/spanien/barcelona/forum/10536.aspx/spanien/barcelona/forum/10536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-10-23 22:13
L.A.M

Håller med dig där i allt. Det är därför jag säger att man blir lätt lurad när man kollar på Real Madrid. I ligan funkar deras spel oftast då dom har så mycket individuellt skickliga spelare som kan avgöra. Men i Champions League så räcker det verkligen inte, framför allt inte mot bättre lag.

Jag kan säga att jag är inte alls förvånad att Madrid åkt ut 6-7 säsonger i rad i åttondelsfinal i Cl. Dom har inte alls haft någon riktigt tydlig ide i spelet. Men nu från tidigare säsonger så har dom otroligt bra tekniska spelare som kan avgöra, men det kommer inte räcka mot lag som Barcelona, Man United, Bayern etc. Mot världsmotstånden så att säga!

Kolla bara deras statistik mot oss 11 senaste matcherna så har dom 1 vinst mot oss och det kom på övertid. Och i den matchen hade dom jävligt mycket flyt för vi fullständigt spelade ut dom i cupfinalen.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-23 22:03
L.A.M Nr 10

United har ju hackat i CL, hade varit småkul om de kommit tvåa i sin grupp och stött på Real Madrid (efter en riggad lottning såklart) i åttondelen. Känns inte helt otroligt, känns som att chansen att United blir tvåa är typ 25%. Ser inte så bra ut för tillfället..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-23 22:01
Real Madrid har ingen grundtanke. Jag tror man hade förlorat mot United, just för att de sistnämnda har ett inövat spel man kan luta sig tillbaka på.

Barcelona, Bayern Munchen, Manchester United och Real Madrid i semifinalerna hade varit kul. El Clasico i finalen. Jag skulle verkligen vilja se Real vs United, hoppas de lottas mot varandra någon gång under turneringen.
2011-10-23 21:59
Absolut. Ska bli intressant att se. Dock är det svårt att sia om utmanare innan grupperna är färdigspelade så man ser vilka som blir tvåor och därmed kan lottas mot oss. Men skit i det nu. Nu håller man ju en tumme för Levante!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-23 21:58
Just för tillfället så ser jag Bayern som kanske det största hotet i CL, sett till dagens form för alla lag. Men jag tror United kommer vara med i matchen, även Real går nog långt om man har tur med lottningen. Sen säger det ganska mycket om PL när det för tillfället överlägset bästa laget blir utspelat av Bayern Munchen. PL tappar för varje år, både i CL och ligan i stort. Spanien är helt överlägsna både med klubblagen och med landslaget.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-23 21:49
Valencia kvitterar.
Barcelonistas
2011-10-23 21:46
den närkingska älgen

Man United passar oss väldigt bra måste jag säga. Dom klarar inte av att hantera Messi samt vårat passningsspel.

Bayerns offensiv skrämmer mig lite, men o andra sidan så har vi en otroligt bra statistik mot tyska lag.Vi har sedan säsongen 05/06 fram tills idag mött tyskt motstånd 15 gånger. Där har Bayern stått för måtståndet 5 gånger, och vi har vunnit 4 matcher och spelat 1 kryss mot dom. Men jag ser dom fortfarande som en av favoriterna, deras offensiv är väldigt imponerande!.

Real ser jag som en darkhorse, ett lag som kan överraska, men tillhör inte bland favoriterna.Jag Tycker det finns stora brister i själva spelet, kvaliten har dom ju annars men det räcker inte för att vinna hela Cl. Det krävs att du har ett väll fungerande spel.
Barcelona Éluc
2011-10-23 21:40
Tror vi får räkna med att Puyol är skadad en del framöver. Som tur är har vi Mascherano i storform för tillfället.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-23 21:38
Pique tränade lite med resten av laget idag. :)
Dock så fortsatte Sanchez att återhämta sig från sin skada, även Puyol, när blev han skadad igen? Trodde bara han vilade igår?
2011-10-23 21:33
Barcelonistas

Hm, jag ser åtminstone inte Bayern som ett större hot en Chelsea. Deras försvar tycker jag inte håller på den högsta europeiska nivån. Samtidigt börjar Chelseas lag bli lite ålderstiget, men de två kombinerat med Real och United känns som de tuffaste hoten gällande CL-titeln i år..
Atlético addeh
2011-10-23 21:33
Gool, 1-0 Athletic. Muniain ett fantastiskt solomål när han viker inåt och placerar in bollen i bortre. Vilken underbar spelare.
Barcelonistas
2011-10-23 21:29
den närkingska älgen

Kan inte hålla med dig där angående att Chelsea skulle vara ett större hot än Bayern. Cl finalen spelas på Alianz arena och jag tror Bayern är riktigt motiverade och kommer ge allt för att nå ditt. Lyckas dom hålla sig skadefria, framför allt Robben och Ribery så ser jag dom verkligen i en Cl final.

Chelsea var för ett par säsonger sen ett riktgt tungt lag att möta, men dom senaste säsongerna har dom verkligen blivit sämre. Jag kan säga att jag blev lite lurad av Chelsea i deras senaste match i Cl trodde dom var på gång med nye tränare Boas, men idag fick jag det bekräftat att deras stor vinst i cl berodde främst på motståndet som inte höll någon vidare klass.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-23 21:28
Tw Fabregas : "and we have settled the issue . Now we just want to talk about football. Good night.

Tw Fabregas : "I have just had a telephone conversation with Kanoute and we have both clarified what happened yesterday. We apologized mutually "
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-23 21:26
Tw Kanoute : "@ cesc4official and I have talked on the phone. the thing is explained and we both are aware of our guilt yesterday. it's over."
2011-10-23 21:19
Barcelonistas

Kan ju ha och göra med två utvisningar, men det såg inte så bra ut innan det häller. Jag ser dem dock som ett hot i ett dubbelmöte eller CL-final. Tycker att de har ett intressant lag, mittfältet med Lampard, Ramires och Essien när han kommer tillbaka. Dessutom verkar ju Torres kommit igång, han var riktigt vass mot Genk och såg bra ut mot United i ligan också. Jag ser nästan Chelsea som ett större hot än Bayern, deras backlinje tycker jag inte håller.

Abbe.

Hoppas att det inte är allvarligt. Fan, han är värd att vara skadefri.
Atlético addeh
2011-10-23 21:17
Abbe

Fruktansvärt tråkigt för Canales. Även Gurpegui bars ut på bår nyss efter att ha landat fel. Oerhört trist.
Atlético addeh
2011-10-23 21:16
Barcelonistas

Man ska nog inte dra för stora växlar av 5-0-segern över Genk, det är som du säger ingen riktig värdemätare. Chelseas mittfält är inte i närheten av vårat, Bayerns eller Madrids för den delen. Man har många duktiga spelare, fast ingen som tillhör absoluta världseliten. Trotjänare som Lampard & Terry är på väg nedåt i karriären, även om de fortfarande håller är de långt ifrån var de en gång var. Lirare som Mata, Luiz, Meireles & Mikel kan absolut bli riktigt bra på sikt, men jag tror inte dem kan bära Chelsea fram mot större framgångar i Champions League.
Barcelona Abbe.
2011-10-23 21:09
Canalas befarar ha dragit av korsbandet i matchen mot Bilbao som pågår just nu. Håller tummarna för att det är en mildare skada.
Barcelonistas
2011-10-23 21:07
el maestro

Håller tummarna för Levante faktiskt vore hur kul som helst om dom kunde toppa La Liga. En mycket positiv överraskning har dom varit hittills.
Barcelonistas
2011-10-23 21:00
addeh

Trodde dom verkligen var på gång nu i och med deras stora vinst i Champions League mot Genk. Torres gjorde ju även 2 mål och det såg riktigt bra ut för Chelsea. Men det gick ju inte alls så bra för dom idag mot QPR, otroligt krampaktigt spel, och inte alls någon tydlig ide av hur man ska spela.

Men om dom får ordning på alla bitar så är det faktiskt ett otroligt tungt lag att få möta, framför allt deras hemma plan är jobbig för vilket lag som helst.

Men deras spel som såg bra ut i Champions League kan ju ochså bero på att Genk var ett riktigt blåbärs gäng..

Annars håller jag med dig angående Bayern, håller oss och Bayern som favoriter till Cl den här säsongen.
Barcelona el Maestro!
2011-10-23 20:58
Väntar ivrigt på att stormatchen ska börja. Matchen mellan "topplagen" Levante och Villarreal.

Det ska bli intressant att följa "storlaget" Levante i denna säsong:-).
Barcelona DM1982
2011-10-23 20:53
elbraco - Bojan y Thiago

Nu hänger jag inte riktigt med. Jag skrev att
deras knaggliga spel sannolikt hänger ihop med en generationsväxling. Två gånger skrev jag det.

ManU övertygar inte, vare sig i ligan eller i CL. Tror inte att de tar hem vare sig ligan eller CL. Visst var de en man mindre men det ursäktar inte det där spelet. De hade svårt mot Liverpool och har haft väldigt svårt mot smålagen i CL.

SAF har hängt med länge nu, tror inte att han orkar med en generationsväxling faktiskt.
Atlético addeh
2011-10-23 20:52
Barcelonistas

Jag ser inte Chelsea som något hot överhuvudtaget. Deras mittfält är mediokert som få, och enligt mig saknar de spets då Torres knappast gått att lita på.

Bayern är fortfarande det största hotet.
Barcelonistas
2011-10-23 20:43
Lagen som kommer slåss om Cl titeln Barcelona- Bayern-Chelsea- ( Man United) inte just förtillfället.

Real är jag inte alls imponerad av, tycker dom är ganska överskattade. Som jag sa innan man blir lätt lurad av deras spel. Dom kan spela bra och imponerande mot blåbärslag men sen när det väll kommer till den stora kakan så blir det att åka av.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-23 20:39
DM1982

jag vet inte...det känns som du söker orsaker till varför det skulle vara på väg utför för man united snarare än att orsakerna själva har visat sig. själv tror jag det har med att united går igenom en väldigt tydlig generationsväxling nu. Massa av gamla UTD ikoner har försvunnit och numera är medelåldern på typ 23 år.

var det inte samma lag som spelade ut arsenal med 8-2?
Barcelonistas
2011-10-23 20:36
Barcadinho

Sevilla är ett mycket bättre lag än föra säsongen, även Valencia till viss del. Vet vilka matcher du syftar på, men jag tycker inte man kan dra allt för stora slutsatser på det då varken Valencia eller Sevilla hade något att spela för.

Real däremot hade ju en pichichi att spela för :).
Barcelona Barcadinho.
2011-10-23 20:32
Barcelonistas.

Jag hoppas det. Förra säsongen var det en promenad vinst för Real i båda Valencia (3-6) o Sevilla (2-6) på bortaplan.
Hoppas att det kommer bli tuffare den här gången.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-10-23 20:26
DM1982 ///

Jag vet ju att de inte är sant, om ni LÄSER de jag skrev så ser ni att jag absolut inte tror på ryktet !!!

Däremot undra jag var ryktet kommer ifrån.

Alvés - Por Que? //

Om du är smart och läser innan du tar förhastade beslut...
Barcelonistas
2011-10-23 20:23
Barcadinho

Real Madrid vinner i stort sett alla sina matcher på individuella prestationer, dom har ingen riktig tydlig spelide. Och det kommer inte räcka långt i Champions League det är jag säker på. Däremot i ligan funkar deras spel mot dom sämre lagen, jag tror både Sevilla och Valencia kommer verkligen ställa till problem för Real Madrid.

Detta påminner mig så otroligt mycket om föra säsongen där Real Madrid spelade "bra" enligt vissa experter och var enligt dom lite favoriter i clasicon. Vi alla såg vilken massaker det tillslut blev. Det jag vill komma fram till att man kan lätt bli lurad av Real Madrid när dom spelar.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-23 20:16
Blaugrana91.

Ju, på pappret är de tuffa matcher. Men det blev inte så. Det är trots allt en klass skillnad. Det krävs en dålig dag av båda Barca o real om de ska tappa poäng, båda hemma o borta.
Annons: