/spanien/barcelona/forum/1050.aspx/spanien/barcelona/forum/1050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 00:17
Arsenal spelmässigt bättre? Förklara gärna nu Hur du menar? Vi hade mycket mer boll än Arsenal + att vi skapade betydligt fler chanser. Nämn en sak som Arsenal va bättre än oss på? Hur kan man vara bättre spelmässigt när man har mycket mindre bollinnehav samt att man skapat mindre chanser än sina motståndare?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-04-04 00:03
@Visca el Barca 17:

Jag kan nämna många matcher under 2016 där motståndaren varit spelmässigt bättre än oss där vi vunnit med fett tur:

Levante borta
Las Palmas borta
Bilbao hemma (cupen)
Atletico hemma
Sevilla hemma
Arsenal hemma
Malaga borta

Finns säkert någon enstaka till som jag glömt. Men ja, vi förlora ju aldrig dessa matcher så vi har varit fantastiska eller hur?
Barcelona enkos
2016-04-03 23:54
Davids3

Ingen trodde att De gea hade problem men men.. så jag är på riktig. är du det ?
Barcelona Davids3
2016-04-03 23:53
enkos

Har man synfel, får man ej träff på bollen i sådana lägen. Men han kanske bara hade tur..

https://www.youtube.com/watch?v=72Fst4Rezas
https://www.youtube.com/watch?v=TzuBtidJCxo
https://www.youtube.com/watch?v=_YzPqiASaDA
https://www.youtube.com/watch?v=DIS_z2ZUPl4
Barcelona Davids3
2016-04-03 23:41
@enkos:

Är du på riktigt ?
Barcelona Stright outa Barca
2016-04-03 23:35
Synd med förlust igår. men tänker inte klaga på nån i laget. Det har laget har gett mig så mycket glädje genom åren att nån förlust och här och där bara stärker min kärlek till FCB.
Barcelona enkos
2016-04-03 23:33
När de Gea kom till United brukade han göra flera tavlor något som senare visade att klubben upptäckte synfel jos honom. Efter operationen har han varit strålande. Jag har funderat om Suarez lider av liknande problem då han allt för ofta missar att träffa bollar som tex igår när han missar hela bollen. .?
Barcelona enkos
2016-04-03 23:12
@wallmannen:
Valencia, Gijon och Espanyol hemma kvar Sociedad, Betis, Deportivo och Granada borta. Av de 7 har Barca råd med 2 förluster och fem segrar och ändå bli mästare samtidigt som konkurrenter vinner alla sina egna matcher med full pott på 21 poäng. Edit. Bäst placerade av våra återstående motståndare är Sociedad på plats 10.
Barcelona wallmannen
2016-04-03 23:04
Blev givetvis rejält besviken när Real tog ledningen, men sen övergick känslan bara till ett "jaha, det var det". Allt bara rann av mig som teflon. Sen fick jag tvångstankar och började räkna ut hur många poäng Barca måste ta på sina återstående matcher för att bli mästare. Tar de femton poäng till blir det garanterat mästare.
Barcelona enkos
2016-04-03 22:57
Nu är vi inne i avgörande på alla fronter även om ligan är i hamn. Men jag är också en av dem som tycker att Mesdi borde bänkas, även Neymar och Suarez typ var fjärde match så att de inser att de bara inte kan promenera på plan och uppträda arrogant och nonchalant. Suarez visst kämpar som en vilde men missar enormt mycket medan Neymar och Messi en del matcher tänker på något annat än fotbollen och har en del att lära av en viss Ronaldo som i varje match ger 100% och därför vinner skytteligan år efter år. Men från nästa säsong vill jag se MSN bänkas alltså så de kommer tillbaka på plan mer hungriga och med rätt inställning. . Det har aldrig varit bra att inse att man är given i startelvan och göra som man vill.
Barcelona Gabriel
2016-04-03 22:57
Ber om ursäkt för alla stav/ordfel. Blir aldrig bra när man skriver via IPhonen men skitsamma.
Barcelona Gabriel
2016-04-03 22:56
Kan fortfarande inte släppa förlusten. En av de jobbigaste el clasico förluster jag varit med om pga att förlusten enbart berodde på oss själva och den usla inställning. Real Madrid är ju helt värdelösa och att förlora mot dem är rent ut sagt pinsamt. Det är en mediokert fotbollslag med superstjärnor och istället för att tycka dit dem rejält och påminna dem om att de suger så gav vi dem istället en rejäl moral boost inför deras slutspurt av CL. De mötet liksom Wolfsburg och det skulle fan inte förvåna mig om de går hela vägen till final med den flyt de ständigt har. Jag vet inte om jag är galen eller bara bortskämd men personligen kommer jag inte kunna njuta av en trippel på samma sätt som förra säsongen om vi inte mötet Real Madrid på vägen först och tar revansch för så uselt som det såg ut igår vill jag helst bara glömma så fort som möjligt och det kommer jag inte kunna göra om vi inte revanscherar oss mot dem. Vill att vi börjar gasa på nu. Det räcker med halvdana insatser med lök inställning och "sparande". Vi alla vet att vi har en högre växel än alla lag i Europa när vi väljer att ställa in den och for crying out loud, det är dags att sätta in den växeln nu. Vi befinner oss i April, det är ca 2 månader kvar. Jag vill ha en rejäl forcering från samtliga spelare i 8-10 veckor i sträck nu. Det ska dom fan klara av med tanke på hur jävla slött det sett ut hela 2016 pga att man "sparat och vilat sig". Gasen i botten!
Barcelona wallmannen
2016-04-03 22:55
Lägg pengarna i madrassen.. Jag tycker att vi ska avhålla oss från att diskutera skatteregler och eventuella motiv för att starta offshorebolag.. Eller vänta!, Har alla deklarerat? Fick mina papper förra veckan. Behöver tips för...host... avdrag... Förlåt, var bara tvungen...
Barcelona Coach Pep.
2016-04-03 22:55
Missnöjespolitikerna på Les Rambles använder enskilda spelare som måltavlor och pysventiler så fort det går dåligt, för att lätta på sin butthurtness. Lite som när en tyrann skyller sina tillkortakommanden på sina undersåtar och väljer ut syndabockar lite på måfå. Det är Messi som inte springer, Mathieu som ska sparkas eller Arda Turan som bör hängas för att han inte räddar ett Barca med svansen mellan benen på 15 minuter.

Dessa småpåvar snöar bekvämt in sig på sin handplockade hackkyckling och dissekerar den tills ångesten dämpat sig. När det gäller att utvidga perspektivet, identifiera högre systemfel och stå för förlusten som en man förvandlas samma självutnämnda experttyckare plötsligt till huvudlösa kycklingar och springer runt i cirklar.

Snälla rara fanboys, denna förlust är 50 % Luis Enriques inkompetens fel, och 50 % ett imploderande Barcas fel. Inte valfritt hatobjekt. Kritisera gärna konstruktivt, men begå inte synder som att överföra för mycket skuld på Messi och påstå att han är en latmask. Var är respekten? Det är nästan så att man tycker att moderatorerna skall anstifta en ny lag; d.v.s. att all form av nedgradering och ovärdigt beteende mot Messi bör straffas med spärr. Vi kan helt enkelt inte tolerera minsta antydan till illvilligt beteende mot en så pass övermänsklig höghet och profet som Messi. Men det är ju bara jag. ;D
Barcelona enkos
2016-04-03 22:47
@neymar JR:

Islands statsminister är inte från öst Europa. Finns massor i Sverige också som sagt som Nordea hjälpt till.. så jag tror inte att många varit medvetna om att gömma pengar utan mer lägga de på säker plats då det varit ekonomi katastrof kring bankerna där folk förlorat mycket pengar. många banker har gått i konkurs och dagens banker har en insättning garanti på ynka 500 000 kr. Vem vågar alltså spara enorma summor i dagens banker?
Barcelona Frodo
2016-04-03 22:46
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag lägger inte ord i din mun. Du kritiserade honom i våras och du har gjort det under två års tid (under pågående match, halvtid och efter slutsignal) så fort laget haft lite motvind. Jag har aldrig hävdat att du velat sälja honom. Jag finner det bara lustigt att du anser att du är balanserad i din kritik mot honom. Det är även hyckleri från din sida att be mig att inte lägga ord i din mun (vilket jag inte gjort) samtidigt som du själv gör det genom att hävda att jag inte skulle tillåta någon kritik mot Messi.

Ja, Messi springer alltid minst i laget. Han har gjort det i ca 5 år nu. Jag önskade redan för 5 år sen att han skulle ta 10-15 extra offensiva maxlöpningar per match. Sen dess har vi radat upp massvis med titlar så jag har helt enkelt accepterat läget som det är. De flesta inser att hans nytta överväger hans brister med rejäl marginal. Ja, förutom din eminenta fotbollshjärna då som hellre ser Roberto på plan än Messi. Att du hackat jävligt mycket på Iniesta också tyder på att du uppskattar "krigare" mer än genier. Dessutom har du fått för dig att Messi boostade laget med energi under våren vilket inte kan tolkas annat än som att du har svårt att analysera spelarnas egenskaper. Messi, Iniesta och Busquets är genier. Masch, Alba och Suarez ger laget energi.

Och varför ska jag förklara varför Messi var som han var igår? Jag har ingen patologisk besatthet av enskilda individer i laget. Det är väl mer intressant att veta varför laget var så dåligt? Men du kanske har en förklaring? Som alltid, Messi sprang lite va?
Barcelona DM1982
2016-04-03 22:28
[QUOTE=enkos]Den duktige Bergala, fick rött kort och högerbacken Martinez skadad i Sociedad gör Suarez sällskap och missar match på lördag. [/QUOTE] Även vänsterbacken (nummer 19) Berchiche åkte på gult och är avstängd.
Barcelona neymar JR
2016-04-03 22:24
Det är väl tro fan att det är olagligt att smita från skatt haha! Bara för att en och annan korrupt president från öst Europa gör det så är det inte okej...
Barcelona The black Messi
2016-04-03 22:14
@enkos:

Jo det ÄR olagligt.
Barcelona enkos
2016-04-03 22:08
Inte bara Islands statsminister Det är inte bara Islands statsminister Sigurdur David Gunnlaugsson som finns med på listan över personer kopplade till Mossack Fonseca. Ukrainas president Petro Porosjenko, filmstjärnan Jackie Chan, fotbolls- stjärnan Lionel Messi och Brasiliens fd president "Lula" da Silva finns med. I läckan avslöjas även nstora summor, överförda mellan banker och bolag, som kan spåras till Rysslands president Vladimir Putins närmaste omgivning. svt text 160
Barcelona enkos
2016-04-03 22:05
Den duktige Bergala, fick rött kort och högerbacken Martinez skadad i Sociedad gör Suarez sällskap och missar match på lördag.
Barcelona wallmannen
2016-04-03 22:05
Avancerad skatteplanering är kanske inte olagligt, men moraliskt tveksamt, tycker jag. Fast jag vet ju inte hur man skulle reagera själv med 100-tals miljoner på banken..
Barcelona enkos
2016-04-03 22:02
Via sitt kontor i Luxemburg har Nordea
samarbetat med Mossack Fonseca och
skapat hundratals brevlådeföretag åt
förmögna kunder så att de bl.a. har
kunnat undvika skatt.

Mossack Fonseca skriver i ett
uttalande att man följer lagen och
aldrig har blivit dömda för brott.
Firman anser sig inte ha något ansvar
för vad dess klienter använder
brevlådeföretagen till.

-Jag vill inte kommentera, men det
står väldigt tydligt här satt vi inte
ägnar oss åt pengatvätt. Vi accepterar
inte sådana pengar, säger Carlos
Sousa, presschef på Mossack Fonseca.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-03 21:59
Vad tycker ni om att Neymar vill spela både Copa och Olympics förresten? Blir det inte för mycket?
Barcelona enkos
2016-04-03 21:59
@Vronskij:

Tror inte Messi har gjort något med flit. Han liksom halva världen verkar det som har anlitat företag att ha sina pengar på säker plats.

Även svenska banken Nordea har gjort likadant för sina kunder.

Nordea hjälper förmögna undvika skatt

Den svenska storbanken Nordea erbjuder
sina allra mest förmögna kunder att
skapa brevlådeföretag i skatteparadis
för att undvika skatt.

Det avslöjas i läckta dokument, som
SVT:s Uppdrag granskning (UG) tagit
del av från den panamanska advokat-
byrån Mossack Fonseca.

Läckan avslöjar vilka som gömt undan
pengar och vilka banker som hjälpt dem
med det genom att förmedla kontakten
med Mossack Fonseca. En av bankerna är
svenska Nordea.
Barcelona neymar JR
2016-04-03 21:58
Okej nu räcker det fan med den här skiten, 1 gång är ingen gång men vad var vi uppe i nu? Jisses!!!!
Vlom
2016-04-03 21:52
Barcelona enkos
2016-04-03 21:49
Hade varit bra om vi haft någon på forumet som kunde sammanfatta medier i framför allt Barcelona efter varje match, inte minst förlusten igår, någon som alltså kan spanska och katalanska. Undrar om medier i Barcelona är tuffa idag mot spelarna för framför allt deras inställning och vem skyller de förlusten på?
Barcelona Vronskij
2016-04-03 21:47
HELVETE. Messi inblandad i Panamahärvan.
Barcelona Barca Barca
2016-04-03 21:41
Oftast brukar El classico förluster släppa dagen efter. Men gårdagens förlust släpper än så länge inte. Vi spelade så extremt omotiverat, det spelet vi hade hela säsongen var som totalt bortblåst igår, vart var Neymars dribblings räder ? Vart var Messis alla tusen genomstickare till Ney och Suarez ? Såhär i efterhand så kan jag i stort sätt inte skylla på någon annan än just dessa tre däruppe och ett byte som satte spiken i kistan där LE och Arda var inblandade. Vi började bra, men sen var det tack o hej. Spelet var helt enkelt lika värdelöst som Tatas, Rijkaards och även Titos(Må han vila i frid) sista månader, med andra ord totalt värdelöst, en promenerande Messi, en värdelös Iniesta och Neymar och Suarez helt fantasilösa.

LE har varit en bra tränare det ska jag eller ni inte ta ifrån honom. Men han har matcher där jag ibland ställer ett frågetecken hur han egentligen tänker. Messi i mitten där Real madrid hade grovjobbaren Casimeiro, Modric, Pepe och Ramos. Suarez var på en position varken han, jag, LE eller resten av oss fattade vad han höll på med, yrade runt och kom inte in i matchen trots att han kämpade förgäves. Neymar, som många här inne har påpekat, inte en ända utmaning mot kortbelastade Carvajal. Sist men inte minst, det jag påpekade igår rätt så många gånger efter matchen, Arda. Jag vill inte kritisera endast Arda, trots att han i stortsett inte gjort någon nytta sen han kom hit. Men turken har vi alla här inne sett, inte bidragit med nånting, varken frammåt eller bakåt. Den värvningen förstår jag mig inte på ÄN. Han fyller ingen dimension som jag tycker fattas i Barca. Jag vill ha en på bänken som kan komma in och bryta barca mönstret, lite av en Keita typ. Som kan komma in och ge trygghet till mittfältet, det bidrar tyvär inte Arda med. Han springer helt hej och vilt, sen i duellerna, vinner sällan boll och är extremt slö hemmåt. Nu vet jag inte om det stämmer, men minns att någon skrev här på forumet när Arda var på G till oss, att Arda har "klagat" på Simeones system, inte för att den är dålig utan för att den kräver så mycket fysiskt jobb och enormt mycket spring. Det verkar som han har fått för sig att i Barca rullar man bara runt bollen och väntar in ett blixtrande från Messi eller en dribblingsräd från Neymar och sen är allt löst, han har glömt att när vi tappar bollen så är det dubbelt så mycket mer löpande hemmåt än vad det är i Atl Madrid då vi befinner oss på motståndarens planhalva och du har en 70 meters maxlöpning hem. En ny Fabregas ?

När spelet låser sig som det gjorde igår, måste LE dirigera spelarna att spela det grundspelet han har inplanterat i laget, falla tillbaka på något som spelarna är vana vid, MSN återtar sina positioner och Alba samt Alves börjar sprinta fram och tillbaka för att tvinga Bale och Ronaldo att jobba hem. Men icke, LE bytte in Arda och trodde att nu händer det grejer, trots att det inte hänt ett skit varje gång Arda beträtt en en fotbollsplan i rödblåa dräkter.

Trots att vi förlorade matchen igår så kan jag inte klandra våra mittbackar, dom skötte sig galant igår. Raktic höll balansen mellan mittfältet och försvaret, tyvärr blev det en rejäl glapp när slöe Arda kom in, och Busquets gjorde ett godkänt insats. Resten av laget vill jag ge löneavdrag, för hade jag misskött mig sådär på mitt jobb hade jag utan tvekan fått en varning.

Hur mycket jag än ogillar Real, så måste jag säga grattis till dom, för trots allt kan ingen här inne flagga att vi förtjänade att vinna igår. Enkelt mattematik, vi skjöt tre skott på mål och Real sköt sex, real låg under och fick avsluta matchen med en man mindre och lyckades trots allt vinna. Vi har INGEN anledning att ta segern ifrån dom.

Mot Atl Madrid förväntar jag mig en urladdning, och då menar jag att ja vill att laget punkterar dubbelmötet på tisdag. 2-0, 3-0.

Visca Barca i vått och torrt.
Annons: