/spanien/barcelona/forum/10512.aspx/spanien/barcelona/forum/10512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2011-10-28 18:26
Har han inte varit kass hittils då?

Utifrån det som förväntade sig av honom har ju utan tvivel uppflyttningen av Fontás visat sig vara kass. Hade han varit bra/bättre hade han fått spela, det får han inte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 18:02
elbraco

Men du sa att han varit kass hittils. Det var det jag reagera på, han har ju inte fått så många chanser. Nej, han har inte varit bra, men just därför att han bara fått spela en match. Vi får helt enkelt vänta med att bedömma honom tills vi fått se 2-3 matcher till.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-28 17:47
Pep håller med mig.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-28 17:44
Golden Barca & L.A.M nr 10

Okej, och på vilka grunder kan ni bevisa motsatsen då?
Fontas har spelat en match. Han var relativt dålig. Förutom den matchen har han inte fått spela alls utan istället har Guardiola valt att spela med både vänsterbackar (abidal) och mittfältare (sergio, mascherano, keita) som mittback istället för Fontas.

L.A.M, du skriver att han inte är i dålig form eftersom han bara har spelat en match, och det stämmer ju men isåfall är det väl mer än hans form som är dålig eftersom han inte får spela någorlunda regelbundet?

Jag har inte sagt att Fontas är evigt dömd till att vara en dålig eller medioker spelare, jag tror han har potential då backar ofta blommar ut i senare åldrar, däremot verkar det ha varit ett dåligt val att flytta upp honom redan nu.
Barcelona älskabarcelona
2011-10-28 17:39
Cuule * Thiago Alcantara
Hemsidan som du länka igår säljer bara fejkade skor . Se t.ex Nike Vapor superlfy . Sulan är helt gjord av plast målat svart och vit . Det är verkligen inte kolfiber ! Köp inget från den hemsidan .
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 17:37
elbraco

Han har spelat en match. Hur den än slutade så spelar det ingen roll, man är ändå inte i dålig form. Jag tycker det är dåligt av Pep att inte spela honom mer, han behöver mycket speltid just nu.
Barcelona Golden Barca
2011-10-28 17:22
Andreu Fontas är kass skrivs i ett inlägg nedan. Intressant påstående ty Guardiola har lyft upp honom i A laget och då är man inte kass det är ett som är säkert. Fontas får träna med gruppen och kommer inom kort vara mera redo för spel.

Thiago Silva sitter på ett kontrakt till 2016 med Milan och kan med fördel stanna i Italien. Skriver man ett 5 års kontrakt med Milan har man inga ambitioner alls. Och spelare utan ambitioner behövs inte i FC Barcelona.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 17:09
denyo

Man är inte körd i botten som 27-åring, nej. Men man är som du säger på toppen av karriären, och jag vill ha en mittback för minst tio år framöver, om någon ska köpas. Jag vet att han är en världsklassback, tycker han är den bästa tillsamans med Piqué och Vidic. Gör det honom till en spelare jag vill se i Barca? Inte nödvändigtvis. Det finns väldigt många grymma spelare i världen men bara för det vill jag inte ha honom till Barca.

Usch, jag hatar verkligen silly season-snack. Säsongen har bara gått två månader och vi snackar redan värvningar.
Barcelona Denyo ©
2011-10-28 16:52
L.A.M Nr 10

du får det att låta som att man är körd i botten vid 27 årsåldern.
det är snarare att en spelare är i sin prime då!

han är dessutom en världsklass back, så jag fattar inte varför du winar om att han är för dyr och onödig att satsa på. sådanna backar växer inte på träden!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-28 16:45
Tycker det är rent ut sagt för jävligt att Alexis måste åka med Chile och spela landskamp innan han ens har spelat en minut med Barca efter skadan.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-10-28 16:25
CUULEEEE

Jag har själv beställt några grässkor och de bra kvalite , för att kosta 600 kr

kan skicka bilder
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-10-28 16:10
Man kan inte annat än att kalla tjejen världens bästa flickvän när hon ger mig 5 dagar i Barcelona + match biljett som 21-årspresent! Vi åker 28 nov, helt underbart!
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-10-28 15:49
Cuule * Thiago Alcantara

Hur gick det med skorna ?
Barcelona g23s
2011-10-28 15:41
Cuule * Thiago Alcantara

"The only injured players are now Pedro, Ibrahim Afellay and Alexis Sánchez. The Chilean is also well on the road to recovery and was able to join in with some of today’s training exercises."
,Sami
2011-10-28 15:41
Cuule * Thiago Alcantara
Sanchez kommer inte vara med imorgon mot Mallorca. Han kommer istället vara med när Barca möter Bilboa borta. Och ni som har tv10 kanalen så visar dom Barcas Cl match på tv10 nu på tisdag.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2011-10-28 15:35
Något nytt om sanchez ??
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-28 15:17
tror inte det stämmer men visst kan man hoppas.

Om det nu ligger minsta lilla sanning i det kan man ju tycka att det var synd att vi inte fick sålt Zlatan för mer ön 240 milj... Då hade ju Milan haft ännu svårare att betala. Men ärligt talat, varför skulle de sälja sin bäste spelare för att ha råd med ibra? Kanske för att gjort är gjort med Z och Silva kan ge dem pengar
Barcelona XAVI6
2011-10-28 14:56
Yes hoppas att det stämmer då :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BB-Barceloneta
2011-10-28 14:54
Det här med Zlatan dealen kom ju som en gåva från himlen! Skulle det stämma är det ju grymt!
,Sami
2011-10-28 14:51
Milan have problems to pay Ibrahimovic's 24M transfer fee. Barcelona could offer a deal on defender Thiago Silva to solve the situation [as]

Hoppas det stämmer!!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-28 14:39
Milan have problems to pay Ibrahimovic's 24M transfer fee. Barcelona could offer a deal on defender Thiago Silva to solve the situation [as]

L.A.M

att han bara har spelat en tävlingsmatch samtidigt som han inte har varit skadad säger väl ganska mycket om hans form?
Alla våra defensiva mittfältare, inklusive Keita, går ju i princip före som mittback.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 14:26
Det är ett bra pris. Men bara för att en spelare är jättebra och ganska billig så vill jag inte ha honom till Barca. Thiago Silva är en grym back men jag tycker inte vi är så jätteberoende av honom.

elbraco

Fontás har spelat en tävlingsmatch och du säger att han varit kass. Även om han var gans dålig den matchen så måste han få mer speltid, det tror jag alla är överens om.
Barcelona XAVI6
2011-10-28 14:26
Med vår nuvarande form kommer det bli ganska darrig mot bilbao.
,Sami
2011-10-28 14:15
Sanchez kommer inte vara med imorgon mot Mallorca. Han kommer istället vara med när Barca möter Bilboa borta.
Barcelona Abbe.
2011-10-28 12:14
Gerard Romero på RAC1 meddelar att Jonathan Soriano har fått el alta medica! Oerhört bra nyheter för B-laget, som vunnit de två senaste matcherna men ändå inlett ligaspelet ganska taskigt.

Ska väl även tillägga att Carles Puyol och Gerard Piqué har fått klartecken till spel från läkarteamet den här morgonen. Skadeläget börjar ljusna rejält.
Grace/Wastelands
2011-10-28 11:40
30m euro för en världsback i 27 års åldern kan väl ingen på allvar tycka är dyrt?

Håller han i 5 år vilket han garanterat gör om han inte skadar sig så är priset på honom typ 6m euro per säsong.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-28 11:18
Fontas är ju kass. Hittills.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-28 10:11
men att barca inte gör någon värvning nästa sommar känns högst otroligt. Och du måste väl hålla med om att backlinjen är den lagdel som isåfall bör prioriteras?
Abidal och Puyol blir inte yngre, Fontas och Bartra är ännu inte redo att axla deras mantlar. En värvning av Thiago Silva skulle lösa upp många frågetecken och dessutom ge laget lite nytt blod - vilket behövs inför varje säsong
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 09:43
Jag tycker Abidal och Mascherano gör det så bra som mittbackar att ett köp av ännu en mittback absolut inte är nödvändigt. Dessutom finns det många påväg upp, Fontás som förhoppningsvis får mer speltid ju längre säsongen går, Muniesa och den jag tror mest på, Bartra. Jag hade till nästa säsong flyttat upp Bartra, satsa på honom och Fontás och tills någon av dem är mogna att ta en plats i startelvan, ha Mascherano som starter. Om talangerna misslyckas så kan man kolla på köp då.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-28 09:27
jag har inte direkt hymlat om att Thiago Silva är min absoluta önskevärvning nästa sommar. Han må vara dyr men vi får fanimej bra valuta för pengarna. Och vi behöver inte förstärka nån annanstans än i defensiven. Mittältet och anfallet ser redan tokstarkt ur, dessutom är flera riktigt spännande namn påväg uppåt. Rafinha, Deulofeu, Roberto, Samper - och nu närmast Isaac Cuenca.

Köper vi endast Thiago Silva nästa sommar (förutsatt att ingen viktig lämmar) är jag jättenöjd... Blir det istället Hummels, sakho eller Botia kommer jag heller inte att klaga. Då kanske vi kan lyxa till det med en andremålvakt eller VB också
Annons: