/spanien/barcelona/forum/10540.aspx/spanien/barcelona/forum/10540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 13:33
Myrran

Så vi ska köpa Erkisen bara för att det inte är säkert att spelarna från Barca B blommar ut? Poängen med en ungdomsakademi är ju att tro på ungdomarna. Real Madrid tex har aldrig vågat chansa utan bara köpt utifrån. Spelarna jag nämnde har alla potential att bli bättre än Eriksen. Alla kommer inte bli det, kanske inte ens någon blir det. Ett troligt scenario är dock att en eller två av dem utvecklas till spelare som har kvalité att starta för Barcelona, och då¨är det ett mycket bättre alternativ än att köpa Eriksen. Sen har vi dessutom Thiago som verkar vilja ha en av mittfältsplatserna 10-15 år framöver. Cesc är en världsmittfältare och kan säkert spela minst 7-8 år till.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 13:29
tveksamt om vi behöver Eriksen även om han är en spelartyp som borde passa i barca. Vi har så många mittfältare... Men det är väldigt roligt att han verkar gilla barca så mycket. Är inte första gången som han talar varmt om klubben. Man vet aldrig vad som kan hända i framtiden
Barcelona Myrran
2011-11-11 13:26
L.A.M Nr 10

Vet att det finns flertalet lovande underifrån på just mittfältet, men att tro att alla kommer blomma ut till storspelare är naivt. 87' generationen är unik så det skriker om det.

GDS va grymt lovande när han kom igenom, Motta även så. Inte är dem kvar i klubben? För att vara ärlig så tror jag inte JDS blir kvar så mycket längre i klubben heller. Rafa, Samper o Espinosa har nog störst möjligheter att bli storspelare i Barcelona. Roberto har möjlighet att ta över Keitas plats rakt av i mitt tycke.

Skulle jag vilja ha alla lovande spelare i världen så skulle jag även droppa t.ex. Neymar, Hazard och Lukaku. Dock vill jag inte se dem i Barca. Eriksen tror jag skule kunna blomma ut och bli ruskigt jäkla grym i Barca helt enkelt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 13:17
La Masía spottar ut spelskickliga mittfältare varje år. Efter Thiago har vi Rafa, Sergi Roberto, Espinosa och JDs och efter dem har vi Samper som endast är 16 år. Lägg till att Cesc bara är 24 år och bara ett fåtal år äldre än Eriksen. Dansken är riktigt lovande men vi kan inte köpa alla lovande spelare i världen.
Barcelona Myrran
2011-11-11 12:57
Läste precis på DN om Christian Eriksen och pratet om Barcelona. Det som slog mig va rykten om att Barca planerat att buda på honom för att sedan låta han spela kvar i Ajax tills 2013. Absolut en spelare jag skulle kunna tänka mig ha i Barcelona. Lär va dyr men värd det enligt mig. Han o Thiago skulle vara fruktade på mitten, i klass med Xaviesta enligt mig om några år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-11 11:32
Från aftonblaskan. Skön målvakt som gillar Valdés. Alltid roligt. Valdés får oförtjänt lite cred..
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-11 11:15
"Vi har aldrig fått en straff av en Di Maria filmning eller utvisning av en Di Maria filmning"

Quote of the day från puerta..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 09:03
Skönt att det inte verkar allt för illa med Sánchez. Vårt skadeläge har ljusnat på sistonde och vi behöver chilenaren i form till El Clásico, för fortsätter Villa och Pedro att spela såhär har han väldigt stor chans att starta den matchen.
Barcelona Chilexis
2011-11-11 01:11
Sanchez hoppade träningen med chile för att göra en läkarundersökning ifall han var 100 för att kunna åka till montevideo. Allt visades positivt och ska starta natten mot lördag i ett tre manna anfall.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-11 00:33
Flatan Ibrahimovic är ju en attention w****... Bara jag som njuter när han sitter och klagar som ett litet barn?

Han går från inter till Barca = Inter vinner CL
Barca till Milan = Barca vinner CL
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-11 00:33
Hoppas också Sanchez ställs över imorgon.

Med tanke på att vi redan tappat 4 viktga kuggar så anser jag matchen vara helt körd. Med eller utan Sanchez kommer inte spela någon roll, vi kmr förlora.

Hellre att han vilar nu och spelar mot Paraguay i Santiago, då kommer vi behöva honom.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 00:21
Nu Zläpper vi Zvensken, vars namn börjar bli tjatigt här inne, för inatt. Bona nit!
Barcelona Blaugrana91
2011-11-10 23:28
Smogen

Barca köpte Zlatan som en "plan B" om spelet skulle låsa sig.
Dock så presterade inte Zlatan sett över hela säsongen, och i en match testade man att spela Messi i den rollen istället och Messi var fantastisk. Som sagt fanns ingen anledning att spela med Ztatyn då.
Atlético addeh
2011-11-10 23:27
Abbe

Håller med dig fullständigt, och som det verkar var så också fallet. Hade varit fruktansvärt tragiskt ifall chilenaren gått sönder på nytt.
Barcelona Smogen
2011-11-10 23:13
Känns som det snackats tillräckligt om Zlatan nu. Men en sak kommer jag aldrig begripa, om man nu tänkte spela Messi som falsk 9a, på Zlatans position, varför i helvete köpte man honom då?
Barcelona Abbe.
2011-11-10 23:04
Smått parodiskt om Alexis går sönder igen. Förhoppningsvis - och det här säger jag helt utan grund - så gick han av träningen av förebyggande skäl. Med tanke på hans långa skadefrånvaro så bör Barça ställt vissa krav på Chiles ledarstab och läkarteam när man skickade iväg honom.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-10 23:04
Falsk larm alltså, hoppas tränaren inte spelar honom från start imorgon mot Uruguay.. Behövs verkligen nu
Barcelona Blaugrana91
2011-11-10 22:59
Vet att många här är irriterade på allt snack om Zlatan, men jag är så irriterad på den Ztatyn just nu så måste få skriva av mig lite.

Det märks hur jäkla bitter han är att han inte platsade i Barca, att han fick lämna var dessutom bara hans eget fel. Vem är han som tror att han kan komma till en klubb som Barcelona och tro att han kan vara nr 1?
Att Pep hellre väljer att spela Messi i den rollen som Zlatan hade är väl knappast något konstigt, Messi är 100 gånger bättre än Mr Ztaty, så vad förväntade han sig? Klart att Pep hellre väljer att spela Messi liksom. En tränares uppgift är att göra vad som är bäst för laget inte bäst för en person.
Spelar ingen roll om den personen råkar heta Zlatan och har kostat totalt nästan €70 Miljoner, presterar du inte får du inte spela.

Om Zlatan då får massa raseriutbrott och slår sönder omklädningsrum samt hotar både Pep och Sandro Rosell, är det då så konstigt om det nu var så att Pep inte ville snacka med honom? Jag skulle inte heller gjort det.

Zlatan verkar vara en riktig tönt, bara för att han inte fick som han ville ska han börja gnälla, istället hade han kunnat kämpa och försökt anpassa sig, men vad kan man vänta sig från en vidrig diva som han är.

Zlatan får en att skämmas över att vara svensk.

Sen vad är det för trams om att Villa och Messi inte skulle komma överens, är det skittidningarna Marca och AS som hittat på något nu igen?...
Messi och Villa har båda ett antal gånger sagt att det är 100% falskt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 22:48
Jag tycker inte ens Alexis borde ha åkt med. Samtidigt förstår jag att Chile är angelägna om att ha med sin störste stjärna..
Atlético addeh
2011-11-10 22:43
Det vore ju själva fan ifall Alexis gick sönder på nytt. Dessa landslagsuppehåll alltså, blir tokig.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-10 22:34
Alves

Romeu är inte utlånad, han är såld med tillbakaköpsklausul.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 22:31
Ja vi släpper Zlatan. Här kommer jag med en annan dålig sak: Sanchez gick av träningen med Chile med en befarad skada...
Barcelona MVP - 2011
2011-11-10 22:22
Sanning eller ej men det är ju det enda man kan utgå efter hans tid i Barca. Resten av spelarna håller ju käften angående det. Jag hade inte trott på det ifall det bara var Zlatan som berätta att Pep inte snackade med honom på månader men när spelare som Henry, Touré och BOJAN kommer med samma förklaring så börjar man ju undra.
Barcelona Hetfield
2011-11-10 22:21
Om jag fick 1 kr för varje gång jag läste namnet "Zlatan" här, så hade jag haft ett hus i Hollywood och haft sex med Rihanna nu.

Give it a break. Prata om annat, snälla rara.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 22:18
Jösses, vem köper Zlatans story rakt av? Han vill verka som att han berättar allt, men skulle aldrig släppa några detaljer som skulle skada hans image
Barcelona Rambla~
2011-11-10 22:16
Håller med Zlatan? Ja, för vi kan ju vara säkra på att han talar sanning om precis allt? Det tror jag inte en sekund på att han gör.
Barcelona MVP - 2011
2011-11-10 22:13
Håller faktiskt med Zlatan lite grann. Att vara tyst och inte prata med spelare för att man anser att han inte platsar är inte rätt sätt att hantera situationen på. Man föredrar ju att höra det av tränaren istället för att lista ut det själv.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 21:56
Thiago och Isaac briljerar :)Underbart att se den sistnämde ta efter Thiago på den punkten.
Skriker publiken "Cueeenca Cueeenca"?
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-10 21:50
Stort att hela backlingen i u21-matchen spelar i Barca B. Det är sjukt vilken bredd vi har där. Och vad många som Pep kan välja bland! Ändå känns det tveksamt om någon är bra nog att ta platsen brevid Pique på sikt. -i alla fall om man ska tro tidningarna där Thiago Silva och Hummels nämns gång på gång.

Jag hoppas och tror att åtminstone någon av alla talanger kan blomma ut till en världsback. Spelare som Bartra och Grimaldo borde kunna gå hela vägen om allt går väl. Men jag önskar att Pep vågade spela dem lite mer, som han gör med de unga mittfältarna och anfallarna...
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-11-10 21:37
Rodrigo 3 mål
Annons: