/spanien/barcelona/forum/1053.aspx/spanien/barcelona/forum/1053.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-03-05 02:27
Kmr med ett längre inlägg senare just hur jag tänker kring detta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-03-05 02:16
Francos galenskaper kanske inte sträckte sig ända ut till Europa men till Barca nådde han. Våra chanser minskades extremt mycket att verkligen bli den stormakt vi hade blivit i Europa om inte Franco ställt till det.
Barcelona Kröjff
2016-03-05 01:49
Barcelonistas Jag tror jag vet vad du vill komma fram till när gör kopplingen mellan diktatorn Franco och Di Stéfano. Men tror du verkligen att Francos tentakler sträckte sig ända ut i fotbollseuropa, på den tid då titlarna som den franska tidningen ifråga lägger till den argentinafödde megastjärnans långa meritlista och räknar honom till godo i kontexten? Sen måste man ju vidare fråga sig om inte det faktum att Spaniens fascistiske diktator tog sin egen särställning och makt i anspråk, för att beröva Barcelona chansen att få använda sig av Di Stéfano i den katalanska storklubbens tjänst, ytterligare talar för att det rörde sig om en spelare som gjort sig förtjänt av sitt envisa rykte som någonting långt utöver det vanliga, i såväl vår del av som den övriga fotbollsvärlden. Sen kan man självfallet alltid ifrågasätta hur konkurrenskraftigt Europacupen verkligen var på femtiotalet, i förhållande till dagens Champions League. Men det är en helt eller delvis en annan diskussion, som den franska tidningen inte tagit hänsyn till i denna sin listning av europeisk fotbolls 100 bästa spelare. Eller dom hundra allra mest framgångsrika över en viss tid, kanske bättre stämmer överens med de aktuella kriterierna. Hur som helst går det nog aldrig att dribbla sig förbi Di Stéfano i dessa sammanhang. Som hör till många obotliga fotbollsnördars eviga favoritämne. Nämligen världens absolut största lagsports allra främsta individualister genom alla tider. På europeisk mark märk väl; annars hade nog Pelé gjort sin stämma hörd vid det här laget! Men visst kan man givetvis peka på att utvecklingen ständigt går framåt. Och att en odödlig legendar som Leonardo da Vinci och hans fantasirika ritningar på uppfinningar som blev verklighet först flera århundraden efter hans bortgång, står sig slätt mot moderna tiders giganter som Steve Jobs och Bill Gates.Men! Med all respekt.
Vlom
2016-03-05 00:58
Diego Maradona om Messis straff mot Celta Vigo på Camp Nou för några veckor sedan: "If I'd have been on the pitch for Messi's indirect penalty, there would have been punches thrown, regardless of whether it was the A, the B, the C or the D division, for sure there would have been punches thrown."
Barcelona Barcelonistas
2016-03-05 00:10
Barcaholic - med all respekt men glömmer du inte en viktig sak nu?

Di Stefano spelade under en era där Franco stod och styrde. Just därför kan jag aldrig ta Di Stefano seriös som spelare, inte heller de han lyckades vinna. Tänker inte gå in på detta mer då jag tror alla vet vad jag vill komma fram till.
Barcelona Kröjff
2016-03-04 23:39
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Med risk för att låta insmickrande enligt den ryggradslösa principen "if you scratch my back I scratch yours", så måste jag ta tillfället i akt att instämma i vad du skrev till the cameroonians angående Mathieus utseende och utstrålning. Kan mycket väl vara absolut första gången jag inte ens övervägt att trycka mitt pekfinger på tummen, när the cameroonians skrivit nåt härinne. Men vem vet, han kanske dricker starkare saker än en Mariestad en kväll som denna. Eller rentav feströker så det står härliga till. Det är ju trots allt fredag och alla gör vi våra misstag och låter tungan slinta emellanåt...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-04 23:10
@the cameroonians:

Älskar dig cameroonians men visste inte att du var så ytlig av dig :-P..

Mathiue har spelat riktig bra senaste 8 matcher. Kvittar hur han ser ut. Vi ska vara glada och fira honom..
2016-03-04 23:08
@Kröjff:

På tal om näsa och finsmakare Kröjff :-)..

Jag måste berömma dig för din radarsystem för trollar som försöker gå under raderna likt en stealth flygplan. Du vet verkligen hur man exponerar dessa.

Det är inte första gången. Just nu har jag i en *Mariestads Export i handen* Lade ner den för att ge dig en stående ovation.

Well done sir, you did it agian!!!

Finish him Mode!
Barcelona Kröjff
2016-03-04 22:17
@Reymar:

Ja, nog luktar det skämt om ditt inlägg lång väg alltid. Det kan väl näppeligen undgå någon med näsa för nyanser. Finsmakare sväljer inte vad som helst utan spottar ut sörjan istället.
Barcelona the cameroonians
2016-03-04 19:58
Kortare video från träningen idag.

Kul att se Messi inne i mitten av rondon jagandes :P

Mathieu alltså - kan ff inte ta in det faktum att killen är en Barca-spelare....
Känns bara fel att se honom i blaugrana, och då menar jag hur han ser ut och rör sig snarare än hans prestationer.
Barcelona Barcaholic
2016-03-04 18:38
Barcelonistas Di Stefano vann turneringen 5 år i rad och gjorde mål i samtliga 5 finaler. Med sina 49 mål på 58 matcher är han top6 bästa målskyttarna någonsin. Jag tror dom flesta förstår vad han gör på den listan & vi båda vet att du inte hade argumenterat emot om han inte hade spelat för Madrid. Sen tror jag inte tidningen som gjorde listan har i åtanke om under vilken tid man vann turneringen, för då hade nog listan sett helt annorlunda ut.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-04 18:22
Maldini bär vara först på den listan vad Di Stefano och Puskas gör där det vet nog ingen. Messi har 4 cl titlar i modern tid, Di Stefano vann 5 när turneringen var en blåbärs turnering.
Barcelona AndreD
2016-03-04 18:20
Vi kör en veckas vila från forumet pga av ditt språkbruk.//Mod.
Vlom
2016-03-04 17:50
Under dagen, har den franska sporttidningen L'Equipe släppt en lista där man har rangordnat de 100 bästa spelarna genom tiderna som spelat i Champions League och/eller Europacupen. Listan baseras på antal titlar, antal gjorda mål samt antal gjorda matcher. Jag orkar inte namnge varenda spelarna (kolla på länktipset) utan nöjer mig endast att nämna topp 10. 1. Alfredo Di Stéfano 2. Francisco Gento 3. Paolo Maldini 4. Lionel Messi 5. Cristiano Ronaldo 6. Phil Neal 7. Ferenc Puskás 8. Héctor Rial 9. Gerd Müller 10. Raúl González Blanco
Barcelona Reymar
2016-03-04 16:56
@Liunil Masse:

Om du ens var härinne igår så borde du fatta att det var ett sarkastiskt inlägg! Personen som går med nicket 'Visca el Barca' sa att de var bättre att vi förlora mot Rayo för att vinna våra kommande tuffa matcher, hur han tänkte vet inte jag.

Och efter matchen skrev jag dett ovannämnda inlägg för att vara sarkastisk av dennes tänkande inte bara jag utan flera andra skribenter. Så sluta vinkla inlägg eller som du själv säger, hur fan orkar du!!
2016-03-04 16:49
Reymar ?
Barcelona Reymar
2016-03-04 16:46
@Zibarca ~ MESMARizing:

Ser att humorn inte är din starkaste sida.. Självklart var det ett skämt.
Barcelona Gabriel
2016-03-04 16:42
Oherregud. Mikel hade gjort det lika bra som Busi? Va fan.
Barcelona neymar JR
2016-03-04 16:40
Ser Arsenal-swansea i repris, satan vad den tränaren gnäller mycket. En lika stor hycklare som Mourinho men en betydligt större förlorare. Jaja vad han gjorde 2004 är irrelevant 2016.
Barcelona Barclasico
2016-03-04 16:38
@Reymar:

HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAH "Obi Mikel hade gjort de minst lika bra som Busi"
HHAAAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH "om inte bättre" HAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAAAHAH
Barcelona Liunil Masse
2016-03-04 16:07
"Faaaaan!!! Ville att vi skulle förlora idag så att vi skulle vinna våra kommande matcher.. Helvete!!" Bara denna kommentaren från igår bevisar ett o annat. Hur fan orkar man alltså...
Mascherano#14 el Jefecito
2016-03-04 15:56
@Reymar:

Och där lyckades du inte behärska dig tillräckligt längre för att dölja ditt trollande.
Obi Mikel hahaha den var bra!
Barcelona LennyRomario
2016-03-04 15:56
@Reymar:
Först tänkte jag att du driver. Sen insåg jag att du ju har rätt. Mikael är numera ordinarie i tabelltian i PL. Vi snackar absolut världsklass.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-03-04 15:44
[QUOTE=Reymar]Den mest underskattade spelaren någonsin? Som bara kommer fram var 50:e år? Är ni säkra på att ni inte överdriver nu? Obi Mikel hade gjort de minst lika bra som Busi om inte bättre med tanke på att han petat Matic som var hur dominant som helst i fjolåret :D [/QUOTE]Där sluta jag ta dig på allvar. Alla får ha en åsikt, men att jämföra Busquets med Mikel och matic är bara löjligt. Busquets är allt några snäpp bättre än båda dem två. Busquets är bäst i världen på sin position.
Barcelona neymar JR
2016-03-04 15:41
Japp instämmer med kröjff, han är ett Madrid fan. Så mod. Finish him!!!
Barcelona Reymar
2016-03-04 15:38
Den mest underskattade spelaren någonsin? Som bara kommer fram var 50:e år? Är ni säkra på att ni inte överdriver nu?

Obi Mikel hade gjort de minst lika bra som Busi om inte bättre med tanke på att han petat Matic som var hur dominant som helst i fjolåret :D
Barcelona Bossquets
2016-03-04 15:26
Cristiano kommer lämna Madrid därför gör han sig omöjlig. Han har accepterat att han är 31 och skit. Inget jämfört med Messi längre. Pep i city kommer inte han. Kanske Uniteds dumma ledning eller vad jag tror är psg mest villig att köpa loss honom och ge han en lön som han inte förtjänar.
Barcelona Antintrogen
2016-03-04 15:03
Freeyourmind Haha ja, det saftiga skvallret brukar oftast vara på spanska. Det som översätta till engelska brukar ju mest vara övergångar, tränarbyten osv.
2016-03-04 14:41
@Antintrogen:

Tack. Uppskattar det verkligen. Alla härligheter och analyser är fan på spanska sen skyller de på att Pl får mer pengar än La liga. Hur svårt är det för de att åtminstone fixa engsub för resten av världen. Bara för att de härskade i Latinamerika en gång i tiden och majoriteten pratar Spanska där betyder ju inte att resten av världen gör det.
Barcelona Smogen
2016-03-04 14:36
Reymar Asså, du försvarar ditt nick, som Kröjif något oprovocerat hoppade på, med att säga att det inte har något med Madrid att göra. Detta då det är en förkortning av "Rey" och "Neymar" och ingenting annat. Rey, som på spanska betyder kung. Detta som ett fan av ett lag där allt med spanska kungligheter hatas o det grövsta och där ärkerivalerna heter Kungliga (dvs. Real) Madrid. Förstår jag dig rätt nu, eller missuppfattar jag? ps. sorry för detta ämne, du får naturligtvis heta precis vad du vill, blev bara lite nyfiken.
Annons: