/spanien/barcelona/forum/10517.aspx/spanien/barcelona/forum/10517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-26 19:47
Har inga förhoppningar för att Real ska tappa poäng idag. Med den formen de för tillfället har går de inte på någon mina hemma på Bernabeu
,Sami
2011-10-26 19:39
Har en stark känsla idag att Real kommer spela lika idag. Hoppas!
Barcelonistas
2011-10-26 19:29
Sen är jag trött på att höra att det låter på vissa som Barcelona är det enda laget i världen som filmar, så fort Barca gör det är det fruktansvärt enligt vissa, seriöst finns massa andra lag där det filmas också, men ältas det i FK europa? Nej knappast. Det är tydligen okej för vilket annat lag som helst att filma, men när Barca gör det är det hemskt…

Får Barcelona en fördel i någon match av en domare så har man mutat domaren, får något annat lag en fördel samtidigt som Barcelona får något emot sig så är det inget konstigt, enligt vissa.

Jag tycker det är väldigt patetiskt.

Känns som att många är så avundsjuka på Barcelonas framgångar och dominans så att dem verkligen vill hata klubben och då tar man till vilka anledningar som helst för att göra det i brist på annat, att några av spelarna filmar, vilket massor med andra spelare gör i andra lag också eller så skyller man på att Barca får fördelar trots att massa andra lag också får fördelar.

Läs resten i Olofs blogg...

Barcelona comprende
2011-10-26 19:27
Precis tatuerat in mes que un club på biecepsen :d
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2011-10-26 19:21
Läs Faris meddelande, det är så jävla sant.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-26 19:20
Orkar egentligen inte med att snacka värvningar nu då det känns allt annat än troligt att det blir någon sådan i januari, men både SPORT och MD skriver att barca vill värva Walcott i vinter... hahah!
Barcelona Barcelona!
2011-10-26 19:07
Visst, nu när du säger det så är det klart att "Filosofen" inte hade klarat av Balotelli , haha. Men grym är han iallafall.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-10-26 18:07
Säg fan inte ni är seriösa nu, Balotelli? Han har varit bra i 4-5 matcher och nu vill ni värva honom. Har alla redan glömt vilka attityds problem killen har, och Guardiola är inte precis mästaren med såna personer (Zlatan, Eto'o m.m.).
Förstår inte varför vi ska värva offensivt när det är en mittback som behövs, finns dessutom inte många bättre på marknaden än dom som vi redan har.
Barcelona Barcelona!
2011-10-26 18:01
Värva Balotelli!
Dräglar när jag tänker på Balotelli , Messi , Villa. OMG
Barcelona Hetfield
2011-10-26 17:51
elbraco & DM1982

Det är inte många som är så snabba när de är så stora och rätt så tunga, dessutom är Balotelli riktigt snabb med tanke på hans roll i laget.

Attitydsmässigt...nja, jag tycker inte att han är så "dålig" mentalt. I Inter så blev han hånad match efter match av fansen, dessutom så hade han en tränare som vände ryggen och lät honom få ta skitet (Mourinho) och som aldrig gav honom det tålamodet han behövde, då Mourinho behövde vinna titlar och inte utveckla talanger. Han har ju visat den här säsongen att han har börjat ta steget till att bli en stjärna, inte bara fotbollsmässigt, men han har även utvecklats mentalt. Han får oförtjänt mycket skit för hans attityd, jag gillar den.

Eluc

Cavani är ju klockrent, men jag gillar fortfarande Balotelli.
Barcelonistas
2011-10-26 17:35
Vi alla vet vad Villarreal kan göra när dom spelar på topp. Visst deras nuvarande form är ingen vidare förtillfället men jag tror att det vänder för deras del ikväll. Efter den pinsamma 0-3 hemma mot Levante så tror jag spelarna i Villarreal kommer göra en fläckfri insats ikväll.

Real Madrid är just nu i riktigt bra form men samtidigt så måste jag ifråga sätta motståndarnas taktik mot Real. Att spela så naivt försvarspel och ha en sådan usel taktik mot Real där dom flesta lagen spelar med en högbacklinje då är det klart att dom åker på 3-4-0. Dom flesta matcher jag sett med Real så har motståndarna alltid haft för långa avstånd mellan lagdelarna, därför har Real haft det så jävla enkelt.

Jag ser det framför mig, Villarreal kommer överraska Real ikväll.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-26 17:21
Om Balotelli hade varit lite mer av en krigare och lite kvickare (alá Lavezzi) plus en helt annan attityd så hade jag velat ha honom. Tyvärr tror jag ärligt talat att Baloo är för korkad för att bli en superstjärna. Han har inget spelsinne och ska man spela på ytterpositionen så kan man inte bara köra på mål hela tiden.

Som striker hade han säker varit perfekt - i Eto'os roll till exempel. Om Messi hade flyttat ut på kanten igen som vi såg för första gången på länge förförra matchen så hade han varit bra där men 1. som sagt så har han fel attityd och 2. han är inte bäst där. Ska vi ha en ren striker kan vi lika gärna pröjsa för Cavani (NEJ Hetfield. INGEN Cavanidiskussion nu ;)).
Barcelona DM1982
2011-10-26 17:12
Hetfield

Balotelli är en mycket bra spelare helt klart men hans attityd är helt fel för Barcelona.

Jag skulle gärna utveckla mitt svar men fjanten i Sevilla-red har lagt en ip-spärr på mig. Pallar inte skriva mer från telefonen.
Barcelona Éluc
2011-10-26 17:08
Kasta inte bort 300 kronor sådär. Rayo hade större chans att ta poäng på Santiago Bernabéu än vad Villarreal har ikväll.
Barcelonistas
2011-10-26 17:06
Tror nog att Villarreal idag kommer fixa ett kryss idag borta mot Real Madrid. Visst deras form är inte den bästa men jag tror hela laget ikväll kommer tända till.

Bet365

Real Madrid - Villarreal = Kryss

Insats 300 kr, vinst 2100 kr :).
Barcelona Éluc
2011-10-26 16:40
Hetfield

Nu vet jag inte riktigt varför han inte vill se Balotelli i Barca, men jag kan tänka mig att det beror på Marios beteende både på och utanför planen. Han behöver nog mognas i sitt spel för att kunna spela i klubbar som historiskt sett är betydligt större än City. Dessutom tror jag inte Guardiola är rätt man att coacha en spelare av Marios personlighet för tillfället. Å andra sidan kanske han skulle bli mer ödmjuk av sig om han nu skulle köpas in till Barca.

Sportsligt sett hade Balotelli dock varit lite av en dröm för mig att få hit honom, då han besitter enorma kvalitéer på plan och som dessutom är väldigt ung. Vi får helt enkelt se hur han utvecklas både som fotbollsspelare med kanske framförallt som person, huruvida han växer upp och lär sig ta ansvar innan en övergång till Barca faktiskt kan bli aktuell. Jag tror dock Cavani är en spelare som prioriteras före av Pep, i alla fall i dagsläget.
Barcelona Hetfield
2011-10-26 16:34
DM1982

Sent svar, men varför vill du inte se Balotelli i Barcelona?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-26 16:20
eller hur. Udinese och Napoli är ju helt utan konkurrens Italiens två sexigaste lag...men vad gör man inte för Ibras skull..
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-26 16:12
Rättigheterna har dom ju, men Zlatanismen den är fan total. De kunde ju visa Zlatan i en kanal och Udinese-Napoli i en annan. Jävligt irriterande.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-26 16:07
toppmatchen Udinese - Napoli idag och tv11 visar Milan - Parma och tv4sport visar... NADA.

slutsats: Zlatanismen är total och tv4sport är antingen dumma i huvudet eller fattiga som inte har råd med rättigheterna.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-10-26 15:36
OT

Haha han skrattar fint. :D
,Sami
2011-10-26 15:31
addeh
Hahaha Sanchez in on FIRE!!!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-10-26 15:29
Hoppas att Levante vinner idag håller tummarna så hårt och ska följa dem så noggrant. Real Sociedad är inget lag att leka med och vi alla vet vad dem är kapabla till.

Antagonisterna då ? som vanligt det kommer att bli The Santiago Bernabeu Massacre. Vem kan stoppa Híguain, Cristiano, Benzema, di Maria med flera alla är så förbannat starka och bra.
Atlético addeh
2011-10-26 15:09
Cesc: "Alexis is a pain! He's asking the whole day 'Can I train? Can I play? Can I?!' (laughs) People have to stop him, he's very motivated"
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-26 15:03
Beckenbauer har några fina citat om Barca för artikeln.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2011-10-26 14:42
Jag är ingen läkare, men sånna här typer av skador tror jag det är bättre att han spelas in försiktigt speciellt i Sanchez fall då han är en explosiv spelartyp. Men visst låter det bra ifall han hoppar in mot Mallorca o hinner komma med i målprotokolet:P
Atlético addeh
2011-10-26 14:34
1.70

Håller med dig, inte värt att jäkta fram något. Är han helt frisk och Pep anser han redo för några minuter, fine, jag är inte den som blir missnöjd. I annat fall tycker jag man borde vänta lite.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-26 14:07
addeh

förutom att det vore kul för dig så hoppas jag inte Alexis spelar på lördag. I alla fall inte mer än ett par minuter. Lika bra att vara försiktiga ett tag till
Atlético addeh
2011-10-26 13:25
Sköna nyheter angående Alexis. Känns dock tveksamt om han fått grönt ljus till spel på lördag, men det går alltid hoppas.
Barcelona Barca Barca
2011-10-26 13:00
Fantastiska nyheter!!!
Annons: