/spanien/barcelona/forum/10496.aspx/spanien/barcelona/forum/10496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zlatan-da man
2012-02-06 21:15
Undrar vad följderna skulle bli om det hände under el clasico och typ pepe eller någon sparkade bort katten från planen
Barcelona DM1982
2012-02-06 21:11
En katt sprang in på planen i matchen Liverpoo-Tottenham. Många katter runt omkring nu.
Barcelona Blaugrana91
2012-02-06 21:01
Haha någon blev väldigt glad av att träffa Xavi idag. ;)
Kolla videon i länktips!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-06 20:58
Hetfield

Det finns några individer som stavar det sådär. :)
Barcelona Hetfield
2012-02-06 20:41
Shangai

Correction. Inte Bajselåna, det är Bajselona, rätt ska vara rätt i sådana saker.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-02-06 18:41
Hetfield

Sluta och gnäll. Det där var väl ingen stämpling utan filmning. Jag hatar Eufalona, FC Qatar, Bajselåna, Unicef, FC UEFA, FC FIFA (vad finns det mer) har alltid domaren och förbundet med sig.
Barcelona JohnGalt
2012-02-06 18:39
Fan va larviga ni är när ni skyller vår andraplats på domarkåren. Precis lika larviga som när andra kallar oss för FC UEFA och dylikt.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
2012-02-06 18:36
El capitano[Culee]- Faris

Som du själv säger så borde vi inte klaga på domaren. Vet du vilka som borde klaga på domaren och små incidenter? Vilka som har rätt till det? Vilka som har rätt att klaga om RFEF? ETC. Inte vi, inte klubben. Inte Real. De är lagen längst ner i tabellen. Vi och Real får fördelar i varje match, varje säsong. Det är dom som borde höras. Knappast särskilt synd om oss, jämfört med dom. Tom med Valencia, Sevilla och de andra topplagen under oss har rätt att klaga eftersom de jämt får fördelar emot sig, fast i mindre utsträckning. Tycker du och alla andra här att det är vi som har rätt att klaga på domarna? Tycker alla fall inte jag.
,Sami
2012-02-06 18:22
Alves: "Tello has a 7th gear, one more than the rest. He's like a Ferrari. I saw few players as fast as him. Maybe Navas at Sevilla." [lv]
Barcelona Daffwood
2012-02-06 17:49
tjena! har en liten fråga här. Det är nämligen så att jag ska resa med fotbollsgymnasiet till barcelona på träningsläger 16-23 mars och vi har då tänkt se Barcelonas hemmamatch mot Granada den 21 mars. Dom har tänkt boka biljetter åt alla som vill se matchen och dom behöver svar inom en vecka.
Går det inte att köpa biljetter på plats då för en billigare peng och ändå bra platser? Någon som kanske har tidigare erfarenheter av att köpa biljetter på plats?
Tacksam för svar! Tar gärna emot svar via PM.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-06 17:37
* Glömde länken !
Barcelona Trippeln
2012-02-06 17:27
Hetfield

Jävlar vad du har rätt, man har tröttnat på LL, det är inte lönt att kolla längre när man vet att allt kommer sluta i att Real kommer vinna orättvist.

Övertygad, Cl tar vi relativt enkelt om vi får ett dubbel möte mot Real. Det kan jag garantera.
Barcelona Hetfield
2012-02-06 17:17
Zlatan fick 3 matchers avstängning för en lätt örfil...Pepe fick inget när han trampade på Messis hand.

Och det är därför jag inte kollar på la liga mer.
Barcelona albanian4lifebarca
2012-02-06 17:17
var är afellay skulle inte han börja träna med laget snart eller??!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2012-02-06 16:54
Vår Hjälte för alltid !
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-02-06 16:45
Jag tycker att vi bör vara oroliga angående domaren och förbundet i Spanien.
Ja jag vet att de känns bittert att klaga på domaren för vi har inte spelat så bra på bortaplan och att vi har tappat många viktiga poäng.

Men sanningen är att Real är inte heller så j*vla bättre och de har vunnit många av sina matcher på bortaplan tack vare domaren, det är många överens om.

* Vinsten på bortaplan mot Valencia, Higuain tar bollen med handen i slut minuterna och självklart skall det vara rött kort och straff. Minst kryss skulle det vara iallafall. Men näee dom fick ingen straff och Real vann matchen.

* Vinsten mot Mallorca på bortaplan. Mallorca gör ett godkändt mål och det skulle innebära att Mallorca hade lett med 2-0 men nee, målet godkändes aldrig och inte nog med det så puttar Benzema Mallorcas back och självklart skulle det vara frispark men istället så tog Real ledningen.

* Och nu senast borta mot Getafe så tar svinet(Pepe) med handen och det skulle egentligen vara straff och näee de fick ingen straff istälelt så filmade pepe som om han hade brutit benet.

Jag är inte sån som klagar på domaren absolut inte men efter Getafe matchen så är jag faktiskt orolig. Inte nog med att Real får hjälp av domarna så är domarna helt plötsligt emot oss också. Jag menar alla kommer ihåg när vi kryssade mot Espanyol, När Espanyol backen tar bollen med handen. Det finns många andra tillfälle som vi blir rånade på straff.

Det är minst 10 poäng som vi pratar dom och i och med dom 10 poängen så skulle vi ha lett ligan.

Det är hjälpen de får av domarna och hjälpen från förbundet är inte heller så dåligt eftersom det känns som om de får göra vaf*an de vill och de blir inte straffade, vi kommer ihåg stämplingen mot Messi, När Ramos försöker skada Messi i 5-0 krossen och när mou petar i Villanovas ögon. I flera andra länder skulle det innebära flera matchers avstängning.

Känns som om di franco är tillbaks och styr förbundet. Jag tror att de favoriserar Real för att det är trötta på Barcas dominans. Men tänk om Uefa skulle göra samma sak ? För det känns som om hela världen är trötta på Barcas dominans och att de skulle göra vad som helst för störta Barca ! VISCA !
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-02-06 16:17
Mascherano har vuxit ut och blivit en av mina absoluta favoriter! Jag skulle personligen INTE påstå att det är självklart att Puyol och Pique går före honom som mittbackar. Mig har han övertygat ordentligt i den positionen, otroligt brytningssäker!
,Sami
2012-02-06 15:22
Mascherano: "Pique and Puyol are the starters at centre-back, that has always been clear to me. I should be ready when needed." #fcblive

Man kan inte sluta ÄLSKA Mascherano!
Barcelona Deulofeu
2012-02-06 14:32
Hoppas ni har rätt själv är jag mer orolig.Om Real säljer Higuain köper de Kun eller Llorene.

Bara ett rykte hoppas dock att de behåller Higuain som alltid underpresterar mot oss.
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-06 14:01
Fortsätter med att konstatera att jag springer in på barcelonas match naken om llorente skriver på för Madrid
Barcelona den närkingska älgen
2012-02-06 13:37
Kör en klassiker. Om Llorente skriver på för Real Madrid går jag till ST:Petersburg. Och hem. Igen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-02-06 13:24
Lite nytt om skadorna;

Afellay påbörjade idag den sista fasen i rehabiliteringen, han kommer dock vara tillbaka först i april, kanske maj.

Iniesta och Pedro deltog i vissa moment med resten av gruppen under dagens träning. Man tror att Iniesta kanske är tillbaka redan mot Osasuna till helgen.

Busquets kör egen rahabilitering (kan tänka mig att han är rejält öm i benet).

Messi körde på egen hand i gymmet och deltog inte alls med övriga gruppen.
Kan tänka mig att vissa svenska så kallade experter kommer tolka detta som att loppan är utfryst...
,Sami
2012-02-06 13:13
Xavi could open a football school in Colombia. He might travel to the country to inaugurate the school in the summer. [rcn via efe]
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2012-02-06 12:35
Haha. Aldrig någonsin att llorente tar på sig en Madrid tröja. Llorente har mer heder än så. Han är en ärlig och skön spelare som alltid gör allt för sitt lag, som ni kanske vet så spelar han i bilbao och det krävs jävligt mycket för att en baskier ska gå till svinen från huvudstaden
Barcelona 1.70-ligan
2012-02-06 09:55
Llorente till Madrid? Det ryktet har jag inte hört sedan förra vintern.
Barcelona Deulofeu
2012-02-06 09:25
Det enda sättet som Zlatan numera berör os är väl att vi ännu inte fått pengar för hans övergång.Rätta mig om jag har fel men jag har inte hört något om att Milan har börjat göra rätt för sig ännu 80 miljoner euro gånger tre reapris för serie as bästa spelare tveklöst.

Vi skulle köpt murbräckan LLorente istället han hade bara kunnat stå i mitten suga ned bollen fördela lite och ta lite av Messis markering.Nu verkar han gå till Madrid istället synd man gillar verkligen honom.Han påminner om Puyul ett lejon till med sin man.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
2012-02-06 09:23
¡Barca! - Crèma Catalana

Svenska guldbollen
Barcelona FC Barcelona #10
2012-02-06 09:20
Zlatan hit och Zlatan dit.
Varför ens prata om Zlatan?

Han spelar i Milan och gör en bra säsong, men att de ska vinna CL, glöm och dröm..
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-02-06 07:17
Inget dåligt med att vinna guldbollen..
Barcelona F.C.B - #winning
2012-02-06 02:42
Zlatan-da man Det enda Zlatan kommer att vinna är "den där jävla guldbollen".
Annons: