/spanien/barcelona/forum/10538.aspx/spanien/barcelona/forum/10538.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S91
2011-10-24 01:06
Angående Lundh så är det en självgod typ vi snackar om, som inte är ensam om att bete sig som han gör när det gäller att snacka BS. Han försöker framhäva sin propaganda på ett lugnt och självsäkert sätt, vilket får det han säger att låta rimligt. Äh, ville bara se programmet pga Levantes match, inget annat. Men man fick ju se honom spy ur sig en massa galla om Barca medan man väntade på målen...
Barcelona Barcelona10Messi
2011-10-24 00:53
säger bara: Pontus Kåmark!! Gjorde programmet till det det var, roligt att kolla..
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-10-24 00:32
Börjar bli riktigt trött på lundh, inte första gången han kommer med påhopp i FK.
"Uppmärksammas mer när ronaldo gör det"
Är han seriös??
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-24 00:24
Komedi på hög nivå, därför man inte kollar på okunniga nötterna på FK europa. Jesper har italien så högt upp i arslet så man vettefan va han gör, Lundh är en anglofil som vill spela klassiskt brittiskt spel tjonga mål typ, Johanna fastnar hela tiden hon är helt vilse och Ekwall kan ingenting om fotboll.

Detta är varför man bara kollar på Eurotalk där dom verkligen tar fram riktiga argument till kritik mot ett lag och inte bara massa påhåpp för att man är avundsjuk.
Atlético addeh
2011-10-24 00:19
Alvés

Håller med. Kan köpa att straffen igår var billig, men att hålla på och älta att Barcelona får fördelar när vi blivit blåsta på 6-7 solklara straffar tidigare under säsongen är bara absurt. Okunnighet eller avundsjuka?
Atlético addeh
2011-10-24 00:17
Ett annat lag som har det ganska lätt på pappret framöver är Sevilla. Racing & Granada hemma i de två kommande omgångarna för andalusierna. Man har utöver oss redan mött Valencia, Atlético & Villarreal och tagit poäng av samtliga. Ruggigt starkt. Man möter Madrid i höstens sista omgång på hemmaplan, bara några dagar innan julafton. Tror garanterat de hakar på i toppen tills dess, man har ju enbart ligaspelet att tänka på.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-24 00:14
Den där lundh snackar alltså skit igen
2011-10-24 00:05
Hoppas på ny skalp för Levante på onsdag (?) när man tar sig an Sociedad.. Dem verkar vara på allvar ^^ skämt men jättekul faktiskt för ligan..

Den där tvålagsligan på ön har plötsligt blivit en ettlagsrace!
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-24 00:02
Grande Levante!
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-23 23:48
Och där gick Levante upp i ligaledning! Sjukt men fantastiskt, all heder åt dem!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2011-10-23 23:45
Otroligt kul att ett lag som Levante toppar la liga, jag tror det är bra för ligan att det finns fler lag i toppen. Hoppas även på Sevilla att dom ochså hänger med racet.

Levante har verkligen varit en positiv överraskning den här säsongen, man slog även Real Madrid på sin hemmaplan med 1-0. Och som man njöt av det var helt fantastiskt att skåda :).
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-23 23:36
1.70-ligan Vilket fantastiskt inlägg! Så jävla rätt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-23 23:27
addeh

Hade inte tänkt på det tidigare, men det skulle inte förvåna mig. Då sparade Pep ett byte på sitt lilla "experiment". Mångsidige Adriano är ju för övrigt en klockren spelare att ha i det nya barca som skiftar både positioner och formationer =)
Atlético addeh
2011-10-23 23:22
1.70

En sak jag tänkte på tidigare idag. Undra om det fanns en baktanke med att använda Adriano istället för Pedro just för att kunna gå tillbaka till det normala 4-3-3, vilket också blev fallet. Med Pedrito på planen hade vi mer eller mindre varit tvungna att fortsätta spela 3-4-3 då varken Keita eller någon annan är van som mittback.
Atlético addeh
2011-10-23 23:19
Koné är 28 år, född 1983. Ja, wikipedia är bra ibland.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-23 23:19
Vad fan har hänt med Puyol? Trodde han bara "safade" igår... Många deppiga nyheter på barcafronten det senaste dygnet. Har fortfarande lite svårt att släppa Messis miss :P Det är dock tur att barca är så mycket mer än bara en maskin som producerar bra resultat. När en match inte går som man hoppats på finns det alltid andra saker kring klubben att glädjas åt...

Jag tycker faktiskt att barca bara blir roligare och roligare att kolla på. Gillar hur Pep försöker utveckla laget hela tiden. Hur man kan skifta formation mitt under matchen. Positionerna spelar ingen större roll i dagens Barca. Det är sjukt vilka otroligt talangfulla spelare vi har som klarar av det. Och vilken fantastisk fotboll vi får se, vecka efter vecka mer eller mindre.
Jag gillar att våra mittfältare gör mer och mer mål. Jag älskar att se Thiagos utveckling... jag älskar när nya spelare ges chansen. Att följa talanger påväg upp. Vetskapen av att de kommer få chansen i A-laget om de är bra nog... Barca skänker så mycket glädje. Det handlar inte bara om att vinna, även om det såklart är vad vi supportrar önskar att vårt lag ska göra hela tiden. Men det är inte därför man håller på en klubb. I slutändan är det andra saker som får mig att fortsätta Barca. I med och motgång...

Tror det är bra att bli påmind om det ibland. Vi är sjukt bortskämda just nu och även om framtiden ser lika ljus ut, kommer det inte alltid fortsätta såhär. Det kommer en dag då vi förlorar en tung titel. Om det är rättvist eller inte återstår att se, men bollen är rund.
Varför jag drog den här harangen just nu var för att jag kom på mig själv igår, sittandes heldeppig efter ett kryss mot Sevilla. Det är rätt sjukt.. och jag är inte ensam om att reagera så. Det är lätthänt att man beter sig så i dessa goda tider, men man får inte glömma bort hur jäkla lyckligt lottade vi cúles är just nu... och framförallt - vad som verkligen betyder nåt.

Min brorsa håller på Arsenal. Han är i en helt annan situation än mig kan man säga. Men fortfarande följer han dem precis som han alltid har gjort. Gläds åt det som går att glädjas åt...och alla dessa saker, vid sidan om resultatet, är egentligen det som även jag som håller på Barca, tills största del gläds åt - trots all framgång klubben har uppnått.
Allt runt om klubben, fotbollen vi spelar, spekulationer, ungdomarna, framtiden, historian. Stoltheten. Det är detta som egentligen betyder något för mig. Det är pga dessa saker jag alltid kommer älska Barca.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-10-23 23:18
Hur gammal e Kone ? :D
Atlético addeh
2011-10-23 23:14
Så där ja, då fick första halvlekens tortyr för Villarrealförsvaret också hitta nät. 3-0 Koné.
Barcelona Blaugrana91
3-0 Levante, helt sjukt som sagt! Kan det bli 5-0 kanske? Haha
Barcelona Barcadinho.
Det är inte klokt och på bortaplan mot Villarreal.
Barcelonistas
2011-10-23 23:13
Haha vad fan är det som händer? 0-3 borta mot Villarreal, kanske skådar vi ett nytt topp lag i spanien?
Barcelona Blaugrana80
0-3 hahaha Respek Respekt
Barcelona den närkingska älgen
Koné! 3-0 till Levante och de är i ensam serieledning. Helt. Jävla. Galet.
Atlético addeh
2011-10-23 23:09
el Maestro

Det är precis samma Koné. Eller ja, åtminstone samma person. Känns som han fått ett otroligt lyft i Levante. Kan till stor del bero på att han nu verkligen får chansen och fullt förtroende.

Barcadinho

Precis, lirare som Javi Venta & Ballesteros trodde väl alla redan passerat sitt bäst-före-datum, men icke.
Barcelonistas
2011-10-23 23:06
Bra spel av Levante måste jag säga, dom rullar ju upp Villarreal på deras hemmaplan.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-23 23:00
addeh -

Märkte just att backlinjen består av 4 "gamlingar", 36,35,35 och 31 år gamla.
Utan tvekan mycket rutin i benen och i huvud.
Barcelona el Maestro!
2011-10-23 22:58
Anfallaren Kone, vad har hänt med honom?
Han kunde ju knappast sparka en boll när han var i Sevilla, om det är samma Kone som jag tänker på. Han var värdelöst då tyckte jag.
Nu gör han antingen mål eller så skapar han möjligheter åt andra. Helt otroligt.
Atlético addeh
2011-10-23 22:57
Välorganiserade med mycket rutin och disciplin, samt väldigt effektiva framåt. Levante anno hösten 2011.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-23 22:55
Man måste också undra vad som händer med Villareal? Det ser ju verkligen inte bra ut, riktigt illa faktiskt. De skapar ju ingenting offensivt och defensivt ser det ju oerhört virrigt ut. Zapata ser ju så galet vilsen ut, riktigt illa. Skulle inte alls bli förvånad om Valverde inte coachar laget i nästa omgång ifall de torskar ikväll..
2011-10-23 22:55
Hahahahhaa aa men va i helsike är det här?

LEVANTE UPP I ENSAM SERIELEDNING?!! Håll detta nu för helveete!
Annons: