/spanien/barcelona/forum/10498.aspx/spanien/barcelona/forum/10498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2011-10-28 20:55
I Barcelonas system går det inte att vara långsam. Tyvärr. De flesta av våra mål vi släpper in sker på 1; kontringar där spelare springer ifrån våra backar och 2; på inlägg/hörnor/frisparkar typ.

Att ha en back som är långsam med en sådan hög backlinje som vi spelar med låter som självmord. Tyvärr.
barca löver
2011-10-28 20:55
Montoya var ju bra i u21 em hur är han nu ?
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-28 20:33
Diar Iniesta Shekha

Masken är ju redan ordinarie i backlinjen denna säsong, han har fått mest speltid bland alla backar samt att han aldrig är skadad och gör allt med ett jävlar anamma kommer bland annat ihåg räddningen mot Arsenal i CL förra säsongen i slutminuterna som gjorde så att vi gick vidare. Puyol kommer nog efter en eller två säsonger lägga av om skadorna fortsätter, tror inte han orkar med det.
Barcelona Frodo
2011-10-28 20:33
Enligt mig är Bartra och Muniesa de riktiga guldklimparna. Fontas har åldern, fysiken och erfarenheten på sin sida medan Bartra och Muniesa är råare. Jag gillar Fontas men jag har alltid tvivlat på honom. Han har vissa fina egenskaper men jag tror tyvärr att det inte räcker.

Muniesa är snabb, aggressiv, vänsterfotad och bollsäker vilket bör komplettera Pique väl. Bartra är redan nu bättre än Pique med fötterna. Ibland driver han elegant bollen från backlinjen ända till motståndarnas mål som om det vore det mest naturliga i hela världen. Även Bartra är snabb vilket är bra i vårt system då vi spelar med en hög backlinje och måste se upp med kontringar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-10-28 20:28
Jag är jättenöjd med Masken! Han börjar bli bättre för varje match som går. Det som är så bra är att han påminner lite om Puyol i sitt spel då han är väldigt aggresiv och jag tycker att han har en känsla som funkar för att kunna vara mittback i Barcelona. Alla kan ju inte vara som Marquez dvs lägga långbollar till Ronnie eller Messi:P Nackdelen med honom är huvudspelet annars har han det mesta. Tror ni att han är något för framtiden då menar jag när Puyol lägger av eller vad tycker ni ? För att Fontas kan vi redan nu glömma inte så för att han är så kass som vissa påstår men vi kan inte ha två sega mittbackar, det skulle aldrig funka.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-28 20:28
Jag tror också mest på Bartra utav de mittbackar vi har i La Masia. Men man ska inte glömma att även Fontas var hyllad mittbackslippa i Barca B vid denna tiden förra året.
Det känns dock som att Bartra har mer vad som krävs.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 20:20
Alves

Håller med. Bartra är en riktigt bra mittback redan nu. Det kanske kan vara bra med ett till år i Barca B. Kolla på Fontás, han får knappt någon speltid alls. I b-laget kan han vara ordinarie och spela de flesta matcherna.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-28 20:16
Våran framtida mittback bredvid Pique garanterar jag med 100% att det blir Marc Bartra, där har vi en riktig guldklimp som jag redan nu tycker borde ha tagit Fontás plats istället. Han har känslan i foten, tekniken, huvudspelet, tacklingar samt att han är snabb för att vara en mittback. Borde ha varit han som blev uppflyttad kan man tycka.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-28 20:08
Jo jag vet att vi tappade allt i andra halvlek men utan att ha sett den halvleken kan jag känna att det i första hand borde vara våra rutinerade spelares fel. Om nu inte Fontas klappat ihop helt gentemot i första ..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 19:57
Busquets och Fontás som mittbackar är dömt att misslyckas. Två stora sega spelare. Jag tror Fontás passar bäst brevid Mascherano eller Puyol.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 19:50
Barcadinho

Man kan vara långsam och ändå en duktig mittback om man har ett extremt bra positionsspel. Om Fontás lär sig att ligga rätt hela tiden så behöver han inte ställas inför lika många löpdueller. Nesta var ju en fantastisk back men ganska seg, men han klarade av nivån för att han hade ett fint öga för spelet. Finns många andra exempel.

1.70-ligan

Nja, jag tyckte Fontás såg darrig ut hela matchen. I första halvlek hade han inte så mycket att göra men det blev nervöst oftast när Sociedad kom upp på vår tredjedel. I andra så var det på andra målet där han går tillbaka, fast Sociedad har ett friläge. Bara det är ju egentligen värd en lång bänkning.
Barcelona Barcadinho.
2011-10-28 19:44
1.70-ligan.

Vi släppte in två mål i andra halvleken. Men vi kan inte klaga bara på Fontas för det. Det var för o främst Villa som gav ett galet bakåt pass som ledde till ett av målet. Sen hade vi en rätt konstig backlinje med Busqi och Fontas i mitten o Adriano till vänster pga skador. Totalt icke samspelad backlinje alltså.
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-28 19:34
Är det bara jag som tycker Fontas skötte sig rätt bra mot Sociedad, i första halvlek? Såg bara första halvleken i den matchen och då hade han gjort en stabil insats, likaså mot Napoli. Det kändes bra då och jag trodde Fontas skulle få spela mer framöver efter det.... han måste ha failat stenhårt i andra, eller?
Barcelona Barcadinho.
2011-10-28 19:33
Fontas är alldeles för långsam. Han är långsammare än Pique-Puyol och tom Chyg.
Det är hans största nackdel och det är en för stor brist. Problemet är också att det är svårt att träna en sån sak och blir bättre. Många spelminuter ger knappt en mycket bättre speed.
Han är för långsam för den här nivån tycker jag. Och det behövs inte mer än en eller ett par matcher för att lägga märke till det.
Han är också tråg med sina tankar och beslut. Men sånt går att få bättre genom erfarenhet.

Han har också en del plusar - längd, styrka, vänsterfotat, bra teknik.
Men summa samarium - inte tillräckligt bra för oss. Inte som det ser ut nu.

Jag tror att det är därför han är på bänken så ofta - Pep tänker kanske på samma spår. Han letar inte på honom ett dugg, tror jag.
Barcelona Hyder
2011-10-28 19:07
Hetfield

Men man kan kalla honom en flopp? :)
Barcelona Hetfield
2011-10-28 18:43
Man kan väl inte kalla en spelare för kass när han har spelat ett par matcher. Man kan ju diskutera om han är bra nog.

Thiago Silva är ju lite för "gammal" för att vi ska lägga pengar på honom, han lär kosta en hel del och han är väl rätt så skadebenägen. Nja, lägg pengarna på Botia.

Hyder

Haha, touche. Nej, men min definition av ordet "flopp" är annorlunda från vissa andra, så jag antar väl att "kass" är väl olika.

To be fair, man kan inte ha så stora förväntningar på en spelare som inte kostar klubben något (förutom lön) och som är så ung. Sanchez däremot....
Barcelona comprende
2011-10-28 18:42
elbraco - Bojan y Thiago

Man kan inte vara vidare bra om man INTE får spela. Speciellt hur det har sett ut i år med våra mittbackar.

Och sen för att örfila honom en gång till över käften så får mittfältare och ytterbackar gå före och agera mittback.

Ja helt enkelt då är man inte så bra
Grace/Wastelands
2011-10-28 18:41
Är inte att vara bänkad sämre än att vara på plan men inte prestera?
Jag värderar iaf det lägre. Speciellt eftersom spelaren i fråga är vår endast 3:e naturliga mittback men likväl knappt fått spela en minut trots att vi haft båda våra ordinarie mittbackar skadade.
Säger inte det någonting om hur lågt Fontás står just nu?
Sportsligt kan vi ju inte bedöma honom då han är bänkad, men om man ser till förutsättningarna så säger bänkningen av honom rätt klart och tydligt att han för tillfället inte är så jävla bra. Om Busquets och Mascherano går före honom i kön, och Pep t.om hellre spelar trebackslinje än att spela med Fontás.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-28 18:30
Så du drar inte slutsatsen att han är kass när han inte får spela någonting och att både ytterförsvarare och mittfältare går före honom i mittbackskön?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 18:27
Grace/Wastelands

Kanske Pep tänker så. Men vi vet ju inget, vi har bara fått se en match med honom där han i och för sig inte var så bra. Men jag vill gärna se mer.
Grace/Wastelands
2011-10-28 18:26
Har han inte varit kass hittils då?

Utifrån det som förväntade sig av honom har ju utan tvivel uppflyttningen av Fontás visat sig vara kass. Hade han varit bra/bättre hade han fått spela, det får han inte.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 18:02
elbraco

Men du sa att han varit kass hittils. Det var det jag reagera på, han har ju inte fått så många chanser. Nej, han har inte varit bra, men just därför att han bara fått spela en match. Vi får helt enkelt vänta med att bedömma honom tills vi fått se 2-3 matcher till.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-28 17:47
Pep håller med mig.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-28 17:44
Golden Barca & L.A.M nr 10

Okej, och på vilka grunder kan ni bevisa motsatsen då?
Fontas har spelat en match. Han var relativt dålig. Förutom den matchen har han inte fått spela alls utan istället har Guardiola valt att spela med både vänsterbackar (abidal) och mittfältare (sergio, mascherano, keita) som mittback istället för Fontas.

L.A.M, du skriver att han inte är i dålig form eftersom han bara har spelat en match, och det stämmer ju men isåfall är det väl mer än hans form som är dålig eftersom han inte får spela någorlunda regelbundet?

Jag har inte sagt att Fontas är evigt dömd till att vara en dålig eller medioker spelare, jag tror han har potential då backar ofta blommar ut i senare åldrar, däremot verkar det ha varit ett dåligt val att flytta upp honom redan nu.
Barcelona älskabarcelona
2011-10-28 17:39
Cuule * Thiago Alcantara
Hemsidan som du länka igår säljer bara fejkade skor . Se t.ex Nike Vapor superlfy . Sulan är helt gjord av plast målat svart och vit . Det är verkligen inte kolfiber ! Köp inget från den hemsidan .
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 17:37
elbraco

Han har spelat en match. Hur den än slutade så spelar det ingen roll, man är ändå inte i dålig form. Jag tycker det är dåligt av Pep att inte spela honom mer, han behöver mycket speltid just nu.
Barcelona Golden Barca
2011-10-28 17:22
Andreu Fontas är kass skrivs i ett inlägg nedan. Intressant påstående ty Guardiola har lyft upp honom i A laget och då är man inte kass det är ett som är säkert. Fontas får träna med gruppen och kommer inom kort vara mera redo för spel.

Thiago Silva sitter på ett kontrakt till 2016 med Milan och kan med fördel stanna i Italien. Skriver man ett 5 års kontrakt med Milan har man inga ambitioner alls. Och spelare utan ambitioner behövs inte i FC Barcelona.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-28 17:09
denyo

Man är inte körd i botten som 27-åring, nej. Men man är som du säger på toppen av karriären, och jag vill ha en mittback för minst tio år framöver, om någon ska köpas. Jag vet att han är en världsklassback, tycker han är den bästa tillsamans med Piqué och Vidic. Gör det honom till en spelare jag vill se i Barca? Inte nödvändigtvis. Det finns väldigt många grymma spelare i världen men bara för det vill jag inte ha honom till Barca.

Usch, jag hatar verkligen silly season-snack. Säsongen har bara gått två månader och vi snackar redan värvningar.
Barcelona Denyo ©
2011-10-28 16:52
L.A.M Nr 10

du får det att låta som att man är körd i botten vid 27 årsåldern.
det är snarare att en spelare är i sin prime då!

han är dessutom en världsklass back, så jag fattar inte varför du winar om att han är för dyr och onödig att satsa på. sådanna backar växer inte på träden!
Barcelona 1.70-ligan
2011-10-28 16:45
Tycker det är rent ut sagt för jävligt att Alexis måste åka med Chile och spela landskamp innan han ens har spelat en minut med Barca efter skadan.
Annons: