/spanien/barcelona/forum/10500.aspx/spanien/barcelona/forum/10500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-21 17:07
Jaha, då missar även Silvio matchen mot Real. Sedan tidigare finns Falcao på skadelistan. Någon mer än jag som börjar bli vääldigt trött på det här? Händer ju för fan varenda lag som ska möta Madrid
Barcelona Hetfield
2011-11-21 16:49
Hur stor chans är det att Zlatan helt plötsligt "skadar" sig?
Atlético addeh
2011-11-21 16:44
Håller helt med Abbe. Thiago skall vara given bredvid Xavi på onsdag. Om Cesc överhuvudtaget skall spela är det som släpande anfallare. Han har inte klickat alls tillsammans med Xavi när dem har bildat innermittfältsduo och båda är väldigt lika i sina spelstilar. Risken att det blir för stillastående är väldigt stor.

Thiago rakt in på Iniestas lite mer offensivare roll där han får gå iväg på egna räder hade varit perfekt.
Barcelona Andreas V.V - "Pagar"
2011-11-21 16:43
Stark dömer i vår favör! .. så det är bra!

; )
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-11-21 16:41
Kan inte släppa detta, solklar hands!
Barcelona Abbe.
2011-11-21 16:36
Thiago är given i min startelva mot Milan nu när Iniesta är definitivt borta. Precis som Hyder var inne på tidigare så behövs det någon individuellt initiativtagande mittfältare på banan. Xavi och Cesc har tillsammans inte visat sig vara särskilt effektivt. Flytta upp den sistnämnde centralt i anfallet och peta ut Messi på en kant.
,Sami
2011-11-21 16:31
Det sägs att Robinho kommer inte spela matchen och Pato kommer ta hans plats från start.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-21 16:25
Hoppas verkligen inte att vi spelar 3backslinje. Milan kommer kontra sönder oss då. Kontringsspel = Pato i sitt esse.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MVP - 2011
2011-11-21 16:22
Ser att många sätter Cesc som anfallare inför milan matchen? Han ska vara mittfältare och inget annat. Vi har Messi, Villa och Sanchez på topp och det räcker
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-21 16:19
Stark är ett välkänt namn. Han har dömt CL flera gånger och brukar vara bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-11-21 16:02
Hur länge är Iniesta borta?
Barcelona Mascherano
2011-11-21 16:01
Domaren som kommer döma matchen på onsdag heter Wolfgang Stark.
Barcelona Capitan Puyi
2011-11-21 15:53
Dill - Busquets startelva är den jag hoppas mest på. Backlinjen är stabil nog hålla tillbaka Milans anfall och vi har gott om kreativitet på mittfältet och anfallet. Det är viktigt att Thiago visar sin klass den här matchen för Iniestas frånvaro är ett rejält avbräck.

Sen så tycket jag absolut inte att Sanches ska starta. Dels för att man inte vet säkert om han är redo för 90 minuter men mest för att han ska kunna slängas in för att vända en match eller ännu bättre kriga sönder deras trötta försvar vid en uddamålsledning. Han har spelat mot de förr så det ska han nog kunna greja.

Keita kan bli en viktig kugge den här matchen och jag vill gärna ha han som ett alternativ på bänken istället för start. Han kan komma in istället för Thiago eller Cesc om vi ska försvar en ledning. Milans mittfält kommer inte orka hela vägen så även om vi byter ut en kreativ spelare i förmån för Keita så har vi fortfarande bra mittfältare på plan samtidigt som vi kan kötta mera.

Vi ska greja det här.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-11-21 15:53
Man kan tycka vad man vill om KFF:s Henrik Rydström men när han recenserar Zlatans bok (se länk) så lyfter han fram några ganska intressant synpunkter, bland annat:

"När Zlatan vrålade på Guardiola och fick det där utbrottet i omklädningsrummet svarade Guardiola med…att inte säga någonting. Det bevisade hur feg Guardiola var, enligt Zlatan. Men när den svenska landslagsledningen konfronterade Zlatan med uppgifterna att han, Chippen och Olof Mellberg hade brutit mot gruppens regler är det Zlatan som sitter tyst och inte säger någonting. Och då är det plötsligt helt rätt metod. Lagerbäck och de andra blev nervösa och stirriga, berättar Zlatan. ”Min tystnad rubbade balansen. Jag fick övertaget.”
Guardiolas tystnad var tecken på feghet, Zlatans egen tystnad visade på övertag."
Barcelona Hetfield
2011-11-21 15:52
Valdes
Pique-Puyol-Mascherano
----------Busquets--------
------Xavi--------Thiago
-------------Cesc-------
---Messi-----Villa------Sanchez (vem annars?)

Så ska det se ut. Milan har inget bra kantspel och de spelar väldigt centrerat, så det ska räcka med en trebackslinje. Villa och Cesc ska byta plats rätt så ofta och turas om att fiska i straffområdet. Messi och Sanchez ska dra förbi sina spelare på kanten, och slå in bollar på Cesc och Villa som ständigt söker djupledsbollar.
Barcelona den närkingska älgen
2011-11-21 15:52
Frodo

Det mest troliga är väl att Puyol spelar högerback. Varken Zambrotta eller Antonini hotar ju så värst mycket framåt.
Barcelona Siempre Barça
2011-11-21 15:45
är inte Adrinho klar för spel mot milan ???????
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-21 15:44
Alexis bör starta nu när vi tappat en som kan göra sin gubbe i Iniesta
Barcelona Mascherano
2011-11-21 15:44
Fabregas och Xavi kan inte spela bredvid varandra. Det går skit då!
Barcelona Hyder
2011-11-21 15:30
Vad som än händer ber jag till övre makter att Xavi och Cesc inte spelar bredvid varandra på mitten. Det är nu som Thiago hade varit helt perfekt att sätta bredvid Xavi och flytta upp Cesc till anfallet. Det blir alldeles för statiskt och brist på kreativa, kvicka inlöpningar från mitten annars. Thiago kan absolut bidra med en sådan sak. Messí, Cesc och Villa däruppe och jag är glad.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-11-21 15:29
Cesc lär starta antingen som mittfältare eller anfallare. Skulle vara roliaste att se han och Messi i fria roller med Thiago, Busquets och Xavi bakom. Sedan tycker jag att Sánchez bör starta. Vill få igång honom inna El Clasico. Villa måste också få speltid, vem va dem som än startar så vill jag ha ett byet runt 60 min.
Barcelona Frodo
2011-11-21 15:10
Jag förstår inte varför Pep har vilat Iniesta så mycket. Precis som Messi så brukar Iniesta lyckas hålla sig skadefri ju mer han spelar. Just den senaste matchen förstår jag att han vilades med tanke på Milan men jag tycker överlag att det varit alldeles för mycket roteringar. Just Iniesta är en spelare som hade behövts mot Milan då de spelar väldigt centrerat.

Sen undrar jag varför Montoya inte har tagits ut till truppen. Alves är avstängd och Adriano skadad så det är märkligt att Pep inte tar med sig en enda renodlad högerback. Allt tyder på en trebackslinje mot Milan.
Barcelona Dill - Busquets!!
2011-11-21 14:44
Hoppas ändå på Busquets från start.

Puyol-Masch-Pique-Abidal
Xavi-Busquets-Thiago
Messi-Cesc-Villa
Barcelona SamMajid
2011-11-21 14:31
Sami

Förmodligen gör han det efterssom Milan är väldigt fysiska och Keita är bra mot fysiska lag, det såg man under Iniestas frånvaro i CL semi-finalen mot Real Madrid på Bernabeu förra sesongen då Keita skötte mittfältet galant.
Barcelona 1.70-ligan
2011-11-21 14:23
som vanligt denna säsongen har vi otur med många skador vid fel tillälle... Fan också! Hade väl räckt med alves o adriano. Iniesta utgick ju skadad senast mot Milan också och nu slipper de alltså honom igen. Tror vi hade vunnit med honom på plan i september och han kanske är skillnaden på onsdag igen.

Vet att vi har bra spelare ändå, men Iniesta är så viktigt. Oersättlig. Vår viktigaste spelare efter Messi enligt mig. Och nu hade han nästan varit extra viktig, i och med att alves/adriano saknas. Då hade det annars varit tillfälle att köra på en trebacklsinje på onsdag och istället göra utrymme för så många klasspelare på mitten som möjligt. Hade velat se oss briljera med Cesc, xavi, Thiago o Iniesta samtidigt.
Vet inte riktigt hur vi ska spela nu? Varken Cesc eller Thiago är en Iniestatyp. Thiago har dock lite samma lir i sig, men det var länge sen han spelade i den rollen sist.
,Sami
2011-11-21 13:48
Har en känsla att Pep kommer starta med Keita.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2011-11-21 13:44
En fågel viskade i mitt öra att mittfältet/anfallet kommer formeras på följande sätt på onsdag.

---------------Sergio--------------
---Xavi-----------------Thiago--
------------Cesc-----------------
---Messi-----------Villa---------
Barcelona Hetfield
2011-11-21 13:38
Jag tror att Messi kommer att få spela på högerkanten, där kan han lätt slå sig förbi Antonini (ingen större bedrift). Cesc lär spela centralt och vänta på djupledsbollar från just Messi.

Milans mittfält är otroligt segt, om man bara lyckas ha bra passningsspel så är de värdelösa utan boll. Man ska dock vara försiktig när det gäller t.ex: Boateng eller Seedorf.

Barcelona SamMajid
2011-11-21 13:33
Den närkligaste älgen

Kolla sport.es, där står det att Iniesta missar matchen mot Milan.
Barcelona SamMajid
2011-11-21 13:32
knoxx

Barca har allt, ingen behöver oroa sig, Cesc klarar denhär matchen lätt, han har mött svårare utmaningar och har även rätt egenskaper för att lyfta upp mittfältet, han har även gjort flera assister än Xavi och denhär sesongen är det han som har gjort flest assister till Messi, det enda som skulle ge oss anledningar till att oroa oss vore om Messi skadade sig.
Annons: