/spanien/barcelona/forum/10485.aspx/spanien/barcelona/forum/10485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2/29/2012 18:28
Tyga

Tycker du överdriver när du säger att Pedro är en "katastrof", visst han har inte varit speciellt bra hittils den här säsongen, men som flera andra nämner så beror ju det på alla skador han haft.
Förhoppningsvis kan han hålla sig skadefri framöver och då borde han kunna hitta tillbaka till formen.

Sen tycker jag faktiskt han var ganska bra mot Atletico.
Barcelona Tyga
2/29/2012 18:23
barcetia

Pedro ska starta när han är i form. Nu är han inte det vadå ska vi spela med honom och få han till form när spelare som Tello gör kanon inhopp varje gång? Pedro får helt enkelt börja prestera annars är han knappt med i truppen till EM om han fortsätter så här.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2/29/2012 18:23
Tyga

Nja, han har varit ineffektiv pga skadorna, men Vicente behöver en spelartyp som Pedrito för ingen i Spaniens trupp är som honom. Han har bra uthållighet, pressspel och effektivitet (om han får tillbaks sin form).

Det finns många spelartyper som Mata, så han behövs verkligen inte och sen tycker jag att han är aningen överskattad pga sin dominans, det jag vill komma fram till är att han spelar med träben, så det är givetvis att han sticker ut och blir inte en i mängden om det skulle finnas några stjärnor i Chelsea.

Angående Cesc, så vill jag helst se Silva bakom anfallarna. Han förtjänar en startplats. Cesc ska spela på Xavis position båda kommer att rotera med varandra.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2/29/2012 18:16
Tyga

Ja för att en bänkad spelare lär ju absolut vända på sin form om han bara får sitta på bänken och ruttna.

Pedro ska starta, allt annat vore bara korkat.
Barcelona Tyga
2/29/2012 18:11
Shanghai

Pedro är katastrof för tillfället och inte ens chans att han ska ha en startplats. Mata är före och även Cesc som kan spela där fast som släpande falsk 10. Annars ser det bra ut.
Barcelona Blaugrana91
2/29/2012 18:05
L.A.M Nr 10

Nej tror inte heller han hade fått starta, men chansen att han får hoppa in är ju ganska stor.
Men som sagt hoppas VDB inte riskerar något.
2/29/2012 17:45
Bara inte dem här landskamperna förstör för våra spelare, för dem har varit så känsliga i år. Vid minsta lila rörelse, så är man skadad säsongen ut. Fast jag skulle egentligen inte gråta att se Thiago lira med landslaget. Han förtjänar att spela eftersom killen har visat strålande form sen Pre-season.

Och när jag har tagit upp detta med landskamper, så tycker jag Spanien bör starta så här:

------------Busquets

---Xavi-------------------Iniesta--

--------------Silva

-------Villa----------Pedro

Som sagt Alonso är inkompetent i landslaget, skulle vara bättre med en pivote och Busquets är naturligtvis given på den positionen. Sen har han sina lagkamrater som centrala mittfältare i Xavi och Iniesta. Silva är trequaristan i laget och på anfallet så är Villa den som gör målen, så han är given när han kommer tillbaks från skadan, hans anfallspartner lär bli Pedro som hugger på allt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2/29/2012 17:42
addeh

Det gör han (Tello) verkligen. Så länge han fortsätter att tokleverera ska det belönas med gott om speltid.

På tal om Tello:
"With also Valencia and others interested, Liverpool are the club who are showing most interest in signing B winger Cristian Tello (20)."

..hatar dessa rykten, även om de troligen förblir just rykten. Jag hoppas verkligen att klubben ger honom ett A-kontrakt precis som med Isaac!
Barcelona Xaviesta
2/29/2012 17:36
¡Barca! - Crèma Catalana

Jag drev med belackarna bara - självklart är det fantastiska siffror.
Barcelona L.A.M Nr 10
2/29/2012 17:21
Blaugrana91

Han skulle väl ändå inte startat matchen? Spanien kommer nog ställa upp med ett relativt starkt lag på benen för att spela ihop sig till i sommar. I alla fall, även om det står att han är redo för matchen så håller jag med dig om att Del Bosque inte bör riskera någonting. Låt han stå över matchen för vi behöver en frisk Thiago till våren där han kommer vara oerhört viktig.
Barcelona Blaugrana91
2/29/2012 16:31
Thiago had medical tests today. He has a little overburdening in his right thigh but is ready to play with ESP tonight. #fcblive #esp [cr]

Om han inte känner sig 100 så bör han inte spela, hoppas VDB förstår det.
Det sista vi behöver är fler skador.
Atlético addeh
2/29/2012 15:56
Tello hoppade in för det spanska U23/OS-laget igår i en träningsmatch mot Egypten vid ställningen 0-1, och vände på spektaklet med två mycket fina assist. Spanien van sedan matchen med 3-1.

Tello förtjänar verkligen att få starta mot Sporting till helgen, så framstående som han varit sedan årsskiftet.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2/29/2012 15:44
Shanghai Villa avgör CL finalen, Puyol ger bucklan till Villa som får lyfta den. Magiskt!
Postat via SvenskaFans-appen
2/29/2012 15:32
Kollade igenom gamla inlägg från 28 maj 2011. Vilka minnen man får, och på tal om Messi vilken match han gjorde den dagen. Man kan inte glömma såna speciella datum.

Det var även fint av Puyol att låta Abidal lyfta Cl-bucklan. Hoppas att vi får se sånt i slutet av denna säsong.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2/29/2012 15:05
Ganska säker Vizzla var ironisk, men är lite osäker om Xaviesta haha tycker du helt seriöst det är dåliga siffror?
Barcelona Xaviesta
2/29/2012 14:26
Jag tror att det beror på att han har matchats för hårt. Håller med dig dock, det är löjligt dåliga siffror för att vara Leo Messi.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2/29/2012 14:16
Trippeln

Bra idé!, någon som vet anledningen till Messis högst mediokra säsong?..Djup formsvacka titta bara på dessa siffror:

43mål/41matcher 20assist/41matcher.
Barcelona Trippeln
2/29/2012 14:00
Snacka om Messi istället
2/29/2012 13:23
Busquen

Det är personligen riktat till mr. Keite, men du kan ju alltid slänga iväg ett pm om du känner dig träffad och vill fortsätta "diskutera".

"Tots bla bla bla", svårt att använda ctrl+c och ctrl+v. Du verkar inte ha så stor koll, meningen kan du även finna i våran fantastiskt vackra hymn.
Barcelona Busquen
2/29/2012 12:14
VizzlA-"Tots bla bla bla"
Värst vad du var otrevlig. Testa att håll en lite trevligare och mer tolerant ton, det minskar risken för hjärtinfarkt.
För övrigt avslutar du ditt inlägg med en, enligt din logik, precis lika meningslös "oneliner".
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2/29/2012 11:01
Keite

Men jävla pajas varför kommer du in hit och skriver en oneliner som varenda jävel här inne redan vet om...

För övrigt även JDS, Montoya, Bartra.
Barcelona Keite
2/29/2012 10:33
Det iaf klart att Muniesa får A-lagskontrakt nästa säsong.
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2/29/2012 07:07
Ska till Barcelona i helgen och se både CL och ligan. Är träningarna öppna nu för tiden och vars tränar dem? :)
Barcelona Gio Style
2/29/2012 03:21
Bale kommer INTE att spela i Barcelona.

Tycker förövrigt att det är dags att Bartra, Montoya och Muniesa får prova på lite fler a-lagsmatcher mot sämre motstånd. Jag är ju redigt sugen på att se vilken nivå dessa herrar håller i La Liga mått mätt :)
Barcelona !!ANTIMADRIDISTA!!
2/29/2012 00:22
Abirey Är övertygad om att han skulle sköta det galant, men på frågan om det någonsin skulle kunna hända så är jag lika övertygad att det är ett nej.
Barcelona barcetia - AJE AJE AJE, VILLA EL GUAJE!
2/28/2012 23:58
Senast vi använde en cantera spelare för att sänka priset på en transfer?

.......................................................................................... exakt.
Barcelona Blaugrana91
2/28/2012 23:44
SamMajid

Fast det där är ju skitsnack.

Barca kommer inte använda varken Tello eller Cuenca för att få Bale.
Tror inte klubben överhuvudtaget tänker värva honom, bättre att satsa på Alba isåfall. Han är billigare och passar bättre i Barca.
Barcelona SamMajid
2/28/2012 23:38
Ronaldinho Jr.

Bale är ju bedrövlig i försvarsspelet och vi har redan för många anfallare, dessutom tvekar jag på att hans spelstil passar hos oss, Bale passar nog bäst i lag som spelar kontringsfotboll med hög press, då menar jag tex spelstil som brittisk fotboll och i Real Madrid.
Barcelona SamMajid
2/28/2012 23:36
Abirey

Varför inte? han har ju varit med för det mesta och så, men tvekar på att han fortsätter om Pep lämnar.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2/28/2012 23:35
I Barcelona ;)

Skämt o sido, Bale kommer förmodligen värvas som vänsterback eller till vänster i anfallet, han är ganska komplett som spelare men gör bäst ifrån sig på en kant, helst en vänstra..
Annons: