/spanien/barcelona/forum/10524.aspx/spanien/barcelona/forum/10524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Andreas-
2011-10-24 18:59
Tyvärr har väl aldrig Pedro varit något överdrivet bra fotbollsspelare. Han har kämpat mycket och öst in lite mål. När Pedro inte gör mål ser han väldigt medioker nu. Just nu är det ännu värre dock. Grabben kan inte ens slå en passning rätt. Det värsta i allt är att Pedro själv verkar känna att han inte platsar i sällskapet.

David Villa har inte varit något under denna säsong, verkligen inte. Men han har varit bättre än Pedro iaf. Vi får hoppas att Alexis kan få gå skadefri nu och förhoppningsvis komma upp i samma nivå som han hade i Serie A. Då kommer han utan tvekan få spela när det bränner till i CL eller viktiga Ligamatcher Och bidra med något.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-24 18:22
Man måste komma ihåg att varken Villas eller Pedros roller är att glänsa spelmässigt. De ska slita som djur, ta löpningar i djupet, bredda när det behövs och göra en del mål. Det är Messi, Xavi och Iniesta som har mycket tid med bollen i matcherna.

Med det sagt tycker jag ändå en spelare som Pedro behöver bli bättre. Han har gjort en del bra matcher, som på Mestalla mot Valencia, men han måste prestera betydligt jämnare. Villa öppnade säsongen uselt men har kommit igång de 4-5 senaste matcherna. Mot Victoria Plzen gör han det jättebra, och tidigare mot BATE i CL tycker jag han gör en av sina bästa matcher i Barcatröjan. Och sett till målskyttet gör han det bra också, tre såhär långt i CL och några stycken i ligan. Nä, Villa gör en bra säsong hittils.
Barcelona El Messias
2011-10-24 18:17
Tja alla cules,hur tror ni vi spelar imorgon?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-10-24 18:11
Personligen anser jag att det är en enorm skillnad på att dissa en spelare jämfört med att vilja se spelaren i en konkurrenssituation där han kan prestera (ännu) bättre.

Det är lätt hänt att man omedvetet tappar lite fokus och spets om man inte känner flåset från andra, särskilt om man inte har den där absoluta stjärnstatusen.

Mål betyder inte allt, speciellt inte för en forward i Barca. Men man kan inte sitta oberörd när man vet hur mycket mer potential spelaren har än han får ut på planen. Bojan kämpade också...

Och, för den som inte vet, den man älskar agar man också.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-10-24 17:42
Håller med addeh helt angående Villa. Han har ju helt klart varit bättre än Pedro denna säsongen, men det verkar som att det är många som har något emot Villa här av någon konstig anledning. Pedro har varit helt iskall iår medans Villa startat rätt så starkt och kommit in mycket mer i Barcas tiki taka. Men men så som Pep favoriserar Keita gör folket här med Pedro och egna produkter, förstår dock inte varför då båda är lika mycket Barcelona spelare.
Atlético addeh
2011-10-24 17:24
Till skillnad från många av er andra tycker jag Villa öppnat säsongen på ett mycket bra sätt. Trodde Alexis skulle förpassa honom till bänken omgående (något han visserligen kanske hade gjort om han fått vara skadefri), men nu när Villa väl fått spela regelbundet hela tiden tycker jag han gjort det väldigt bra. Det är lätt att något omedvetet bli lite mätt och tappa hunger när man som Villa vunnit allt, men el Guaje har slitit som ett djur varje match och trots allt nätat sju gånger under säsongen.

Pedro kommer nog igång snart. Dessutom är han alltid bra i större matcher.
Barcelona moedinho
2011-10-24 17:09
Barcelona Blaugrana91
2011-10-24 16:26
Barca Barca

Personligen tycker jag Villa har varit väldigt delaktig i spelet den senaste tiden, Villa har väl dessutom spelat fram till något/några av Messis mål i dem senaste matcherna.

Pedro däremot har inte varit i sin bästa form, men det lär vända tids nog.
Barcelona Barca Barca
2011-10-24 16:23
Hetfield

Spelar Sanchez lika bra som han gjorde i Italien och sina första matcher i barca, sitter varken Villa eller Pedro säkra längre. I ärlighetens namn, just nu är både Villa och Pedro mediokra spelare. Messi bär alldeles för tung last i anfallet. Kolla Ronaldo, Di Maria serverade han bollen på läppen. När var det senast Pedro eller Villa gjorde nått sånt?

Bara jag som saknar Samuel Eto'o ? Jag ställer mig frågan, gjorde Samuel Eto'o en dålig match i klubben ?

Edit.
På tal om Euro Talk. Slutat kolla på den pga Borell. Han behöver inte tokhylla barca, men inte spy gala över klubben heller. Jag har portat Euro talk helt. Orkar inte mer med ett sånt program som tar in ett sånt folk som Borell o andra sidan så är Niva och Fjäll extremt duktiga fotbollsexperter.
Barcelona Hetfield
2011-10-24 16:18
Villa (och till viss del Pedro) har blivit alldeles för bekväma och mätta. Villa vet att han är rätt så säker på sin plats pga. att han är den enda renodlade strikern i laget.

Pedro behöver konkurrens för att känna sig säker och vara på topp. Första året han kom in så konkurrerade han med Henry, andra året så hade han Bojan. Man får väl hoppas att när Sanchez kommer tillbaka så sätter det igång lite eld i baken på Pedro, och framförallt Villa. Vi behöver köpa en striker.
Barcelona el Flaco
2011-10-24 16:17
Borell = Sveriges version av Roncero.

Jag har de senaste veckorna valt att inte kolla på Eurotalk eftersom de för det första knappt pratar om den spanska ligan och för det andra så vet de inget om den spanska ligan, något som säkerligen är kopplad till den första punkten. Jag håller mig till Punto Pelota, även om det programmet kan spåra ut med alla enögda madrididstas, men de som deltar brukar sitta inne på bra information och dessutom bjuder de på bra reportage då och då.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-24 16:15
1.70-ligan

Botia hade ju inte varit fel att värva i januari, men iof skulle det kännas onödigt då vi kunde fått honom rätt billigt i sommras och dessutom kommer kunna köpa honom billigt även nästa sommar.

Skulle vi köpa honom i vinter så skulle nog Sporting kräva betydligt mer.

Cahill har jag ingen koll på, men tvivlar på att rykterna om att vi skulle vilja ha honom stämmer.

Vertonghen lär kosta en del men vore helt klart ett bra alternativ.

Sitter och funderrar, borde inte klubben ha kvar en del av transferbudgeten från i sommras, jag menar vi sålde för ungefär €20 MIljoner, detta la man till dem €45 MIljoner vi redan hade, alltså hade vi €65 Miljoner. Vi köpte för €55-58 Miljoner (Om det nu inte stämmer att vi betalde €43 Miljoner för Sanchez), alltså bör det vara ungefär €10 MIljoner kvar? Kan iof hända at man använt dem till andra saker.
Barcelona El Soap
2011-10-24 16:13
Frodo

Kanoute var ju allas hjälte när han gick fram och petade undan bollen för Messi, kan ju bara tänka mig hur det låtit om någon i Barcelona hade gjort så.
Barcelona Sano97
2011-10-24 16:13
Man måste ju bara älska erik Niva, bästa experten i hela barcahatande premier league Sverige !!!!!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-24 16:12
Villa har ju varit rätt bra på sistonde. Han har kämpat och mot Victoria Plzen är han en av de bästa på plan. Pedro däremot, han har knappt uträttat något på hela den här säsongen. Skulle vara bra om han fick känns på bänken ett par matcher. När Sánchez är tillbaka så är Pedro petad, i alla fall tillfälligt. Sen kommer ju även Cesc tillbaks och han har dominerat i anfallet, så Pedro får verkligen börja prestera om han inte vill förlora platsen för gott.
Barcelonistas
2011-10-24 16:01
Frodo

Det handlar inte bara om Eurotalk utan jag skulle vilja säga att alla i stort sett hatar oss/Barcelona just nu. Så fort vi får ett domslut med oss så börjar folk och tjöta om att vi köper domare eller något liknande. Men när vi får felaktiga utvisningar så är det helt ok, eller om motståndaren filmar till sig en straff mot oss så var det för lagets skull.

Folk säger det dom vill höra helt enkelt.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-24 15:55
Här är en liten grejj som bevisar hans äckliga kyla.

Kolla vid 00:50
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-24 15:49
vi BEHÖVER verkligen en mittback i vinter, vi har inte haft ordinarie backlinje sen förra året och Pique börjar gå sönder mer och mer känns det som, och för att kunna utmana om alla titlar spec dom stora så behövs en bra och pålitlig backlinje och inte som Busquets t.ex. mot Milan för det håller inte. Masken är ju mittback för Pep nu och kommer nog inte spela på DM något mer i hans karriär i Barcelona och han är ju den som är mest stabil som faktiskt inte har varit dålig någon match.

En billig bra mittback i vinter TACK, Pep dom måste ju ha tänkt på det iaf hoppas man. Får vi inte någon mittback i vinter så måste klubben köpa en stabil ung och bra mittback som kan gå in direkt i mittlåset med Pique/Masken för Puyol kommer inte spela många matcher nästa år känns det som. Karriären för vårat lejon har börjat dala neråt.

EDIT, Hoppas på Verthongen från Ajax, för det där är en mittbackstyp som Pep gillar fast denna mittback spelar även tufft och har fantastiska brytningar och spelar med ett sjukt lugn och har riktigt fina fötter. En blandning utav Pique och Puyol.
Barcelona Frodo
2011-10-24 15:49
Jag börjar bli riktigt trött på Barcahatet i Eurotalk. Borell börjar jiddra om att vi förfördelades med en straff och får det att låta som att vi alltid får straffar till vår undsättning. Det faktum att det var en helt korrekt straff samt att vi blivit blåsta på 7-8 straffar den här säsongen verkar ha undgått honom men det passar ju hans agenda att inte nämna det.

Sen spekulerar man om rasism från Cesc sida trots att både Cesc och Kanoute dementerat det. Att de är medvetna om dementin men inte bekräftar det tydligt lämnar ju diskussionen öppen. John Terrys påstådda rasism nämndes det däremot inte något om förrän Niva tog upp det i pausen (vilket de flesta kommer att missa).

Har man inte alla kort på borden ska man inte döma någon (läs Suarez vs Evra). Har man dementier och dessutom saknar några som helst belägg ska det inte ens tas upp.

Men det har ju blivit populärt att anklaga spelare i Barca för rasism, religionsfientlighet och liknande i Sverige. Man börjar bli trött på bullshit som kan förstöra folks rykten.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-10-24 15:48
Rambla~

Håller med ang Puyol.
Han ville ju sluta rean efter VM, men övertalades då att fortsätta.
Det blir ju inte bättre när VDB insisterar på att matcha halvskadade spelare i meningslösa landskamper.
Så dåligt med ersättare har inte Spanien, även om mittbackpositionrna är de med minst konkurrens.

Men Barca får lida för att VDB använder samma typ av spelidé. Då kan man inte matcha träben som Albiol liksom...

En annan sak;
Pedro och Villa behöver verkligen känna av lite konkurrens igen, och det är underbara nyheter att Alexis kan vara tillbaka på bänken redan mot Mallorca.
Skulle vara bra om Ineista spelade ytter i morgon och någon av dem bänkades, bara för sakens skull.
Barcelonistas
2011-10-24 15:46
Senor Grande Pep

Det som är störande är att dom hela tiden försöker blunda för hur bra vi är.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-24 15:44
vilken stabil mittback finns tillänglig i januari då? Cahill är väl den enda jag kan komma på typ. Samtidigt vet man inte om t.ex Ajax hade kunnat hålla kvar Vertonghen om barca visar ett seriöst intresse.

Men jag tror inte vi värvar i vinter. Skulle möjligen vara om någon blir långtidsskadad eller om Maxwell säljs. Maxwell om för övrigt har varit stabil det lilla han har spelat i år.
Real Madrid HataBarca
2011-10-24 15:19
mm
Barcelona Rambla~
2011-10-24 15:11
Seriöst Pep, värva in en stabil mittback inom det snaraste. Det här håller inte med två ordinarie mittbackar som inte klarar av att hålla sig friska. Puyol borde verkligen tänka till ordentligt när det gäller det här med landslagsspel.
,Sami
2011-10-24 14:55
Benfica vill köpa Maxwell.
Barcelona Katalano
2011-10-24 14:54
Underbart att Alexis kommer tillbaka till träning. Synd att det tar sån tid att komma tillbaka i bra kondition och form bara.
,Sami
2011-10-24 14:43
Bra nyheter där:) Då är Sanchez med nu på lördag mot Mallorca.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-24 14:37
Här kommer bra nyheter gällade Alexis. :)

Injured on 10 September in Anoeta, where he suffered a hamstring rupture in his right leg, Alexis Sanchez will return to training with FC Barcelona in Wednesday's session.[sport] #fcblive
Atlético addeh
2011-10-24 14:25
Sami

Alexis har tränat individuellt och kommer inte till spel mot Granada. Det är fortfarande väldigt oklart exakt när chilenaren kommer vara redo för spel igen.

Abbe

Kul för både Cuenca & Montoya. Kanske dags att ge den sistnämnde chansen från start? Bättre läge går ju knappast att få.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-10-24 14:13
Hoppas vi sätter dit los Putos i el clasico, och hoppas det inte blir nån tjafs, inget jävla wrestling från deras sida så att såna som busquets inte behöver överdriva. Slår vi de då, som vi gjorde med la manitan, hoppas de håller käften för gott då! Jävla parasiter alla Mourinho anhängare är
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: