/spanien/barcelona/forum/1051.aspx/spanien/barcelona/forum/1051.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2016-08-18 00:14
[QUOTE=Andresito]Ardas löpningar och Messis passningar är en magnifik kombo [/QUOTE] Påminner om när Fàbregas spelade i laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-08-18 00:13
Väldigt snyggt av först André Gomes och sen Dignes inlägg. Älskar våra nyförvärv, äntligen har vi inte bara en bra startelva utan en skit bra trupp.
Barcelona Vampíro
Haha Leo! Rom 2009 vibbar.
Barcelona Blaugrana91
Messi!!
Barcelona enkos
Varför spelar vi liga match redan om två dagar på lördag och inte söndag när det efter det är en veckas vila ????
Barcelona Felix-Forca Barca!
2016-08-18 00:12
In med Samper nu, tack. Det är här han borde få spela....
Barcelona Andresito
Ardas löpningar och Messis passningar är en magnifik kombo
Barcelona Mido
Digne vilken lirare vi fick, visste inget om honom innan,, men wow
Barcelona Vampíro
2016-08-18 00:11
Vilken passning av Messi! Synd där av Arda.
Barcelona Smogen
2016-08-18 00:10
[QUOTE=Smogen]Enkos..... Helt rätt som vanligt. Sett över två matcher borde det stå 5-5 nu. Bara ren jäkla tur att vi leder mötet med 5-0. Bara tur.... [/QUOTE] Enkos Förlåt. Vi borde naturligtvis ligga under med 4-5 och inget annat.
Barcelona Smogen
2016-08-18 00:08
[QUOTE=enkos]Vi har nu släppt må ganska mål under försäsongen. Celtic 1 Leicester 2 Liverpool 4 Samdoria 2 och Sevilla har skapat så många chanser att vi borde ha släppt 5 i de två matcher vi spelat. Inte bra alls och en del att fundera när bättre lag kommer på andra sidan. [/QUOTE] Enkos..... Helt rätt som vanligt. Sett över två matcher borde det stå 5-5 nu. Bara ren jäkla tur att vi leder mötet med 5-0. Bara tur....
Barcelona Vampíro
2016-08-18 00:07
Ska han stanna så är det lika bra att han får trycka dit ett par bollar och höja självförtroendet speciellt efter det hemska EM:et.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-18 00:05
Ardaaaaa haha BEAST
Barcelona Rambla~
Ardas pris stiger hela tiden nu. Undrar om de lyssnar på bud?
Barcelona FCB_Messi
Barcelonista In your face .......
Barcelona Gabriel
Oj, trodde den touchade först men såg på reprisen att det var en helt ren träff. Snyggt som fan!
Barcelona Andresito
Snyggt!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-08-18 00:04
@El Pistolero #9:

Den där taktikern har alla lag använd. När Barca's mittfält var som bäst kvittade om de markerade Busi. Xavi kom ner. Blev Xavi markerad tog han med sig spelaren ut ur mittfältet medan BUsi drog den andra ner till försvaret.

Direkt efter kom Iniesta eller Messi. Det va jävla rörelse och klass.

Nu har vi bara Iniesta och Busi där inne.

Barcelona Gabriel
Härligt för Ardas självförtroende.
Barcelona Vampíro
Haha Arda!
Barcelona Andresito
2016-08-18 00:03
Titta på Ardas rörelser. Den friheten att kunna röra sig över hela offensiva planhalvan har han inte som central mittfältare. Hans stora nackdel är att hans löpsteg inte är det bästa, men löpningarna är rätta och vältajmade. Kreativiteten finns där även om vi inte fick se den så ofta förra säsongen.

Att han skulle ha värvats in som kämpe/krigare snarare än en bolltrollare och problemlösare stämmer verkligen inte.
Barcelona neymar JR
2016-08-18 00:03
Någon som har någon bra stream?
Barcelona enkos
2016-08-18 00:02
Vi har nu släppt må ganska mål under försäsongen.
Celtic 1
Leicester 2
Liverpool 4
Samdoria 2
och Sevilla har skapat så många chanser att vi borde ha släppt 5 i de två matcher vi spelat.
Inte bra alls och en del att fundera när bättre lag kommer på andra sidan.
Barcelona FCB_Messi
2016-08-18 00:01
Busquets har varit skit för att D.suarez har varit halvlekens sämsta och hjälper inte till ett dugg. Mascherano har varit skit för att Vidal springer runt som en yr höna. Munir har varit skit, för att han är skit.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-18 00:00
[QUOTE=Andresito]Inte konstigt med tanke på elvan vi ställer upp med. Det är rutinerat (Bravo, Masche, Busi, Messi) blandat med nya lirare och spelare som haft en väldigt svår föregående säsong (Vidal, Arda, Munir). Det är självklart att spelet inte är felfritt, men det ser onekligen ljust ut när maskineriet väl blir inoljat. [/QUOTE] Har inte med spelarna o göra, utan systemet som har stora problem mot lag som pressar högt o man man markerar Busquets. Inget nytt att det ser ut så.
Barcelona Skurhink
2016-08-18 00:00
Arda ska ha cred faktiskt! Sett pigg ut och löpt bra i 2mstcher! Denis gav en fin injektion i första mötet men idag är han vilse, han har inte hittat rätt i matchen och spelar för svårt i fel lägen! Någon som är sugen på Paco?
Barcelona Andresito
2016-08-17 23:57
@enkos:

Inte konstigt med tanke på elvan vi ställer upp med. Det är rutinerat (Bravo, Masche, Busi, Messi) blandat med nya lirare och spelare som haft en väldigt svår föregående säsong (Vidal, Arda, Munir). Det är självklart att spelet inte är felfritt, men det ser onekligen ljust ut när maskineriet väl blir inoljat.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-08-17 23:57
Vill verkligen inte starta Valdes vs Bravo diskussion men jag känner mig tvungen att visa uppskattning för Bravo.

Stället att skriva en lång kärleksbrev så säger jag så här.

Jag har aldrig känt mig trygg med Valdes så som jag kände för Bravo i målburen. Jag älskar fortfarande Valdes för allt han har gjort för Barca.

Men tryggheten och pondusen Bravo strålar fanns inte hos Valdes. Minns att jag brukar svettas ihjäl mig varje gång det var hörnor och frisparkar. Så länge bollen kom upp i luften.

Älskar Stegen med. Men han har inte den där pondusen än. Det kommer nog med åren.

Om jag fick bestämma skulle jag vilja ha båda målvakterna kvar. Varför inte skifta på dem så att Stegen står nu i ligan medan Bravo får stå i Cl och copan?

Hur som helst, om Man C köper honom ska de få betala. De har kopierat hela Barca utan några kostnader, Oljeschejkerna har råd.
Barcelona Barcadinho.
2016-08-17 23:56
Gabriel.

Jag tror att Alba kommer skärpa sig nu mer. Han är en bättre spelare än Digne om han bara vill, men bra med komkurrens, skärpning eller sitta på bänken.
Barcelona Barcelonistas
2016-08-17 23:56
Hur har Arda varit bra? Fullständigt värdelös. Han passar inte in i Barcelonas sätt att spela.
Annons: