/spanien/barcelona/forum/10494.aspx/spanien/barcelona/forum/10494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-26 19:49
Laporta pratade lite om Messi och Pep i en intervju;

"Pep var det perfekta valet 2008. Han har Barca i hjärtat, Cruyff i blodet och en själ som är episk."

"Messi fick sanslösa bud. Jag sa till hans pappa att vi inte kunde erbjuda honom de summorna, men att han skulle få ära och berömmelse i Barca om han stannade."

"Under Francodiktaturen var det förbjudet att prata katalanska. Barca förde folkets talan. Real var regimens lag."
Barcelona Hetfield
2012-03-26 19:45
Det är ju svårt att prata om Spanien när ingen i panelen kan något om ligan förutom just Barcelona och Real Madrid. Så är det bara.

Sverige har ju väldigt få "Spanien experter" så att säga.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-26 19:39
Spanien del på dagens Euro Talk var absolut det SÄMSTA jag har sett under mina två år som jag följt Euro Talk. Det var PISS DÅLIGT. Det enda de snackade om var Reals nya projekt i Asien och att Barca ska starta en skola i Asien, det var det ENDA de pratade om, INGET MER. De borde ta och skämmas seriöst asså, vad fan är det här?? Ingen nämner Malaga, ingen nämner Zaragoza som mycket väl kan fixa till sig ett nytt kontrakt, ingen säger ngt om varför det går så bra för Spanien i Europa, men när det är Italien och England delen så skriker de nästan av glädje. De nämnde inget om Reals match mot Villarreal trots att det blev kaos. De snackade inte ens om varför Real har tappat fyra poäng på två matcher.Patetiska idioter.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-26 19:26
Jag är helnöjd med Alexis fram tills efter han senaste skada. Hoppas bara att den inte hämmar honom på något sätt och att han isåfall hittar formen redan på onsdag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-26 19:13
Tycker vissa överdriver angående Alexis. Enligt mig har han varit en bra värvning som stundtals varit otroligt bra och nyttig i anfallet. Började säsongen med en lång skada, efter det har han under vintermånaderna varit mycket viktig för vårt spel. Det är först de senaste matcherna han enligt mig gått ner sig en aning, förmodligen pga hans lilla skada för ett par veckor sedan.

Det är bara att hoppas att han förbättrar sig i framtiden nu när de viktiga matcherna kommer, helst redan mot Milan. Vi kan inte klara oss med bara Messi som skapar allting i anfallet, för i nuläget är Alexis, Pedro och Cuenca rätt kalla medan Cesc spelat för långt ner i planen plus att han inte varit riktigt i form han heller. Bara Messi som håller en jämn nivå, vad hade vi gjort utan den killen?
,Sami
2012-03-26 19:02
Vi får hoppas att Domaren är inte från Malmö.
Barcelona R33zY10
2012-03-26 19:01
Kan inte förstå att ni klagar på Affelay och Alexis. Man bör inte ens prata om Affelay som knappt spelat på säsongen bara för skadan! Alexis har varit en gladiator på plan varje gång han spelat!!! Pedro har haft en dålig säsong, cuenca har inte spelat så bra förutom en match sedan han skrev på kontraktet och tello är la Masia of The moment ! I CL tror jag Barca tar hem det ! Sammanlagt 4-2! Visca La Barca e Animo Abidal! <3
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Unicef
2012-03-26 18:35
Jag hoppas både Alexis & Ibi stannar för en lång tid i klubben. Ibi bjuder på fina passningar, inte tiki-taka men en riktigt fin högerfot har han, snabb som vinden med ett riktigt hårt distansskott...
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-26 18:24
Killar ta det lugnt, Alexis har precis kommit tillbaka från skada. Det tar lite tid tills han kommer in i matchtempot.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 18:19
Dagens onödiga fakta; Barca kommer på torsdag att träna på Inters ungdomsanläggning då man ej lämnar Milano förrän på fredag, och Messi har inte blivit utbytt sen i januari förra året. Helt sjukt... Tänker på det Kalle Karlsson sa i ET för ett par veckor sedan: man undrar ju när den stora skadan kommer på Messi. Han kan inte lira 90 minuter vecka ut och vecka in liksom. Om inte "barcalab" blandar hans drinkar med lite roliga piller. //iphone.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 18:06
rawkus

mesbah är väl dock hyfsat duktig i offensiven? har fått bilden av att han är en rätt kvick spelare... tur för oss att han har alves på sin kant ;)

SES har börjat spela mer och mer för sig själv på senaste, tyckte han var mycket bättre när han spelade för laget och inte var lika målsugen som jag skrev här på rambles igår.

du som är gammal Milanräv, vad tror du - parkerar milan bussen eller blir det boateng & benknäckargänget som pressar högt?
Barcelona B-Guden
2012-03-26 18:05
Är det bara jag som tycker Alexis har varit dålig ?, Han har varit helt okej utan boll, men med boll så har han blivit överglänst av båda Tello och Cuenca. Jag tycker han tappar boll hela tiden nu för tiden.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-26 18:01
Éluc

Grymt! Bytte nyss bakgrundsbild till Iniesta;)
Barcelona Unicef
2012-03-26 17:54
Affelay va försäsongens absolut bästa lirare tillsammans med Thiago...
Barcelona Abbe.
2012-03-26 17:47
Barça överklagar de gula korten på Thiago och Puyol. Både fick kort för hands, och som bekant fick brassespanjoren sitt andra gula då och fick lämna planen.
BARCA-més que un club
2012-03-26 17:43
Längtar tills på onsdag fyfan det kommer bli kaowzz VAMOS BARCA!!!
Derett
2012-03-26 17:39
Jonas:
Inte tyckt att Alexis imponerat något direkt, Tello är bättre för tillfället.
Barcelona Éluc
2012-03-26 17:36
Vilka härliga bilder!
Barcelona Éluc
2012-03-26 17:29
rawkus [siempre contra la peste blanca]

Har inte Robinho, Maxi Lopez och Nesta börjat träna som vanligt igen? Då lär väl både Robinho och Nesta få starta mot oss kan man tycka.
Barcelona Jonas - tots unit fem forca
2012-03-26 17:27
Har alltid tyckt illa om Kristina och hans fjantande och det skulle vara helt oreallistiskt. Men ändå, tänk er ett tre manna anfall med Ronaldo-Messi-Sanchez. :P
Barcelona Barca Barca
2012-03-26 17:25
Antonio Puerta

Se länktips.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-03-26 17:23
Ps. Nu dags att byta troja... denna kliar redan, hehe ;)
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-03-26 17:23
Abbiati- bonera mexes nesta antonini- seedorf ambrosini nocerino - prince- Robinho zlatan.... Milans prem, startelva
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-03-26 17:22
Ni har verkligen valt ratt tillfalle att mota oss, haha.

Nar Ibra antligen har en formtopp, sa ar 80% av startelvan skadad.

Vi var underdogs a´la 94 redan innan Milan Lab borjade experimentera - nu ser det hyffsat tungt ut.

En ev backlinje med Mesbah, Mexes, Bonera och Zambrotta(reservation for andringar, saklart) ar ej vardigt Milan eller ens en kvartsfinal i CH L av detta mattet. Hoppningsvis hinner iaf Nesta fa lite flas i lungorna till Onsdagen.

Det sjalvklara tipsen gallande backlinjen ar att ga rakt pa Zambrotta och Mesbah om dessa spelar. Zambro ar i dagslaget ungefar lika snabb som Pepes hjarnceller, medans Mesbah enbart behover ett snabbt "BUU!" for att skita ned sig.

Mittfaltet ar ej optimalt, men inte heller lika uselt som backlinjen - woohoo.

Anfallet? Ibra far antagligen stod av El Shaarawy, som tyvarr ar pa tok for valpig i dagslaget, men: Har han en bra dag sa kan det bli spannande ;) Eran forre snubbe, maxi, ar annars aktuell. Var glada att ni slipper den halte Ankjaveln(Pato). Hans snabbhet hade behovts, helt klart.

Blir en rejalt tuff uppgift, men storre under har intraffat, sasom finalen 94, Japan - Brasilien i OS, osv. ;O

Val mott och ma basta laget vinna.
Barcelona Jonas - tots unit fem forca
2012-03-26 17:17
Pedro har ju inte varit bättre i år än Affelay var sin debutsäsong. Håller inte med Shanghai - Shoot me riktigt, men bättre skott än Pedro har holländaren definitivt.
Coach pep.
2012-03-26 17:17
Det går rykten om att Milan redan parkerat bussen på San Siro.:P
Grace/Wastelands
2012-03-26 17:13
Har Afellay bevisat sin högstanivå alls än? Och känns ju som att Alexis högsta nivå är mil högre än Afellay. Afellay har väl gjort en bra grej i Barcelona och det är assisten till Messi mot Madrid.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-26 16:38
Ronaldos frisparkar är hans signum, ändå gör han inte många mål på dem. Vad spelar det för roll då? Efter en assist är han Guds gåva till människan
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-26 16:32
Jag vet inte om du har sätt mycket av Afellay, skotten är hans signum.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 16:26
hur jäkla länge ska man behöva vänta på EuroTalk?
Annons: