/spanien/barcelona/forum/10499.aspx/spanien/barcelona/forum/10499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona nosskirneh1
2011-11-01 19:36
Villa petad? BRA att han inte är med överhuvudtaget hur som helst!!
Barcelona Éluc
2011-11-01 19:34
Äntligen får vi se den ordinarie backlinjen igen. Kul val av yttrar för övrigt. Hoppas att Cuenca får näta igen.
Barcelona barcetia - Asexis7
ALEXIIIIISSSSSS!!

Iniesta och Xavi vilas <3
Barcelona Abbe.
Oier, Fontàs och David Villa får följa matchen från läktarplats.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-11-01 19:33
Fyfan va läckert! Äntligen ordinarie backlinje igen. Hoppas dom håller hela matchen och inte blir som tidigare. Skönt med Alexis på bänken med och våra mittfältare får vila till Bilbao.
Barcelona Abbe.
2011-11-01 19:31
Startelvan: Valdés, Alves, Piqué, Puyol, Abidal, Sergio, Thiago, Cesc, Adriano, Cuenca y Messi.

Bänken: Pinto, Maxwell, Mascherano, Keita, Xavi, Iniesta y Alexis.

Cuenca får alltså chansen från start för tredje matcen i rad. Stort! Piqué och Puyol bildar återigen mittlås. Dessutom har Alexis fått "el alta médica". Äntligen!
Barcelona Barcelona10Messi
2011-11-01 19:24
S91:

Cesc och Iniesta (Alexis) :D
Barcelona S91
2011-11-01 19:19
Barcelona10Messi

Ser att du tippat samma resultat, vilka tror du då gör målen? Jag säger då Messi och Villa.
Barcelona S91
2011-11-01 19:18
Hoppas verkligen att Milan har 65 % boll minst matchen ut, och att de skapar typ 10 heta chanser till utan utdelning, för att BATE sen i slutminuten grisar in bollen i mål :P
2011-11-01 19:11
1-1!!!!!!!!!!!! JADÅÅÅÅ! Kom igen nu Bate för helvete!
Barcelona Barcadinho.
2011-11-01 19:10
Jäkla vad Bate kom in taggade efter pausen.
Billig straff men rättvist för övrigt.
Barcelona XAVI6
2011-11-01 19:10
Bate>milan
Postat via SvenskaFans-appen
2011-11-01 19:09
lol
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-01 19:09
1-1
Barcelona Bernie
2011-11-01 19:08
Straff för Bate..och mål för Bate mot Milan...uno-uno!
Barcelona MVP - 2011
Straff Bate!

1-1
Barcelona BB-Barceloneta
Straff BATE!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-11-01 19:01
Dani Alves=The King

Strunta i Benzema, jag vill ha en förklaring för Alonso! :)

De här listorna har alltid ansetts vara orättvisa. Det är helt enkelt för svårt att plocka ut 23 spelare av flera miljoner som ska tillfredsställa ett par miljarder människor.

Vad hade det gjort om RVP, Silva eller någon annan varit med på den listan när Messi ändå kommer vinna priset? Är det fansen som behöver bekräftelse eller är det spelaren som behöver veta att han är en av världens 23 och inte 53 bästa spelare?

Top 3 är väl viktigast och deras namn och bilder kommer alltid finnas med när man tittar tillbaka.

På de engelska forumen vill de ha bl.a. Kompany, Hart, Silva, Vidic, VdV, Modric, Bale med på listan. Själv sitter jag och tycker att det är faktiskt Serie A som har diskriminerats här. Cavani, Di Natale, Zlatan, Thiago Silva har åstadkommit mycket mer än medelmåttor som Van der Vaart, Kompany och Hart (att han ens nämns är löjligt).

Så poängen är: om någon tycker att Hart borde finnas med på den listan, hur lätt tror du det är att tillfredsställa alla? Haha. Kan nämna 5-6 endast spanska målvakter som skulle peta honom i England!

Så bortse från vad alla tycker, jag njuter av Barcaspelarnas framgång. Men självklart är det tråkigt när folk blir respektlösa mot Barca och spelarna, precis som om det vore deras "fel" att de är med på listan. :D
Barcelona Essienesque
2011-11-01 18:57
Dani Alves=The King

Håller med.. Abidal ska vara självskriven på listan. Konstigt att man klagar över Abidals vara på listan när han var bättre än exempelvis Pique förra säsongen.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-11-01 18:46
Ser att marängerna klagar på att Abi är med på Fifa listan. Ja då måste man ha missat Barca matcher mellan November-Mars. Killen var omänsklig på plan!!

Det va länge sen jag såg en ytterback dominera så mycket som Abi gjorde under dessa månader. Visst bedöms han för månaderna innan han fick sin tumör och då ska han självklart va med på den listan..

Däremot så undrar man hur Benzema lyckas komma in på den listan när de kryllar av bra anfallare.
Barcelona Frodo
2011-11-01 18:40
Lite tjatigt men på tal om individuella utmärkelser så är Thiago nominerad till Golden Boy. Den italienska tidning som delar ut priset har en omröstning på sin hemsida. Engelsmännen och anglofiler världen över har tagit omröstningen på största allvar och fått Phil Jones och Jack Wilshere på topp senast jag kollade. Vad dessa fanboys inte vet är att det är 30 journalister som röstar på vinnaren och därmed är fansens röster värdelösa i slutändan.
Barcelona El Tiburon
2011-11-01 18:33
@ Abbe

Tack, hjälper en del iaf :P
2011-11-01 18:22
1-0 Ibra, Det avgörs på San Siro där vi får ha en frisk startelva och backlinje, när vi mötte dom på San Siro hade vi Masken samt Busi hehe inte direkt världens bästa back att ha på plan mot en raket som Pato.
Barcelona MVP - 2011
2011-11-01 18:21
1-0 Milan. Ibrahimovic
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-11-01 18:20
Jag minns när Anders Svensson var nära Barca...

Hahahah
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2011-11-01 18:15
ThereIsOnlyOneMessi

Minns när Afonso Alves var också aktuell för Barca 2006-07.
2011-11-01 18:12
Intressant och intressant, Milan samt Barca kommer ta sina 3 poäng idag om ingenting konstigt händer som en utvisning eller liknande. 1 platsen avgörs på San Siro nästa CL match
2011-11-01 18:11
Milan tappar ikväll. Kom ihåg var ni läste det först!
Barcelona BB-Barceloneta
2011-11-01 17:58
BATE-Milan nu, intressant match för utgången i gruppen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-11-01 17:53
det är en jävla konstig balon d'or lista alltså.
Hur kan spelare som Xabi Alonso (jag har fan aldrig förstått hans storhet. tycker bara han är en halvtrög mittfältare som inte kan bestämma sig om han ska vara defensiv mittfältare eller någons slags balansspelare, med reservation för lite krydd), Benzema (fantastisk ett halvår, urkass ett halvår), Forlan, Sneijder, Muller, Neymar, Villa och Pique (han hade trots allt en dålig slutperiod) vara nominerade när kungar som David Silva och Thiago Silva inte är det?

Och hur kan Wenger och Mourinho vara nominerade till tränarpriset?
Wenger vinner ju fan aldrig något och överpresterar inte på något sätt. Mourinho lyckades ta sig längre än till åttondelen i CL men med tanke på hur förbannad mycket pengar Real har spenderat i samband med hur hajpad han är så tycker man ju att han borde ha vunnit NÅGOT?!

tarrak

jag tycker det är roligt med sådana tävlingar men just i år känns det som dom bara tar de mest kommersiella spelarnamnen, spelare folk känner igen och kan nicka och säga "mm, det är en jävla spelare det där alltså...".

Den enda skillnaden är väl Abidal som inte anses vara någon superstjärna så det är roligt att dom har erkänt hans sjuka säsong, men i ärlighetens namn, hade dom gjort det om han hade spelat i typ Sevilla? i think not.

Sneijder t.ex. Han har inte varit i närheten så bra som han var för två år sedan, men ändå väljer dom honom på gamla principer. han är fortfarande ett hett namn liksom. Neymar? spelar i en pajasliga men är så jävla kommersiell som det går att bli.

Å andra sidan finns det ett anledning som skulle kunna ändra mitt resonemang; om balon d'or baseras även på landslagsspel. Isåfall skulle jag kunna förstå t.ex. Villa, Özil (inte för att han är dålig i klubblaget men han har ett riktigt bra snitt i landslaget med) och till viss del Neymar.
Är det någon som kan svara på det... om det baseras även på landslagsspel alltså.
Annons: