after many years in football , I always maintained the best relationships with my team mates who came from different backgrounds, races, religions and nationalities. No one has ever accused me of being racist or bigoted in all my years of playing that I'm not. If they r frustrated by a decision that has gone against them on the football pitch then there r others ways to deal with it. To cry racism is cowardly and an easy option to excuse your own poor behaviour. My conscience is completely clear. Ive done nothing wrong.

/Cesc
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-23 18:47
Bra att han uttalar sig. Nu går vi vidare. Real har ett rätt hårt schema innan och efter El Clasico, att de skall tappa någon poäng där känns inte otroligt, eller vad sägs om;

Valencia, borta
Atl Madrid, hemma
Gijon, borta
Barca, hemma
Sevilla, borta
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-23 18:42
Lol, attackera Islam med en libanesisk tjej. Hur dumma kan folk vara?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-23 18:41
Drömscenariot måste ju vara att både Barca och Real tar full pott tills nästa El Clasico. Real Madrid har ju svårare motstånd än oss, och det tillsamans med att man spelar ut Valencia på Mestalla matchen innan gör att de blir favoriter och får en sådan där hybris bara Realfans kan få. Matchen spelas på Bernabéu, man går offensivt och vi får se en 2-6:)
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-23 18:40
Härligt att Cesc har uttalat sig. Han säger:

Tw Fabregas: "I want to clearly deny having made any kind of racist insult towards any Sevilla player." [cesc4official] #fcblive

Tw Fabregas: "All my life I've played with people from all the world and every religion, I have a Mali teammate, and a tattoo in Arabic." [cesc4official] #fcblive

Tw Fabregas : " and my girlfriend is Lebanese. There cannot be clearer proof that it doesn't make sense." [cesc4official] #fcblive

Sevilla- och Madridfans, är det något mer ni vill?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-23 18:13
Sex in the City. Unitedfansen måste gå genom en svår period under de närmaste veckorna.

Angående Barcas match, den här ineffektiviteten kom redan mot Viktoria i onsdags. Vi behöver Alexis just nu, en spelare som gör det lite annorlunda jämfört med de spelare vi är vana vid att se. Hoppas han är tillbaka snart.

Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-23 17:51
På taol om Masken, fan va bra han va igår. Han kan bli en stor personlighet i Barca, kanske inte pga att han är alltid bra, men pga av hans personlighet och att han kan vara som en slags ledare...

Hoppas Valencia,Villareal(tveksamt) och Sevilla kör hårt mot Real som de körde mot oss( okej kanske inte Villareal då)...slår vi real i kommande clasico och efter det möter de sevilla, torskar de då kmr de ha det jobbigt..
Barcelona comprende
2011-10-23 17:49
Samma skit förra året. Då var t om favoriter när vi mötes. Men 5 mål senare så började dom spekulera nästa silly season!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-10-23 17:43
Chelsea verkar ha det lite tufft mot QPR, dem ligger under med 1-0 samt har fått både Jose Bosingwa och Drogba utvisade.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-23 17:39

Håller med, vi spelade ändå rätt bra igår, det enda problemet var ju att vi var ineffektiva, men sånt drabbar alla lag. Tillslut vänder det och då öser vi in mål istället, vi såg samma fenomen förra säsongen.
Jag tycker för övrigt att det känns skönt att försvaret varit så otroligt stabilt den senaste tiden och då har ju spelare som Pique och Puyol spelat väldigt lite.

Sen kan Realfansen få fira som att dem vunnit ligan, herregud dem ligger 1 poäng före oss och dem har haft ett relativt lätt spelschema hittils.
Liksom dem slår lag som Betis, Malaga och Lyon med ett par mål, då är dem plötsligt världsbäst, visst självklart...
2011-10-23 17:37
Vad säger del Nido nu då? Haha. Han som har skanderat att Barcelona och Real Madrid förstör ligan. Han borde fokusera på sitt lag mer.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-23 17:34
skulle vara så jävla nice om Man city krossar real i CL-sluspelen....om de tar sig vidare från gruppen. Vill att de ska gå vidare från gruppen, hellre de än Napoli
Barcelona DM1982
2011-10-23 17:27
Mascherano har helt rätt, vi spelade som vi ska göra igår. Det var väl själva fan att deras målis ska köra sitt livs match och att deras defensiv är klockren hela matchen. Inte mycket att göra åt det.

Jag ser ingen anledning till oro.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-10-23 17:26
Oj oj oj, vad jobbig bild för Unitedfansen. De som pratat så mycket om 19 titlar. Jag tycker faktiskt synd om United, hade gärna sett dom vinna stort mot City istället.

Ballotelli gör en bra match, 2 fina mål, fin målgest, disciplinerad och harmonisk. MEN var han tvungen att skälla ut indiern som alltid sitter där efter att han byttes ut? Han kunde verkligen inte hålla sig... :)
2011-10-23 17:13
Mascherano är en klok man. Gillar när han talar och han säger alltid något värdefullt.

Mascherano: yesterday's result? “it’s a strange feeling – disappointment at not getting the three points, but satisfaction at knowing we did everything right."

Det är någonting som vi måste komma ihåg. Vi gjorde allting rätt - förutom att få in den jävla bollen. Hade vi inte skapat någonting hade jag varit mer orolig.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-23 17:13
1-0 till QPR mot Chelsea.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-23 17:07

Ja, har också hört att City vill kopiera Barca, dels med spelsättet men också med hur vi styr vår klubb som sagt.

Läste nyligen att deras Shejk ska lägga ut €100 Miljoner för att bland annat bygga en ny träningsanläggning samt ungdomsakademi i klass med vår. Får väl se om det kan nå upp i den nivån. Tvivlar.

Men som du säger, det bevisar ju hur stora Barcelona är.
Barcelona el Maestro!
2011-10-23 16:59
Oriol R på bänken för Chelsea.
Vore intressant att se honom spela. Han kanske hoppar in så småningom.
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-10-23 16:41
Typiskt Barca. 0-0 nu sen kommer Barca höja sig och och vinna 10-15 matcher i rad ! Visca !
21S
2011-10-23 16:39
Silva är Premier League's bästa spelare.

Mancini förtjänar respekt.

Räcker så
Annons: