/spanien/barcelona/forum/10523.aspx/spanien/barcelona/forum/10523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S91
2011-10-25 12:51
,Sami

Har också en sån hunch! Det känns inte fel denna gång dock med tanke på att det kanske är La Ligas svagaste lag, fast med tanke på att Granada har tagit poängen på hemmaplan så kan det bli jobbigt med den uppställningen.
,Sami
2011-10-25 12:26
Har en känsla att Pep kommer spela idag 3-4-3.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-25 12:04
anledningen till att Yaya lämnade var ju inte pga något sportsligt plan. Hade han bara haft en annan agent och själv accepterat bänken ibland, hade han fortfarande varit en nyttig spelare med sin fysik och mångsidighet
Grace/Wastelands
2011-10-25 11:57
För att Busquets var bättre på allt för Barcelonas spelsystem. Och han hade inte en agent som gnällde på Pep stup i ett.

Angående snacket om ett landslag utan Barca/Real spelare. Då får ni även plocka bort Mata som är en Madrid-produkt.

Men om snacket är att Madrid eller Barcelonas bråk skulle påverka landslaget skall man väl bara plocka bort den ena klubbens spelare och inte båda?
Grace/Wastelands
2011-10-25 11:55
För att Busquets var bättre på allt för Barcelonas spelsystem. Och han hade inte en agent som gnällde på Pep stup i ett.
Barcelonistas
2011-10-25 11:49
XAVI16

Sista året i Barcelona så var Yaya Toure fullständigt bedrövlig. Han kladde för mycket på bollen och stannade upp spelet, medans Busquets släppte alltid bollen på ett tillslag till Xavi och Iniesta. Spelet gick och går mycket snabbare med Busquets som pivote.
Barcelona XAVI6
2011-10-25 11:46
Fan vad jag gillade yaya toure och gillar honom ännu mer när han lämnade barca. För att i varje uttalande har han endast goda ord om sin forna club. Han var en stor härlig karaktär som skulle passat i dagens barcelona. Undrar varför pep inte gav honom speltiden han ville ha för det handla aldrig om pengar för honom när det gällde barca. Eller kan det vara yaya som behövde ha mer tålamod.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona XAVI6
2011-10-25 11:18
Problemet med mr Lundh och resten av europeiska länder speciellt i väst europa och särkillt i norden. Är att de har ingen aning att mer än en club betyder mycket mer än vad klubben vill få sig själv att framstå. De förstår inte att katalanska folkets politiska, nationalistiska självständighet stog mot en diktator än gång i tiden med fc barcelona som fäste. Därför är barca mer än en club!!!!! Men hur ska man förstå det om man ser fotboll som ett nöje bara. Utan några politiska motstridigheter i ens liv eller land! Förvisso är det skönt att ha ett land utan sådana motstridigheter som Sverige. Därför är jag en hängiven barca supporter för att jag kan relatera till historian som KURD.
Barcelona Frodo
2011-10-25 08:49
Är det bara jag som tycker att klubben sköter pressmeddelanden och liknande på ett dåligt sätt?

Ta exempelvis hur Cesc sköter saker och ting. När någon engelsk tidning hittade på falska citat om att han sagt något negativt om Arsenal dementerade han det omedelbart på twitter, stämde tidningen och skänkte sedan pengarna till välgörenhet. När han råkade ha en katalansk självständighetsflagga på sig efter vinsten i europeiska supercupen bad han i efterhand om ursäkt till de som tog illa vid sig. Häromdan var han snabb med att dementera alla rasistanklagelserna på twitter.

Cesc verkar vara väldigt mån om sin image och verkar aktivt motarbeta falska rykten som kan skada honom. Frågan är varför klubben inte gör det åt spelarna istället? De övriga spelarna i truppen verkar inte vara medvetna om allt som skrivs i media så man kan ju tycka att klubben ska skydda deras image då det även går ut över klubben också.

Ta exempelvis alla falska citat som engelsk media kokade ihop om våra spelare förra sommaren. Hur ska Xavi veta vad som står i engelska tidningar? När det väl kom till klubbens kännedom så gick man endast ut med en liten kommuniké där man dementerade många av de påhittade intervjuerna.

När Cope kom med sina anklagelser om doping gjorde man likadant. Man gick ut med en dementi på klubbens hemsida och hotade om att ta radiostationen till rätten. Man borde ha stämt de precis som man borde ha stämt de engelska tidningarna. Det känns oprofessionellt från klubbens pressavdelning och även de högsta hönsen att man inte bättre värnar om klubbens image.

Tar man och jämför med många andra toppklubbar så tar de det mycket mer seriöst. Liverpool gick exempelvis omedelbart ut med en dementi (läs Suarez vs Evra) och jag känner rent spontant att många klubbar gör jobbet åt sina spelare.

Spelarna orkar säkert inte bry sig om rykten och jag kan tänka mig att majoriteten försöker isolera sig från allt nonsens. Däremot tycker jag att klubben ska gå hårt mot sådant som kan förstöra spelarnas rykten. Just nu får jag intrycket att klubben förväntar sig att folk är tillräckligt intelligenta för att räkna ihop ett plus ett. Det är där problemet ligger. Majoriteten är korkade och vet nästintill ingenting om källkritik. När dessutom madridpressen är villiga att gå hur långt som helst för att ta ner Barcelona så borde man förstå att det krävs lite mer jobb från klubbens sida.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-25 06:01
Skandal att inte Busquets är med. Ävem Valdés borde platsa bland de 50 bästa spelarna. De här två är några av världens bästa på sina positioner. Vilka andra målvakter är med på listan? Antar att det är Casillas och kanske Neuer. Målvakter brukar ju inte få så mycket uppmärksamhet. Men Busquets borde verkligen vara med, den mest komplette pivoten i världen. Han har varit helt fantastisk på våren och även i början av det här året. På Wembley var han en av de bästa.
Barcelona Blaugrana80
2011-10-25 01:21
Lundh är bara så pinsam herregud! Bevisar bara hans kunskaper när han lägger ut en sånt artikel som en 10 åring skrivit till han, killen kan inte vara mer än 10 år.. Seriöst man skämms hur vissa så kallade Barca fans beter sig iblanda..man ser det ibland här inne också.. Skit i vad folk säger om Barca. Vad Barca än gör så blir det fel i vår kära svenska land.. Bitterheten och avundsjukan är stor
,Sami
2011-10-25 00:54
Kolla vad Olof Lundh har fått för mejl av ett Barca fan.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-25 00:06
Pep.G

Där har du länk, MD skriver att dem imorgon kommer prestera vilka alla 50 är om jag förstod det hela rätt.
Barcelonistas
2011-10-24 23:54
Mycket sevärt klipp, kolla länk.
Atlético addeh
2011-10-24 23:48
Puyol har ju knappt spelat det här året så att han vore nominerad till världens 50 bästa spelare vore inte särskilt rättvist. Valdés & Busquets är annars två spelare som borde platsa där, och det med råge.

1.70

Det är fortfarande inte FIFA som utser vinnarna. Journalister, förbundskaptener och landslagskaptener röstar också.
Barcelonistas
2011-10-24 23:34
Pep.G

Här kan du se nomineringen.

Länktips!.
Barcelona Pep.G
2011-10-24 23:08
Blaugrana91

Har du en länk på det ? Riktigt sjukt i sånna fall !!
Barcelonistas
2011-10-24 22:53
1.70

Skulle även vilja lägga till Busquets på listan. Jag tycker han har varit riktigt bra framför allt föra säsongen där han var en riktig gigant på mittfältet.

Valdes-Pedro-Busquets är tre spelare som verkligen förtjänar att vara med på listan. Puyol har ju haft bättre säsonger bakom sig, föra säsongen var han mest skadad, medans Busquets var skadefri hela säsongen och en stor bidragande faktor till att det gick så bra för oss i ligan och CL.
Barcelonistas
2011-10-24 22:50
Eluc

Kolla Ed.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-24 22:41
Fantastiskt med nio barca spelare bland topp 50. Än mer fantastiskt och anmärkningsvärt är det att 6 av dessa är fostrade i La Masia. Värmer gott i barcahjärtat :) Haha, tänk om topp tre blir därifrån även i år. Nej, det kan väl inte FIFA med att göra...

En spelare på listan jag saknar är dock Valdes! Han har varit så bra så pass länge nu att det är dags för honom att få lite mer cred. Han förtjänar det. En av världens absolut bästa på sin position och det finns ingen annan målvakt som jag för några pengar vi världen skulle vilja byta honom mot.
Barcelona Éluc
2011-10-24 22:22
Vart ser man hela listan?
Barcelonistas
2011-10-24 22:19
Blaugrana91

Pedro saknar jag dock på listan en utav våra viktigaste spelare föra säsongen. Öppnade målskyttet i Cl finalen samt semifinalen mot Real Madrid på Camp Nou. Att Pedro inte är nominerad ser jag som ett jävla skämt..

Barcelona Blaugrana91
2011-10-24 22:15
9 of the 50 FIFA Ballon d'Or nominees this year are Barcelona players: Alves, Pique, Puyol, Abidal, Xavi, Iniesta, Cesc, Messi, Villa [md]

Inte illa. :)
Barcelona Pep_Guardiola
2011-10-24 22:07
kross mot Granada 4-0 (Messi x 2, Villa x 2)!

jag har ett antal matchtröjor över som jag släpper för bra pris:

Barcelona Hemma 2011/12 #10 MESSI (S, M, L, XL)
Barcelona Hemma 2011/12 #9 ALEXIS (M, L)
Barcelona Borta 2011/12 #10 MESSI (M)
Barcelona Borta 2011/12 utan tryck (XL)

maila beb3000@hotmail.com om ni är intresserade
Barcelona El Nino Maravilla
2011-10-24 22:06
Mojito & Gonzalez_Barca

Tack för tipsen :).

Har ett svårt val här, funderar antingen på se matchen 19 februari i CN mot Valencia eller El Clasico i CN. Men det är så långt kvar till El Clasico så jag tror inte jag orkar vänta, dessutom är ju priserna lite dyrare och att det känns ganska svårt att få tag på biljetterna till den matchen. Till Valencia matchen ska det dock inte vara något problem :).
Barcelona Cataloniaboy
2011-10-24 22:02
Då gör man en comeback återigen här på forumet. Har självklart dock läst här dagligen. :-) Gonzalez/ haha, ser man på. Har också bott på det hotellet vid två tillfällen, senast i somras. Ett mycket bra hotell som sagt!
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-24 22:01
21S

Älgen går galant. Jo, det vore kul med ett PL-anfall, men tänk tanken att Villa och Silva får spela ihop som i Valencia. Spaniens trupp är galet bred, det finns så oerhört mycket kvalitetsspelare så det inte är klokt. Enrique är nog värd chansen, men tror nog att det är smartare att satsa på Alba, han har potential att bli bra mycket bättre än Enrique på sikt.

Kul grej om Enrique, han är fostrad i Levantes ungdomsakademi och B-lag innan han gick till Valencia.
Barcelonistas
2011-10-24 21:51
Vad ska vi med Cavani till? Vi behöver inte fler anfallare vi har redan Sanchez-Cesc och Afellay. Det enda som möjligtvis behövs är en mb då Puyol går sönder efter varje match i stort sett..
Barcelonistas
2011-10-24 21:48
så många madridistas är besatta med Barcelona, herregud dom har diskuterat Barcelona i 2 dagar nu i Puertan....
21S
2011-10-24 21:34
Dubbel...

Annons: