/spanien/barcelona/forum/1049.aspx/spanien/barcelona/forum/1049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Octopus of Badia
2016-06-19 23:45
Rambla~

Å andra sidan går Cesc för Thiago, Koke, Saúl m.fl i La Roja så jag tror inte man kan lägga så stor vikt på det. Av allt att döma från diverse landslagstränare (Hamrén inräknat) spelar de gärna mer rutinerade spelare än satsar på ungtupparna; för det tycker de nog är klubbarnas skyldighet.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-19 23:19
[QUOTE=Rambla~]Att Umtiti inte petar sopan Rami känns ju lite oroväckande eller är det bara en coach-grej? [/QUOTE] Ja samma idiottränare som inte tar ut Gameiro. Rami startar väl pga status efter att ha vunnit EL med Sevilla o spelat Cupfinal.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2016-06-19 23:15
Att Umtiti inte petar sopan Rami känns ju lite oroväckande eller är det bara en coach-grej?
Barcelona Vampíro
2016-06-19 23:01
Man såg det redan 2014, otroligt mycket talang i Schweiz(sveich) dock har de inte fått ut jättemycket i dessa tre matcher ännu. Kan dock bli farliga för vilket lag som helst. Blev förvånad att Pep inte tog med sig Xhaka till City, han har kvalité. Frankrike saknar en proper striker, märkligt att han inte tog ut Lacazette eller Gameiro nu när Benzema lekt dekrim. Gignac håller inte och sen Giroud... yeah ni fattar. Sen känns backlinjen inte jättestabil heller, gamlingar på kanterna och två goofballs i mitten. Gillar dock Payet.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-19 22:39
Xhaka och Schär jäkligt grymma spelare, bäst på plan. Kul att Arsenal äntligen har fått en riktigt bra speluppläggare.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-19 22:33
Franrike kommer inte att äga matcherna, dem har inte försvar och mittfält för det.
Men dem är jävligt grymma i omställningarna och har bättre matchvinnare framåt än Tyskland och Spanien.
Det kommer bli spännande, men sätter en peng på Spanien, hoppas på grundspelet ska avgöra.
Barcelona Rambla~
2016-06-19 22:18
Franrike får slita rejält mot ganska små fotbollsnationer. Även om de stundtals har spelat bra, bl.a. Payet, är jag inte speciellt imponerad. Tycker tex Schweiz matchar dem ganska bra. Tyskland kör över detta Frankrike. Spanien om de fortsätter som de startat lär rulla ut dem, fast Spanien är lite fisk eller fågel. Det jag ville komma fram till, detta Franrike är knappast något superlag. De lever mycket på att vara värdnation med ett stort stöd från läktarna.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-19 22:12
[QUOTE=Deulofeu]Liunil Masse Jag personligen hoppas på att detta kan vara spelaren som det ryktas om. Nya Eto´o kanske? Spelar både centralt och till höger i anfallet ett riktigt monster. En ganska komplett forward oerhörd stark och rörlig fin avslutnings teknik. [/QUOTE] Ja det hoppas verkligen jag med. Stark, snabb, ganska teknisk, hyfsat lång o 19 jävla år. Blivande stjärna.
Barcelona Vampíro
2016-06-19 22:08
Vad är detta för budgetföreställning? Gräsmattan suger, tröjorna är gjorda av papper och nu går bollen sönder. Get it together UEFA!
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-06-19 22:04
Är det något Frankrike ska ha cred för så är det att de, återigen, har de snyggaste tröjorna i ett mästerskap. Minns att jag tyckte att deras bortatröja under vm var helt klockren, och dessa är definitivt i paritet.
Barcelona Deulofeu
2016-06-19 21:55
Liunil Masse Jag personligen hoppas på att detta kan vara spelaren som det ryktas om.

Nya Eto´o kanske? Spelar både centralt och till höger i anfallet ett riktigt monster.

En ganska komplett forward oerhörd stark och rörlig fin avslutnings teknik.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-06-19 21:53
Hur kan Sebastian Larson få vara med i svenska landslaget ?

Någon kan låsa den gåtan?
Barcelona Rambla~
2016-06-19 21:48
Ja det är klart, blev det precis innan EM startade.
2016-06-19 21:47
@Rambla~:

Är det klart?

Han är riktig, riktig kylig trots att han spelar mot ett aggressivt franskt mittfält.
jag är riktig imponerad av hans spel men Barca behöver inte mer mittfältare.

Varför har inte den där Umit som Barca är intresserad av fått chansen än?
Barcelona Rambla~
2016-06-19 21:45
Xhaka, Arsenal nästa säsong.
Barcelona Rambla~
2016-06-19 21:44
Det där kunde likaväl varit Adama om han bara coachats bättre.
2016-06-19 21:44
Den där Xhaka på mittfältet i Schweis var hur bolltrygg som helst.

Han har den där kylan, första touchen och blicken för spelet.
Var spelar han nånstans ?
Barcelona Liunil Masse
2016-06-19 21:39
Embolo, fantastisk talang. Bara 19 år...
Barcelona Rambla~
2016-06-19 21:35
Ok. Är du inte orolig över de här delägarskapen? Slutar ju ofta med fiasko. Dessutom är jag personligen trött på de här värvningarna av unga brassar. Neymar var lite skillnad, han var redan etablerad och ett stort namn globalt. Läste någon tweet att det här är minst sagt tvivelaktiga uppgifter. Inga av de välkända och mer pålitliga journalister som rapporterat om den hör värvningen. Återstår och se.
Barcelona Thierry Henry
2016-06-19 21:17
@Rambla~:

Ja Barbosa ät gabigol. Jesus verkar ha mer potential i mitt tycke. Vore fantastiskt om vi kunde knipa honom
Barcelona Rambla~
2016-06-19 20:51
Gio Style Är det Barbosa som är "Gabigol" eller finns det en tredje Gabriel? Nä fan, de borde hålla sig borta från spelare som är delägda av flera grupper. Blir bara kaos och fiasko av det hela.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-19 20:30
Hoppas Embolo sänker fransmännen!
Tiki-Taka
2016-06-19 20:28
Såg nu att det gäller vår Douglas, gött att slippa honom! Bara att slänga 5 spelare till i adriano, vermaelen, arda, munir och sandro
Tiki-Taka
2016-06-19 20:14
Barcelona have reached a deal with Brazilian club Cruzeiro on the transfer of right back Douglas (25). They'd pay 2M for 60% of rights. [md] Hahaha en ny Douglas!
Vlom
2016-06-19 20:12
Barcelona have reached a deal with Brazilian club Cruzeiro on the transfer of right back Douglas (25). They'd pay 2M for 60% of rights. [md]

Brazilian team Cruzeiro offer right back Douglas (25) a five-year contract. The Brazilian player has not yet accepted the offer. [md]

Barcelona Kröjff
2016-06-19 19:36
Diskussionen om Messi kontra Gabriel Batistuta för med sig ett gott exempel på varför man inte "alltid" kan förlita sig på statistik, när man bedömer en spelares kvalitet. Nån pekar på att Batistuta har ett ungefär dubbelt så högt målsnitt som Leo Messi i landslaget, varpå nån annan frågar sig varför Gabriel Batistuta spelade så förhållandevis få matcher för Argentina.

Men om man då föreställer sig i fantasin att Messi från skillnad till Batistuta hade fört sitt land till final i var och varannan viktig turnering så som centralfigur och spelfördelare, enär Batistuta inte ens hade nått slutspel trots sina många mål, utan fått finna sig i att åka hem direkt efter gruppspelet varje gång, så skulle det ju kunna vara svaret på den sistnämnda frågan. Men betyder ett så´nt scenario att Batistuta nödvändigtvis var sämre än Leo Messi?

Om man svarar ja på den frågan så får man nog också ta sig en funderare på om Maradona trots färre mål i landslaget än Messi, inte faktiskt var en bättre spelare med tanke på att han inte bara gick i bräschen och förde Argentina till två VM-finaler, utan också i hög grad bidrog till att en av dem gav laget och landet en vinst av ädlaste valör. Och för driva det hela till sin spets, kan ju också nämnas att såväl Zlatan Ibrahimovic som Wayne Rooney gör fler mål än Messi, per spelad match i nationselvan.

Så vad försöker jag säga med detta inlägg? Att Ibra är bättre än Messi eller att Rooney kan mäta sig med Batistuta i sina bästa stunder? Absolut inte. Inte heller att Maradona var en bättre fotbollsspelare än "La Pulga". Nej, inte nödvändigtvis tvärtom heller för den delen. Bara att man inte kan förlita sig på statistik som riktmärket framför alla andra, när man tittar på enskilda spelares kvalitet.

För i mångt och mycket blir fotboll en bedömningsport så fort man lägger allt fokus på en och annan spelare, istället för att se till laget som sådant och dess resultat. Och min egen bedömning är att Batistuta snarare ska bli jämförd med Cristiano Ronaldo än Lionel Messi. Och i min bok är argentinaren helt överlägsen portugisen, oavsett vilken sida jag vaknar på. Siffror säger inte allt. Sju?
Barcelona Gio Style
2016-06-19 18:43
Anser att Gabriel Barbosa är mer talangfull än Gabriel Jesus.
Han spelar på ett mognare sätt och levererar alltid en slutprodukt.
Gabriel Jesus är dock en av Brasiliens kanske 3 största talanger och mer spektakulär, kan dock överarbeta som ungdomar oftast gör.
Barcelona Gio Style
2016-06-19 18:25
@El Conejo:

Skitsnack!
Visst känns en extrainsatt version som spelas i USA oseriös men i år är samtliga världsstjärnor med (Neymar enda undantaget) vilket inte alltid är fallet annars.
Alla presskonferenser, alla känslor på plan, alla uttagningar pekar på motsatsen. Du må se det som ett jippo men alla landslag vill vinna här.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-19 18:24
[QUOTE=Blaugrana91]Tänk på att det kan vara rykten också, är ganska säker på att klubben kommer annonsera hans förlängning ganska snart. För övrigt om det stämmer så bör man anmäla den där smutsklubben PSG till Fifa. Att försöka övertala Neymar bakom ryggen på Barca är äckligt. Hatar PSG, speciellt det där svinet dem har till president. [/QUOTE] Det är rykten varje dag, exakt varje dag. O vad gör hans agent går ut i snackar om att klubbar är intresserade o beredda att betala hans klausul bla bla, kan han inte bara hålla käft? Sen hans pappa går också ut o snackar en massa, pengakåt jävel. Man hör inte Suarez agent gå ut o snacka en massa skit som triggar tidningar att fortsätta. Mycket oproffesionellt beteende från Neymar också utanför plan. Nä vet inte, gilla Neymar väldigt mycket för ett år sen, nu är det som bortblåst. Kan inte var den enda?
Vlom
2016-06-19 18:23
Deco: "Ronaldinho var mer talangfull än Messi och Cristiano Ronaldo. När vi inte visste vad vi skulle göra, så skapade han chanser för att göra mål. Ronaldo var ung, atletisk och väldigt tävlingsinriktad. Messi har jobbat väldigt hårt för att göra vad han gör med bollen i Barca, men det Ronaldinho gjorde var fullständigt naturbegåvning. Han hade en speciell förmåga. Varje gång när vi gav honom bollen, så kunde han göra olika typer av mål."

Annons: