/spanien/barcelona/forum/10539.aspx/spanien/barcelona/forum/10539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-11 20:39
Enligt Goal:

Argentina: Sergio Romero; Pablo Zabaleta, Martín Demichelis, Nicolas Burdisso, Clemente Rodriguez; Fernando Gago, Javier Mascherano, Ricardo Alvarez; Lionel Messi, Gonzalo Higuain, Javier Pastore.

Aguero skada sig tydligen och Pastore hoppar in istället.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-11 20:36
Gonzalez_Barca

Hur ser hela startelvan ut? tack på förhand
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-11 20:35
En liten påminnelse:

Messi och Mascherano spelar om 25 minuter VM-kval mot Bolivia.

Förutom de startar även Aguero och Pastore men även den gamla Barcelona legenden, Fernando Gago ;)
Barcelona Rioja
2011-11-11 20:33
All Villa skulle vara mätt är det löjligaste jag hört. Det just precis hans hunger och vilja att hela tiden bli en bättre fotbollsspelare som tagit honom dit han är.

Sen fattar jag inte varför ni vill ha bort honom, hur lätt är det att hitta en spelare av hans kaliber som inte tvekar att underordna sig en roll som sidekick till Messi?

Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 20:14
Kolla denna videon av Bale förresten!

Förespråkar inte att Barca ska köpa han, men han är i alla fall inget typiskt brittiskt träben. Han har riktigt bra fötter med fin teknik och känsla inlägg... och speeeeed!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 20:04
Jaha, Alexis är visst skadad verkar det som. Både SPORT och MD skriver om obehag i ena benet. Fan, varför skulle han börja gå sönder så fort han skrev på för Barca?!
Skicka hem han och det nu med detsamma. Låt inte skadan bli värre. Vi behöver han hel snart igen
Barcelona Hetfield
2011-11-11 20:04
Problemet är att Villa tjänar runt 7 miljoner och man kan dra in en hel del pengar på honom, så han är knappast en truppspelare. Det är en spelare som antingen presterar på topp eller så måste han lämna. Skador som ursäkt...nja, det förklarar väl knappast varför han missar givna målchanser väl. Han är mätt, där är förklaringen, det händer väl nästan alla fotbollsspelare vid en punkt. Villa har inte heller klubbkärleken som driver honom i Barcelona, så det är dags för honom att dra.
Barcelona >The Reporter<
2011-11-11 19:56
Saken e den att Villa inte är skolad för att spela ytter, vi köpte honom för att han var en giftig central forward(?). Jag säger inte att man ska flytta in honom i mitten och ta ut messi på kanten, för messi är bäst som central, men det är det som svider för oss som vill se Villa centralt, där han e som bäst
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 19:55
Håller med allt som sagt om Adriano. Han är sjukt underskattad och håller definitvt även mot de bästa. Han har enligt mig en back ska ha, utom möjligen bra huvudspel.

Hetfield

Jag hade inte gråtit över det scenariot men jag tror ändå någonstans att Villa blir kvar. Och inte heller det känns som ett dåligt alternativ. Jag tycker inte man behöver ändra på detta om inte Villa själv gör det. Så pass usel är han verkligen inte och sen är han de stora matchernas man... Maxwell UT, Botia IN låter dock mer troligt. Eller i alla fall Maxwell UT. Vem som kommer in återstår att se.

För övrigt förklarade Villa idag att han har spelat med smärtor på sistone, vilket kanske förklarar ett och annat. Åtminstone till viss del.
Barcelona Hetfield
2011-11-11 19:54
Det är väl lite som med Henry. Han sprang och jobbade som ett djur under hans första och andra säsong, men när han vann CL så kunde han knappt göra mål.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 19:32
Hetfield

Jag tror inte Villa behåller sin startplats till nästa säsong, eller ens hela den här säsongen men jag tycker ändå han kan stanna kvar en säsong till som reserv. Dessutom är den här säsongen inte över än och han kan fortfarande börja prestera igen som vi vet att han har potential till men det känns tyvärr lite som att han tappat motivationen, hans motivation till fler titlar vilket var huvudsaken över att han kom till Barca.
Barcelona Hetfield
2011-11-11 19:25
1.70-ligan

Jag ser det som givet att Villa försvinner nästa säsong. Ingen rök utan eld, både Liverpool och Chelsea har visat seriöst intresse. Villa har tappat hungern, han har vunnit allt som går att vinna, nu springer han bara mest och väntar på att matchen ska ta slut. Afellay är en duglig truppspelare, så han får väl stanna kvar.

Sammanfattar: Villa ut. Cavani in. Botia in, Maxwell ut.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 19:19
Adriano är förmodligen en av truppens mest underskattade. Har alltid gillat honom sen första dagen vi värvade honom. Som ytterback har han en fantastisk offensiv och han gör även ett bra jobb som ytteranfallare, där han dessutom kan bidra med en bra defensiv. I vissa tuffa matcher tycker jag man oftare bör spela Adriano som ytter då han hjälper till mycket i försvarsspelet, speciellt när våra andra anfallare är ur form, som både Pedro och Villa för tillfället är.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-11 18:31
Adriano är inte en dålig ersättare, varje gång han får chansen så slår han assist och spelar bra. Älskar hans första steg, bland det snabbaste jag har sett
Barcelona g23s
2011-11-11 18:18
Om det nu skulle bli så att Abidal inte förlänger sitt kontrakt så tror ändå inte att Bale är den rätta spelaren att ersätta honom med. Hade aldrig funkat med Alves/Bale på vars en ytterbacksplats, allt för lika i sin offensiva spelstil. Så som jag ser det så är Adriano den spelaren som är mest lik Bale i vårt lag. Men så fort Adriano spelar på vänsterbacken samtidigt som Alves lirar höger, så är han inte i närheten av så offensiv som han "brukar" vara.

Så det känns onödigt att slänga iväg så mycket pengar på en spelare som vi egentligen inte behöver.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2011-11-11 18:15
Jag tror att Real-fansen är tacksamma att Barca sa nej :D
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 18:08
Sami

Ja, jag antar väl det. Men bäst de skriver på det här kontraktet snart, efter januari får Abidal börja förhandla med vilken klubb han vill, vilket nog ändå inte kommer att hända då han uppenbarliogen trivs och vill stanna o Barcelona.
,Sami
2011-11-11 18:04
Äh Abidal kommer skriva på nytt kontrakt. Ni kan vara lugna. Det handlar bara lite om money talks:)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 17:59
Sen är det faktiskt lite oroväckande att Abidal inte förlänger sitt kontrakt. Omjag förstått det rätt så går det ut nästa sommar och vi får verkligen inte tappa honom. Man trodde ju samma sak om Alves förra säsongen men nu har han förlängt med flera år, och det vore ju riktigt klantigt att tappa Abidal då han trivs i Barcelona och Barcelona vill ha kvar honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 17:55
Men Bale är väl också anfallare? Om han värvas så ska det åtminstonde vara som ytter, för som back så är hans defensiv för dålig.
Barcelona FC BarcelPKK
2011-11-11 17:50
Hellre ha Mats Hummels än thiago Silvia, Hummels har mer potential än Silva att bli bättre. Barca behöver verkligen en mittback som Hummels, han påminns som Pique en spelskicklig mittback som kan hålla i bollen. Sen om Abi inte skriver på kontrakt så borde vi försöka köpa Alba, för att vi behöver ingen spelare som Bale just nu, vi har ju redan Adriano som kan spela som vänsterback och som vänsterytter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 17:49
Men det snackas om att Barca vill ha Bale i januari så det är nog bara ett falskt rykte.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-11-11 17:43
Mario Götze i Dortmund skulle passa in men tror inte han behövs nu
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro!
2011-11-11 17:39
Bale passar egentligen i Real Madrid mer än Barca. Han är en kontringsspelare. Han behöver ytor att springa på med sin snabba ryck på kanten. Men jag skulle ändå inte tacka nej till Bale.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 17:37
En anfallare till? Jag vet i fan.. Vi har rätt många där redan nu, och dessutom många spännande namn påväg upp. Cuenca kanske tom kan fyttas upp redan nästa år.

Ska Cavani in måste Villa och Afellay bort. Men det är kanske vad du vill? ;)
Lär dock aldrig hända.
Barcelona Hetfield
2011-11-11 17:32
Pep är ju som en liten unge i en leksaksaffär, han måste ha alla leksakerna i affären, även om han vet att han inte kommer att använda alla. Köp något Barcelona behöver.

En anfallare och en mittback vore bra. Cavani och Botia, enough said.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 17:22
Visst, det finns många frågetecken. Men jag hävdar fortfarande att det vore spännande ifall det visade sig vara så att Pep och co. verkligen vill ha honom - just för att se vad de har för tanke med det.

Men rent logiskt känns det som att ryktena inte stämmer. Både Thiago Sillva, Botia, Jordi Alba och Hummels känns som mer troliga nyförvärv än Bale just nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 17:08
Sen så brukar aldrig brittiska spelare funka i Spanien då deras teknik oftast är medelmåttig och har man ingen teknik eller passningsspel i Spanien är man dömd att misslyckas. Tycker fortfarande Bale är väldigt förutsägbar med sina kantruscher och inlägg, det fungerar i PL med den ligans långa anfallare men i Spanien hade det aldrig fungerat, och speciellt inte i Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-11 17:04
LAM nr 10

Jag kan faktiskt tycka att Bale vore lite spännande att se i Barca, men jag tycker inte det är värt det längre när man ser hans prislapp. Tror dock att om ryktena stämmer att Barca överhuvudtaget är intresserade, så har nog Pep en plan för hur han skulle användas. Man lär ju veta vad det är för spelare man får i Bale isåfall - och också hur man har tänkt få in hans bästa egenskaper i lagmaskinen för att göra den ännu bättre.

Jag vet inte riktigt hur detta skulle gå till, men jag säger bara att OM Barca verkligen vill få hit Bale i sommar, tycker jag det vore rätt spännande. För då utgår jag som sagt från att man vet vad man gör och varför man vill ha just honom... och Bale har har många fantastiska sidor (hans fysik, löpningar, inlägg bl.a) som skulle vara jäkligt roligt att få in i barcas fungerande lagspel
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-11 16:41
Spanien spelar på W,bley imorgon. Tror det kan bli kross, Spanien är så passa mycket bättre än England och med tanke på att engelsmännen har en rätt B-betonad trupp så lär Spanien vinna ganska så enkelt. Englands landslag är som alltid fantastiskt överskattat, i EM blir jag förvånad om man tar sig igenom gruppen, såvida man inte får det riktigt lätt.
Annons: