/spanien/barcelona/forum/10527.aspx/spanien/barcelona/forum/10527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-11-13 22:57
Undra om Pep vågar spela Montoya mot Milan ifall nu Adriano inte hinner bli spelklar. Alves är som bekant avstängd.

Mer troligt vore väl om el Míster flyttar ut Puyol som högerback varpå el capitá är fullständigt magnifik.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-13 22:54
Sami

Just det ja.. FAN! För jäkla onödigt av Alves att ta det kortet. Särskilt nu. Var väl skrivet i sten att Adriano skulle missa den matchen också bara för att han var tvungen att spela..
,Sami
2011-11-13 22:49
1.70-ligan
Aj inte bra! Då kanske han missar Milan matchen. Glöm inte heller att Alves missar också matchen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-13 22:34
Jaha, då har landslagsuppehållet skördad sitt andra offer. Ny på skadelistan är *trumvirvel* : Adriano!

Helvete...
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-13 22:30
Mojito

"Angående vänsterbackar så rapporterar Sport att Barca kommer scouta Ricardo Rodriguez som till vardags spelar i Zurich. Huruvida han är tänkt att förstärka A- eller B-laget framgår inte."

Det framgick möjligtvis inte var nånstans han spelar på helgerna? ;)
Barcelona Canaletes
2011-11-13 22:29
Snoop Dogg är tydligen Alexis Sanchez brorsa.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-11-13 22:27
:D
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-13 21:24
Shanghai

det är just därför jag inte vill ha honom. att hans originalposition var vänsterytter tyder ju rätt mycket på att hans styrka inte är i defensiven och som jag och många andra har skrivit nu så är en ny dani alves inte att föredra.
men det är en duktig spelare hursomhelst.

annars finns det många andra duktiga vänsterbackar i spanska ligan, typ Felipe och Thiago Carleto (som spelade i Valencia, numera i Santos eller liknande).
Barcelona Barca Barca
2011-11-13 21:10
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Kolla med Niva :P

Ne men jag håller med, att vi behöver ingen ny Dani alves på en vänsterkant. Gärna en fysisk stark vänsterback som kan vara ett hjälpmedel i defensiva fasta situationer.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-11-13 21:02
P. Lahm då ?

http://fcb-news.net/archives/78
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-13 20:58
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Tror du får svårt att hitta någon som har koll på en 19 åring som till vardags spelar i Zurich, eller ptja, det ska väl vara Adam då. Den grabben har fanimej koll på allt.

Vi får väl följa han lite extra i framtiden då =)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-11-13 20:54
Angående vänsterbackar så rapporterar Sport att Barca kommer scouta Ricardo Rodriguez som till vardags spelar i Zurich. Huruvida han är tänkt att förstärka A- eller B-laget framgår inte.

Någon som har koll på denna 19-åring???
Barcelona Larsson1333
2011-11-13 20:44
FInns det några direkta källor att vi är intresserad av Alba eller är det bara taget ur luften? Eftersom alla diskuterar det tänkte jag
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-11-13 20:38
Jordi Alba är mer än välkommen till Barca. Har alltid tyckt att ha är bra sen säsongen 2009-10 plus det är inte hans naturliga position egentligen så gör han det utmärkt som vänsterback.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-11-13 19:43
“Jag spelar hellre “bara” 5 minuter i Barca, än 90 minuter i något annat lag”.

ANDRES INIESTA
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-13 19:35
addeh

Ja men han får ju ändå aldrig speltid som mittback så det är väl bättre än ingenting.
Atlético addeh
2011-11-13 19:33
LAM

Förstår inte riktigt syftet med att använda Fontás som vänsterback istället för exempelvis Planas eller Muniesa som är vana på positionen. Fontás kommer aldrig skörda några framgångar som ytterback ändå.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-13 19:16
1.70-ligan

Vänsterbacken som ska ta över efter Abidal kommer ju inte spela tillsamans med Alves så jättemånga år, då Alves faktiskt är 28 och kanske har fem år till på toppnivå. En spelare som Grimaldo tex skulle ju nog slå igenom i A-laget om 4-5 år, och då är nog inte Alves ordinarie längre.

addeh

Mot tuffare motstånd vill jag inte se Fontás som vänsterback, aldrig i livet, men i lättare matcher så skulle det vara ett bra alternativ om nu Abidal och Adriano inte kan spela, då jag knappt klarar av att se Maxwell på en fotbollssplan längre. Han gjorde helt klart godkänt ifrån sig de få matcher han gjorde på den positionen förra säsongen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-13 19:09
jag tycker faktiskt inte Jordi Alba är en perfekt ersättare för Abidal. Visst är han bra men jag ser ingen anledning med ännu en liten snabb, vänsterback ala Alves, så länge vi har Adriano.

När och om vi köper en vänsterback bör han vara över 180cm och med bra fysik. Enligt mig
Atlético addeh
2011-11-13 19:04
LAM

Om vi av någon anledning inte kunde spela med någon av våra tre vänsterbackar hade jag i ärlighetens namn hellre sett en riktig vänsterback än Fontás på positionen, oavsett motstånd.

Angående Jordi Alba ska vi inte heller glömma bort att det var i Valencia han skolades om till vänsterback. När han spelade i Barcelona var han winger.
Barcelona CuléAK
2011-11-13 19:02
Om man nu bestämmer sig för att köpa någon vänsterback är ju Jordi Alba det bästa möjliga alternativet sett till ålder och talang. Han skulle nog inte kosta skjortan av oss heller. Han skulle nog kunna bidra med en stenhård konkurrens mot Abidal.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-13 18:53
addeh

Jag är medveten om det men det hindrar inte honom från att vara ett alternativ där. Jag tar mycket hellre honom än Maxwell hemma mot tex Getafe. Det han presterade mot Sociedad och någon annan match jag inte kommer igåg vilka vi mötte har inte Maxwell presterat sen förra hösten. Brassen är slut och borde nog återvända till något Serie A-lag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-13 18:46
Det gör ont att höra att Jordi Alba blev dissad av Barca. Vilken perfekt vänsterback som kan ta över Abidal. Men aja, ska väl inte tänka så mycket på det nu. Jag tycker det inte är jättenödvändigt om vi skulle köpa tillbaka honom nu men att ta upp honom från akademin, fan vad bra. Å andra sidan kan man ju aldrig veta hur han hade blommat ut hos oss, inte alls säkert att han hade blivit lika bra som i Valencia.
Barcelona Frodo
2011-11-13 18:38
Ingen ersättare till Maxwell behöver köpas in. Precis som L.A.M Nr 10 säger så tar han bara en onödig plats i truppen. Upp med Montoya som får vara Alves ersättare samtidigt som Adriano får agera Abidals. JDS var en bättre ytterback än Maxwell mot Hospitalet trots att han egentligen är en central mittfältare.

På tal om Jordi Alba är hans bakgrund intressant. Han är katalan och tillhörde vår akademi i 8 år innan han blev dissad för att han var för liten. Det är rätt ironiskt att Barca av alla klubbar nobbar en spelare för att vara för liten.:P
Atlético addeh
2011-11-13 18:33
Fast vi ska också komma ihåg att Fontás inte hade spelat vänsterback innan han i våras blev satt på den positionen. Han är mittback och det är där om någonstans han kommer skörda framgång. Det är bättre att spela med Planas eller Muniesa vid behov av vänsterback i sådana fall.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-13 18:28
Vänsterbacksplatsen är helt okej utan Maxwell. Han tar tyvärr bara onödig plats i truppen den här säsongen. I en lite lättare match tar jag tex hellre Fontás som vänsterback och i en tuffare match Adriano eller Puyol. Detta alltså om Abidal är otillgänglig eller behöver spela mittback. Det går inte att bortse från det faktum att Maxwell är helt onödig i dagsläget, och frågan är om han inte redan var det förra säsongen. Och vi behöver definitivt inte köpa in en reserv, av de anledningarna jag redan påpekat.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-13 18:22
elbraco

Nej Montoya spelar till höger, men det skulle kunna innebära att Adriano endast behöver vikariera på vänstersidan i backlinjen, ifall Montoya flyttas upp. Sen har vi ju även Fontas som an spela VB. Ja, han var faktiskt helt OK där i våras. Även Muniesa fungerar ju. Det finns helt klart alternativ till Maxwell som tredjeval på den positionen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-13 18:21
Taiwo är riktigt duktig. Förstår mig inte på Milan om de vill ersätta honom med Maxwell, det skulle förmodligen vara en av de dummaste bytesaffärerna någonsin. Alltid tyckt nigerianen är sjukt duktig spelare, stark, snabb och bra skott. Väldigt fysisk spelare men ändå grym. Hade många bra säsonger med Marseille där han ofta imponerade på mig.
Barcelona jonas_
2011-11-13 18:15
Stämmer det att gruppettan i CL får spela returmötet i åttondelsfinalen på bortaplan?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-13 18:09
kan montoya spela vänsterback?

att Milan var intresserade av Maxwell var inget jag tyckte var konstigt, tills jag läste att de ville ha honom för att ERSÄTTA Taiwo. Det är ju galet, han räknades ju som en av de bättre vänsterbackarna sedan tidigare. Vill dock inte ha han i Barca.

Tittade på Jordi Alba mot England, han är snabb och bra i offensiven (lyckades stoppa Walcott med sin snabbhet ganska ofta) men han har för många brister i defensiven än så länge, och vi behöver ingen ny Dani Alves. Så länge Jordi Alba inte är 100 i sin defensiv så kan jag räkna upp flera vänsterbackar jag hellre vill se i Barcelona.

Dessutom har en vänsterback i Barca har nästan alltid varit defensivt skolad. Å andra sidan är ju Guardiola mästare på att hitta på nya förändringar i Barca så vem vet?
Annons: