/spanien/barcelona/forum/10519.aspx/spanien/barcelona/forum/10519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2011-10-25 22:25
"Valdés utökade också sitt rekord som nu är på 697 matcher utan ett insläppt mål."

Damn, that's goooood.
Barcelonistas
2011-10-25 22:24
Självklart kan Guardiola rotera lite då och då med spelare som Pedro och Villa tex. Men att rotera spelare som är den största bidragande faktorn till att vårat spel flyter på är inte bra. Jag syftar självklart på mittfältet, vafan gjorde Iniesta idag på bänken? Eller föra matchen där Busquets bänkades. Rotation är ok men verkligen inte så att vi varje match måste rotera på mittfältet. Som ni ser så stör det balansen i spelet.

Men låt oss blicka framåt, det viktiga idag var 3 poäng.
Barcelona Éluc
2011-10-25 22:23
Alltså, formsvackor händer alla lag. Pep har ingenting att göra med det dåliga spelet ikväll. Visserligen var laget ute på planen inte det bästa, men nog fan ska vi spela ut Granada alla dagar i veckan och göra minst 3 mål. Alla offensiva spelare såg fullständigt ointresserade ut av att spela fotboll och verkligen ingenting stämde. Förhoppningsvis är Pedros skada nu inte speciellt allvarlig samtidigt som Sánchez med största sannolikhet får klartecken för spel innan lördagens match.

På tal om lördagens match blir det stream igen, då Canal+ väljer att visa 2 hockeymatcher på 5 olika kanaler. Jävla jubelidioter.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-25 22:22
Pedros sena i foten är uttänjd. Imorgon får vi vidare rapporter på hur länge han blir borta..
Barcelona koon
2011-10-25 22:22
Rambla:
Jag har satt pengar på att han kommer att blomma ut och dominera i Europa den här säsongen, han har inte tid att sitta på bänken :)
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:21
Abbe.

Varför är man inte förvånad? Yaya kan skita ner sig. :P
Barcelona Thiago Next no.1 - MESSI FOTBOLLSGUDEN!
2011-10-25 22:21
addeh

Det här var en riktigt dålig match, men matchen mot R. Sociedad var nog snäppet sämre. Sociedad förde spelet emellanåt, vilket säger en hel del.
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:20
koon

Vilade i kväll. Kan han nog ha behövt, han har ju startat nästan i varje match annars.
Barcelona Abbe.
Guardiola svarar upp på Yaya Tourés påståenden om att han blev ignorerad av katalanen.

Pep säger att Yaya gick till Laporta och bad om att få lämna medan han själv försökta övertala honom att stanna i klubben.
Barcelona II Barça II
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

"Vi kan säga att varenda match där vi spelar dåligt är likt Rijkaard."

Tycker att du överdriver där, Rijkaard tog hem CL och ligan. Visst det gick dåligt sista året, men det var ju inte bara hans fel.
Barcelona koon
2011-10-25 22:18
Thiago gjorde en grym försäsong, var en av de bästa.
En bra säsongsinledning.
Vart är han nu?
Barcelona 1.70-ligan
Frodo

Tycker Cuenca får godkänt också, tillsammans med Busquets. Egentligen kan man inte klaga på backlinjen heller. Det mest oroväckande är att de som ska göra skillnaden, inte gör det.. då ser vårt spel ut så här även om det i grunden sitter någorlunda som det ska.

Men nu deppar vi inte mer! Vi vann och i helgen är den en ny match. Tror inte det kommer se ut så här då igen.

Och en sak till - kan alla sluta klaga på att Pep roterar? Förut roterade han för lite. Aldrig är ni nöjda ;)
Barcelona Rambla~
Vissa av er verkar inte fatta att spelarna måste vilas ibland eller åtminstone inte spela 90 tuffa minuter. Fattar ni inte att några är tillbaka från skador (Maxwell och Cesc tex)? Ja även Adriano har varit lite skadad därför var det bra att han fick vila i kväll. Försäsongen var ingen höjdare så istället får spelare nu försöka ta i fatt den träning och fysik de inte lyckades skaffa sig under försäsongen. Det gäller vissa spelare.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
Messi and Alves have lost 55% of the balls tonight vs Granada. #fcblive
Barcelona El Nino Maravilla
Amen kom igen den här matchen roterade faktiskt inte Pep så mycket. Visst fick Cuenca hoppa in istället för Villa och visst var han bedrövlig idag men dom andra spelarna var det inget fel på. Försvaret höll nollan finns inget och klaga på där. Mittfält med Xavi Busquets och Fabregas är hur bra som helst och sen var det bara Villa som saknades där uppe för det ska vara MVP. Problemet var väl att alla de offensiva spelarna förutom Xavi var totalt ointresserade av att ens spela matchen, det är där Guardiola gör fel som inte tar tag i det i halvtid så laget får en boost.

Älskar Mascheranos presspel vid slutsekunderna, kändes lite som en signal till de offensiva spelarna att ''Såhär pressar man'' och inte kollar på efter man tappat bollen (Messi).
Barcelona el Maestro!
2011-10-25 22:17
Visca_Barca:

Ursäkta mig, men kan du vara snäll och skicka ett mail till Pep? Han kanske lyssnar. Det kan ju hända:-).
Atlético addeh
2011-10-25 22:16
Just nu sitter jag bara och hoppas att Pedros skada inte är allvarlig. Cuenca lär nog få en hel del speltid framöver om det visar sig att den lille kanariern blir borta ett tag.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-25 22:16
Barcelonistas.

Ja, vi har klarat oss med nöd och näppe. Xavi hade problem med sin akilleshäl nästan hela säsongen, Puyol var borta i nästan fyra månader. Och lägg till kval till EM och VM, klubb-vm och ännu en säsong där vi ska tävla i alla turneringar.

Vi måste hålla spelarna fräscha nu. Xavi är inte helt återställd och det ser man när han byts ut. Puyol är en gåta han också. Vi har gått på skador på flera spelare tidigt in på säsongen.
Barcelona Visca_Barca
2011-10-25 22:15
Ibland blir man så förbannad på PEP .
Varför roterar han så mycket ? varför inte ha de bästa på plan?`
Allt stämmer inte och det är skandal att vi vinner 0-1 mot ett lag som Granada .Och sen vafan gör iniesta på kanten ? låt han spela bredvid XAVI för helvete PEP.
Barcelona NoGo™
2011-10-25 22:14
Messi and Alves have lost 55% of the balls tonight vs Granada. #fcblive

Braa...
Atlético addeh
Vi gjorde troligen säsongens sämsta insats, men jag är ändå nöjd. Vi gör jobbet och tar tre poäng, samtidigt som defensiven ser fortsatt stabil ut - även fast Piqué & Puyol saknas.

Något skrämmande att vi har så svårt att göra mål, men i den här matchen skapade vi inte särskilt mycket. Jag är helt övertygad om att allt kommer släppa inom kort. Ikväll var det viktigaste tre friska poäng.
Barcelona Rambla~
Barcelonistas

Du verkar inte fatta, han måste rotera i det här läget av säsongen. Det finns spelare, Pique, Puyol för att nämna några, som fortfarande inte är tillräckligt tränade för 90 min spel. Han kan inte låta vissa spela varje minut, som han faktiskt gör med tex Messi och Xavi. Även de två borde roteras lite.
Barcelonistas
2011-10-25 22:13
Aa men hur förklarar du då tidigare säsonger? Vi har alltid haft en tunn trupp under Guardiola, och vi har klarat oss alldeles utmärkt.
Barcelona Blaugrana91
2011-10-25 22:13
Som sagt man kan kritisera Barca idag och det ska man göra, för det var verkligen inte något bra spel, men samtidigt så spelade Granda pinsamt fegt, är så trött på lag som ställer upp med 10 man i eget straffområde och väntar på vad vi ska göra, jag menar det är inte kul för oss som kollar på matchen och jag tror knappast att det är kul för Barca att spela mot såna lag, säger inte att det är anledningen till att spelet såg ut som det gjorde, men nog fan var det en bidragande faktor.

Visst förstår att Granada inte har offensvia kvalitéer att spela på något annat sätt mot ett lag som Barca, men någon måtta får det väl vara? Dem ligger under med 1-0, men fortsätter att spela med 10 man framför mål, i det läget har dem inget att förlora, satsa lite då, det gör ju också att det öppnar upp sig lite för oss.

Kollar man på hur många lag som spelar mot oss så ställer nästan alla lag upp 10 spelare framför eget mål och väntar. Detta leder till att vi har svårt att komma till många avslut.
Men när dem möter Real så verkar många tro att dem kan utmana offensvit, t.ex. Malaga, Espanyol, Zaragoza, Betis, Rayo, alla dessa lag har försökt spela offensivt mot Real och hur har det gått? överkörda.
Det är jäkligt sällan man ser dem mindre lagen parkera bussen framför mål när dem möter Real, det enda laget jag tror gjort det är Levante och Racing och hur gick det för Real där, jo förlust och kryss.

Tycker det är konstigt som sagt.
Barcelona Frodo
2011-10-25 22:12
Det här var den sämsta matchen Messi någonsin gjort. Inte ens som 16-åring gjorde han sämre matcher än dagens. Han må ha missat en straff senast men han spelade okej och hade fina intentioner i alla fall. Idag såg han seg och viljelös ut, tappade boll och jobbade inte i presspelet.

Han må ha spelat 60-70 matcher per säsong de senaste åren men förr eller senare kommer han att åka på pumpen om han inte är villig att vila. Idag kändes hans löpsteg fruktansvärt tunga.

Nu var det 3 säkra poäng där Granada inte hotade oss men samtidigt hotade vi inte heller dem.

Det enda positiva var Busquets insats. Han visade upp fina fötter och en enorm kampvilja som man endast ser hos Puyol. Han må vara hatad hos alla andra fans men när det blåser snålt är han den förste efter Puyol som jag vill ha på plan.
Barcelona Rambla~
Nej, vi är faktiskt obesegrade tro det eller ej. Vad fan lipar vi för? :P
Barcelona NoGo™
el Maestro! , Rambla~

Ja vi kan väl räkna med det, skönt att ingen var brutet iaf.
Barcelonistas
2011-10-25 22:11
Rambla

Ja men rotation i detta läge är inte bra för oss. Laget har inte ens hittat balansen riktigt och Guardiola håller på att rotera som en galning. Och inte nog med det så kör han nån jävla ny formation som vi klart och tydligt ser inte funkar alls.

Ingen rotation tack, kör så mycket det går med ordinarie elva som det bara går.
Barcelona Rambla~
2011-10-25 22:10
NoGo™

Bra nyheter trots allt. Så länge det inte är några ligament som brustit. Nu får han vila några veckor. Det kan nog Pedro behöva och rehaba sig i form.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-10-25 22:09
Hetfield.

Jag förstår vad du menar, men det laget som Guardiola ställde på banan ska slå Granada på bortaplan. Spelare har kommit tillbaka från skador och spelare spelar halvskadade.

Om det var likt Rijkaard eller inte vet jag inte vad jag ska svara. Vi kan säga att varenda match där vi spelar dåligt är likt Rijkaard. Vi ligger fortfarande väl till i alla turneringar och vi har inte förlorat en enda match väl?

Vi har viktiga månader framför oss. Milan i Champions League (avgörande match som ger oss antingen första eller andra platsen), El Clasico och klubb-VM.

Detta är nödvändigt, anser jag. Det är inte pga rotationerna som spelet låser fast sig ibland. Jag tvivlar inte en sekund på dessa spelare. De vet vad som måste göras.
Annons: