/spanien/barcelona/forum/10489.aspx/spanien/barcelona/forum/10489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Golden Barca
2011-10-30 18:24
Stoickhov som tränare i FC Barcelona. En person som slagits på öppen gata i centrala Barcelona och blivit inplockad av polis du kan inte vara seriös på något ställe ovanför halsen.

Vilas-Boas är tränare och har ansvar. Vidare är inte direkt Drogba den som är politligast av målskyttar och poängmakare den här säsongen. Dessutom tjurar han nu när han försöker få loss sista kontraktet och inte får det som han vill.
Barcelonistas
2011-10-30 18:21
L.A.M

Även om Roma kommer igång med sitt spel så är deras defensiv på tok för dålig. Dom behöver göra värvningar om dom ska utmana om Serie A guld.
Barcelona Éluc
2011-10-30 18:19
Jo, för vi vill verkligen ha en Mourinho-typ som hatar allt och alla.
Barcelonistas
2011-10-30 18:16
Om nu Guardiola väljer att lämna så ser jag gärna att Stoichkov tar över tränar posten. En mycket klok människa som verkligen vet vad som krävs för att träna Barcelona. Sen att han har Barca i sitt hjärta gör ju inte saken sämre direkt.

Hiristo Stoichkov

Jag kommer alltid hata Real Madrid. Det är troligare att marken öppnar sig än att jag accepterar den institutionen, säger han.
- Jag gillar inte att prata om det där laget för det får mig att vilja spy.

Haha så jävla underbart :).
Barcelona Hetfield
2011-10-30 18:09
Golden Barca

Ehm, hur är det Villas Boas fel? Det är hans första säsong, och hans anfallare av klass är endast Drogba (skadad och fick rött kort) och Torres (blandar och ger). Bakom det finns det bara Anelka (lika bra att spela utan honom), Sturridge (överskattad), Lukaku (för ung) och Kalou (har han gjort något vettigt)?

Lägg till ett mittfält som är otroligt mediokert. Det är väl bara Mata som håller hög klass, även om Lampard håller hög klass när han väl kommer igång.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-30 18:05
Luis Enrique måste bara få tid på sig i Roma. De har ett riktigt intressant projekt på gång och har ledningen tålamod tror jag man kan få till ett bra spel till slut. Första halva säsongen eller till och med första säsongen kanske man har svårt, vilket är normalt med en ny tränare och flera nya spelare i startelvan. Som sagt, hoppas Romas ledning är smarta nog att behålla honom så länge som möjligt.
Barcelona Golden Barca
2011-10-30 18:00
Vilas-Boas är på tok för nonchalat & arrogant för att fungera i FC Barcelona. Han har fått Chelsea en klubb rejält på dekis och med gamla trötta lirare. Vi ser redan nu att uppgiften är honom övermäktig. Jag må säga att jag skrattade gott när Chelsea offenlig gjorde sin målsättning den här säsongen. Seger i Premier League och Champions League. Villas-Boas får vara glad om Chelsea tar en plats bland de sex i Premier League.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-30 17:53
Frodo

Om nu Guardiola lämnar efter säsongen, som han sa förra året så är Villas-Boas mer än välkommen hit. Till skillnad från sin svin till lärare så verkar han vara en sympatisk person. Han och Luis Enrique är mina favoriter till att ta över efter Guardiola.
Barcelona Frodo
2011-10-30 17:42
Ett kort reportage om Isaac Cuenca i länktips. Hans resa till debuten i a-laget är intressant. Han kom till Barca när han var 12 men blev nobbad tre gånger med utlåningar bland annat.

Bilderna med Xavi, Puyol och Pep från hans tid som ungdomsspelare är också roliga att se.

Han verkar vara en trevlig typ. Pep gillar hans mentala styrka. Att bli dissad av klubben tre gånger men ändå ha förmågan att komma tillbaka är starkt.
Barcelonistas
2011-10-30 17:24
Levante ser ut att förlora borta mot Osasuna då man ligger förtillfället under med 2-0. Tråkigt att dom inte kan hålla sig uppe men det kan ochså vara positivt för oss när vi ställs mot dom.

Jag har sagt det hela tiden och säger det igen, våra största motståndare till Ligan och Champions League är skadorna. Lyckas vi hålla oss skadefria så kan jag inte se vem som ska stoppa oss.
Barcelona Frodo
2011-10-30 16:51
Lustigt att en del Chelseafans är trötta på AVB. Det är bara oktober nu. Hur många tränare har man haft de senaste 6-7 åren? 10?
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-10-30 16:42
Nån som har koll på vad rekordet är i europa att hålla nollan, för mig, van de sar har det. 1000 min+
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-10-30 16:29
elbraco

Det är fint att se hur glada alla är för Cuenca. Kul att Pep fortsätter låta spelare från La Masia få chansen. Deulofeu var spelare nr 19 att debutera från akademin under Peps era.

Det är fint att se Abidal bolla med Deulofeu, Cuenca och Montoya från gårdagens träning. Det är trevligt att han får ungdomarna att känna sig välkomna.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-30 16:18
highlights från igår. schysst att se hur mycket dom firar Cuencas mål (snyggt för övrigt).

05:55, Pintos firande vid Dani Alves sjuka mål är också ballt :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-10-30 16:10
el Maestro

Är inte han mittfältare? I alla fall så är hela Levante riktigt bra just nu, inkluderat Xavi Torres. Botía är dock för mig en av ligans bästa backar, han är riktigt duktig. Dessutom kostar han bara några miljoner.
Barcelona Cataloniaboy
2011-10-30 16:10
Xavi Torres är ingen mittback. Dessutom så äger Levante inte honom.
Barcelona el Maestro!
2011-10-30 16:05
Det var väldig mycket snack om Botia i Sporting i sommar. Jag tror faktiskt att Xavi Torres i Levante är bättre mittback än Botia. Kanske någon att ta hem i nästa säsong?
,Sami
2011-10-30 15:54
Här är truppen till matchen på tisdag.

Valdés, Pinto, Oier, Dani Alves, Cesc Fàbregas, Piqué, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Alexis, Messi, Thiago, Mascherano, Keita, Sergio Busquets, Maxwell, Adriano, Abidal, Fontàs e Isaac Cuenca.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-10-30 14:32
Riktigt härligt att Sanchez är tillbaka!

Efter att ha följt alla hans matcher i 2-3 år nu så började man få lite abs av att se honom missa de här veckorna.

Jag vet att ni tycker olikt men jag hoppas verkligen Sanchez även är med Chile i våra tuffa matcher mot Uruguay och Paraguay, vi behöver verkligen honom vilket syntes senast mot Argentina då vi inte hade någon speed framåt. Även fast det inte kunde göras så mycket åt Messi och Higuain i toppform..
Barcelona XAVI6
2011-10-30 13:50
Enligt sport är alexis med truppen mot Viktoria plizen, hur det än stavas.
Barcelona Cataloniaboy
2011-10-30 13:28
Ser på norrderbyt mellan Sporting-Athletic. Botia har varit grym som vanligt. Deras absolut viktigaste spelare. Fortsätter han så här bör han tas med i EM-truppen istället för en medelmåtta som Albiol. Tyvärr är han inget vidare spelskicklig vilket tyvärr verkar göra att el Mister inte vill ha honom...
Barcelona Riiio!!
2011-10-30 13:24
Borde ju slå det rekordet nu mot Plzen... sen är det ju Bilbao borta, helt annan match =)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-10-30 13:12
With 787 min in official games without conceding, Valdes is 38 min away of beating Reina's 1972-73 club record of 824 min #fcblive [via efe]
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-10-30 12:58
Jag var tidigare av åsikten att Villa skulle bänkas för att känna lite konkurrens.
Även om han rätt ofta blir utbytt i matcherna ville jag att han skulle få börja några matcher på bänken. Allt för att få tillbaka lite fokus igen, den anser jag inte varit helt hundra sedan en tid tillbaka.

Jag har dock ändrat mig något nu. Jag vill tro att Villa fallit offer för bytet av spelsystem. I en 3-4-3 kommer han längre från målet eftersom hans primära uppgift är att dra isär motståndarnas backlinje och ligga något längre ut på kanten än i ett 4-3-3 där ytterbackarna kommer högre upp.

I och med detta befinner han sig inte längre i de lägen han brukar, lägg även till att i gårdagens match fick spela som 9:a - vilket också är en annorlunda position. När han väl får lägena nu är det som att han inte vet hur han brukade göra.
Man kan också tydligt se att mittfältarna gör fler mål i det nya spelsystemet, vilket också är ett bevis för hur annorlunda Villa & Pedros roller är.

Frågan är vilket spelsytem Pep väljer i t ex el Clasico? Och framöver.

Ovan ursäktar så klart inte att Villa missar flera klara lägen, men det finns andra anledningar än bara att han är i "dålig form".
Pep är nog rätt nöjd med spelet utan boll i alla fall.
Barcelona den närkingska älgen
2011-10-30 12:47
Vi ska vara glada att det inte stod 4-1 till Valencia i paus på Mestalla. Har aldrig sett oss spela så kasst bakåt.
Barcelonistas
2011-10-30 12:34
Diar Iniesta Shekha

Visst han borde gjort mål mot Valencia där med tanke på vilket läge det var. Men jag tycker inte man kan skylla på Villa för det oavgjorda resultatet borta mot Valencia. Spelmässigt kanske vi inte förtjänade att vinna mot Valencia eller ens ett oavgjort resultat. Men faktum var att domaren valde att fria 2 väldigt solklara straffar som vi borde haft.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-10-30 12:32
Riktigt jäkla gött att Alexis Sanchez är tillbaka mot Bilbao för start nästa helg, han kommer nog få alta medica innan CL matchen då han har tränat för fullt med laget, men tror dock inte han kommer med i truppen till Plzen matchen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-10-30 12:27
Det är bra att ha Cucenca och Sanchez nu när Villa och Pedro är totalt värdelösa om man ska vara ärlig. Jag vet inte vad det är som har hänt med Pedro och Villa springer mer offside än vad han kommer förbi. Han är nog den enda människan i världen som försöker alltid göra tunnel när han kommer fri mot målvakten? Hur svårt ska det vara och placera egentligen? Det kanske är lätt för oss att sitta och säga saker här men killen har spelat på elitnivå i snart tio år och han spelar trots allt i Barcelona! Han missar minst ett friläge per match, kolla bara igår, alltså den ska bara sitta , det finns inget annat men nej han vill tunnla honom och som vanligt skjuter han rakt på när han kan placera. Och jag kommer aldrig glömma det han gjorde mot Valencia när det stod 2-2.. Jag börjar bli så trött på honom.. Sen att han springer offside hela tiden gör inte saken bättre. Alltså hur svårt ska det vara och lära sig offside, är han blind eller vet han inte vad offside är? Charlie Thunell skrev för någon månad sen på sin bogg om hur många gånger vi sprang offside förra året och Villa stod för ungefär hälften av de. Grattis....
Barcelonistas
2011-10-30 12:20
MESSI Corleone

Lägg därtill att både Puyol och Pique har i stort sett varit skadade hela säsongen. Men att fortfarande vara så stabil utan våra 2 viktigaste försvarspelare är riktigt imponerande.

Även det offensiva spelet håller på att komma igång, 5 mål igår mot mallorca. Det utan spelare som Xavi-Iniesta-Cesc-Pedro-, det är faktiskt jävligt skrämmande hur bra vi är.
Barcelonistas
2011-10-30 12:11
Jag kommer aldrig glömma Samuel men herregud folk får det att låta som att han inte alls gjorde några dåliga matcher. Även Eto missade sjukt mycket målschanser i Barca, och kunde vara helt osynlig och bedrövlig i vissa matcher.

Säger inte att Villa varit super bra men att ni ständigt ska dra den orättvisa jämförelsen mellan Villa och Eto. För det första så har inte ens Villa samma roll som Eto hade, Villa får spela på kanten och även lägga otroligt mycket jobb i det defensiva spelet. Medans Eto fick mer eller mindre allt serverat på ett silverfat av Messi-Iniesta-Xavi, hans jobb var att göra i stort sett alla målen.

Jag tror Villa hade gjort det minst lika bra som Eto centralt om han hade haft den rollen som Eto hade för oss.
Annons: